Skellefteå AIK i media

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Talbot25
Posts: 1073
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Talbot25 »

Savonen har gjort en ranking av spelarnas säsonger i en tiogradig skala. Sandberg får 6 av 10 precis som ON. Granberg och Martins får en sjua. Anton Olsson skuggar Sandberg med att få en femma. Gruppboendet Norran fortsätter visa sina kunskaper..
.
krysset
Posts: 2015
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Den där Tegerstet ska man totalt dissa. Han har skrivit någon bok om aiks historia och fått storhetsvansinne.

Han har knappast någon bakgrund som idrottsman.
krysset
Posts: 2015
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

krysset wrote: 04 May 2024, 19:17 Den där Tegerstet ska man totalt dissa. Han har skrivit någon bok om aiks historia och fått storhetsvansinne.

Han har knappast någon bakgrund som idrottsman.
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Påstå att Robban är okunnig torde väl endast de som inte är läskunniga göra.
För de som kan läsa, gör det. Myggornas dans är ett epos i idrottshistoria. Finns på de där ställena som heter bibliotek, alltså ställen där det finns sådana där grejer som heter böcker.
User avatar
ossian
Posts: 3700
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ossian »

Okunnig och fjantig betyder inte samma sak
krysset
Posts: 2015
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK i media

Post by krysset »

Man får tycka vad man vill kring hata löven. Tycker det är onödigt av tederstet att gråta ut över detta.

Har han någon idrottsbakgrund?
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

krysset wrote: 05 May 2024, 13:21 Man får tycka vad man vill kring hata löven. Tycker det är onödigt av tederstet att gråta ut över detta.

Har han någon idrottsbakgrund?
Tror inte han har det, förutom att ha varit journalist med sport som specialitet sedan han var 18 år.
Behöver han ha det för att kritisera Hata Lövenramsan?
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Fdskebo »

Ja, den som inte förstår att den ramsan är med glimten i ögat borde fundera ett varv till.

Jag har generellt svårt för människor som är helt okunniga när det kommer till att ”läsa mellan raderna” och att se saker i ett större sammanhang. (Oj, de använder ordet hat i en ramsa. Dax att slå på stora trumman.) Sen kan jag ha förståelse om man tycker att det är en onödig ramsa att dra i samband med guldfirandet på torget. Men att göra en grej av det är bara löjligt.

Jag personligen tyckte det var mycket mer irriterande att vi hade politiker uppe på scenen för att stjäla uppmärksamhet och fiska gratispoäng.
andreas22222
Posts: 1582
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Skellefteå AIK i media

Post by andreas22222 »

Kan bara hålla med föregående talare. Spot on.
Frantisek Pospisil
Posts: 1429
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Frantisek Pospisil »

Jag tycker inte heller HataLöven grejen är något att hetsa upp sig över, även om att dra den på torget mer verkar som en bakfyllegrej.
Vad som gör mig förbannad är att börja spy galla och starta ett minidrev på Robban. Kunnigare person gällande sport tror jag inte finns, faktiskt i hela Sverige.
User avatar
lill-akka
Posts: 177
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Skellefteå AIK i media

Post by lill-akka »

Medhåll. Här kan man snacka sportkultur!
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Skellefteå AIK i media

Post by number 7 »

Frantisek Pospisil wrote: 05 May 2024, 17:56 Jag tycker inte heller HataLöven grejen är något att hetsa upp sig över, även om att dra den på torget mer verkar som en bakfyllegrej.
Vad som gör mig förbannad är att börja spy galla och starta ett minidrev på Robban. Kunnigare person gällande sport tror jag inte finns, faktiskt i hela Sverige.
+1
ante08
Posts: 2596
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Idag kände sig Norran tvingade minsann… Att skriva en artikel om hånt mot Löven.
https://norran.se/nyheter/skelleftea/ar ... u/lz4w2y2r
User avatar
Humlannitton
Posts: 1544
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Humlannitton »

ante08 wrote: 06 May 2024, 18:22 Idag kände sig Norran tvingade minsann… Att skriva en artikel om hånt mot Löven.
https://norran.se/nyheter/skelleftea/ar ... u/lz4w2y2r
Det sjukaste är kommentarerna och hur folk röstar. Muppar!
petterrr_dd
Posts: 350
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Skellefteå AIK i media

Post by petterrr_dd »

Humlannitton wrote: 06 May 2024, 19:34
ante08 wrote: 06 May 2024, 18:22 Idag kände sig Norran tvingade minsann… Att skriva en artikel om hånt mot Löven.
https://norran.se/nyheter/skelleftea/ar ... u/lz4w2y2r
Det sjukaste är kommentarerna och hur folk röstar. Muppar!
Säkert samma 5 personer som gått in och rösta om och om igen....

Att Skellefteå skulle bli en sådan pk-stad trodde jag aldrig. Tamefan värre än Umeå 😅
ante08
Posts: 2596
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Skellefteå AIK i media

Post by ante08 »

Humlannitton wrote: 06 May 2024, 19:34
ante08 wrote: 06 May 2024, 18:22 Idag kände sig Norran tvingade minsann… Att skriva en artikel om hånt mot Löven.
https://norran.se/nyheter/skelleftea/ar ... u/lz4w2y2r
Det sjukaste är kommentarerna och hur folk röstar. Muppar!
Norran har lagt ut det på sin Facebook nu. In och gör era röster hörda.
Torsgatan
Posts: 977
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Torsgatan »

I Norrans kommentatorsfält och på FB ligger väl snittåldern på 60+ och alla är saikare. Saikare gillar virkade toppeluvor och svartgula brevlådor.

Man ska inte hata, bara heja!
Håkan
Posts: 81
Joined: 29 Dec 2012, 16:54

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Håkan »

lappri wrote: 03 May 2024, 03:52
Talbot25 wrote: 03 May 2024, 03:03 Robbans flaskbottnar till glasögon immade igen av ilska . https://sverigesradio.se/artikel/skelle ... -jag-skams
Vi firar ett guld som inte firats på 10 år (får ej underskattas iofs) men man ids ändå, trots den megajävla bravaden att ta guldet, lägga energi på att reta sig på en ramsa gällande ett rättfärdigt hatobjekt bara för vi inte spelat en tävlingsmatch mot dessa på de senaste 17 åren? Avgå.
+1
Min bedömning är att Tedestedt inte längre har förmågan att tänka klart o dessutom viker ner sig som man inför kvinnor i sin närhet.
99 ggr av 100 är det kvinnor som tycker det låter hemskt med "hata löven". Ganska vidrigt av Tedestedt som från sin mediala position slår ner mot en spelare som bara vill väl o i euforin drar igång något som där o då passar väldigt bra in som extra krydda.
Eller -Tedestedt ska enbart hålla käften!
nordan
User avatar
GroovyEd
Posts: 1880
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK i media

Post by GroovyEd »

Haha hur kan Tedestedt vara så skitnödig men låta som han håller på att skita ned sig på samma gång? Jäkla ufo.
John
Posts: 261
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Skellefteå AIK i media

Post by John »

Håkan wrote: 09 May 2024, 11:52
lappri wrote: 03 May 2024, 03:52
Talbot25 wrote: 03 May 2024, 03:03 Robbans flaskbottnar till glasögon immade igen av ilska . https://sverigesradio.se/artikel/skelle ... -jag-skams
Vi firar ett guld som inte firats på 10 år (får ej underskattas iofs) men man ids ändå, trots den megajävla bravaden att ta guldet, lägga energi på att reta sig på en ramsa gällande ett rättfärdigt hatobjekt bara för vi inte spelat en tävlingsmatch mot dessa på de senaste 17 åren? Avgå.
+1
Min bedömning är att Tedestedt inte längre har förmågan att tänka klart o dessutom viker ner sig som man inför kvinnor i sin närhet.
99 ggr av 100 är det kvinnor som tycker det låter hemskt med "hata löven". Ganska vidrigt av Tedestedt som från sin mediala position slår ner mot en spelare som bara vill väl o i euforin drar igång något som där o då passar väldigt bra in som extra krydda.
Eller -Tedestedt ska enbart hålla käften!
Oerhört bra inlägg!
Ultron
Posts: 393
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK i media

Post by Ultron »

Håkan wrote: 09 May 2024, 11:52 +1
Min bedömning är att Tedestedt inte längre har förmågan att tänka klart o dessutom viker ner sig som man inför kvinnor i sin närhet.
99 ggr av 100 är det kvinnor som tycker det låter hemskt med "hata löven". Ganska vidrigt av Tedestedt som från sin mediala position slår ner mot en spelare som bara vill väl o i euforin drar igång något som där o då passar väldigt bra in som extra krydda.
Eller -Tedestedt ska enbart hålla käften!
Vilken intressant bedömning. Och vilken makt du tillskriver Tedestedt. Jag tycker att du ska skriva en egen insändare där du argumenterar för att det 99 ggr av 100 är kvinnor som tycker det låter hemskt med "hata löven", och att män som viker ned sig inför dem inte längre har förmågan att tänka klart. Det skulle kunna rädda många män i Tedestedts situation.
Post Reply