Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by Rollie »

kopitar wrote: 27 Mar 2019, 21:27 Jocke viker ner sig som vanligt i slutspelet, 2 horribla målvakter. Jag är inte bitter! Vi vinner på fredag.
Ja han är anmärkningsvärt vek i närkamper med tanke på sina mått. Tror han är lite harig faktiskt.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by kopitar »

Rollie wrote: 27 Mar 2019, 21:29 Måstematch och hemmaplan, inte fan får man ju överdrivet positiva vibbar.
Om vi samlar ihop 100kr från varje skalle här inne, sen bettar vi tillsammans. Då jinxar vi sönder, då borde vi vinna på fredag eller ?
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by Special Brew »

Med tanke på hur otroligt usla vi är på hemmaplan så är nog den här matchserien över. Vi gick dock längre än LHC vilket betyder mycket här där jag bor.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by nishog04 »

Att målvakterna inte glänser är väl ungefär vad man förväntade sig inför säsongen. Offensivt har det inte varit bländande, men mål har ändå gjorts och på helheten klart godkänt. Men att defensiven varit så dassig är däremot förvånande. Där trodde jag inför säsongen att man skulle ha den starkaste lagdelen. Ack så fel man hade!
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by ossian »

Inget av målen är Mantas fel. Men samtidigt är det i gen fantomräddning på någon av dem heller.

Vi spelar bra men får inte in pucken. Vi är det bättre laget men förlorar. Lite typiskt 2018/2019 sådär.

Framåt tycker jag Olimb är briljant. Otroligt kreativ, slår 5-6 magiska pass. Bakåt är Pudas en jävla gigant. Vilket spelsinne karln har, ett psyke av stål och en krigare.

Jag förväntar mig inte att Granberg ska slå lika bra pass som Pudas. Han ska vinna närkamper framför eget mål oxh spela bra defensivt, inte bjuda på någonting.

De flesta fansen ser att Olimb och Pudas förlorade varsin närkamp. Jag tycker som sagt de var bäst ikväll,
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by smogz »

80% räddningar plus två i ramen. Det vinner man inga guld på.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6831
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by p-play »

Sanningen är att vi släpper till alldeles för många spelvändningar i de flesta matcherna. Vi har generellt problem i spelet utan puck redan när vi är i anfallszon.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by lobo »

Kan vi bara sluta kuka oss hemma nu och fortsätta mata på med liknande spel, kanske gurra i mål, 5600 en fredag.... 2-2 när puckdjäveln släpps på söndag

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by kopitar »

smogz wrote: 27 Mar 2019, 21:43 80% räddningar plus två i ramen. Det vinner man inga guld på.
+1 som jag sa tidigare, med Ortio i mål då hade vi haft ledningen med 3-0 i matcher. Så bra var Ortio, och så dålig är mantas. Har han gjort nån fantomräddning denna säsong???

Spela John Vestermark nästa match, vad har vi i att förlora !?!?!
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by Special Brew »

Att Bud blir skjuten i huvudet när han krigat sig in framför deras mål säger en del om hur uselt vi skjuter! Den pucken var på väg flera decimeter över målet!!!
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by Empress »

Special Brew wrote: 27 Mar 2019, 21:49 Att Bud blir skjuten i huvudet när han krigat sig in framför deras mål säger en del om hur uselt vi skjuter! Den pucken var på väg flera decimeter över målet!!!
Tur som fan den inte tog i käken a la Berehowsky på Antos.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by StigVig »

p-play wrote: 27 Mar 2019, 21:29
StigVig wrote: 27 Mar 2019, 21:25
BubbelVe wrote: 27 Mar 2019, 21:21 Avsaknad av Jimmie som skymmer och en förstamålvakt är skillnaden .

Erik F jobba på de problemen redan nu
+1
Att ha någon som står och bökar framför kassen löser inte problemet. Det hamnar att komma in framför kassen i rätt ögonblick när skotten kommer.
21'an kan spelet framför motståndarkassen bättre än någon annan, en oerhörd förlust att han inte kan vara med i slutspelet
Sen målvaktsproblemet hoppas jag att Forre prioriterar högst av allt
Krossa Skiten!!!!!
ninja
Posts: 26
Joined: 26 Mar 2019, 12:14

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by ninja »

Fortsätter vi spela på detta sätt så tror jag vi tar denna matchserie. Herregud vad vi nöter och nöter, Djurgården ska inte klara av att stå emot 4/7 matcher med detta tryck. Helsluta i andra perioden.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by StigVig »

nishog04 wrote: 27 Mar 2019, 21:39 Att målvakterna inte glänser är väl ungefär vad man förväntade sig inför säsongen. Offensivt har det inte varit bländande, men mål har ändå gjorts och på helheten klart godkänt. Men att defensiven varit så dassig är däremot förvånande. Där trodde jag inför säsongen att man skulle ha den starkaste lagdelen. Ack så fel man hade!
3 fd backar i båset och ingen jävla ordning på försvaret under en hel säsong, det är så genomuselt som det kan bli.
Snudd på lyteskomik
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6831
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by p-play »

Alm har gjort ett bättre slutspel än Granberg så här långt. Den sistnämnda ser ut att ha lite svårt när tempot skruvas upp i matcherna.
Jocko Homo
Posts: 485
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by Jocko Homo »

Lite drev nu då mot Brodin så han inte får spela på ett par matcher! Men antagligen blir det väl inte ens granskning
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by snorhyveln »

Lider med grabbarna. Man kämpar som djur, släpper aldrig DIF ur zon under en hel period, men plötsligt gör en annars medioker Reideborn allt rätt.
Uppenbarligen skulle man reta gallfeber på Axelsson, men efter en patetisk brottningsmatch förlorade Djuse på en halvnelson och ett mål var ett faktum.
Granberg är dassig vid 2:an,,,,, mer behövs inte när man inte har flytet.

Missad straff för Möller i friläge och en zebra som står och kollar hur DIF:s anfall ska sluta när en spelare ligger med en huvudskada framför honom. Ganska lustigt se Reideborn både stå och slå med klubban och skrika åt zebran att blåsa av, men han kollar anfallet i förhoppning att DIF ska göra mål.
Känns som vi har typ 15 utvisningsutvisningar retroaktivt att fordra.
Fy faan så bitter jag blir. Blir svårt att sova inatt.

Kollar TIK-IKO till jag somnar. Verkar bli en nattine.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by snorhyveln »

Läser just...... 15 - 29 I skott.
Jojo, enligt många här inne är AIK ett soplag.
Hur är det P-play brukar skriva? Inget spelsystem, dysfunktionellt, dysforiskt, dyslektiskt.
Synar hockeykunskaperna där.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by smogz »

Såg ut som 2013 ikväll. Riktigt imponerad. Framåt
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by kopitar »

snorhyveln wrote: 27 Mar 2019, 22:49 Läser just...... 15 - 29 I skott.
Jojo, enligt många här inne är AIK ett soplag.
Hur är det P-play brukar skriva? Inget spelsystem, dysfunktionellt, dysforiskt, dyslektiskt.
Synar hockeykunskaperna där.
Nä bara 2 horribla målvakter, som gör junis misstag.
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by ossian »

Spelar vi lika bra som ikväll resten av slutspelet, då har vi stora chanser på guldet. Det är min analys. Men slutspelshockey handlar om att vinna, inte att spela bra. Men sett efter prestationen ser det väldigt just ut. Skulle nog säga att vi och Frölunda är de spelmässigt bästa lagen just nu.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by StigVig »

Vi behöver 100 klara målchanser för att få in en jävla puck, motståndarna gör mål på varje liten skitchans.
Så är känslan + att vi har seriens sämsta målisar i tuff konkurrens med Timrå
Rena miraklet ifall vi tar oss till final
Krossa Skiten!!!!!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by bsa »

Det är surt att förlora en sån här match, men känslan är ändå bra mycket bättre än i måndags. Då gav jag i stort sett upp. Det var en sån där dag. Men ändå en positiv känsla.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by snorhyveln »

StigVig wrote: 28 Mar 2019, 01:17 Vi behöver 100 klara målchanser för att få in en jävla puck, motståndarna gör mål på varje liten skitchans.
Så är känslan + att vi har seriens sämsta målisar i tuff konkurrens med Timrå
Rena miraklet ifall vi tar oss till final
Tänkte skriva precis detta, men du hann före.
User avatar
nr86
Posts: 5381
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by nr86 »

Just det att vi varvar bra med dåliga insatser gör att ser det mörkt ut inför morgondagen. Tror historien upprepar sig. Vi trycker på men dif kontrar sönder oss och vinner komfortabelt. Vi skjuter och skjuter men Reideborn visar att han är en stabil och säker sista utpost. Jinx jag vet men magkänslan är denna tyvärr. Hoppas vi kan sätta ett "stabilare LAG " på isen till hösten där vi inte pendlar så otroligt i prestation från ena till andra matchen. Nytt tränarteam där stommen av spelare är näst intill intakt. Alm ska förlängas med och jag är beredd att ge Lundin en chans så som han spelar i slutspelet. Fick mer och mer istid igår också vilket visar att även Tommy tycker han sköter sig. Bud? -Nja här är jag lite tveksam faktiskt. Han kämpar och sliter men tyvärr är avsluten inte lika frekventa och giftiga. Jocke är iskall just nu och ska petas från 1 pp tycker jag. Bud ska vara skytten med Möller. En markering krävs inför den kanske sista hemmamatchen den här säsongen.
p-play
Posts: 6831
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 27 Mar 2019, 22:49 Läser just...... 15 - 29 I skott.
Jojo, enligt många här inne är AIK ett soplag.
Hur är det P-play brukar skriva? Inget spelsystem, dysfunktionellt, dysforiskt, dyslektiskt.
Synar hockeykunskaperna där.
Sist jag kollade så var det Djurgården som vann matchen och dessutom hade två ramträffar. Vi gör en bra förstaperiod som förstörs av det första backparets två misstag. Andra perioden så släpper vi på handbromsen och går fram och checkar hårt med alla tre forwards och dominerar totalt i spelet. I sista perioden så stänger Djurgården ned matchen och väntar bara på kontringsläge då vi som väntat ser trötta ut och inte klarar av forcera ännu en period. Inställningen och kämpainsatsen var fenomenal, men jag vet inte om matchen var så där jättebra genomförd rent taktiskt bortom förstaperioden. Det faktum att Djurgården och andra lag så lätt vänder på oss och skapar klara målchanser visar väl ändå på brister?
p-play
Posts: 6831
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by p-play »

nr86 wrote: 28 Mar 2019, 08:47 Just det att vi varvar bra med dåliga insatser gör att ser det mörkt ut inför morgondagen. Tror historien upprepar sig. Vi trycker på men dif kontrar sönder oss och vinner komfortabelt. Vi skjuter och skjuter men Reideborn visar att han är en stabil och säker sista utpost. Jinx jag vet men magkänslan är denna tyvärr. Hoppas vi kan sätta ett "stabilare LAG " på isen till hösten där vi inte pendlar så otroligt i prestation från ena till andra matchen. Nytt tränarteam där stommen av spelare är näst intill intakt. Alm ska förlängas med och jag är beredd att ge Lundin en chans så som han spelar i slutspelet. Fick mer och mer istid igår också vilket visar att även Tommy tycker han sköter sig. Bud? -Nja här är jag lite tveksam faktiskt. Han kämpar och sliter men tyvärr är avsluten inte lika frekventa och giftiga. Jocke är iskall just nu och ska petas från 1 pp tycker jag. Bud ska vara skytten med Möller. En markering krävs inför den kanske sista hemmamatchen den här säsongen.
Olimb och Lindström borde separeras. De passar inte ihop då det blir två spelare som vill ha mycket puck och dra ned på tempot. Rent naturligt får centern mer puck och då Olimb ofta håller den länge så fungerar det inte. Jensen som helt kommit bort i sin formation passar mycket bättre in med Lindström. Ingen av de tre första formationerna känns optimalt formerade. Höga betyg dock till fysteamet som har lyckats att pricka formtoppen lagom till slutspelet. Det är många spelare som ser riktigt pigga ut i skridskoåkningen.
User avatar
ossian
Posts: 3701
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by ossian »

Jag ser exakt samma saker som dig pplay. Ifrågasätter Granbergs spel på backen. Kaka-på-kaka i kedjeformationerna. Möller/Holloway i samma, de bästa högerskyttarna, Olimb/Jocke playmakers som vill hålla i pucken. Wingerli får spela ytter och faller bort, Jensen försvinner. Olimb borde passa perfekt med Albins, han får hålla i pucken och Albin E kan fiska högt upp precis som han gjorde på målet efter en briljant pass av Olimb, Albin L får ge understöd i defensiven och efter sargen där han är riktigt tung.

Möller-Jensen-Jocke
Holloway-Adam-Alvarex
Albin E - Olimb-Albin L
Söderlund-Wingerli-Hedberg
L Lindström
päran
Posts: 541
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by päran »

Tycker Olimb och Lindström passar förträffligt ihop just nu. Kanske testa Hedberg där, som ändå visat gott gry, istäłlet för Alvarez. Jensen tror inte jag går att rädda. Mjuk och ointresserad, bänken för honom.

Skickat från min moto g(6) play via Tapatalk

marre
Posts: 3200
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Kvartsfinal 3: Djurgårdens IF - Skellefteå AIK 27/3-2019

Post by marre »

Bara hålla med,Olimb riktigt bra i slutspelet! Jensen har nog spelat färdigt i SHL efter denna säsong.
Post Reply