Hur kan/ska North Power förbättras.

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

Jokard wrote:Skulle gissa på att de som tänder den inte förväntar sig att bli utskickade. Jag vet att dom (vi) blev utskickade när vi mötte Modo i grundserien senast, i andra fall (som Timrå) har man "gått fri" från kollektiv bestraffning. Vilket är ett fruktansvärt sätt att få bort detta, dels för att oskyldiga straffas och dels för att det inte funkar. Även som Trollet skrev tidigare, säkerheten är fruktansvärt dåligt skött, det där ska inte ens få komma in.

NP har inget ansvar i detta, anser jag.
Man ska nog vara försiktig med att dra paralleller mellan "ansvar för" och "kunna göra något åt".

Om man ser den här situationen utifrån så har vi en resa som arrangeras av NP, och där det krävs att deltagarna är medlemmar i NP. Alltså en ren NP-resa. Det kommer att bli otroligt svårt att utåt hävda att man inte kan ta ansvar, även om jag förstår om inte researrangörerna kan kontrollera alla.
Jag lägger ingen skuld i det här, vill bara sätta lite ljus på hur omvärlden ser på saken.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Samtidigt finns det ingenting som säger att personen/personerna som har med bengalen att göra ens har åkt med våra bussar? Som vanligt, så finns det löst folk på borstastå när vi kommer. Vilket det inte heller ska göra.
Charter Division
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

fwd wrote:Samtidigt finns det ingenting som säger att personen/personerna som har med bengalen att göra ens har åkt med våra bussar? Som vanligt, så finns det löst folk på borstastå när vi kommer. Vilket det inte heller ska göra.
Helt sant, det tänkte jag inte på.

Ser också att det lagts ut ett ställningstagande här: http://northpower.nu/wordpress/?p=4118" onclick="window.open(this.href);return false;, bra gjort
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Trollet wrote:Ser också att det lagts ut ett ställningstagande här: http://northpower.nu/wordpress/?p=4118" onclick="window.open(this.href);return false;, bra gjort
+1!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Vinz
Posts: 58
Joined: 17 Jun 2011, 18:28

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Vinz »

Sen när har NP monopol på läktaren och hur skulle en "uteslutning" rent praktiskt gå till? Ni vet att i princip all läktarkultur skulle dö ut utan de som är pro-pyro? Då kan vi lika gärna avskaffa klacken.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Vinz wrote:Sen när har NP monopol på läktaren och hur skulle en "uteslutning" rent praktiskt gå till? Ni vet att i princip all läktarkultur skulle dö ut utan de som är pro-pyro? Då kan vi lika gärna avskaffa klacken.
Det var ta mig fan bland det dummaste jag har hört, och det vill inte säga lite!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Flottbomben
Posts: 38
Joined: 15 Jun 2011, 16:58
Location: Bureå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Flottbomben »

fwd wrote:Samtidigt finns det ingenting som säger att personen/personerna som har med bengalen att göra ens har åkt med våra bussar? Som vanligt, så finns det löst folk på borstastå när vi kommer. Vilket det inte heller ska göra.
Vid var och varannat stopp så kastas ju dessa bengaler runt på bussparkeringarna, nu senast så låg en och brann med öppen låga under en buss, då var det ju bara tur att inget allvarligt hände.
Så resonemanget att personerna/personen som kastar bengaler inte följer med NP ger jag inte en spänn för.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

Flottbomben wrote:
fwd wrote:Samtidigt finns det ingenting som säger att personen/personerna som har med bengalen att göra ens har åkt med våra bussar? Som vanligt, så finns det löst folk på borstastå när vi kommer. Vilket det inte heller ska göra.
Vid var och varannat stopp så kastas ju dessa bengaler runt på bussparkeringarna, nu senast så låg en och brann med öppen låga under en buss, då var det ju bara tur att inget allvarligt hände.
Så resonemanget att personerna/personen som kastar bengaler inte följer med NP ger jag inte en spänn för.
Nog är jag väl fullt medveten om vad som skett under pisspauserna då var där lika fullt som du var.
Jag menar bara att blinken som tändes inne på arenan behöver rimligtvis inte vara någon som åkt med oss i NP, nog för att det mesta tyder på det.
Charter Division
User avatar
Ztikkan
Posts: 67
Joined: 17 Jun 2011, 16:42

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Ztikkan »

Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
Det är ju en jävla skillnad på en vanlig bengal och en blink!
Självklart tänds det mer pyro på bortamatcher än på hemma. Det är samma sak bland alla lag.
Tänder man hemma riskerar man att bli avstängd hela säsongen. Tänder man borta så stängs man oftast av från alla bortamatcher. Vilket straff känns hårdast tycker ni?

Sen att någon sa att pyron förstörde stämningen i fredags stämmer ju inte. Halva skaran står ju alltid tysta!
Pyro bidrar till hets och hets är bra!
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Special Brew »

Markman wrote:
Vinz wrote:Sen när har NP monopol på läktaren och hur skulle en "uteslutning" rent praktiskt gå till? Ni vet att i princip all läktarkultur skulle dö ut utan de som är pro-pyro? Då kan vi lika gärna avskaffa klacken.
Det var ta mig fan bland det dummaste jag har hört, och det vill inte säga lite!
+1 till Markman. :D
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Sketch »

Ztikkan wrote:Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
För att klacken blir utslängd?

Finner hela diskussionen är konstig. Om pyro borde vara tillåtet eller ej har inget med saken att göra. Nu är faktum att om det tänds en bengal/blink/etc i en arena är risken stor att hela klacken blir utslängd och att klubben får böta (även om det inte alltid händer). Alltså är det väl självklart att det inte bör göras av en supporterklubb vars mål är att stötta sitt lag.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Sketch wrote:
Ztikkan wrote:Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
För att klacken blir utslängd?

Finner hela diskussionen är konstig. Om pyro borde vara tillåtet eller ej har inget med saken att göra. Nu är faktum att om det tänds en bengal/blink/etc i en arena är risken stor att hela klacken blir utslängd och att klubben får böta (även om det inte alltid händer). Alltså är det väl självklart att det inte bör göras av en supporterklubb vars mål är att stötta sitt lag.
Har AIK någonsin fått böter efter pyro på läktaren?
Vet inte nått hockeylag som fått det.
2012-05-19
bluesman
Posts: 32
Joined: 22 Jun 2011, 20:55

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by bluesman »

Poet wrote:
Sketch wrote:
Ztikkan wrote:Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
För att klacken blir utslängd?

Finner hela diskussionen är konstig. Om pyro borde vara tillåtet eller ej har inget med saken att göra. Nu är faktum att om det tänds en bengal/blink/etc i en arena är risken stor att hela klacken blir utslängd och att klubben får böta (även om det inte alltid händer). Alltså är det väl självklart att det inte bör göras av en supporterklubb vars mål är att stötta sitt lag.
Har AIK någonsin fått böter efter pyro på läktaren?
Vet inte nått hockeylag som fått det.
Har det någon som helst betydelse?
Hela klacken blir utslängd och vissa missar en hel period.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Eftersom han skreva att risken var stor att klubben åker på böter så frågade jag.
2012-05-19
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

Såg att all pyro är förbjuden på resan imorgon och tänkte om det även gäller busshållplatser?
Tänkte då alla som är emot pyrot skrivit att det är okej att dra vid stoppen.
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Bobby »

Poet wrote:Såg att all pyro är förbjuden på resan imorgon och tänkte om det även gäller busshållplatser?
Tänkte då alla som är emot pyrot skrivit att det är okej att dra vid stoppen.
Det är inte förbjudet på rastplatser o dyl..
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

Vad får man ut av att tända en pyro på en rastplats...?

Sorry, men på något sätt känns det som om vissa drömmer om att vara eller leker "huligan"...
"Läktaren är vår, vi får göra vad vi vill", "Utan pyro kan ni lägga ner klacken", "Vi vill tända lite pyro när vi tar en pisspaus med bussen"...

Jag kanske är för gammal, men va faan..
Vill ni elda och fjutta på, kan ni väl köpa lite smällare, ta en kanna kaffe (eller varm chocklad) och ta en heldag på någon grusplan någon dag..
Det går säkert linda en halsduk runt fejan och se lite "gangster" ut där också..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by fwd »

King Kong wrote:Vad får man ut av att tända en pyro på en rastplats...?

Sorry, men på något sätt känns det som om vissa drömmer om att vara eller leker "huligan"...
"Läktaren är vår, vi får göra vad vi vill", "Utan pyro kan ni lägga ner klacken", "Vi vill tända lite pyro när vi tar en pisspaus med bussen"...

Jag kanske är för gammal, men va faan..
Vill ni elda och fjutta på, kan ni väl köpa lite smällare, ta en kanna kaffe (eller varm chocklad) och ta en heldag på någon grusplan någon dag..
Det går säkert linda en halsduk runt fejan och se lite "gangster" ut där också..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sv.wikipedia.org/wiki/Huliganism" onclick="window.open(this.href);return false;
Charter Division
lallaren

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by lallaren »

Kör hårt bröder! Bränn på, skapa stämning och hetts! Håll bengalerna utanför arenan bara så ni inte förstör för övriga!
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

fwd wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras

http://sv.wikipedia.org/wiki/Huliganism" onclick="window.open(this.href);return false;
Va skulle jag med det till? :?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8492
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Trollet »

King Kong wrote:
fwd wrote:http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras

http://sv.wikipedia.org/wiki/Huliganism" onclick="window.open(this.href);return false;
Va skulle jag med det till? :?
fwd förklarar att huliganism och ultraism inte är samma sak. Huliganism = våld.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by King Kong »

Trollet wrote:fwd förklarar att huliganism och ultraism inte är samma sak. Huliganism = våld.
Jaha, ja, jo, men det visste jag serru!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by SLAGARN »

Poet wrote:
Sketch wrote:
Ztikkan wrote:Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
För att klacken blir utslängd?

Finner hela diskussionen är konstig. Om pyro borde vara tillåtet eller ej har inget med saken att göra. Nu är faktum att om det tänds en bengal/blink/etc i en arena är risken stor att hela klacken blir utslängd och att klubben får böta (även om det inte alltid händer). Alltså är det väl självklart att det inte bör göras av en supporterklubb vars mål är att stötta sitt lag.
Har AIK någonsin fått böter efter pyro på läktaren?
Vet inte nått hockeylag som fått det.
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 1777177.ab
http://www.hockeyallsvenskan.se/nyheter ... ter-bengal
http://www.blackbeat.se/category/ishockey/page/2/
http://www.eurosport.se/ishockey/orebro ... news.shtml
Så, nu vet du hur man gör för att sabba för sitt lag.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Sketch »

Poet wrote:
Sketch wrote:
Ztikkan wrote:Förstår inte hetsen kring att stoppa all pyro!
För att klacken blir utslängd?

Finner hela diskussionen är konstig. Om pyro borde vara tillåtet eller ej har inget med saken att göra. Nu är faktum att om det tänds en bengal/blink/etc i en arena är risken stor att hela klacken blir utslängd och att klubben får böta (även om det inte alltid händer). Alltså är det väl självklart att det inte bör göras av en supporterklubb vars mål är att stötta sitt lag.
Har AIK någonsin fått böter efter pyro på läktaren?
Vet inte nått hockeylag som fått det.
Nej AIK har nog inte det men det har hänt ett antal gånger att klubbarna fått böta för det. FBK (efter en match mot oss), Solna, Luleå och Malmö är några jag kommer på bara på rak arm.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Poet »

King Kong wrote:Vad får man ut av att tända en pyro på en rastplats...?

Sorry, men på något sätt känns det som om vissa drömmer om att vara eller leker "huligan"...
"Läktaren är vår, vi får göra vad vi vill", "Utan pyro kan ni lägga ner klacken", "Vi vill tända lite pyro när vi tar en pisspaus med bussen"...

Jag kanske är för gammal, men va faan..
Vill ni elda och fjutta på, kan ni väl köpa lite smällare, ta en kanna kaffe (eller varm chocklad) och ta en heldag på någon grusplan någon dag..
Det går säkert linda en halsduk runt fejan och se lite "gangster" ut där också..
Tror man hör det av samma anledning som då man sjunger ramsor i bussen och på rastplatsen.
2012-05-19
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Roadkill »

Pyroteknik är konst!
Vissa uppskattar inte Picassos tavlor medans andra gör det och det har ingenting med hur mycket "huligan" man tror sig vara.

Det är jävligt löjligt att skicka ut hela klacken, ge böter, stänga av, hota, tro på gud för en liten jävla blink! Men iom att det här är konsekvenser som sker när det används på läktarn tycker jag det är lika bra att skita i det.

Sen alla som är så oroade för NPs ryckte kan ju ställa sig i klacken och skrika lite för det är så vi bygger upp vårat ryckte!!
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Roadkill wrote:Pyroteknik är konst!
Vissa uppskattar inte Picassos tavlor medans andra gör det och det har ingenting med hur mycket "huligan" man tror sig vara.

Det är jävligt löjligt att skicka ut hela klacken, ge böter, stänga av, hota, tro på gud för en liten jävla blink! Men iom att det här är konsekvenser som sker när det används på läktarn tycker jag det är lika bra att skita i det.

Sen alla som är så oroade för NPs ryckte kan ju ställa sig i klacken och skrika lite för det är så vi bygger upp vårat ryckte!!
Bra inlägg Roadkill.
Oavsett vilken personlig uppfattning man har om pyro så går det inte att blunda för att det riskerar att få för stora konsekvenser.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Roadkill wrote:Pyroteknik är konst!
Vissa uppskattar inte Picassos tavlor medans andra gör det och det har ingenting med hur mycket "huligan" man tror sig vara.

Det är jävligt löjligt att skicka ut hela klacken, ge böter, stänga av, hota, tro på gud för en liten jävla blink!
Håller inte med om ovanstående.. Att t.ex. jämföra pyroteknik med Picasso är väl en rätt skev jämförelse, tycker du inte?
Roadkill wrote:Men iom att det här är konsekvenser som sker när det används på läktarn tycker jag det är lika bra att skita i det.

Sen alla som är så oroade för NPs ryckte kan ju ställa sig i klacken och skrika lite för det är så vi bygger upp vårat ryckte!!
Den andra delen här är jag dock till fullo med på!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by svartgulsubkultur »

Han jämför ju inte pyro med Picasso, han jämför folks olika uppfattning om Picasso med folks olika uppfattning om pyro.
Helt enkelt att det ligger i betraktarens ögon om det är snyggt eller inte.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur kan/ska North Power förbättras.

Post by Markman »

Jaja, om det var så det var menat så köper jag väl den meningen då, även om jag inte hade benämnt pyro som konst själv..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply