#37 Lee Goren

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
gurra
Posts: 78
Joined: 15 Jun 2011, 19:26

Re: #? Lee Goren

Post by gurra »

Längd på kontraktet?
Rollie
Posts: 2058
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #? Lee Goren

Post by Rollie »

gurra wrote:Längd på kontraktet?
1år.
User avatar
schteffe
Posts: 1925
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #? Lee Goren

Post by schteffe »

Var passar Goren bäst och varför, vinge eller center?

Tekningsstats: I FBK, 45,95% på 111 matcher senaste sejouren och dessförinnan 53,40% på 412 tekningar. I AIK 48,38% på 525 tekningar.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #? Lee Goren

Post by smogz »

Till admin - det saknas snabbsvar i denna tråden.


Jag är inte odelat positiv till värvningen av Goren. Hans bakgrund i färjestad och hans osmidighet gör att jag tvekar. Spelartypen och attityden på isen däremot har jag absolut inget emot.

Jag tycker mig minnas en kommentar från någon när Goren försvann från färjestad, liknanden denna:
Goren kommer inte att spela i AIK sålänge Jimmie är kvar...
Är jag helt ute och cyklar, minns jag så fel att det var nån annan än Goren (Marttinen?) som man pratade om...

Har också något svagt minne om att han ska ha betett sig lite illa mot juniorer...är jag ute och cyklar där också?? Kanske också var nån annan?

Nån som sitter inne med mer fakta?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
admin
Site Admin
Posts: 129
Joined: 24 May 2011, 20:14

Re: #? Lee Goren

Post by admin »

Snabbsvar fixat
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #? Lee Goren

Post by Fdskebo »

smogz wrote:

Är jag helt ute och cyklar, minns jag så fel att det var nån annan än Goren (Marttinen?) som man pratade om...

Har också något svagt minne om att han ska ha betett sig lite illa mot juniorer...är jag ute och cyklar där också?? Kanske också var nån annan?

Nån som sitter inne med mer fakta?
Har för mig att det var Marttinen det gällde.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #? Lee Goren

Post by Fdskebo »

schteffe wrote:Var passar Goren bäst och varför, vinge eller center?

Tekningsstats: I FBK, 45,95% på 111 matcher senaste sejouren och dessförinnan 53,40% på 412 tekningar. I AIK 48,38% på 525 tekningar.
Har för mig att Goren ofta tekade i egen zon med gott resultat, att han låste upp och bröt på styrka.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: #? Lee Goren

Post by Spökplumpen »

Ramstedt lämnade laget mitt under brinnande säsong - ryktena sa att det var Gorens förtjänst.
Shelter var annars en kille som hade problem med Gorens uppträdande gentemot vissa spelare, allt enligt ryktena.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: #? Lee Goren

Post by BubbelVe »

Tänkte man skulle få första inlägget till något speciellt men .....
Goren blir nog ett tillskott till laget, det tror jag absolut på. Visst är det ett ganska stort ego som trycks in i truppen men så länge truppen och individen går bra är det inte ett större problem. Dessutom är det inte lika lätt att gnälla på Junisarna när de är lika bra som en själv :geek:
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #? Lee Goren

Post by svartgulsubkultur »

Spökplumpen wrote:Ramstedt lämnade laget mitt under brinnande säsong - ryktena sa att det var Gorens förtjänst.
Shelter var annars en kille som hade problem med Gorens uppträdande gentemot vissa spelare, allt enligt ryktena.
Tror heller inte att Jimmie uppskattade när LeGo gjorde följande statusuppdatering på FB:
Lee Goren:Praying to God for a new centerforward.
Vid den tidpunkten var det Blocker som gick i mitten i Gorens kedja.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #? Lee Goren

Post by Markman »

LeGos mentalitet/tidigare problem (eller vad man ska kalla det?) kommer knappast som en överraskning för sportgruppen, och det har nog stötts och blötts ganska ordentligt både bakåt och framåt, sannolikt både med och utan Goren närvarande.. Jag tror att "ordningsreglerna" eller vad man ska kalla det är ganska strikt hållna, och att man kommer att vara riktigt vaksamma på gruppen och ta tag i det så fort minsta tecken på problem dyker upp..

Funkar Goren att köra som center (både kemi med wingers och spelet i övrigt) så känns det riktigt bra för min del i alla fall.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
tazman
Posts: 2068
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #? Lee Goren

Post by tazman »

Fdskebo wrote:
schteffe wrote:Var passar Goren bäst och varför, vinge eller center?

Tekningsstats: I FBK, 45,95% på 111 matcher senaste sejouren och dessförinnan 53,40% på 412 tekningar. I AIK 48,38% på 525 tekningar.
Har för mig att Goren ofta tekade i egen zon med gott resultat, att han låste upp och bröt på styrka.
Stämmer, framförallt i BP. Där var han riktigt stark, vann de flesta tekningarna där.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: #? Lee Goren

Post by Ante »

Markman wrote:LeGos mentalitet/tidigare problem (eller vad man ska kalla det?) kommer knappast som en överraskning för sportgruppen, och det har nog stötts och blötts ganska ordentligt både bakåt och framåt, sannolikt både med och utan Goren närvarande.. Jag tror att "ordningsreglerna" eller vad man ska kalla det är ganska strikt hållna, och att man kommer att vara riktigt vaksamma på gruppen och ta tag i det så fort minsta tecken på problem dyker upp..

Funkar Goren att köra som center (både kemi med wingers och spelet i övrigt) så känns det riktigt bra för min del i alla fall.. :)
Om man nu ska måsta vara riktigt vaksamma på att spelare uppträder reko så frågar jag mig varför man värvar honom alls? Lasse Johansson brukar prata sig varm om att spelare ska uppträda rätt och riktigt och vi har ju varit ganska snabb med att plocka bort sådant som stör tidigare. Skulle Lee blivit en ny människa nu eller? Har själv sett träningar där jag måste säga att Gorens uppträdande inte alltid varit klockrent utåt sett... Jag tycker hela grejen är väldigt märklig och folk får bli hur förbannade dom vill och anse att jag gnäller. Men jag ser det här som en "panikvärvning". Sen kan man givetvis vända på myntet och se det som att vi får en stor ledare/vinnarskalle som ger dom andra en spark i röven? Frågan är väl vad vi i slutändan vinner mest på.
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: #? Lee Goren

Post by Wolfman »

Jag läste igenom Facebook-konversationen som Lee hade med den där FBK-supportern och måste säga att jag förstår Lee. Helvete vad stört jobbig supportern var. Vem agerar så? Om någon gjorde fel var det ju supportern. Sedan kunde väl Lee hanterat det bättre, men vafan... det är ju ändå Lee!

Jag tycker det känns som en jävulskt roliga värvning! Det är ju sådana spelare vi behöver, som Lasse säger. Jag hoppas verkligen inte han mognat till sig något. Jag hoppas att Lee Goren är, som han var då han var här, som ett rockband i en tidig fas av karriären. Riktigt bra med "Fuck you"-mentalitet och tanken att dom är bäst i världen. Rockband som blivit mogna och äldre och gör prententiösa plattor som "The Gospel According to Spinal Tap." klarar jag mig utan vad gällande sådana spelarkaraktärer.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #? Lee Goren

Post by Zimme »

Tog upp problemen som sägs ha varit i Omklädningsrummet och Lasse svarade bara "man ska inte tro allt som sägs"
Hoppas bara att han får släppa handskarna nån gång i vinter.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #? Lee Goren

Post by Lidlund »

Zimme wrote:Tog upp problemen som sägs ha varit i Omklädningsrummet och Lasse svarade bara "man ska inte tro allt som sägs"
Hoppas bara att han får släppa handskarna nån gång i vinter.
Frågan är ju vad lasse skulle sagt?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #? Lee Goren

Post by Zimme »

Sant, men bevisligen är de ju medvetna om Gorens personlighet och har med säkerhet diskuterat det i klubben innan man skrev kontrakt med honom så nån plan har de.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: #? Lee Goren

Post by svea_man »

Varför är alla så jävla oroliga för gamla jävla skrönor alla som bor i den här stan vet ju hur det är det blir alltid en
höna av en fjäder!
Vi som är här på den här sidan är ju endå supportrar till aik då ska vi vell inte bara ellta en massa gamla ryckten
som förmodligen är jävulst över drivna!
Nä va glada nu har vi ju nån som kan ge mot spelarna på nöten + bidra med poäng o tyngd!

welcome lee!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #? Lee Goren

Post by Lappmössan »

De flesta är väl försiktigt positiva? Kan annars vara bra att vi inte är en hjärndöd massa vars enda åsikt är att "AIK är bäst". Vilket iof är sant. ;)

Behöver han verkligen ha ett frågetecken som nummer? Ska mycket till för att han inte ska få sin 37:a..
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #? Lee Goren

Post by Markman »

Ante wrote:Om man nu ska måsta vara riktigt vaksamma på att spelare uppträder reko så frågar jag mig varför man värvar honom alls? Lasse Johansson brukar prata sig varm om att spelare ska uppträda rätt och riktigt och vi har ju varit ganska snabb med att plocka bort sådant som stör tidigare. Skulle Lee blivit en ny människa nu eller? Har själv sett träningar där jag måste säga att Gorens uppträdande inte alltid varit klockrent utåt sett... Jag tycker hela grejen är väldigt märklig och folk får bli hur förbannade dom vill och anse att jag gnäller. Men jag ser det här som en "panikvärvning". Sen kan man givetvis vända på myntet och se det som att vi får en stor ledare/vinnarskalle som ger dom andra en spark i röven? Frågan är väl vad vi i slutändan vinner mest på.
Nu var inte min mening att utmåla Goren som ensam skyldig till det som det ryktas om, det behövs alltid två som bråkar (om det nu är det som hände, jag vet inte själv, but for the sake of the argument).. Det jag menar är att kolla upp eventuella slitningar som kan uppstå, oavsett vem som ligger bakom det hela.. Jag är övertygad om att sportgruppen har stenkoll på vad det var som hände förra gången Lee var här, och har en bra plan eller tre för hur det ska kunna undvikas framöver.. Sen har vi alla dåliga dagar, men det får ju inte gå ut över gruppen så det blir dålig stämning! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: #37 Lee Goren

Post by anton95uppsala »

Jag tror att sammanhållningen inom laget är bland det viktigaste för att vi ska kunna gå långt i år, det är i alla fall min känsla. Blir det bråk eller liknande i laget på träning är ju risken stor att detta består till kommande match, vilket såklart förstör, eller i alla fall stör, harmonin i laget.
Jag har svårt att tro att Lasse värvat någon som skulle kunna förstöra ordningen. Man får ju hoppas på det i alla fall. :)
User avatar
Toby
Posts: 96
Joined: 15 Jun 2011, 19:19

Re: #37 Lee Goren

Post by Toby »

Men vad är det för snack om Goren och hans sk. taskiga attityd!? Han har hela tiden tagit fighter, hela vägen från AHL/NHL till senare tid i elitserie och nu senast i DEL/NLA. Han backar inte och är stenhård i både kropp och inställning. Många i elitserien kommer definitivt dra sig för att gå en rond med den killen! Klart som fan han inte är en nalle i omklädningsrum eller privat. Han är en arg jävel på riktigt! Och därmed även PRECIS vad vi behöver i ett slutspel.

Goren is the real shit! Inte en som enbart är duktig på att tackla.

Jag har aldrig varit så förbannad som när man tvingades se Goren i äckel FBK och dessutom vara lika jävla arg och jobbig där. Jag minns att han t.ex. gav Lundberg en näve i slutspelet och det var där inget snack om vem som var "the mean machine".

Gött att ha dig tillbaka Goren!
User avatar
haggloader
Posts: 710
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: #? Lee Goren

Post by haggloader »

smogz wrote: Jag tycker mig minnas en kommentar från någon när Goren försvann från färjestad, liknanden denna:
Goren kommer inte att spela i AIK sålänge Jimmie är kvar...
Är jag helt ute och cyklar, minns jag så fel att det var nån annan än Goren (Marttinen?) som man pratade om...

Har också något svagt minne om att han ska ha betett sig lite illa mot juniorer...är jag ute och cyklar där också?? Kanske också var nån annan?
Månsson??
Han var väl , enligt ryckte, inte riktigt trevligast mot juniorerna??
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3098
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #37 Lee Goren

Post by Foppas skridskocoach »

Goren är i mitt tycke fortfarande den bästa forwarden vi har haft i AIK sedan vi gick upp. I synnerhet i boxplay var han ju omänskligt bra! Jag är inte ett dugg oroad över huruvida Lee kommer att prestera eller ej. Det som oroar är ju effekterna han har på övriga laget, men där litar jag på att Lasse & co har gjort en grundlig analys av läget och jag tar för givet att man har diskuterat en ev värvning med de spelare som kan tänkas ha synpunkter innan man skrev kontraktet.

Skulle inte förvåna mig om det finns en facebookklausul någonstans i de mer finstilta delarna av kontraktet.
Tigerränderna går aldrig ur.
fobbe
Posts: 5
Joined: 09 Jul 2011, 17:03

Re: #37 Lee Goren

Post by fobbe »

http://www.youtube.com/watch?v=lDLmn602d4g

undra hur många motståndare som vill ta sig friheter då Goren är på isen..:)
User avatar
Special Brew
Posts: 10088
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #37 Lee Goren

Post by Special Brew »

fobbe wrote:http://www.youtube.com/watch?v=lDLmn602d4g

undra hur många motståndare som vill ta sig friheter då Goren är på isen..:)
Han fick dock mer motstånd där än vad gubben Pihl kunde bjuda på. ;)
fobbe
Posts: 5
Joined: 09 Jul 2011, 17:03

Re: #37 Lee Goren

Post by fobbe »

Special Brew wrote:
fobbe wrote:http://www.youtube.com/watch?v=lDLmn602d4g

undra hur många motståndare som vill ta sig friheter då Goren är på isen..:)
Han fick dock mer motstånd där än vad gubben Pihl kunde bjuda på. ;)
ja Pelletier har ju någon AHL/NHL fight på listan med,men nog hade gamle Lee full kontroll där nog;)
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #37 Lee Goren

Post by Oracle »

Foppas skridskocoach wrote:Goren är i mitt tycke fortfarande den bästa forwarden vi har haft i AIK sedan vi gick upp. I synnerhet i boxplay var han ju omänskligt bra! Jag är inte ett dugg oroad över huruvida Lee kommer att prestera eller ej. Det som oroar är ju effekterna han har på övriga laget, men där litar jag på att Lasse & co har gjort en grundlig analys av läget och jag tar för givet att man har diskuterat en ev värvning med de spelare som kan tänkas ha synpunkter innan man skrev kontraktet.

Skulle inte förvåna mig om det finns en facebookklausul någonstans i de mer finstilta delarna av kontraktet.
Skriver under på detta. Goren var viktigare för oss säsongen han spelade för oss än Dimitrakos var säsongen därefter. Han levererade inte bara poäng utan var en ledare som kunde vara verbal, tacklas, slåss och skjuta slagskott från långt håll. Om jag inte minns fel levererade han väl i Färjestad första 10-15 matcherna innan han - uppenbarligen - hamnade i obalans på nåt sätt.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #37 Lee Goren

Post by Zimme »

Han var bra 1:a säsongen, hyfsad i inledningen av andra men drogs med nån skada vill jag minnas och sen dök Facebook upp.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #37 Lee Goren

Post by Hank »

Gorens främsta kvaliteter ligger ju i defensiven och boxplay.
Locked