Silly Season 2018/19

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Draken lyfter i motvind / SAIK fan
MBB

Re: Silly Season 2018/19

Post by MBB »

Föreningen i år:

Image
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Ripper83 »

Lindgren/Robertsson nästa år?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

Ripper83 wrote: 15 Dec 2018, 14:13 Lindgren/Robertsson nästa år?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Robertsson ska bort illa kvickt.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

Tror inte robertsson är problemet då hade redan klubben gjort nått ..
Tror det är klubbens val av spelsystem o vattenskalle och att spetsvervningarna har inte leverera på en hög nivå
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Abbots agerar när rbk tappar spelare. Smart inför framtiden. Kommer säkert att vara rbk spelare snart. Lite avundsjuk på dessa klubbar på frammarsch. Vi går åt motsatt håll känns det som:(
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2018/19

Post by kopitar »

nr86 wrote: 16 Dec 2018, 10:23 Abbots agerar när rbk tappar spelare. Smart inför framtiden. Kommer säkert att vara rbk spelare snart. Lite avundsjuk på dessa klubbar på frammarsch. Vi går åt motsatt håll känns det som:(
Man blir rent ut sagt förbannad!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Har blinkat för Mingoya under en längre tid nu.
Synd inte Lindgren läser mina inlägg. Den killen kan bli ungefär hur bra som helst med lite mer muskler å större lungor.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by svea_man »

snorhyveln wrote: 16 Dec 2018, 11:34 Har blinkat för Mingoya under en längre tid nu.
Synd inte Lindgren läser mina inlägg. Den killen kan bli ungefär hur bra som helst med lite mer muskler å större lungor.
Inte kommer dom verva honom han är ju under 30 o har inte spela shl tidigare
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Frågan är hur intresserad Lindgren är av att spendera sin pengar på en värvning som kanske kommer att fungera först nästa år när denne har fått en försäsong i benen? Han kommer nog att behöva använda varje krona för att precis som de andra två åren släcka bränderna som uppstått som följd av ett återigen dysfunktionellt lagbygge. Dessutom är det väl troligt att han hänger ganska löst och då är det väl naturligt att hans prioritet snarare är att rädda sitt eget skinn än att bygga för nästa säsong. De flesta trupperna för nästa säsong börjar för övrigt att byggas nu och Rögle är föredömligt tidigt ute så skall man göra en förändring på sportchefspositionen så skall man göra det nu.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 2018/19

Post by Skidrow »

Det ni alla verkar glömma är nedgången för AIK började under Lasses tid.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

p-play wrote: 16 Dec 2018, 12:02 Frågan är hur intresserad Lindgren är av att spendera sin pengar på en värvning som kanske kommer att fungera först nästa år när denne har fått en försäsong i benen? Han kommer nog att behöva använda varje krona för att precis som de andra två åren släcka bränderna som uppstått som följd av ett återigen dysfunktionellt lagbygge. Dessutom är det väl troligt att han hänger ganska löst och då är det väl naturligt att hans prioritet snarare är att rädda sitt eget skinn än att bygga för nästa säsong. De flesta trupperna för nästa säsong börjar för övrigt att byggas nu och Rögle är föredömligt tidigt ute så skall man göra en förändring på sportchefspositionen så skall man göra det nu.
Pratar du inte emot dig själv nu.
Du menar att Rögle bygger för nästa säsong men inte AIK? Ska man rädda skinnet så är det väl bara att agera förutsett att pengarna finns.
För övrigt är inte Mingoya i sånt risigt skick att han inte fungerar redan nu. Han funkar fullt ut efter nyår av det jag sett av honom, vilket är ganska mycket. Obegripligt att man inte sett honom tidigare. Killar som har potentialen att avgöra matcher helt själv växer inte på träd, men den här mannen gör det.
Som sagt, obegripligt.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

För övrigt har vi två andra potentiella spelare i Kk.
Pageau och Carey.
Pageau drivande back med jättepotential i PP.
Carey inte lyckad i LIF ifjol men i år närapå omöjlig att slå i en tekning. I mina ögon klar center för tredjefemman samt en kille att plocka in för varje viktig tekning.
När vann AIK en tekning sist?
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 16 Dec 2018, 12:53
p-play wrote: 16 Dec 2018, 12:02 Frågan är hur intresserad Lindgren är av att spendera sin pengar på en värvning som kanske kommer att fungera först nästa år när denne har fått en försäsong i benen? Han kommer nog att behöva använda varje krona för att precis som de andra två åren släcka bränderna som uppstått som följd av ett återigen dysfunktionellt lagbygge. Dessutom är det väl troligt att han hänger ganska löst och då är det väl naturligt att hans prioritet snarare är att rädda sitt eget skinn än att bygga för nästa säsong. De flesta trupperna för nästa säsong börjar för övrigt att byggas nu och Rögle är föredömligt tidigt ute så skall man göra en förändring på sportchefspositionen så skall man göra det nu.
Pratar du inte emot dig själv nu.
Du menar att Rögle bygger för nästa säsong men inte AIK? Ska man rädda skinnet så är det väl bara att agera förutsett att pengarna finns.
För övrigt är inte Mingoya i sånt risigt skick att han inte fungerar redan nu. Han funkar fullt ut efter nyår av det jag sett av honom, vilket är ganska mycket. Obegripligt att man inte sett honom tidigare. Killar som har potentialen att avgöra matcher helt själv växer inte på träd, men den här mannen gör det.
Som sagt, obegripligt.
Vi vet ju att spelare som kommer till oss behöver ganska lång tid för att kunna hantera vårt sätt att träna. Det är egentligen bara fysfenomen som Hetta som klarat av att spela på samma nivå som tidigare från start. Rögle bygger helt klart för framtiden (samtidigt som de säkert även vill nå slutspel i år) då de precis förlängt kontrakten på många nyckelspelare. Jag har i princip kritiserat Lindgren från dag ett och jag har redan gett upp hoppet om honom då han inte är rätt person för jobbet. Det var mer ett sätt att förklara hur jag tror det ser ut från hans perspektiv. Ganska många av hans värvningar har varit hyggliga eller t o m bra hockeyspelare, men katastrofala ur ett "bang-for-the-buck"-perspektiv eller till truppens sammansättning. Ja, det är obegripligt att han inte plockat upp fler billiga spelare från Allsvenskan nu när truppen är så tunn, men jag tror att det hänger på att han har lite för dålig koll och att beslutsprocesserna därmed blir tröga. Abbottarna är betydligt mer handlinskraftiga. Att värva en habil spelare som Albin Lundin som han har sett tiotals gånger blir därför ett ganska riskfritt alternativ.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 16 Dec 2018, 13:01 För övrigt har vi två andra potentiella spelare i Kk.
Pageau och Carey.
Pageau drivande back med jättepotential i PP.
Carey inte lyckad i LIF ifjol men i år närapå omöjlig att slå i en tekning. I mina ögon klar center för tredjefemman samt en kille att plocka in för varje viktig tekning.
När vann AIK en tekning sist?
Alla misslyckas i Leksand och det sitter nog i ledarfrågan. Alla Leksandsspelare som gick till SHL har gjort det bra. Jag håller helt med om att det finns många spelare i Allsvenskan som skulle vara utmärkta rollspelare i ett SHL-lag. Det är liksom helt vansinnigt att en spelare som Alvarez ligger i det löneläge som han ligger. Jag har länge propagerat att man skall ha en strategi där man kombinerar den egna talangutvecklingen med värvningar av Allsvenska spelare till bredd- och utvecklingsplatserna. Då får man tillräckligt med flis över för att ha en bra och bred spets och samtidigt en bred trupp.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Jag kan bara tillägga att jag ifjol skrev:" Någon av Emil Forslund och Nicolai Meyer skulle kunna vara en lågprisvärvning för spel i en fjärdefemma och BP." Och fick följande svar: "Har du sett Meyer spela? Extremt endimensionell och har noll intresse av att jobba hårt. Vore totalt vansinne att ta in honom. ..."
Meyer toppar nu poängligan i Allsvenskan så något borde han göra rätt. :roll:
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2018/19

Post by snorhyveln »

Lundinvärvningen är ju en "missfit" utan dess like!
Snackar vi "bang-for-the-buck" så hade det varit säkert både pengamässigt och spelmässigt varit bättre plocka in Johan Lindberg från Clemens.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Han tog nog in Lundin för att han har sett honom spela och att det var en lågrisk-värvning som breddar truppen nu när vi har en del skador. Det lär knappast heller påverka hans vara eller inte vara som sportchef. Lundin hade ju halkat ned till en tredjecenterroll i Almtuna innan han blev utlånad till Djurgården så det lär knappast komma som någon överraskning vilken nivå han håller. Lundin kommer att göra samma jobb som Krekula gjorde ifjol, d v s spela 0-0 och döda lite tid.
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2018/19

Post by Empress »

p-play wrote: 16 Dec 2018, 13:41 Han tog nog in Lundin för att han har sett honom spela och att det var en lågrisk-värvning som breddar truppen nu när vi har en del skador. Det lär knappast heller påverka hans vara eller inte vara som sportchef. Lundin hade ju halkat ned till en tredjecenterroll i Almtuna innan han blev utlånad till Djurgården så det lär knappast komma som någon överraskning vilken nivå han håller. Lundin kommer att göra samma jobb som Krekula gjorde ifjol, d v s spela 0-0 och döda lite tid.

Eller en klassisk ” Han sprider glädje både på isen och i omklädningsrummet. Albin har kommit in bra i gruppen och vi känner han förtjänar vara kvar säsongen ut”
User avatar
nr86
Posts: 5383
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2018/19

Post by nr86 »

Och FBK agerar också! Alexander Reichenberg plockas in.
Ja vi har ju Lundin.........
User avatar
Snuskhummern
Posts: 899
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 2018/19

Post by Snuskhummern »

nr86 wrote: 16 Dec 2018, 17:42 Och FBK agerar också! Alexander Reichenberg plockas in.
Ja vi har ju Lundin.........
So? Reichenberg är knappast någon som kommer lyfta FBK.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2018/19

Post by LeeGoren »

p-play wrote: 16 Dec 2018, 13:29 Jag kan bara tillägga att jag ifjol skrev:" Någon av Emil Forslund och Nicolai Meyer skulle kunna vara en lågprisvärvning för spel i en fjärdefemma och BP." Och fick följande svar: "Har du sett Meyer spela? Extremt endimensionell och har noll intresse av att jobba hårt. Vore totalt vansinne att ta in honom. ..."
Meyer toppar nu poängligan i Allsvenskan så något borde han göra rätt. :roll:
Han är ju fortfarande likadan .Jobbar när han känner för det, väldigt endimensionell, har en risig attityd och inte populär bland lagkamraterna.
Du kan ju inte säga att Nicolai Meyer ska in som en fjärdelinaspelare och nu bevisa det genom att han härleda det till att han leder poängligan. Lite som att de allsvenska klubbarna skulle ta in Conny Strömberg som boxplay-spelare för att han gör över två poäng per match. Orimligt resonerat.
Visst var det även du som ville att AIK skulle ta in både David Lindqvist och Axel Ottosson? Sitter man och namedroppar 10-15 allsvenska namn, för att sedan när någon av dem lyckas säga "vad var det jag sa?" så jobbar man på ett konstigt sätt tycker jag... :roll:
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

LeeGoren wrote: 16 Dec 2018, 19:11
p-play wrote: 16 Dec 2018, 13:29 Jag kan bara tillägga att jag ifjol skrev:" Någon av Emil Forslund och Nicolai Meyer skulle kunna vara en lågprisvärvning för spel i en fjärdefemma och BP." Och fick följande svar: "Har du sett Meyer spela? Extremt endimensionell och har noll intresse av att jobba hårt. Vore totalt vansinne att ta in honom. ..."
Meyer toppar nu poängligan i Allsvenskan så något borde han göra rätt. :roll:
Han är ju fortfarande likadan .Jobbar när han känner för det, väldigt endimensionell, har en risig attityd och inte populär bland lagkamraterna.
Du kan ju inte säga att Nicolai Meyer ska in som en fjärdelinaspelare och nu bevisa det genom att han härleda det till att han leder poängligan. Lite som att de allsvenska klubbarna skulle ta in Conny Strömberg som boxplay-spelare för att han gör över två poäng per match. Orimligt resonerat.
Visst var det även du som ville att AIK skulle ta in både David Lindqvist och Axel Ottosson? Sitter man och namedroppar 10-15 allsvenska namn, för att sedan när någon av dem lyckas säga "vad var det jag sa?" så jobbar man på ett konstigt sätt tycker jag... :roll:
Lindquist hade passat bättre in i vårt spel än i Luleås. Han hade varit en bättre värvning än Lundin. Han behöver bygga fysik så det är inte oväntat att han inte levererade direkt vilket också var något som jag påpekade skulle hända med stor sannolikhet. Ottosson tror jag det var Snorhyveln som pushade för, men jag höll med. Ottosson kommer att bli en bra SHL-spelare så småningom. Det är inte alla allsvenska spelare som klarar av att ta steget och bli en offensivt bidragande spelare direkt.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2018/19

Post by LeeGoren »

p-play wrote: 16 Dec 2018, 19:19
LeeGoren wrote: 16 Dec 2018, 19:11
p-play wrote: 16 Dec 2018, 13:29 Jag kan bara tillägga att jag ifjol skrev:" Någon av Emil Forslund och Nicolai Meyer skulle kunna vara en lågprisvärvning för spel i en fjärdefemma och BP." Och fick följande svar: "Har du sett Meyer spela? Extremt endimensionell och har noll intresse av att jobba hårt. Vore totalt vansinne att ta in honom. ..."
Meyer toppar nu poängligan i Allsvenskan så något borde han göra rätt. :roll:
Han är ju fortfarande likadan .Jobbar när han känner för det, väldigt endimensionell, har en risig attityd och inte populär bland lagkamraterna.
Du kan ju inte säga att Nicolai Meyer ska in som en fjärdelinaspelare och nu bevisa det genom att han härleda det till att han leder poängligan. Lite som att de allsvenska klubbarna skulle ta in Conny Strömberg som boxplay-spelare för att han gör över två poäng per match. Orimligt resonerat.
Visst var det även du som ville att AIK skulle ta in både David Lindqvist och Axel Ottosson? Sitter man och namedroppar 10-15 allsvenska namn, för att sedan när någon av dem lyckas säga "vad var det jag sa?" så jobbar man på ett konstigt sätt tycker jag... :roll:
Lindquist hade passat bättre in i vårt spel än i Luleås. Han hade varit en bättre värvning än Lundin. Han behöver bygga fysik så det är inte oväntat att han inte levererade direkt vilket också var något som jag påpekade skulle hända med stor sannolikhet. Ottosson tror jag det var Snorhyveln som pushade för, men jag höll med. Ottosson kommer att bli en bra SHL-spelare så småningom. Det är inte alla allsvenska spelare som klarar av att ta steget och bli en offensivt bidragande spelare direkt.
Du kan inte jämföra Lindqvist med Lundin. Lundin är här en månad som korttidslösning. Vilken av nuvarande centrar hade du satt åt sidan för att ge plats till Lindqvist..?
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Linus L, d v s exakt den plats Lundin tog. Jag hade dock helst tagit in en skridskoskicklig BP-forward.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2018/19

Post by LeeGoren »

I mina ögon inte alls den spelartyp som behövs. Varken då eller nu.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Silly Season 2018/19

Post by BubbelVe »

svea_man wrote: 15 Dec 2018, 16:12 Tror inte robertsson är problemet då hade redan klubben gjort nått ..
Tror det är klubbens val av spelsystem o vattenskalle och att spetsvervningarna har inte leverera på en hög nivå
Well....vad jag hört är Luleå närmare att få Axel H om Bert är kvar ....börjar vara ganska lång lista nu som väljer bort oss .......en kompis har en kompis som är kompis med Axel :D :shock:
ante08
Posts: 2600
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 2018/19

Post by ante08 »

Bert ryktas ju vara på väg hem efter denna säsong enligt saenaste skvallret! Synd att vi tappar grabben hans på köpet.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2018/19

Post by p-play »

Vill vi verkligen ha Holmström? SHL kan nog gå för fort för honom. Någon som sett honom spela senaste året och kan ge ett utlåtande?
number 7
Posts: 784
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 2018/19

Post by number 7 »

Holmström från AHL, nä vi tar in Johan Lindberg från Clemensnäs istället....

OBS Ironi för de som inte kan skilja...
Locked