Silly Season 2012/2013

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2012/2013

Post by phx70 »

Skulle vilja se Goran Bezina i AIK nästa säsong, bra storlek och duktig passningsläggare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12299" onclick="window.open(this.href);return false;
bruno
Posts: 576
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 2012/2013

Post by bruno »

phx70 wrote:Skulle vilja se Goran Bezina i AIK nästa säsong, bra storlek och duktig passningsläggare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12299" onclick="window.open(this.href);return false;
Eftersom du la ut eliteprospectlänken själv borde du kanske sett att han har kontrakt med sitt nuvarande lag nästa säsong?
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2012/2013

Post by vonschnauser »

Vore ine Richie Regehr - http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 6&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false; något man skulle kunna tänka sig? :)

*mod* spelarnamn med EP-länkar tack! *mod*
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

vonschnauser wrote:Vore ine http://www.eliteprospects.com/player.ph ... 6&lang=swe" onclick="window.open(this.href);return false; något man skulle kunna tänka sig? :)
Har väl påståtts vara klar för Modo, eller?
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14320
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by jowa »

En riktig general är vad som behövs till nästa år. Jag hade verkligen gillat att se Tollefsen nästa säsong.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

En överstegris och en offensiv tvåvägsback hade ju suttit riktigt fint..
Som den sistnämnda kategorin hade ju en värvning av Nathan Oystrick eller Danny Syvret suttit pretty fuckin' good!
I rollen som den första kategorin hade jag inte protesterat mot en Tollefsen, Sanny Lindström, Frögren eller någon liknande..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Vad är det alla som pratar om Lee "vid sidan av isen" menar? Av vad jag hört har det funkat kanon med Goren i år!
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly Season 2012/2013

Post by phx70 »

bruno wrote:
phx70 wrote:Skulle vilja se Goran Bezina i AIK nästa säsong, bra storlek och duktig passningsläggare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12299" onclick="window.open(this.href);return false;
Eftersom du la ut eliteprospectlänken själv borde du kanske sett att han har kontrakt med sitt nuvarande lag nästa säsong?
Jomenvisst såg jag det, är inte den enda som lägger ut länkar med spelare under kontrakt. Bezina har kanske nån klausul i sitt kontrakt, men du kanske har koll på hans kontrakt............
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Markman »

phx70 wrote:
bruno wrote:
phx70 wrote:Skulle vilja se Goran Bezina i AIK nästa säsong, bra storlek och duktig passningsläggare.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12299" onclick="window.open(this.href);return false;
Eftersom du la ut eliteprospectlänken själv borde du kanske sett att han har kontrakt med sitt nuvarande lag nästa säsong?
Jomenvisst såg jag det, är inte den enda som lägger ut länkar med spelare under kontrakt. Bezina har kanske nån klausul i sitt kontrakt, men du kanske har koll på hans kontrakt............
Att han sedan varit lagkapten i Geneve-Servette de 6 senaste åren, assisterande två år före det, och även förväntas bli Cap nästa år på EP tycker du talar för att han ska bryta kontraktet eller? Eller att han skrev på ett femårskontrakt -08, som säkerligen inte innebar någon direkt kass lön.. Känns tämligen orimligt att han ska lämna, om inte några extraordinära omständigheter tillkommer, som ett fylleslagsmål med tränaren under sommaren.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2012/2013

Post by StigVig »

Balkomhems farsa wrote:en fågel viskade i örat att både Warg och Dick skulle vara klara och att det var 50/50 att Bud skulle krita på.
Underbart Första Inlägg, en klassiker :)
Krossa Skiten!!!!!
Knet
Posts: 3
Joined: 15 Jun 2011, 19:42

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Knet »

Hadelöv lämnar!
http://norran.se/2012/04/skellefteaaik/ ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;
pttr
Posts: 253
Joined: 30 Aug 2011, 23:40

Re: Silly Season 2012/2013

Post by pttr »

Humlannitton wrote:
freddus wrote:Här nere i södern ryktas det om att Antos lämnar oss för att krita på för Löven? En lång väg för informationen att vandra, och vet inte hur den ska värderas men någon som vet ifall det kan finnas sanning i det hela?
Läste om det på TCIM tidigare idag, och det lät då inte som att det var mer än en våt dröm som dragits upp ur hatten.
Såg också det där ryktet. Det oroväckande är att den som startade hela ryktet väldigt sällen, eller snarare aldrig tar saker ur tomma luften. Dock har han tydligen bara sagt att han för diskussioner med Löven vilket egentligen kan betyda vad som helst eller rättare sagt ingenting.
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Trollet »

Men låt Antos trappa ner var han vill. Får han inget kontrakt med AIK kan vi knappast kräva nåt. Inte ens att han låter bli Löven.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jowa
Posts: 472
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly Season 2012/2013

Post by jowa »

Trollet wrote:Men låt Antos trappa ner var han vill. Får han inget kontrakt med AIK kan vi knappast kräva nåt. Inte ens att han låter bli Löven.
+1

Dock så förtjänar även han liksom Hadelöv en stor fet avtackning om han inte får fortsatt förtroende.
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Plissken »

Trollet wrote:Men låt Antos trappa ner var han vill. Får han inget kontrakt med AIK kan vi knappast kräva nåt. Inte ens att han låter bli Löven.
Tror det handlar om Andreas Söderberg -j18, inte Anders ...

http://eliteprospects.com/player.php?player=107557" onclick="window.open(this.href);return false;

Det får iof utveckla sig till en sån där episk tcim tråd med maximalt anti-klimax
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Hahaha, ungefär som i serien "Underbarnet från Argentina" i Buster då en engelsk klubb värvar en argentinsk landslagsstjärna men får ett gatubarn med samma namn. Eftersom det är i Busters värld så vidare det sig givetvis att killen är fullkomligt magisk och går in och dominerar engelska högstadivisionen...
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Rampa »

Bud som haver Skellefte kär
se till mig som supporter är
vart vi oss i es vänder
Står vår lycka i Buds händer

Ja, jag hoppas Lasse får Holloway att stanna minst en säsong till.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 2012/2013

Post by GroovyEd »

Dessutom är nog Antos inte så sugen flytta nån annanstans än hem till övik om det blir flytt.
rasse03
Posts: 2
Joined: 21 Apr 2012, 08:44

Re: Silly Season 2012/2013

Post by rasse03 »

Talbot25 wrote:Harju är faktiskt för ful för att ta på sig världens vackraste tröja. Hedström och Friberg i all ära då de har ett coolt utseende men Harju är bara ful.
håller med dig. harju ser ju ut så här. :ugeek:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

rasse03 wrote:
Talbot25 wrote:Harju är faktiskt för ful för att ta på sig världens vackraste tröja. Hedström och Friberg i all ära då de har ett coolt utseende men Harju är bara ful.
håller med dig. harju ser ju ut så här. :ugeek:
Teenage Mutant Ninja Turtles på fultjack, var det nån som sa.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Mange
Posts: 99
Joined: 15 Jun 2011, 18:09

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Mange »

svartgulsubkultur wrote:Hahaha, ungefär som i serien "Underbarnet från Argentina" i Buster då en engelsk klubb värvar en argentinsk landslagsstjärna men får ett gatubarn med samma namn. Eftersom det är i Busters värld så vidare det sig givetvis att killen är fullkomligt magisk och går in och dominerar engelska högstadivisionen...
Jorge Porilibas, Buster är underbart, eller var i alla fall.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Mange wrote:
svartgulsubkultur wrote:Hahaha, ungefär som i serien "Underbarnet från Argentina" i Buster då en engelsk klubb värvar en argentinsk landslagsstjärna men får ett gatubarn med samma namn. Eftersom det är i Busters värld så vidare det sig givetvis att killen är fullkomligt magisk och går in och dominerar engelska högstadivisionen...
Jorge Porilibas, Buster är underbart, eller var i alla fall.
Fullkomligt briljant serietidning. Vila i frid.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3097
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Foppas skridskocoach »

GroovyEd wrote:Dessutom är nog Antos inte så sugen flytta nån annanstans än hem till övik om det blir flytt.
Och Umeå ligger inte inom pendlaravstånd?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Colton »

Jag vet inte om jag vill se en renodlad offensiv back egentligen som det pratats om tidigare, det är inte det vi behöver mest. Det jag vill ha är en Mikko Louma 07/08 som kan vara som en defensiv murbräcka och tugga i sig 29 min varje match och spela första Bp och PP match efter match. Tror inte att Frögren-typ är den ultimata backen utan ser gärna mer än tvåvägsback.

Nån murvel där ute som kan hitta nån i den stilen som är möjlig som nyförvärv till nästa säsong? Den jag kan tänka mig är Lasse Kukkonen(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2717" onclick="window.open(this.href);return false;). Vi vet ju alla att den egenskap som prioriteras när det ska värvas backar är ju skridskoåkningen och det är ju kanske inte Kukkonen största styrka så han lär ju gå bort.
User avatar
nr86
Posts: 5386
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2012/2013

Post by nr86 »

Gud vad kul det skulle vara att veta om och hur AIK agerar kring Erixon och magic nr seven.
Det är klart att de kommer att fortsätta att försöka slå sig in där. Men det är inte lätt,,, och harva ett år till i AHL .... kanske inte är så kul.
Då kanske man kan få till en utlåning hit för fortsatt utveckling på hemmais.
Jag menar att både Rundblad och Erixon har haft svårt att få spela mer än 2 matcher i sträck och visa vad de går för.
Hoppas att AIK verkligen ligger på dessa två och pekar på de fördelar det kan vara av att få stort förtroende här hemma och få en boost i kariären.
Jag skulle då vara beredd att vänta en låång bit in på hösten om det skulle finnas en chans att någon av dessa två spelar i AIK til hösten.

Vi borde ju få veta hur AIK tänker kring nr48 rätt snart.......
Jag säger att man ska kicka honom och ha is i magen på inför hösten och vänta på de stora kanonerna som kan komma loss då.... NHL rejects . .. . :D
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Silly Season 2012/2013

Post by svartgulsubkultur »

Colton wrote:Jag vet inte om jag vill se en renodlad offensiv back egentligen som det pratats om tidigare, det är inte det vi behöver mest. Det jag vill ha är en Mikko Louma 07/08 som kan vara som en defensiv murbräcka och tugga i sig 29 min varje match och spela första Bp och PP match efter match. Tror inte att Frögren-typ är den ultimata backen utan ser gärna mer än tvåvägsback.

Nån murvel där ute som kan hitta nån i den stilen som är möjlig som nyförvärv till nästa säsong? Den jag kan tänka mig är Lasse Kukkonen(http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2717" onclick="window.open(this.href);return false;). Vi vet ju alla att den egenskap som prioriteras när det ska värvas backar är ju skridskoåkningen och det är ju kanske inte Kukkonen största styrka så han lär ju gå bort.
Danny Syvret som det snackats om tidigare i tråden ser Jag som ganska komplett.
Väldigt bidragande offensivt, grym på rören och ett starkt fysiskt spel.
Saknar lite räckvidd men är hård som fan, både i kropp och inställning.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

Trollet wrote:Men låt Antos trappa ner var han vill. Får han inget kontrakt med AIK kan vi knappast kräva nåt. Inte ens att han låter bli Löven.
Att se en AIK-ikon lira i Löven gör förjävla ont... Oavsett. Känner man inte så har man inte levt med rivaliteten nog mycket!
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Silly Season 2012/2013

Post by Ante »

pttr wrote:
Humlannitton wrote:
freddus wrote:Här nere i södern ryktas det om att Antos lämnar oss för att krita på för Löven? En lång väg för informationen att vandra, och vet inte hur den ska värderas men någon som vet ifall det kan finnas sanning i det hela?
Läste om det på TCIM tidigare idag, och det lät då inte som att det var mer än en våt dröm som dragits upp ur hatten.
Såg också det där ryktet. Det oroväckande är att den som startade hela ryktet väldigt sällen, eller snarare aldrig tar saker ur tomma luften. Dock har han tydligen bara sagt att han för diskussioner med Löven vilket egentligen kan betyda vad som helst eller rättare sagt ingenting.
Finns det på allvar nån på TCIM som inte är mytoman? Jag tvivlar!

Edit: Tvärkollade nu. Verkar ju vara Wasa himself som snackat om Söderberg. Då är det ju såklart sant :lol: Finns väl ingen på nåt forum som ljugit så mycket som han.
Last edited by Ante on 21 Apr 2012, 12:33, edited 1 time in total.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Silly Season 2012/2013

Post by lazerkrobbe »

Ante wrote:
Trollet wrote:Men låt Antos trappa ner var han vill. Får han inget kontrakt med AIK kan vi knappast kräva nåt. Inte ens att han låter bli Löven.
Att se en AIK-ikon lira i Löven gör förjävla ont... Oavsett. Känner man inte så har man inte levt med rivaliteten nog mycket!
Även om det sved i min själ (jo, jag vet,i din inte så mycket) då Öbba kritade på för Löven så måste man ju ge han cred för att ha spelat ner dom i skiten, varit i delaktig i Lövens konkurs och en plats där dom hör hemma.
Tror inte Antos kan åsatdkomma samma skada, så hoppas det är ett ilvilligt rykte... ;)
Locked