Lagbygget/Formationer 11/12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Chippen »

Alltså, för helvete...går det inte att inför en teckenspärr??
Även om JockeL har bra argument och formulerar sig bra(?) så vem fan orkar läsa allt som skrivs?
Tror DEL har en utlänningsregel?
Tveksamt om de verkligen har det då vissa av lagen innehåller 10 utlänningar, men visst så kan gränsen sitta på 10 utlänningar men det låter väldigt högt måste jag säga.

Om det sedan ska hävdas att DEL är så usel liga, varför bemödar man sig ens att streama matcher? Jag tror knappast att man gör det flera gånger för att plåga sig själv. Visst kan det vara för att man tror att man ska gilla det bättre nästa gång, men det är ju sällan som ett andra försök blir bättre än det första om man ogillade det direkt.
Jag menar, om du sätter fast pungen i en råttfälla och upptäcker att det gör ont, så tror jag inte att du gör det en gång till för att du KANSKE ska tycka det är roligt nästa gång.

Som en parallell till jämförelsen med DEL kan jag säga att jag anser att KHL är fruktansvärt tråkigt att titta på. Gillar inte alls den hockey som utspelas och jag tycker inte alls att det är speciellt bra spel och det är faktiskt, vad jag sett, dåligt tempo under matcherna. Dock så vimlar det av stjärnor på isen och det är väl den liga som ligger under NHL i rankingen.
Så vart jag vill komma med det hela är att: vad man ser är inte vad som är sanningen.

JockeL har endast sett DEL på TV och hur bra uppfattning av spelet får men via TV:n, helt ärligt. Känns ju inte så seriöst att bedöma en liga utifrån cola-och-chips-soffan. Så även om det kanske tär på ditt ego så litar jag mera på aktiva spelare som huserat i ligan, än en soffexpert.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

JockeL wrote:Och du som tyckte jag var "ute och cyklar som tror att Goren kommer lira center eftersom Möller kommer göra det", Anders Forsberg har ju själv sagt efter båda våra inlägg att han ser Goren, Holloway och Jimmie som eventuella centrar, han räknar inte ens upp Möller som ett alternativ.
Byt plats på Holloway och Möller i ditt resonemang, så håller det.. På fråga om centersidan: "Vi kommer nog att peta på med alla de där: Jimmie, Lee, Oscar Möller och Oscar Lindberg.", "Holloway har spelat center tidigare, men vi ser honom nog mer som ytterforward." - Anders Forsberg, så sent som i förrgår (söndag), till mig personligen - läs intervjun: http://northpower.nu/wordpress/?p=2009..
JockeL wrote:Lindberg
På vilket sätt är det snålt att säga att han har potential att bli förstacenter? Jag tycker inte att han är en fullfjädrad förstecenter i dagsläget, men han har potential att bli det. I det påståendet säger jag väl ingenting om hur stor den potentialen är, eller hur? Jag tror inte att Lindberg kommer att spela i ES så många år till, på sin höjd två-tre år (om ens det), sen drar han över pölen för att prova lyckan i NHL.. Väl där tror jag (givet fortsatt utveckling i någorlunda takt) att han har hyfsade chanser att slå sig i ligan som en tvåvägscenter med offensiv uppsida.. Under tiden han stannar kvar tror jag absolut att han kan ta en förstacenterplats, om han får spela med rätt spelare och fortsätta sin utveckling..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Colton »

Chippen wrote:Alltså, för helvete...går det inte att inför en teckenspärr??
Även om JockeL har bra argument och formulerar sig bra(?) så vem fan orkar läsa allt som skrivs?
Tror DEL har en utlänningsregel?
Tveksamt om de verkligen har det då vissa av lagen innehåller 10 utlänningar, men visst så kan gränsen sitta på 10 utlänningar men det låter väldigt högt måste jag säga.

Om det sedan ska hävdas att DEL är så usel liga, varför bemödar man sig ens att streama matcher? Jag tror knappast att man gör det flera gånger för att plåga sig själv. Visst kan det vara för att man tror att man ska gilla det bättre nästa gång, men det är ju sällan som ett andra försök blir bättre än det första om man ogillade det direkt.
Jag menar, om du sätter fast pungen i en råttfälla och upptäcker att det gör ont, så tror jag inte att du gör det en gång till för att du KANSKE ska tycka det är roligt nästa gång.

Som en parallell till jämförelsen med DEL kan jag säga att jag anser att KHL är fruktansvärt tråkigt att titta på. Gillar inte alls den hockey som utspelas och jag tycker inte alls att det är speciellt bra spel och det är faktiskt, vad jag sett, dåligt tempo under matcherna. Dock så vimlar det av stjärnor på isen och det är väl den liga som ligger under NHL i rankingen.
Så vart jag vill komma med det hela är att: vad man ser är inte vad som är sanningen.

JockeL har endast sett DEL på TV och hur bra uppfattning av spelet får men via TV:n, helt ärligt. Känns ju inte så seriöst att bedöma en liga utifrån cola-och-chips-soffan. Så även om det kanske tär på ditt ego så litar jag mera på aktiva spelare som huserat i ligan, än en soffexpert.
Jag läser då hellre nån som skriver med bra svenska och med bra åsikter till skillnad från vissa bloggare på Nyheter24, han livar ju upp forumet med sina tankar. Det skulle ju vara ett plus om han skulle tänka på det lite mer precis som jag sa tidigare, men att börja tjata om teckenspärr framställer bara dig som patetiskt. Istället för att kommentera endels längd på inläggen osv tycker jag härmed att vi håller oss till ämnet.

Det stämmer att tyska ligan har utlänningskvot har jag för mig. Dom får bara ha ett visst antal imoportspelare om jag minns rätt och land är oviktigt.

Bara för att man tycker kvalitén på ligan är begränsad så betyder det ju inte att man kan vilja se den? Hur gick tänket där riktigt...? Bara för att ligan skulle vara sämre betyder det inte att det är plågeri att se den? Förstår inte riktigt alls jämförelsen med pungen i en råttfälla. Om du tänker som du gör så borde ju du bara se NHL eftersom elitserien är ju en skitliga i jämförelse, och jag förmodar att du brukar titta på elitserien ibland(fastän man inte får den känslan när man läser bloggen) så borde ju det rimligtvis vara att du varje gång ser elitserien känns som att du har pungen i en råttfälla. Nu kanske du tycker sånt är härligt iof, men jag är tveksam.
Last edited by Colton on 09 Aug 2011, 12:32, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Chippen »

Som sagt var, de kanske ha importspärr, men vad ligger den på? 10 importer eller? Tycker det låter fruktansvärt högt, men det kanske ligger på den gränsen.

Tja, varför ska man plåga sig själv med att se matcher från en liga som man inte tycker ger en själv något?
Och som svar på ditt påstående. Nej, jag ser inte mycket på NHL, utan det är mera i mån av tid och måste jag välja så väljer jag hellre att se på Elitserien.
Det i sig betyder inte att jag anser att NHL är sämre än Elitserien eller att det är sämre kvalite i NHL utan bara det att jag inte riktigt gillar matcherna som spelas.

Och ja, jag läser hellre inlägg från JockeL, för precis som du säger så tillför han något även om jag tycker att de är alldeles för långa, än vad jag t.ex läser inlägg från en nickedocka som dig själv som inte tillför ett skit.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Hank »

Då lugnar vi oss med personpåhoppen och att recensera andra skribenter.
muppjävel
Posts: 1
Joined: 09 Aug 2011, 19:28

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by muppjävel »

Holloway – Goren - Möller
Ericsson - Lindberg - Hynning
Bellemare – Forsell – Sörensen
Karlsson – Lundberg - Lindström
Söderberg/Söderström

Pikkarainen – Lindgren
Alavaara – Burström
Styrman – Skogs
Granberg - Alm
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by knuppen »

Efter noggrant övervägande säger jag:

Jimmie-Oscar-Holloway
Bellemare-Möller-Goren
Chrippe-Big E-Hynning
Antos-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Konk »

Jimmie - Lindberg - Möller

Ovan nämda kedja skulle vara 4 av 5 toasters i båda ändarna. Kanske inte skitvass på offensiv planhalva och kanske inte shutdownkedjornas shutdownkedja men dugligt bra. Dessa killar är vad jag vill kalla bra allround, det finns elakhet/ettrighet i alla tre och alla tre kan spela ett bra tvåvägspel.

Bellemare - Forre - Bud

Två högklassiga skott. Funderade på att sätta Hynning här för att få lite mer av en playmaker till Bud men hoppas att de två andra kan bidra med sådant också.

Hynning - Goren - Chrippe

Elake Goren med sitt hyfsade skott med två som kan lira. Kan säkert funka båda vägarna om Chrippe lär sig att inte sumpa lägen och Goren/Hynning kan spela defensivt.

Antos - Lundberg - Forsberg

Brunk och Antos. Kan finnas bra offensiv uppsida med en Lundberg som bereder väg och Antos som leverar mackor till Pite-Foppa.

Vill Möller spela Center så flyttas Bud upp och Lindberg ner och Forre ner och Goren upp och ut på högerkanten, capiche?

Orkar inte göra backsidan, kvittar ändå vilka som spelar vart. Alla utom Pikken är ju ändå kopior av varandra.
FatBoyJim
Posts: 12
Joined: 17 Jun 2011, 07:41

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by FatBoyJim »

knuppen wrote:Efter noggrant övervägande säger jag:

Jimmie-Oscar-Holloway
Bellemare-Möller-Goren
Chrippe-Big E-Hynning
Antos-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs
Kan nog fan köpa denna, men vill ha in söderberg med möller goren istället för då tror jag även om
han är gammal kan få en nytändning, och göra runt 35-40 poäng för trots väldigt begränsad speltid i
PP och annat så landade han med en plats i vad jag vill kalla fjärdekjedjan på solida 24p. Så med
den omgivningen och den speltiden innebär att han har fortfarande poäng kvar att ge vårat AIK.

Och BELLE, han får ta Chrippes plats och spela i en fjärdekedja som han är duktig på, han är relativt stark
och har hyfsad teknik, ja han är helt enkelt ganska allround.

Det innebär följande förslag:


Jimmie-Oscar-Holloway
Antos-Möller-Goren
Bellemare-Forsell-Hynning
Crippe-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs
Alm/Granberg/Edström

Där dom helt enkelt blir inplockade beroende på form/skador hos dom andra backarna...
Säg att Styrman Pajjar, ja då funkar det både med alm o edström även om jag själv ser mer
potential i Edström.
Pajjar Linkan, ja då får självklart Granberg gå in och ta plats osv.

Det beror helt på vad som händer och vem som tar för sig mest när chansen väl kommer, för
alla backar kommer garanterat få sin chans.

Vad tror ni?
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Spökplumpen »

Jag har ändrat mig... vill se Lindberg med Goren.. dessutom tror jag inte Lindberg är ämnad att centra första, det gör Möller. Dessutom har Bellemare förtjänat en plats bland de två första, något som kan ändras om Crippe är i slutspelsform.

Det ger mig
Jimmie - Möller - Holloway
Goren - Lindberg - Bellemare
Crips - Forsell - Hynning
Foppa - Lundberg - Antos
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Chippen »

Den som jag tycker är mest svårplacerad är Hynning. Mest för att jag inte riktigt vet vart man har honom just nu. Han kommer även från 4 säsonger i Timrå, men där han har i princip bara spelat två av dem, de andra två har ju blivit spolierade av skador. Dock så har de två säsongerna han spelat varit riktigt bra och även de matcher han gjorde förra året var ju bra.

Men som sagt var, det känns inte riktigt lätt att peta in honom någonstans. Jag skulle vilja säga att det är en spelare som kan spela i allt från 2:a till 4:e line, beroende på hur han kommer in i säsongen.
Det kan ju visa sig att Hynning är ett riktigt fynd om han kommer rätt in och hittar den topp som han hade då han spelade i Luleå och den första hela säsongen i Timrå, men det känns även som om det kan bli en flatline-värvning och att man mera får en känsla av utfyllnad.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by päran »

päran wrote:Holloway – Lindberg - Möller -
Ericsson – Goren - Bellemare
Hynning – Forssell - Söderström
Söderberg – Lundberg – Forsberg

Fyra starka jämna kedjor. Smartness och okonvetionellt spel (Lindberg i 1:a, Ericsson i 2:a, Söderström i 3:e, Söderberg i 4:e) kombinerad med fart, styrka och målsinne i alla kedjor. Även spridning på rightarna.

Frågetecken: Blommar Lindberg ut i år.... Jag tror det......

Klockrena backpar King kong.... Men där får man be till gud att deras klass räcker till....
Pikkarainen – Lindgren
Alavaara – Burström
Styrman – Skogs
knuppen wrote:Efter noggrant övervägande säger jag:

Jimmie-Oscar-Holloway
Bellemare-Möller-Goren
Chrippe-Big E-Hynning
Antos-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs

Jag ser att vi hamnar rätt lika i kedjetänket. Den stora frågan är vilken "ovan" center man ska använda sig av. Du säger Möller jag säger Goren.... Vi får se vad det blir.....
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by smogz »

knuppen wrote:Efter noggrant övervägande säger jag:

Jimmie-Oscar-Holloway
Bellemare-Möller-Goren
Chrippe-Big E-Hynning
Antos-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs
Jag kan tänka mig gå på den också. Känns rätt balanserad. Tror också mer på Möller än Goren som center, dels pga att han spelat mer center och pga några kommentarer (vilket förståss inte är världens starkaste indikator) jag läst kring honom som center säger att han kommer mer till sin rätt så...
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Humlannitton »

knuppen wrote:Efter noggrant övervägande säger jag:

Jimmie-Oscar-Holloway
Bellemare-Möller-Goren
Chrippe-Big E-Hynning
Antos-Lundberg-Foppa
Melker-Mustonen-Sörensen

Pikka-Linkan
JAA-Burström
Styrman-Skogs
Vi har till och med en sjättekedja...

P.Emanuelsson-P.Lindholm-A.Pettersson

...samt förstås tre extra backar; Edström, Granberg och Alm (som verkar göra succé i landslaget just nu).
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by knuppen »

Päran: Goren känns inte som en centertyp även om han är duktig på att teka. HAn gör bäst nytta i sarghörnen utan att behöva tänka på defensiven. DEssutom har han lite tveksamma playmakerskills i mina ögon.
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by päran »

knuppen wrote:Päran: Goren känns inte som en centertyp även om han är duktig på att teka. HAn gör bäst nytta i sarghörnen utan att behöva tänka på defensiven. DEssutom har han lite tveksamma playmakerskills i mina ögon.
Jag tycker att både Jimmie och Bellmare är så skillade både defensivt och offensivt att de, tillsammans med Goren kan spela en totalhockey där alla eller ingen är center.

Det kan lika gärna bli Jimmie som blir center, trots att det enda han spelade center i fjol var en match med tre kronor.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

knuppen wrote:Dessutom har han lite tveksamma playmakerskills i mina ögon.
Hur mycket playmakerskills hade(/har) Warg? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Chippen »

Jag är nog typ ensam om det, men jag skulle kunna tänka mig att ha Forsell som center mellan Möller och Bud. Mycket för att de är två offensiva yttrar och då vill jag gärna ha en renodlad center mellan de två.
Nackdelen med att sätta Forsell som center är ju att linan tappar lite offensivt mot att man t.ex skulle spela Jimmie som center där, men samtidigt så anser jag att det är slöseri med Jimmie att spela honom som center för jag tycker han är bättre som ytter.

Oscar känns inte riktigt redo för att vara center mellan Möller och Bud, men han gott och väl ta Forsells plats i 2:a linan.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

Jag vet inte om man verkligen tappar så mycket offensivt på Forre mellan Möller och Bud.. Force-L har ju en förmåga att hitta en bra position framför målet, även fast han inte är så himla stor och stark.. Jag tror absolut att det skulle kunna funka.. Vem ser du som fjärde center utöver de tre givna (#20, #24 och #27)? Goren då eller?

Håller absolut med om Oscar, tror att det är för mycket press på honom lite för tidigt.. Om han visar att han klarar av det under säsongen, absolut, men i första hand vill jag ha en center högre i hierarkin så att inte Oscar får ta "hela smällen" ifall det inte funkar.. Tror att det snarare skulle hämma hans utveckling än att gynna den ifall det inte funkar.. Större risk än vad man får ut av det, känner jag.. En andrakedja och ett andra-PP känns väldigt lagom till en spelare som huvudsakligen huserade i fjärdekedjan i fjol..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by knuppen »

Chippen och Markman: Ni förstår inte hur bra Oscar kommer att vara i vinter och hur den "pressen" ni pratar om enbart kommer att göra honom bättre.

Markman: Nej Warg har inga monstruösa playmakerskills och hans långsamhet var ju en av de bidragande orsakerna till den kedjans usla defensiv.

Päran: Nu hade inte jag satt ihop Goren med Jimmie så jag har svårt att diskutera din kedja. Jag konstaterar bara att Goren känns bättre i en ytterroll där han får mer tid vid sarghörn och framför mål.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

knuppen - om du nu kan se in i framtiden, var då snäll och berätta de kommande månadernas lottorader för mig.. ;)
Det finns absolut stora möjligheter att Oscar kommer att vara riktigt bra i vinter, men det är inte i oktober jag vill att han ska vara som bäst, det är i mars/april.. Därför vill jag ge honom chansen att utvecklas i en lagom takt, istället för att slänga in honom i en förstakedja med en massa krav och måsten som inte är nödvändiga.. Som sagt tror jag att det skulle hämma hans utveckling snarare än att gynna den om det skulle börja gå på sniskan för den förstakedjan, och det är det inte värt.. Då är det mycket bättre att han får spela i en andrakedja - fortfarande en hel del offensivt ansvar, men inte "för mycket"!

Ang. Warg/Goren - Goren är bättre defensivt än vad Warg var/är, så det tror jag absolut kan funka att sätta honom som center, så länge han får ha två hyfsade vingar med sig.. Typ Jimmie/Bellemare/Hynning skulle nog funkar bra..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by smogz »

Spökplumpen wrote:Jag har ändrat mig... vill se Lindberg med Goren.. dessutom tror jag inte Lindberg är ämnad att centra första, det gör Möller. Dessutom har Bellemare förtjänat en plats bland de två första, något som kan ändras om Crippe är i slutspelsform.

Det ger mig
Jimmie - Möller - Holloway
Goren - Lindberg - Bellemare
Crips - Forsell - Hynning
Foppa - Lundberg - Antos
Efter att han bläddrat mer bland förslaget måste jag erkänna att jag gillar ditt också. Även om jag egentligen tycker att Forsell visat att han kan centra högre än en tredjekedja. Men detta med förbehållet att de för dagen bästa kedjorna spelar mest varje match så ser det bra ut. Ser gärna detta på prov i på försäsongen.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by vonschnauser »

Tycker att det är dags att testa Bellemare för större uppgifter.
User avatar
schteffe
Posts: 1924
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by schteffe »

Men fjärdelinan Foppa-Lundberg-Antos, vad känner vi kring den egentligen? Jag får inga bra vibes...
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Hank »

schteffe wrote:Men fjärdelinan Foppa-Lundberg-Antos, vad känner vi kring den egentligen? Jag får inga bra vibes...
Marty och Antos är ju grymma tillsammans! Är säker på att Foppa kompletterar bra också.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by BubbelVe »

Varför skulle det vara en press på Oscar om han fick centra Bud och Möller ? Jag kan inte se något annat än ett stort förbannade leende på Linbergs läppar om han fick beskedet att det var tanken. Vad kan vara roligare än att spela med två bra spelare ? Det är ju dessutom de andra två som ska "bära" (inte för att man i ledarstaben tänker så det gör bara läktarcoacher) så Oscar kan ju bara njuta och köra i ett sådant fall. Om han sedan är spelmässigt tillräckligt bra för att inte sänka nivån på en sådan kedja då blir det ju ett sämre LAG och då flyttas man (helt enkelt), MEN det tror jag inte är fallet utan det kommer definitivt att komma mycket underhållning från denne yngling i vinter. Våra tankegångar på detta forum slutar nästan alltid med spelarjämnförelser som egentligen är lika onödiga som "sanna" även då de stämmer ..... Pikkarainen ska ta manteln av Rundblad.... Oscar inte mogen att bli "FÖRSTECENTER" varför sätta titel ? Fråga istället om han kommer att bli en bra center inte vem han ska ersätta eller spela lika som...
Detta var absolut inte meningen som ett påhopp utan mer för att få er att bryta tänket ...
knuppen
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:10

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by knuppen »

Markman wrote:knuppen - om du nu kan se in i framtiden, var då snäll och berätta de kommande månadernas lottorader för mig.. ;)
Det finns absolut stora möjligheter att Oscar kommer att vara riktigt bra i vinter, men det är inte i oktober jag vill att han ska vara som bäst, det är i mars/april.. Därför vill jag ge honom chansen att utvecklas i en lagom takt, istället för att slänga in honom i en förstakedja med en massa krav och måsten som inte är nödvändiga.. Som sagt tror jag att det skulle hämma hans utveckling snarare än att gynna den om det skulle börja gå på sniskan för den förstakedjan, och det är det inte värt.. Då är det mycket bättre att han får spela i en andrakedja - fortfarande en hel del offensivt ansvar, men inte "för mycket"!

Ang. Warg/Goren - Goren är bättre defensivt än vad Warg var/är, så det tror jag absolut kan funka att sätta honom som center, så länge han får ha två hyfsade vingar med sig.. Typ Jimmie/Bellemare/Hynning skulle nog funkar bra..
Vad är mer utvecklande än mycket speltid i en bra kedja med gott om tid i pp? Nog kommer Oscar att utvecklas men som jag ser det är han redan vår bästa center.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by svartgulsubkultur »

Jag håller med Knuppen,får Oscar chansen så tar han den. Han är inte karaktären som viker ner sig under press.
Sätt honom med monarkerna, Forre-linan intakt och sen en lina med PEB, LeGo och Hynning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Zimme »

svartgulsubkultur wrote:Jag håller med Knuppen,får Oscar chansen så tar han den. Han är inte karaktären som viker ner sig under press.
Sätt honom med monarkerna, Forre-linan intakt och sen en lina med PEB, LeGo och Hynning.
Kan köpa den, alternativt Pi-Ed-Möller-Bud, Boxplay-bros och sen Goren-Lindberg-Hynning.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Lagbygget/Formationer 11/12

Post by Markman »

knuppen wrote:Vad är mer utvecklande än mycket speltid i en bra kedja med gott om tid i pp? Nog kommer Oscar att utvecklas men som jag ser det är han redan vår bästa center.
Menar du att man inte får mycket speltid i en andrakedja och ett andra-PP? För kännedom så hade Force-L 5 sekunder mindre speltid per match än Lindström (Forre 17.00, Jocke 17.05) och 8 mindre än Lehtonen (17.08).. Därefter kom Jimmie med 16.52 och Söderström med 16.10, först därefter kom Warg på 15.48.. Sen hade väl förstakedjan mer tid i PP, men att man inte får mycket speltid i en andrakedja håller inte alls som argument.. Även i ett andra-PP lär Oscar få spela 45-60 sekunder per utvisning..

Sen tror jag absolut på SGSKs kommentar om att Oscar inte är den som viker ner sig, men jag tror fortfarande mer på en andrakedja än en förstakedja.. Dock har jag fullt förtroende för A-Fop och Co, så om de väljer att sätta honom i förstakedjan kommer jag inte att protestera, även om det inte hade varit så jag själv hade gjort i första hand.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked