Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14314
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 23 Aug 2023, 12:41 Det är ändrat. Om du ids titta i mina tidigare inlägg så skrev jag om Agostino för 2v sen men att han är oaktuell pga beslutet på årsmötet. Då baserade jag dessa uppgifter från när hans extension var skriven där. Det är också suspekt att den är ändrad nu?
Alltså, nu hittar jag inte vart jag läste det, men har för mig att det var så att 28/12 -21 förlängdes kontraktet med 1 år, dvs över säsongen 22/23.
I mars -22 så bröt han kontraktet, eller vad han trodde iaf eller nått. Sedan sopan med Växjö och gissar att Torpedo gick med på att bryta även för 22/23 om han pyntade X antal miljoner etc. Då blev det kaos, och han återvände till KHL.

Nu blev det ännu mera kaos och tyvärr är vi inblandade i detta.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2019
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Verkar märkligt att ingen i AIK varit tveksam.
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Var far media uppgifterna ifran? 🤔

Jag tycker sa har: vi maste infora en ny policy, att ifall nagon av vara spelare nagonsin spelar for Vaxkop Fakers sa ar den spelaren bannlyst for all framtid av AIK. Plus ett inreseforbud till 0910
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Man ska för övrigt vara lite försiktig med amatörjournalistik som baserar sig på Eliteprospects eller Twitterskärmdumpar.

Kärnfrågan är väl fortfarande huruvida han förlängt sitt kontrakt efter krigets utbrott eller ej?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Foppas skridskocoach wrote:Man ska för övrigt vara lite försiktig med amatörjournalistik som baserar sig på Eliteprospects eller Twitterskärmdumpar.

Kärnfrågan är väl fortfarande huruvida han förlängt sitt kontrakt efter krigets utbrott eller ej?
Inte för min del längre. Kärnfrågan är vilka lögner/osanningar han dragit till med när han väljer bort Växjö för högre ekonomisk ersättning i Ryssland men samtidigt hävdar att det vart omöjligt att bryta kontraktet. Och vad vi som klubb visste om eller inte.

Alla jävla turer med brutna kontrakt, avbrutna förhandlingar när avtal ligger på bordet, förändringar i datum m.m spär bara på cirkusen.
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Dessutom skriver Aftonbladet

”Det har även cirkulerat uppgifter att Agostino nobbade ett erbjudande från en klubb i Chicago för att han verkligen ville till Ryssland.”

Det är klart det är inga smickrande uppgifter att nås av när man försvarar värvningen med att han gjort allt för att komma lös från kontraktet. Då behövs en gedigen jävla förklaring varför det ej har gjorts när andra erbjudanden funnits på bordet.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14314
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

Erwynn wrote: 23 Aug 2023, 13:15 Dessutom skriver Aftonbladet

”Det har även cirkulerat uppgifter att Agostino nobbade ett erbjudande från en klubb i Chicago för att han verkligen ville till Ryssland.”

Det är klart det är inga smickrande uppgifter att nås av när man försvarar värvningen med att han gjort allt för att komma lös från kontraktet. Då behövs en gedigen jävla förklaring varför det ej har gjorts när andra erbjudanden funnits på bordet.
HAHA!
hur många klubbar finns det i Chicago?

Nåja, det enda rätt är att bryta detta kontrakt nu. Skellefteå svärtas ner väldigt mycket och vårt anseende kommer gå ner under botten, oavsett vad grävandet från Forsell kommer fram till.
Vi kan inte vinna denna strid, utan bryt kontraktet och rädda den heder som går att rädda.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Ja du, hur ska detta sluta undrar man…
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Miklosoft
Posts: 295
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly season 23/24

Post by Miklosoft »

Bara att lägga ned hela föreningen då
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 23/24

Post by Special Brew »

Bara att bryta med spelaren nu. Verkar ju allt mer tydligt att han har ljugit. Även NP:s styrelse kräver att kontraktet bryts. Helt rätt enligt mig. Det här har blivit en ohållbar situation. Vi kanske landar lite mjukare nu när det visar sig att han har ljugit.
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

Den här soppan kändes inte bra från början och det känns inte bättre nu.
Evertsson ljuger knappast, det är nog snarare så att agenten och spelaren har mörkat.
Räknar med att AIK kommer att meddela att man bryter kontraktet senare idag.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

ossian wrote: 23 Aug 2023, 13:25 AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
Nej, men man har uppenbarligen (i så fall) brustit i sin due diligence.

Men samtidigt vet man inte riktigt vad det betyder att Växjö och ”en klubb i Chicago” velat sajna honom.

Någon form av uttalande från Kenny vore verkligen på sin plats nu.
Tigerränderna går aldrig ur.
Antos
Posts: 295
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:29
ossian wrote: 23 Aug 2023, 13:25 AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
Nej, men man har uppenbarligen (i så fall) brustit i sin due diligence.

Men samtidigt vet man inte riktigt vad det betyder att Växjö och ”en klubb i Chicago” velat sajna honom.

Någon form av uttalande från Kenny vore verkligen på sin plats nu.

Vart är hans agent? Om det skulle vara min spelare och man har sitt på det torra skulle man ju rida ut till sin spelares försvar nu när han blir så här smutskastad.
Balotelli
Posts: 338
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

urk.. nu skulle man velat vara en fluga på väggen på kontoret..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

Antos wrote: 23 Aug 2023, 13:32
Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:29
ossian wrote: 23 Aug 2023, 13:25 AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
Nej, men man har uppenbarligen (i så fall) brustit i sin due diligence.

Men samtidigt vet man inte riktigt vad det betyder att Växjö och ”en klubb i Chicago” velat sajna honom.

Någon form av uttalande från Kenny vore verkligen på sin plats nu.

Vart är hans agent? Om det skulle vara min spelare och man har sitt på det torra skulle man ju rida ut till sin spelares försvar nu när han blir så här smutskastad.
Precis. Har man rent mjöl i påsen skulle man ju snarare ringa runt och kräva att få räta ut alla frågetecken.
Tigerränderna går aldrig ur.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 23/24

Post by VonCheese »

Varför går NP ut och kräver att avtalet rivs innan Kenny/agenten har uttalat sig? Även om det i nuläget känns otroligt så kan det ju finnas en logisk förklaring & då framstår allting som än mer oseriöst. Ska NP dra tillbaka sitt krav då? Tycker man kunde väntat en timme eller två. Visar det sig stämma ska givetvis kontraktet med Kenny rivas likväl som Åsas anställning, då hon är ytterst ansvarig.
Sportis
Posts: 703
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 23/24

Post by Sportis »

VonCheese wrote: 23 Aug 2023, 13:40 Varför går NP ut och kräver att avtalet rivs innan Kenny/agenten har uttalat sig? Även om det i nuläget känns otroligt så kan det ju finnas en logisk förklaring & då framstår allting som än mer oseriöst. Ska NP dra tillbaka sitt krav då? Tycker man kunde väntat en timme eller två. Visar det sig stämma ska givetvis kontraktet med Kenny rivas likväl som Åsas anställning, då hon är ytterst ansvarig.
Håller med. Mycket märkligt.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly season 23/24

Post by Foppas skridskocoach »

VonCheese wrote: 23 Aug 2023, 13:40 Varför går NP ut och kräver att avtalet rivs innan Kenny/agenten har uttalat sig? Även om det i nuläget känns otroligt så kan det ju finnas en logisk förklaring & då framstår allting som än mer oseriöst. Ska NP dra tillbaka sitt krav då? Tycker man kunde väntat en timme eller två. Visar det sig stämma ska givetvis kontraktet med Kenny rivas likväl som Åsas anställning, då hon är ytterst ansvarig.
Jag håller med.

Alla verkar trigger happy i den här soppan. AIK, media, NP…
Tigerränderna går aldrig ur.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 23/24

Post by Gargamel »

Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:46
VonCheese wrote: 23 Aug 2023, 13:40 Varför går NP ut och kräver att avtalet rivs innan Kenny/agenten har uttalat sig? Även om det i nuläget känns otroligt så kan det ju finnas en logisk förklaring & då framstår allting som än mer oseriöst. Ska NP dra tillbaka sitt krav då? Tycker man kunde väntat en timme eller två. Visar det sig stämma ska givetvis kontraktet med Kenny rivas likväl som Åsas anställning, då hon är ytterst ansvarig.
Jag håller med.

Alla verkar trigger happy i den här soppan. AIK, media, NP…
Alla, utom Kenny och agenten hans.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

Deras ”kommuniké” grundas nog på mer än ev. försvarstal. Den här soppan har redan kostat oss nog mycket med en värvning som var både tveksam och rent onödig initialt.
Hata allt.
User avatar
tazman
Posts: 2060
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 23/24

Post by tazman »

Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:39
Antos wrote: 23 Aug 2023, 13:32
Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:29
ossian wrote: 23 Aug 2023, 13:25 AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
Nej, men man har uppenbarligen (i så fall) brustit i sin due diligence.

Men samtidigt vet man inte riktigt vad det betyder att Växjö och ”en klubb i Chicago” velat sajna honom.

Någon form av uttalande från Kenny vore verkligen på sin plats nu.

Vart är hans agent? Om det skulle vara min spelare och man har sitt på det torra skulle man ju rida ut till sin spelares försvar nu när han blir så här smutskastad.
Precis. Har man rent mjöl i påsen skulle man ju snarare ringa runt och kräva att få räta ut alla frågetecken.
Enig, framförallt Evertsson som gör allt att hälla bensin på brasan.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Antos
Posts: 295
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:39
Antos wrote: 23 Aug 2023, 13:32
Foppas skridskocoach wrote: 23 Aug 2023, 13:29
ossian wrote: 23 Aug 2023, 13:25 AIK behover inte ha gjort nagot fel bara for att spelaren har ljugit. Men om uppgifterna stammer sa ser det jobbigt ut for Kenny…
Nej, men man har uppenbarligen (i så fall) brustit i sin due diligence.

Men samtidigt vet man inte riktigt vad det betyder att Växjö och ”en klubb i Chicago” velat sajna honom.

Någon form av uttalande från Kenny vore verkligen på sin plats nu.

Vart är hans agent? Om det skulle vara min spelare och man har sitt på det torra skulle man ju rida ut till sin spelares försvar nu när han blir så här smutskastad.
Precis. Har man rent mjöl i påsen skulle man ju snarare ringa runt och kräva att få räta ut alla frågetecken.
Tyvärr så kommer ju inte nått uttalande hjälpa, medias sanning är ju ute och den kommer bli svår att motbevisa oavsett vad som läggs fram från spelare och agent.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1636
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Det enda problemet här är fortfarande egentligen att Forsell tilläts ge Forsellsvar i den första AB-intervjun. Det var så glasklart redan då att det här kommer att gå åt helvete. Tydlighet och konkretism är så jävulskt viktigt i en situation där man fått en moralisk kantboll, i annat fall öppnar man upp hela jävla bakdörren. Eftersom man inte var konkret i hur man resonerat och att det var tankar det går att stå för så ramlade man ner i någon slags stenansiktebeteende. Så jävla tydligt att Forsell behöver avlastning vad gäller mediahanteringen. Så jävla tydligt att föreningen behöver skruva på sin professionalism. In med folk som *kan* förhandlingar, kontrakt och framförallt media. Det är charmigt med småstadsstilen och helylleattityden, men när bajset hamnar i fläkten så går det åt helvete. This is fucking SHL.

I bästa fall ser styrelse och värvningsansvariga korkade och inkompetenta ut och i förlängningen är det ju så klart ännu ett knivhugg rätt i det lite slitna klubbmärket.

Att värva Kenny på "god tro" duger inte, även om jag är helt övertygad att så är fallet. Man måste ha folk som inser problemen, som gör gedigen research och tar fram underlag man kan stå för. Det som journalisterna nu hittat och drar fram är något som man inte måste vara en Einstein för att hitta, man måste bara ha folk till förfogande som vet hur man faktiskt gör, och inte nöja sig med några sökningar på google search..

Vi är ganska många som oroats över hur klubben förfallit på vissa områden de senaste åren - framförallt marknad och försäljning, men också annat - så förhoppningsvis kan detta bli en ögonöppnare för många fler, som faktiskt har något att säga till om, inom själva föreningen......
User avatar
nr86
Posts: 5381
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 23/24

Post by nr86 »

Dwight_Shrute wrote: 23 Aug 2023, 14:01 Det enda problemet här är fortfarande egentligen att Forsell tilläts ge Forsellsvar i den första AB-intervjun. Det var så glasklart redan då att det här kommer att gå åt helvete. Tydlighet och konkretism är så jävulskt viktigt i en situation där man fått en moralisk kantboll, i annat fall öppnar man upp hela jävla bakdörren. Eftersom man inte var konkret i hur man resonerat och att det var tankar det går att stå för så ramlade man ner i någon slags stenansiktebeteende. Så jävla tydligt att Forsell behöver avlastning vad gäller mediahanteringen. Så jävla tydligt att föreningen behöver skruva på sin professionalism. In med folk som *kan* förhandlingar, kontrakt och framförallt media. Det är charmigt med småstadsstilen och helylleattityden, men när bajset hamnar i fläkten så går det åt helvete. This is fucking SHL.

I bästa fall ser styrelse och värvningsansvariga korkade och inkompetenta ut och i förlängningen är det ju så klart ännu ett knivhugg rätt i det lite slitna klubbmärket.

Att värva Kenny på "god tro" duger inte, även om jag är helt övertygad att så är fallet. Man måste ha folk som inser problemen, som gör gedigen research och tar fram underlag man kan stå för. Det som journalisterna nu hittat och drar fram är något som man inte måste vara en Einstein för att hitta, man måste bara ha folk till förfogande som vet hur man faktiskt gör, och inte nöja sig med några sökningar på google search..

Vi är ganska många som oroats över hur klubben förfallit på vissa områden de senaste åren - framförallt marknad och försäljning, men också annat - så förhoppningsvis kan detta bli en ögonöppnare för många fler, som faktiskt har något att säga till om, inom själva föreningen......
"Inget ont som inte har något gott med sig" lyder väl ordspråket........... Hoppas bara AIK kan peka på kontraktsbrott så inte miljonerna börjar rulla och Agostino bara käkar chips och drar in deg.....
nathrakh
Posts: 132
Joined: 16 Jun 2011, 19:04

Re: Silly season 23/24

Post by nathrakh »

Möjligt att jag delar NP:s styrelses ståndpunkt om några dagar men jag fattar inte att det inte gick att ha is i magen och vänta på att få alla fakta på bordet först. NP behöver ju inte bevisa något exakt just nu, varken för media eller sina medlemmar kring det här. Vänta, ta in all fakta, samla upp medlemmarnas synpunkter och därefter agera. Men just nu var väl ett sånt här uttalande det som föreningen minst av allt behöver.

Förmodligen har agenten och spelaren ljugit och klubben har litat på agenten efter att ha gjort sin DD. Fine, shit happens. Häng ut agenten, riv kontraktet och pudla i media. Men om det visar sig att spelaren försökte men inte fick riva kontraktet - ja då har ju aik följt dom spelregler som medlemmarna satt upp och då fattar jag inte problemet. Så - lite jävla is i magen hade varit uppskattat. Tack för mig.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly season 23/24

Post by Musslan »

Vi såg de inte komma... t o m en mindre begåvad kunde ju ha räknat ut med arslet att en sån här värvning skulle ta hus i helvete..
Man kan ju tycka att de inte är läge att agera struts nu och gå ut med att kontraktet är rivet och koka ihop en någorlunda bra historia.
Då kanske man kan komma ur dehär med några procent heder i behåll.
Balotelli
Posts: 338
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly season 23/24

Post by Balotelli »

nathrakh wrote: 23 Aug 2023, 14:16 Möjligt att jag delar NP:s styrelses ståndpunkt om några dagar men jag fattar inte att det inte gick att ha is i magen och vänta på att få alla fakta på bordet först. NP behöver ju inte bevisa något exakt just nu, varken för media eller sina medlemmar kring det här. Vänta, ta in all fakta, samla upp medlemmarnas synpunkter och därefter agera. Men just nu var väl ett sånt här uttalande det som föreningen minst av allt behöver.

Förmodligen har agenten och spelaren ljugit och klubben har litat på agenten efter att ha gjort sin DD. Fine, shit happens. Häng ut agenten, riv kontraktet och pudla i media. Men om det visar sig att spelaren försökte men inte fick riva kontraktet - ja då har ju aik följt dom spelregler som medlemmarna satt upp och då fattar jag inte problemet. Så - lite jävla is i magen hade varit uppskattat. Tack för mig.
Precis så.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

Tråkigt att man beställt en ny tröja med Nr 9 Agostino.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly season 23/24

Post by Musslan »

Balotelli wrote: 23 Aug 2023, 14:24
nathrakh wrote: 23 Aug 2023, 14:16 Möjligt att jag delar NP:s styrelses ståndpunkt om några dagar men jag fattar inte att det inte gick att ha is i magen och vänta på att få alla fakta på bordet först. NP behöver ju inte bevisa något exakt just nu, varken för media eller sina medlemmar kring det här. Vänta, ta in all fakta, samla upp medlemmarnas synpunkter och därefter agera. Men just nu var väl ett sånt här uttalande det som föreningen minst av allt behöver.

Förmodligen har agenten och spelaren ljugit och klubben har litat på agenten efter att ha gjort sin DD. Fine, shit happens. Häng ut agenten, riv kontraktet och pudla i media. Men om det visar sig att spelaren försökte men inte fick riva kontraktet - ja då har ju aik följt dom spelregler som medlemmarna satt upp och då fattar jag inte problemet. Så - lite jävla is i magen hade varit uppskattat. Tack för mig.
Precis så.
Problemet är att media och hockeysverige redan har bestämt sig att sanningen är att Kenny starfighter stannat kvar i putinland någorlunda självmant. Huruvida kvällstidningarnas "sms" bevis stämmer eller ej spelar ingen roll. De är bara att pudla och låta vattnet rinna under broarna så kommer dehär blåsa över.
Post Reply