Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by Trollet »

bsa wrote: 18 Sep 2019, 08:15 Det finns ingen marknafsavdelning I värden som kan fylla hallen med det hemma spel som AIK hade förra året. Fortsätter de som i år behövs i ingen marknadsföring.
Det behövs alltså ingen marknadsavdelning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by svea_man »

bsa wrote: 18 Sep 2019, 08:15 Det finns ingen marknafsavdelning I värden som kan fylla hallen med det hemma spel som AIK hade förra året. Fortsätter de som i år behövs i ingen marknadsföring.
Just de 🤔
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by vonschnauser »

Hoppas Lindvall får fortsätta nu!

Lyckas han bevisa att han kan hålla denna nivå över ett antal matcher så tror jag vi kan andas ut gällande målvaktsfrågan. Men än så länge är det bara en bra match, sådana hade han även ifjol....
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by LeeGoren »

Ingen som helst skugga ska falla över laget . Känns ju mer spännande än på flera år. Spelet kommer vara upp och ner mtp många unga, många nya och en ny tränarkonstellation.

Känns lite som att laget är inne på en ny resa och jag förstår inte varför folk inte vill vara med på den.
Istället sitter folk hemma och gnäller både på fan och hans moster. Är det inte målvakterna så är det Linus Lindström eller biljettsystemet. Det är fan bara här i Skellefteå det är så extremt. Även de som sitter på annan ort och konstant gnäller på allt och alla måste ju fan ge sig någon gång. Till exempel du,StigVig. Ett konstant gnällande och bidrar inte med ett skit.
Viktigt för alla att folk försöker få en positiv spinn runt hela föreningen. Allt går ju trots allt hand i hand. Spelartrupp, spelarbudget, publik, ölförsäljning osv.
Att då sitta i typ Övik och bara gnälla är ju definitionen på kontraproduktivt.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by nr86 »

Jag har aldrig sett Lindvall göra en så bra match som han gjorde igår. Såg aldrig det här spelet under förra säsongen. Fortfarande en del returer men de var mycket färre. Verkade mer fokuserad också. Får han inte fortsätta blir jag galen på tränartrojkan! Hoppas innerligt att detta är starten på en riktigt fin streak från hans sida. Igår vann han matchen åt oss. Hände aldrig förra året.
Håller med LeeGoren. Såg ditt inlägg nu. Jag hör till skaran som tyvärr inte har möjlighet att se våra krigare på plats pga av att jag bor på annan ort. (Längtar till imorgon då jag äntligen få chansen igen). Just det att få en positiv spiral genom hela föreningen och inte denna negativa anda som blåst kring laget senaste tiden. Ät så otroligt glad över det jag ser på isen och Forsells agerande kring värvningar som jag gillar skarpt. Arvid och Nisse är två hörnpelare som vi kommer att kunna bygga laget kring lång tid framöver. Vilka härförare som dessutom är lokala vilket gör att de är ännu lättare att ta till hjärtat. Så som de spelar nu ser jag inte många lag med bättre backsida än vår. Lägg till Broberg som i mitt tycke är den i särklass bästa junior vi har i SHL just nu. Han gör ju som han vill därute. Bara att njuta så länge han finns kvar.......Framåt levererar Jocke och Möller är en sann kapten med allt vad det innebär. Otroligt viktig start på årets SHL.
Vill bara få plussa för Sundsvik också. Vad han tar för sig. Bidrar framåt med härlig skridskoåkning och attityd. Hamnar oftast i anfallszon och fick ju dessutom göra mål igår.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by LeeGoren »

nr86 wrote: 18 Sep 2019, 10:05 Jag har aldrig sett Lindvall göra en så bra match som han gjorde igår. Såg aldrig det här spelet under förra säsongen. Fortfarande en del returer men de var mycket färre. Verkade mer fokuserad också. Får han inte fortsätta blir jag galen på tränartrojkan! Hoppas innerligt att detta är starten på en riktigt fin streak från hans sida. Igår vann han matchen åt oss. Hände aldrig förra året.
Håller med LeeGoren. Såg ditt inlägg nu. Jag hör till skaran som tyvärr inte har möjlighet att se våra krigare på plats pga av att jag bor på annan ort. (Längtar till imorgon då jag äntligen få chansen igen). Just det att få en positiv spiral genom hela föreningen och inte denna negativa anda som blåst kring laget senaste tiden. Ät så otroligt glad över det jag ser på isen och Forsells agerande kring värvningar som jag gillar skarpt. Arvid och Nisse är två hörnpelare som vi kommer att kunna bygga laget kring lång tid framöver. Vilka härförare som dessutom är lokala vilket gör att de är ännu lättare att ta till hjärtat. Så som de spelar nu ser jag inte många lag med bättre backsida än vår. Lägg till Broberg som i mitt tycke är den i särklass bästa junior vi har i SHL just nu. Han gör ju som han vill därute. Bara att njuta så länge han finns kvar.......Framåt levererar Jocke och Möller är en sann kapten med allt vad det innebär. Otroligt viktig start på årets SHL.
Vill bara få plussa för Sundsvik också. Vad han tar för sig. Bidrar framåt med härlig skridskoåkning och attityd. Hamnar oftast i anfallszon och fick ju dessutom göra mål igår.
Håller med både dig nr86 om Gurra och Sundsvik. Tycker Fröden gör en grym match. Möller-light, som kommer bli bättre och bättre. Grym fys(eller vad säger du p-play?),orkar driva på och förhoppningsvis kommer första kassen snart.
Att man fått tillbaka Arvid och Nisse kommer bli hur viktigt som helst. Homegrown dessutom. Broberg..Wilsby..finns skitmycket talang i det här laget. Lirre en helt ny spelare efter att ha fått köra ordentlig försäsong äntligen.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by svea_man »

Lindvall var kung igår riktigt viktigt ..

Satan va roligt att säsongen har startat fan övertaggad bara hoppas folk börja komma till ladan också..

Tycker verkligen AIK borde göra mer för att få folk o komma o grattis match är inte lösningen tror mer på att sälja biljetter på typ kvantum o maxi matchdagar..
MBB

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by MBB »

Lindvall gjorde en kanonmatch och jag ber till gudarna att han kan bygga vidare på detta och bli en riktig förstekeeper.
Kanske var hans meditations grej som såg markus svensson inspirerad?

+ till broberg. Grabben är grym.

När ansluter kiiskinen?
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK - Färjestad BK 17/9 19:00

Post by StigVig »

LeeGoren wrote: 18 Sep 2019, 09:53 Ingen som helst skugga ska falla över laget . Känns ju mer spännande än på flera år. Spelet kommer vara upp och ner mtp många unga, många nya och en ny tränarkonstellation.

Känns lite som att laget är inne på en ny resa och jag förstår inte varför folk inte vill vara med på den.
Istället sitter folk hemma och gnäller både på fan och hans moster. Är det inte målvakterna så är det Linus Lindström eller biljettsystemet. Det är fan bara här i Skellefteå det är så extremt. Även de som sitter på annan ort och konstant gnäller på allt och alla måste ju fan ge sig någon gång. Till exempel du,StigVig. Ett konstant gnällande och bidrar inte med ett skit.
Viktigt för alla att folk försöker få en positiv spinn runt hela föreningen. Allt går ju trots allt hand i hand. Spelartrupp, spelarbudget, publik, ölförsäljning osv.
Att då sitta i typ Övik och bara gnälla är ju definitionen på kontraproduktivt.
Va faaan får man inte gnälla :lol: :lol:
Bra insats MEN kaffegänget var bleka och vi vann 3 av 4 matcher mot dom ifjol, fast vi gjorde en usel säsong.
Hoppas Lindvall kan fortsätta att leverera, det behövs och jag fortsätter samtidigt att vara skeptisk till målvaktssidan :roll:
Men visst ser det bättre ut än ifjol so far. Superviktigt att få till ett bra och vägvinnande spel på hemmaplan, då kommer publiken tillbaka
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply