NHL

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: NHL

Post by King Kong »

Markman wrote:HOCKEYGODIS!! http://hockeysverige.se/blogg/bodin/128 ... tacklingar" onclick="window.open(this.href);return false;
Behöver jag säga att jag vill ha samma bedömning av tacklingar i Sverige som de har i NHL?
Samtliga av dom där tacklingarna hade gett avstängning i ES + böter..
Majoriteten av dom hade kallats "tackling mot huvudet" och majoriteten hade garanterat gett hjärnskakning..

Man ju se rätt tydligt där också att de allra flesta av dom som blir tacklade kliver upp efter smällen..
I Sverige ligger dom flesta kvar..
Beror det på att Kronwall tacklar mjukare än de tacklingar vi sett i ES, eller beror det på annat..?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: NHL

Post by Skidrow »

Nog lättar Kronwall på en del tacklingar men kolla han böjer sej när han smäller på mindre killar just så smällen tar i bröst/axel och framförallt är nhl spelare bereda att dom ska få en smäll så därför faller dom inte som en säck potatis vilket spelarna i elitserien gör, för 80% av alla hjärnskaknignar iår är när dom slår huvudet i isen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Phasse - därför att det finns de som tacklas oschysst även i NHL, t.ex. när spelarna de facto går in med armbågen första á la Ledin på Majesky för något år sedan.. Dock har spelarna i NHL generellt en högre tacklingsberedskap än i ES.. Många elitseriespelare verkar ju närmast bli förvånade när de blir tacklade som puckförare..

*edit* Sen finns det naturligtvis olycksfall även när det är en tackling inom reglernas gränser också, och det är klart att även om en tackling är schysst kan den orsaka en skada.. Trots allt är det en kontaktsport det handlar om.. *edit*
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: NHL

Post by Skidrow »

phasse wrote:Jo jag anmärkte mest på hans "faller ihop som en säck potatis". Det gör ju bevisligen NHL-spelarna i videon också. Och självklart leder både schyssta och oschyssta tacklingar till skador.
Alla Kronwalls tacklingar där hade gett hjärnskakning på elitserie spelar (inte alla förstås men) för dom hade dråsat i isen med huvudet först inte som spelarna gör där dom kryper ihop så kroppen tar smällen när dom faller ner på isen.

Om du tar Frölundaspelaren som fick hjärnskakning där var det tacklingen för han var borta före han slog ner i isen men många faller som furur rakt back utan att göra nått och slår då bakhuvudet i isen.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: NHL

Post by Melon »

Chansen att Samuel Påhlsson hamnar i Modo nästa år halverades just, han blev just tradad till Vancouver...känns ju hyfsat troligt att han kan få ett nytt kontrakt nästa år för att spela med Sedinarna... :?
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Grym humor av Kevin Bieksa!
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YnV70z5FKs" onclick="window.open(this.href);return false;
Jävla sopa till reporter som inte ens vet vem han pratar med!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: NHL

Post by Melon »

Så då har man just suttit och bevittnat Blues bete sig som AIK gjorde första matcherna mot Brynäs...så fruktansvärt jävla VÄRDELÖST...!!!

Kings 3:e kedjsspelare kör över Blues bästa spelare och 1:a PP-back i match 1 med en ful tackling så att han missar match 2 och vad gör dom? Kör dom över någon av deras ledande spelare? Sätter dom in varje tackling dom överhuvud taget hittar? Neeej då, istället skickar dom in en betydligt mindre "slagskämpe" för att ta en fajt med spelaren som skadade deras stjärna för att på något sätt säga "Aja baja, det där gillar vi inte", det slutar med att den mindre killen förlorar fajten och som svar på det så går dom sen ut och släpper in 4 raka mål och uppträder som om dom gillar att bli våldtagna i egen zon...!!! 4 jävla gånger passar dom bort pucken i egen zon när dom har ett PP, och dessutom passar puckföraren till någon typ av låtsaskompis som han tror ska finnas till höger/vänster om sig själv i egen zon...utan att ens vara pressad, haha det är så briljant spelat så man blir alldeles varm inombords... :oops:

Precis som AIK så började dom bete sig som om dom åtminstone hade nån typ av puls några minuter i andra perioden, men överlag så la dom en stor jävla bajshög på isen...fy fan så pinsamt uppträdande... :evil: :evil: :evil:
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: NHL

Post by Jablonic »

...med pengarna på Kings satt man själv och njöt! 8-)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: NHL

Post by Bobby »

Adam målar i sin första slutspelsmatch, stort grattis!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Tycker det är dålig stil av honom att hålla på så där, man ska låta hemmalaget få vinna en sån här gång.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: NHL

Post by Wolfman »

Undrar hur nöjda Flyers är över "bytet" Smith mot Bryzgalov? :)
perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: NHL

Post by perra »

http://svtplay.se/v/2790515/ishockey/la ... 690,3,f,-1" onclick="window.open(this.href);return false; - Larsson efter första målet i slutspelssammanhang

Jäklar vad han prata på :shock:
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: NHL

Post by micktålbot »

Jag fattar inte? Larsson sitter ju och snackar svenska men alla journalister babblar på i engelska, hur fan funkar det där?
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: NHL

Post by schteffe »

Tolk?

Adam framstår som otroligt vuxen i snacket. Man glömmer hur ung han fortfarande är.
Sen gillar han ordet "skönt" också.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: NHL

Post by Zimme »

Adam har ju provat att ge intervjuer på engelska: "-i got a stick on the balls, it hurts". Sen dess använder de tolk... :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14320
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Men jag fattar inte riktigt det dära med intervjun.
Det är ju SVT på mickskyddet, men den som verkar hålla i den ställer frågorna på engelska. Har SVT utsända reportrar, som bara sätter på mickskyddet och har det i fokus så att det ska se ut som om det är för SVT som intervjun görs?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

micktålbot wrote:Jag fattar inte? Larsson sitter ju och snackar svenska men alla journalister babblar på i engelska, hur fan funkar det där?
De frågar på engelska och han svarar på svenska. Det är mycket vanligt när svenskar i utlandet intervjuas.
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: NHL

Post by pttr »

Wolfman wrote:Undrar hur nöjda Flyers är över "bytet" Smith mot Bryzgalov? :)
Vad tänkte du? Snarare hur nöjda Phoenix är över att byta bort Bryzgalov och ta in Smith.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

374 wrote:
micktålbot wrote:Jag fattar inte? Larsson sitter ju och snackar svenska men alla journalister babblar på i engelska, hur fan funkar det där?
De frågar på engelska och han svarar på svenska. Det är mycket vanligt när svenskar i utlandet intervjuas.
Det var ju hyfsat överflödig information. Frågan bestod av precis den infon. Frågan är varför.

Det kan för övrigt inte vara sådär jättevanligt. Den absoluta majoriteten av alla intervjuer som svenskar i NHL medverkar i ges till engelskspråkiga medier. Tror knappast de svarar på svenska då också.

Pratar vi om svenskar i utlandet allmänt så undrar jag om jag någonsin stött på det. Zlatan pratar inte svenska när han intervjuas. Englandsproffsen pratar engelska.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14320
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: NHL

Post by Chippen »

Jag tror nog fan att det är första gången som jag sett en intervju med en svensk som får frågor på engelska, men svarar på svenska.
Ofta är det ju engelska som gäller åt båda hållen, förutom med Zlatan. Han pratar väl både engelska och italienska, beroende på vilket språk han får frågorna på.

Det jag funderar på är om det kan ha att göra med att det verkar vara en mick från SVT som är i fokus, och därför så ger Adam svaren på svenska?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: NHL

Post by 374 »

Trollet wrote:
374 wrote:
micktålbot wrote:Jag fattar inte? Larsson sitter ju och snackar svenska men alla journalister babblar på i engelska, hur fan funkar det där?
De frågar på engelska och han svarar på svenska. Det är mycket vanligt när svenskar i utlandet intervjuas.
Det var ju hyfsat överflödig information. Frågan bestod av precis den infon. Frågan är varför.

Det kan för övrigt inte vara sådär jättevanligt. Den absoluta majoriteten av alla intervjuer som svenskar i NHL medverkar i ges till engelskspråkiga medier. Tror knappast de svarar på svenska då också.

Pratar vi om svenskar i utlandet allmänt så undrar jag om jag någonsin stött på det. Zlatan pratar inte svenska när han intervjuas. Englandsproffsen pratar engelska.
Svaret är väl uppenbart. Jag har stött på fenomenet många gånger men tror det har blivit ovanligare på senare år.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Kanske bara handlar om att de vill ha koll på vilka frågor som ställs? Har också sett det ett antal gånger och tagit för givet att det bara är någon principgrej för att "skydda" spelarna.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: NHL

Post by PackSwede »

Målet:

http://video.nhl.com/videocenter/consol ... hare-video" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: NHL

Post by micktålbot »

Intressant att så många påstår att det här är någon form av praxis och mycket vanligt, jag har aldrig stött på detta fenomen någonsin tidigare och jag tror inte på er som säger att det är vanligt. Inte ens Malkin använder tolk i sina intervjuer och han kan mindre engelska än en finsk bäbis. Ser inte logiken i det, praktiskt taget alla svenskar kan engelska och resten lär sig.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: NHL

Post by Trollet »

micktålbot wrote:Intressant att så många påstår att det här är någon form av praxis och mycket vanligt, jag har aldrig stött på detta fenomen någonsin tidigare och jag tror inte på er som säger att det är vanligt. Inte ens Malkin använder tolk i sina intervjuer och han kan mindre engelska än en finsk bäbis. Ser inte logiken i det, praktiskt taget alla svenskar kan engelska och resten lär sig.
Jag får det till att det är en som påstår det, resten säger emot :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Snotric
Posts: 1
Joined: 17 Jun 2011, 18:59

Re: NHL

Post by Snotric »

Tror det var för SVT han snackade svenska, sett på andra ställen att han pratade engelska.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: NHL

Post by Lappmössan »

Game 7 @ MSG baby!!
Öl, snacks, lite ljummen VM-hockey som uppvärmning och inga som helst känslor för något av lagen, ska bli mysigt.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: NHL

Post by lazerkrobbe »

Härligt Rangers!!! Vilket härligt B&T derby det blir i konferensfinalen!
(och där rök sannolikt 3kr's guldchans)
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: NHL

Post by Jablonic »

Riktigt gött! Mina två spel från innan säsongen lever. Rangers och Kings som Stanley Cup-mästare till 45 respektiva 20 ggr degen.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: NHL

Post by Markman »

Jablonic wrote:Riktigt gött! Mina två spel från innan säsongen lever. Rangers och Kings som Stanley Cup-mästare till 45 respektiva 20 ggr degen.
Jag ser nog gärna att båda spelen lever även i SC-finalen, med de fyra som är kvar nu!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply