Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by smogz »

Att Jocke och Möller skulle ta i särskilt mycket på försäsongen är väl att hoppas på lite för mycket.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by Jirikucera »

Man ser vad man vill se. Inget konstigt i det. Eran framsida är Jocke o Möller. Betydligt mer värdefulla än Joel Lundqvist som alla hyllar i Frölunda (på all rätt). Men ni har inte fyllt upp. Älskar eran spelidé. Men ni saknar spelare. Dessutom sämsta laguppställningen sen ni kom upp. På riktigt? Tror ni ni klarar kval med dessa? Vill inte se er där
parhaimmisto
Posts: 44
Joined: 21 Jun 2011, 23:45

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by parhaimmisto »

Åk och bada i Notvikens strand
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by LeeGoren »

Jirikucera wrote: 22 Aug 2019, 21:57 Man ser vad man vill se. Inget konstigt i det. Eran framsida är Jocke o Möller. Betydligt mer värdefulla än Joel Lundqvist som alla hyllar i Frölunda (på all rätt). Men ni har inte fyllt upp. Älskar eran spelidé. Men ni saknar spelare. Dessutom sämsta laguppställningen sen ni kom upp. På riktigt? Tror ni ni klarar kval med dessa? Vill inte se er där. Jag är förövrigt en av de 30 bajskorvar som upptäcktes på badplatsen idag 💩
Åk ni runt och gnugga med världens tråkigaste spelidé för att sedan max gå till semi. Luleå skapar noll känslor.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by Gargamel »

LeeGoren wrote: 22 Aug 2019, 22:43
Jirikucera wrote: 22 Aug 2019, 21:57 Man ser vad man vill se. Inget konstigt i det. Eran framsida är Jocke o Möller. Betydligt mer värdefulla än Joel Lundqvist som alla hyllar i Frölunda (på all rätt). Men ni har inte fyllt upp. Älskar eran spelidé. Men ni saknar spelare. Dessutom sämsta laguppställningen sen ni kom upp. På riktigt? Tror ni ni klarar kval med dessa? Vill inte se er där. Jag är förövrigt en av de 30 bajskorvar som upptäcktes på badplatsen idag 💩
Åk ni runt och gnugga med världens tråkigaste spelidé för att sedan max gå till semi. Luleå skapar noll känslor.
Verkligen... Inga känslor? :roll: :lol:
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by LeeGoren »

Gargamel wrote: 22 Aug 2019, 22:47
LeeGoren wrote: 22 Aug 2019, 22:43
Jirikucera wrote: 22 Aug 2019, 21:57 Man ser vad man vill se. Inget konstigt i det. Eran framsida är Jocke o Möller. Betydligt mer värdefulla än Joel Lundqvist som alla hyllar i Frölunda (på all rätt). Men ni har inte fyllt upp. Älskar eran spelidé. Men ni saknar spelare. Dessutom sämsta laguppställningen sen ni kom upp. På riktigt? Tror ni ni klarar kval med dessa? Vill inte se er där. Jag är förövrigt en av de 30 bajskorvar som upptäcktes på badplatsen idag 💩
Åk ni runt och gnugga med världens tråkigaste spelidé för att sedan max gå till semi. Luleå skapar noll känslor.
Verkligen... Inga känslor? :roll: :lol:
Verkligen. De är ju världens tråkigaste lag. Är ju inte bättre tryck i Skekraft mot Luleå jämfört med tex DIF. Samma här på forumet.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by nr86 »

Inget snack om att LHF kommer att vara i toppen den här säsongen. Det är tydligt att man har en spelide som alla följer och är trygga med redan nu. De förvärv man skaffat i framförallt finnarna är klass rakt igenom. Kovac kommer att spela i NHL till hösten. Lassinnatti har så hög lägstanivå att Stefan Holm får svårt att hoppa över den. Känns som det är deras år i år.

Om jag vänder blicken mot vårt kära AIK har jag inte alls samma känsla. Backsidan är den enhet som jag känner mig trygg med. Broberg vilken gigant det är redan nu! Min stora oro ligger i att vi inte har ett spel som är anpassat för det material vi ställer på isen. Vår i särklass största stjärna Jocke Lindström är 35 år nu och det är tydligt att han både är långsammare och och mindre uthållig. Visst ska jag ge Pyatt tid men det jag ser känns mer som en Martin Lundberg typ än den NHL stjärna han ska vara. Hoppas jag har fel här och han blommar ut till en viktig kugge i laget. Ser jag på laget AIK i dagsläget är avsaknaden av hungrig spets för stor bland forwards. Minst 1 Oskar Lindberg behövs i det här laget om vi ska kunna slåss om topp 6. Det här laget tror jag mäktar med en 8e plats som bäst. Vi har en STOR osäkerhet på målvaktssidan även om Östlund imponerade på mig igår. MEN det spelar ingen roll när man gör sådan tavla som han gjorde igår. Lindvall kommer aldrig att bli den där 1a keepern i SHL utan han kommer att hålla i 2a spaden och avlasta.

Jag vet att jag låter dyster men kan inte blunda för denna magkänsla så här i säsongens linda. En forwardsplats är kvar att fylla och här MÅSTE AIK träffa rätt.
krysset
Posts: 2020
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by krysset »

Var har du fått att Pyatt är NHL stjärna eller varit.
marre
Posts: 3204
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by marre »

Att vi skulle nå topp 6 i år är det väl ingen som begär? ALLA lag har säsonger med generationsväxling och när man måste hålla i börsen.Djurgården fick ju slita många år i botten för att nå där dom är idag.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by LeeGoren »

Tror och hoppas att folk inte har krav på att laget ska vara ett topplag den här säsongen. Många unga spelare och det skruvas rätt mycket i den trötta ”spelidén” man hade ifjol. Blir högre fart och lite friare tyglar offensivt i år.
Det som är kul och intressant nu är att det görs en nystart. Bra, kunnigt och vettigt folk på ledande positioner plus att det görs bra förändringar på juniorsidan, där det ser väldigt väldigt intressant ut. Jämför med tex Luleå som har en grymt tunn talangbank och både deras j18 och j20 kommer vara väldigt svaga.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by ossian »

Gar laget till slutspel och hojer sig dar, da ar jag nojd.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Träningsmatch, Luleå-Skellefteå AIK kl. 19.00

Post by nr86 »

krysset wrote: 23 Aug 2019, 08:36 Var har du fått att Pyatt är NHL stjärna eller varit.
Det faktum att han har 445 NHL under bältet.
Att jämföra med Jocke som står noterad på 150 och räknas hos många som vår största stjärna.
Men som sagt jag hoppas innerligt han motbevisar mig.
Post Reply