Silly season 23/24

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1636
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Det känns ju som en rätt normal Silly; det släpps namn till de flesta andra lag förutom vårt.. ;-P
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

Dwight_Shrute wrote:Det känns ju som en rätt normal Silly; det släpps namn till de flesta andra lag förutom vårt.. ;-P
eller hur.. men vi litar på Forre
Säkra först Ogge ImageImage

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1636
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Visst, men Ogge måste han någon att spela fram också. ;-)
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

jo men hans kontrakt lär avgöra resterande utrymme

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly season 23/24

Post by henkenorth12 »

ante08 wrote: 03 May 2023, 14:25 Tråkigt att vi gick miste om Erik Walli Walterholm.
Enligt min källa så ska tränare Robert Ohlsson efterlyst mer tyngd till laget, men fått nobben av Erik Forsell.
Så Forsell skulle sagt nej till mer tyngd?
Kanske till den spelaren (Valterholm)
Men Nej till mer tyngd tvivlar jag på...
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly season 23/24

Post by henkenorth12 »

GroovyEd wrote: 03 May 2023, 15:03 Vi hittar väl snart nån 1.69 m hög och 68 kg tung snubbe som snittat 0.6 ppg i nåt hockeyallsvenskt mittenlag och Bagenda som kan åka fort och inget mer medans Oscar Lindberg får mer betalt i Leksand.
Man inte annat än 😄åt vad vissa sprider för
Känsla i detta forum.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

henkenorth12 wrote:
ante08 wrote: 03 May 2023, 14:25 Tråkigt att vi gick miste om Erik Walli Walterholm.
Enligt min källa så ska tränare Robert Ohlsson efterlyst mer tyngd till laget, men fått nobben av Erik Forsell.
Så Forsell skulle sagt nej till mer tyngd?
Kanske till den spelaren (Valterholm)
Men Nej till mer tyngd tvivlar jag på...
Det hade vart en kul konversation att överhöra annars. ”Nej du Robban, sätt filtret på max 80kg när du kollar efter spelare. Tyngre än så kommer jag inte tillåta.”
Hata allt.
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly season 23/24

Post by henkenorth12 »

[media][/media]Detta forum har blivit ett gnäll forum,tyvärr.
Inte ett forum för supporters som stöttar och tror på klubben.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

Jag tycker att man skall vänta och se vad Forsell värvar innan man plocka fram sågen. Att ta sig till final med näst lägsta budgeten var rätt så starkt jobbat. Sedan så var det riktigt surt att man förlorade på strategi och dålig matchcoachning, men det har inte så mycket med lagbyggandet att göra. Själv hoppas jag att Forsell inte är så välkammad och verkligen vågar frigöra medel genom att hitta en ny hemvist för Nilsson för hans roll kan tas av en av juniorerna. Walli Walterholm kan säkert bli en bra SHL-spelare så småningom, men just nu så känns han inte tillräckligt bra för en tredjekedja hos oss.
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 23/24

Post by number 7 »

p-play wrote: 03 May 2023, 18:32 Jag tycker att man skall vänta och se vad Forsell värvar innan man plocka fram sågen. Att ta sig till final med näst lägsta budgeten var rätt så starkt jobbat. Sedan så var det riktigt surt att man förlorade på strategi och dålig matchcoachning, men det har inte så mycket med lagbyggandet att göra. Själv hoppas jag att Forsell inte är så välkammad och verkligen vågar frigöra medel genom att hitta en ny hemvist för Nilsson för hans roll kan tas av en av juniorerna. Walli Walterholm kan säkert bli en bra SHL-spelare så småningom, men just nu så känns han inte tillräckligt bra för en tredjekedja hos oss.
Kan bara hålla med.
Lång tid kvar av Sillyn.
Vi väntar med spänning på det som kommer in i truppen.
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly season 23/24

Post by henkenorth12 »

p-play wrote: 03 May 2023, 18:32 Jag tycker att man skall vänta och se vad Forsell värvar innan man plocka fram sågen. Att ta sig till final med näst lägsta budgeten var rätt så starkt jobbat. Sedan så var det riktigt surt att man förlorade på strategi och dålig matchcoachning, men det har inte så mycket med lagbyggandet att göra. Själv hoppas jag att Forsell inte är så välkammad och verkligen vågar frigöra medel genom att hitta en ny hemvist för Nilsson för hans roll kan tas av en av juniorerna. Walli Walterholm kan säkert bli en bra SHL-spelare så småningom, men just nu så känns han inte tillräckligt bra för en tredjekedja hos oss.
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Re: Silly season 23/24

Post by henkenorth12 »

Behöver inte bryta med Nilsson för att fylla 4-5 platser läs forwards platser.(vad händer med Hugg?)
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

henkenorth12 wrote: 03 May 2023, 19:20 Behöver inte bryta med Nilsson för att fylla 4-5 platser läs forwards platser.(vad händer med Hugg?)
För att konkurrera om toppspelare så måste vi optimera truppen på ett annat sätt än storklubbarna. De har råd att ha högavlönade spelare långt ned i hierarkin, men det har inte vi. Nästa års SHL kommer att bli ännu bättre än årets.
shaquille
Posts: 1985
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 23/24

Post by shaquille »

Lucas Wallmark lämnar zsc hade vart en trevlig förvärv.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

Chippen wrote: 03 May 2023, 15:44
kopitar wrote: 03 May 2023, 11:13
nr86 wrote: 03 May 2023, 10:52 Dragkampen om Fröden kommer vara grym om han vänder hem till shl igen. Undrar om AIK är beredda att dras med i budgivning där? Sandberg känns förlorad då Rögle verkar gå hårt på honom. Hur högt värderar AIK honom? Men en som jag hoppas kan komma på tapeten är Linus Karlsson. Han har gjort hyfsat ifrån sig men ändå inte varit nära NHL spel. Finns chansen för en återkomst?
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... s-karlsson
Ska vi verkligen ha Karlsson? Han är en spelare som försvinner i slutspelet a la JJ.
Hur många slutspel grundar du det på?
Vet inte hur många slutspel man behöver räkna med, har man mentaliteten så har man. Karlsson får gärna motbevisa mig om han nu skulle vara klar. Vill bara inte ha ett lag som viker ner sig i slutspelet igen igen igen och igen.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 23/24

Post by Rollie »

Jag kommer varken såga eller hylla förrän jag ser helheten. Men det jag hoppas är att vi hittar spelare som älskar slutspelshockey och inte tycker det är jobbigt och tråkigt när det tillåts mer, vi har haft några såna senaste säsongerna. Någon eller några som lyfter sig i slutspelet jämfört med grundserie istället för tvärt om
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1636
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Det är klart att man inte "sågar lagbygget" om man är kritisk till att laget är extremt passivt i sillysäsongen..man är helt enkelt just kritisk till att laget är extremt passivt i sillysäsongen. Det finns ett antal frågetecken som måste rätas ut inför nästa säsong och ju längre man väntar, desto svårare blir det att räta ut dom. Att man inte ska "få" säga en sådan sak på ett fanforum är ju mer eller mindre skrattretande, men då håller ju det här forumet på att självdö också. :-)
krysset
Posts: 2020
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 23/24

Post by krysset »

Via jobbet kom jag i kontakt med en som har insyn i smutslaget 13-14 mil söderut.
Tydligen har de varit i kontakt med Höglander!!!!!

Vore tacksam om vi kunde norpa honom.
Antos
Posts: 295
Joined: 18 Jun 2011, 15:27

Re: Silly season 23/24

Post by Antos »

Dwight_Shrute wrote: 03 May 2023, 21:10 Det är klart att man inte "sågar lagbygget" om man är kritisk till att laget är extremt passivt i sillysäsongen..man är helt enkelt just kritisk till att laget är extremt passivt i sillysäsongen. Det finns ett antal frågetecken som måste rätas ut inför nästa säsong och ju längre man väntar, desto svårare blir det att räta ut dom. Att man inte ska "få" säga en sådan sak på ett fanforum är ju mer eller mindre skrattretande, men då håller ju det här forumet på att självdö också. :-)
Fast man kanske inte ska säga att laget är extremt passivt säsongen har ju just tagit slut, det är ju mycket med att stänga den här säsongen. Sen säg att Fröden, Bellemare och Lindberg är klar så kan dom ju inte gå ut med det innan allt annat är klart för dom. Sen kan det ju annars vara andra spelare som är klara som dom inte kan gå ut med av olika anledningar.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1636
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly season 23/24

Post by Dwight_Shrute »

Antos wrote: 03 May 2023, 21:58
Fast man kanske inte ska säga att laget är extremt passivt säsongen har ju just tagit slut, det är ju mycket med att stänga den här säsongen. Sen säg att Fröden, Bellemare och Lindberg är klar så kan dom ju inte gå ut med det innan allt annat är klart för dom. Sen kan det ju annars vara andra spelare som är klara som dom inte kan gå ut med av olika anledningar.
Fast i förhållande till dom flesta konkurrenter i serien tycker jag att vi år efter år absolut ger ett passivt intryck, särskilt med tanke på de hål vi har att fylla. För många andra lag händer det ju en del redan under slutspelet, och har hänt en hel del efteråt.

Visst, vi har en liten börs att vifta med, men löneskillnaderna mot lag utanför den galna trion FBK, Rögle och Frölunda är ju inte oöverstiglig.

Det kan också finnas fördelar med att vänta lite tills krutröken lagt sig vissa år, men att ha det som generell strategi tycker jag är ganska riskabelt; vissa säsonger finns det verkligen inte mycket kvar att hänga i julgranen. Nästa säsong kommer SHL garanterat bli bättre och starkare och vill vi vara med, så....

För mig handlar det som sagt inte om att vi ska göra av med en jävla massa pengar, men att det ska finnas en plan och en idé och att man ska ta tjuren vid hornen omgående. Just nu känns det mer som att vi tar det som blir över. Med tanke på det så har det verkligen gjorts ett bra jobb efter förutsättningarna med att få ihop allt de senaste åren.
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 23/24

Post by king_louie »

Sitt lugnt i båten.
Forre har garanterat redan truppen i stort sett klar, men det kan bli några justeringar beroende på ja/nej svar från ett par spelare, tex Sandberg.
Sedan är det en annan sak i vilken takt nyheterna kablas ut, vilket vi inte brukar vara snabbast med.
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

GroovyEd wrote: 03 May 2023, 16:18
Chippen wrote: 03 May 2023, 15:44
kopitar wrote: 03 May 2023, 11:13 Ska vi verkligen ha Karlsson? Han är en spelare som försvinner i slutspelet a la JJ.
Hur många slutspel grundar du det på?
Nu tror jag verkligen inte att Karlsson kommer ge upp Nordamerika men jag tror inte han skulle göra ett lika blekt slutspel igen. Förvisso är det nivåskillnad men hans slutspel i allsvenskan säsongen innan han kom till oss var jäkligt bra.
Jag tror inte heller att han vill ge upp i NHL/AHL redan heller.
Se bara på hur det gått för Berggren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 23/24

Post by Chippen »

kopitar wrote: 03 May 2023, 19:52 Vet inte hur många slutspel man behöver räkna med, har man mentaliteten så har man. Karlsson får gärna motbevisa mig om han nu skulle vara klar. Vill bara inte ha ett lag som viker ner sig i slutspelet igen igen igen och igen.
Karlsson har gjort ett slutspel och du menar att det är tillräckligt för att säga att han "viker ner sig i slutspelen". Bra där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 23/24

Post by kopitar »

Chippen wrote: 04 May 2023, 08:39
kopitar wrote: 03 May 2023, 19:52 Vet inte hur många slutspel man behöver räkna med, har man mentaliteten så har man. Karlsson får gärna motbevisa mig om han nu skulle vara klar. Vill bara inte ha ett lag som viker ner sig i slutspelet igen igen igen och igen.
Karlsson har gjort ett slutspel och du menar att det är tillräckligt för att säga att han "viker ner sig i slutspelen". Bra där.
Man ska inte behöva ha flera slutspel på sig, antingen har man det som krävs eller så har man inte det.
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 23/24

Post by Erwynn »

krysset wrote: 03 May 2023, 21:56 Via jobbet kom jag i kontakt med en som har insyn i smutslaget 13-14 mil söderut.
Tydligen har de varit i kontakt med Höglander!!!!!

Vore tacksam om vi kunde norpa honom.
Vi kan ju messa McDavid också men det betyder inte att han är aktuell. Varför skulle han gå till Löven?

Kommer mer och mer bekräftelser på att Ogge är done deal.
Hata allt.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

kopitar wrote: 04 May 2023, 08:59
Chippen wrote: 04 May 2023, 08:39
kopitar wrote: 03 May 2023, 19:52 Vet inte hur många slutspel man behöver räkna med, har man mentaliteten så har man. Karlsson får gärna motbevisa mig om han nu skulle vara klar. Vill bara inte ha ett lag som viker ner sig i slutspelet igen igen igen och igen.
Karlsson har gjort ett slutspel och du menar att det är tillräckligt för att säga att han "viker ner sig i slutspelen". Bra där.
Man ska inte behöva ha flera slutspel på sig, antingen har man det som krävs eller så har man inte det.
Jag håller inte med. Det tar tid att bygga fysik för att klara av att spela tuffa matcher varannan dag och speciellt på det sättet som vi spelar där det hela tiden skall vara maxspel. Man kan inte kräva att någon skall komma från Hockeyallsvenskan och direkt vara en ledande spelare
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 23/24

Post by lobo »

"Kommer mer och mer bekräftelser på att Ogge är done deal."

Från? Via? Källor? nån i den här stan måste ju känna karln väl och kunna sippra lite..
Jag vill så gärna att det är sant

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
ante08
Posts: 2600
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 23/24

Post by ante08 »

Modo har fått nej av Linus Högberg. Rögle och Frölunda ska fortsatt vara kvar i leken.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 23/24

Post by ossian »

Rogle verkar nu verka under den gamla Fulea/Vaxkop dogman: "If you can't beat them, kop them"
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 23/24

Post by p-play »

ante08 wrote: 04 May 2023, 12:34 Modo har fått nej av Linus Högberg. Rögle och Frölunda ska fortsatt vara kvar i leken.
Frölunda verkar ha en rätt så hyfsad budget.
Post Reply