Silly Season 2017/2018

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 27 Mar 2018, 11:56
John wrote: 27 Mar 2018, 11:21
kriwi wrote: 27 Mar 2018, 11:00 Hoppas Micke hugger på Linus Johansson i DIF. Center som är relativt ung, har hyfsade skills och både rätt fysisk och bra på rören.
Skulle faktiskt i den mån det går, kunna ersätta Pär. Skulle passa fint mellan Jocke och Möller.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=16658
Det säger sig ju självt att det är omöjligt. Vi är lägre ner i hierarkin än Djurgården.
Jamen typ.
Nämn en anledning varför han skulle flytta till Staan? Bra dagis? Knappast.
Linus Johansson kommer mig veterligen att lämna Djurgården till nästa säsong. Ekonomi, dvs höga lönekrav, samt att han vill ha en roll högre upp i hierarkin är orsaken. Jag har dock ingen aning vart han går.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

kopitar wrote: 27 Mar 2018, 09:12 http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38728

Jag hoppas på Didrik Strömberg, han kommer blomma ut var så säkra
Han ryktas vara klar för HV så de delar nog din uppfattning (vilket jag också gör). :)
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Knut »

Tycker det är bra att inte AIK hugger på denna typ av spelare. Känns som de nya Cmore-pengarna mest lett till att pressa upp lönerna på breddspelarna. Tror inte dom här ”fynden” är så billiga längre.

Btw, ryktet säger väl att andra lag pressade upp priset rejält på Pettersson. Undrar hur det ser ut med Wingerli och Ohlsson? Lite oroväckande faktisk.
Men tror ändå det är en bra utveckling för AIK. Lag som Färjestad och Växjö pressar priserna på breddspelare medans AIK satsar på juniorer och kan lägga dom pengarna på toppspelare. Kommer framöver vara få lag som kan matcha AIK om topplöner.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Växjö kan för de har en sedelpress, men håller med om ditt resonemang till 100%
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Knut wrote: 27 Mar 2018, 12:14 Tycker det är bra att inte AIK hugger på denna typ av spelare. Känns som de nya Cmore-pengarna mest lett till att pressa upp lönerna på breddspelarna. Tror inte dom här ”fynden” är så billiga längre.

Btw, ryktet säger väl att andra lag pressade upp priset rejält på Pettersson. Undrar hur det ser ut med Wingerli och Ohlsson? Lite oroväckande faktisk.
Men tror ändå det är en bra utveckling för AIK. Lag som Färjestad och Växjö pressar priserna på breddspelare medans AIK satsar på juniorer och kan lägga dom pengarna på toppspelare. Kommer framöver vara få lag som kan matcha AIK om topplöner.
Det var ganska väntat att TV-pengarna skulle pressa upp priset på spelare i mellanskiktet. Det som kommer att hända är att Cmore-abonnemangen och biljettpriserna kommer att gå upp. Rögle ville ha hem Jakob Lilja, men de ryktas ha dragit sig ur budgivningen då priset dragit iväg och ligger bortåt 200'. Han är ganska jämförbar i poängproduktion med Adam P. Jag undrar vad som händer med Palushaj, KHL kanske? Jag skulle gärna byta ut Holloway mot honom.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Lilja till Djurgården.
Knut
Posts: 35
Joined: 29 Jul 2013, 23:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Knut »

p-play wrote: 27 Mar 2018, 12:36
Knut wrote: 27 Mar 2018, 12:14 Tycker det är bra att inte AIK hugger på denna typ av spelare. Känns som de nya Cmore-pengarna mest lett till att pressa upp lönerna på breddspelarna. Tror inte dom här ”fynden” är så billiga längre.

Btw, ryktet säger väl att andra lag pressade upp priset rejält på Pettersson. Undrar hur det ser ut med Wingerli och Ohlsson? Lite oroväckande faktisk.
Men tror ändå det är en bra utveckling för AIK. Lag som Färjestad och Växjö pressar priserna på breddspelare medans AIK satsar på juniorer och kan lägga dom pengarna på toppspelare. Kommer framöver vara få lag som kan matcha AIK om topplöner.
Det var ganska väntat att TV-pengarna skulle pressa upp priset på spelare i mellanskiktet. Det som kommer att hända är att Cmore-abonnemangen och biljettpriserna kommer att gå upp. Rögle ville ha hem Jakob Lilja, men de ryktas ha dragit sig ur budgivningen då priset dragit iväg och ligger bortåt 200'. Han är ganska jämförbar i poängproduktion med Adam P. Jag undrar vad som händer med Palushaj, KHL kanske? Jag skulle gärna byta ut Holloway mot honom.
Mm. Om sen AIK lägger dom pengarna på spelare som Cumiskey och Anderson så har vi ändå inget i toppen att göra. Scouting kommer bli om än viktigare. Skulle nog behöva ta in någon mer som kunde stötta Lindgren med det.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

De har ett antal personer på deltid på lönelistan som jobbar med scouting. Det är ändå Lindgren i slutändan som bestämmer hur laget skall se ut. Jag hoppas att man försöker skicka Holloway till nästa år. Det borde finnas lag i tyska ligan som har råd att plocka upp honom och han skulle nog komma mer till sin rätt där.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Jag undrar om något SHL-lag kommer att plocka upp Erik Karlsson från Timrå? Han är ganska svag i det fysiska spelet, men är otroligt rörlig på skridskorna.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Har med en dåres envishet försvarat George III men nu har jag insett att den killens framtid ligger bakom honom. Trodde faktiskt man skulle få se en av skador märkt spelare komma igen, men tyvärr, nu är det Dovamyran för den trevlige countrysångaren. Hoppas vid Gud att det går att finna en klubb som vill ta över åtminstone delar av kontraktet.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Skador påverkar alltid och han åkte ju om jag inte missminner mig på en ny i början av säsongen, men hade han anlänt efter sommaruppehållet i bättre form så är det inte säkert att det hade hänt. Jag tycker att han har försökt på isen men de där extra procenten i motivation där man offrar sig i närkamper kanske inte finns där längre? Tempot i SHL har också skruvats upp rejält de senaste åren och har man inte skridskofysen så får man problem. En oerhört trevlig person och man hoppas verkligen att han skall komma in i en andra andning, om inte åtminstone för bara en match. Det är allt som krävs för att vi skall ta oss till semi och få en bättre ekonomi inför nästa år.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Bud har ändå kvaliteer som spelare. Problemet är att han är enormt beroende av omgivningen. När han går in med Jocke och Lindholm är han helt dominant. Spelar du honom i andra tredje är han ytterst medioker eftersom han inte vinner några lösa puckar, få sargdueller, orken tryter. Istället för att sparka en populär lagkamrat och ta en ekonomisk smäll tycker jag att vi ska ställa större krav på hans sommarträning samt försöka hitta några spelskickligare kedjekamrater till honom. Han och Tim och en vass spelskicklig allroundcenter skulle vara en bra andrakedja nästa år.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Nisses klubb i konken. http://www.hockeysverige.se/2018/03/28/ ... -ur-ligan/
Hoppas verkligen vi får hem vår lille trotjänare! Jag saknar hans snabba 1a pass och farliga påfyllningar. Kom igen Micke här måste vi vara med om han tänker vända hemåt!
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Det är nog svårt att ställa några större krav på sommarträning än de som tidigare har gjorts. Det går inte att tvinga någon om inte viljan finns där. Hade bara viljan och inställningen funnits där så hade han varit en fixstjärna i NHL.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

p-play wrote: 28 Mar 2018, 12:03 Det är nog svårt att ställa några större krav på sommarträning än de som tidigare har gjorts. Det går inte att tvinga någon om inte viljan finns där. Hade bara viljan och inställningen funnits där så hade han varit en fixstjärna i NHL.
Inte så svårt alls om du har 11 månaders kontrakt, eller 12 månaders för den delen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

Chippen wrote: 28 Mar 2018, 12:21
p-play wrote: 28 Mar 2018, 12:03 Det är nog svårt att ställa några större krav på sommarträning än de som tidigare har gjorts. Det går inte att tvinga någon om inte viljan finns där. Hade bara viljan och inställningen funnits där så hade han varit en fixstjärna i NHL.
Inte så svårt alls om du har 11 månaders kontrakt, eller 12 månaders för den delen.
Hur hade du tänkt att det skulle gå till rent praktiskt? Det går liksom inte tvinga någon. Holloway, Rundblad och kanske Harkins är alla exempel på spelare som har/hade talangen för att vara storstjärnor i NHL, men som inte var villiga att underkasta sig träningen som krävs för att nå dit.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Han måste uppnå ett minimum i fysen, annars rivs kontraktet och han får se sig om ett nytt lag. Vill han inte vara i Skellefteå över sommaren kan Thomson eller någon annan åka över och göra tester över en eller två dagar med honom vid ett eller två tillfällen. Så svårt är det inte. Det är inte professionellt att inte sköta sin fys och hälsa om man är en professionell idrottsman. Det är hans jobb! Du måste komma i tid till ditt jobb t ex. Du kan inte dyka upp bakfull kl 13.00 tre dagar i veckan, då får även du sparken.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

David Lindquist klar för Luleå. Det är en spelare man verkligen hade velat se hos oss. Han var helt klart den bästa mönsterbrytaren i Allsvenskan. Jag tror att han kommer att passa bättre in i SHL än i Allsvenskan. Han behöver säkert ett år för att bygga fysik, men sen ... Ottosson hamnar säkert i Färjestad och då har Lindgren lyckats att missa de två största guldkornen på nära håll från Allsvenskan.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

ossian wrote: 28 Mar 2018, 13:23 Han måste uppnå ett minimum i fysen, annars rivs kontraktet och han får se sig om ett nytt lag. Vill han inte vara i Skellefteå över sommaren kan Thomson eller någon annan åka över och göra tester över en eller två dagar med honom vid ett eller två tillfällen. Så svårt är det inte. Det är inte professionellt att inte sköta sin fys och hälsa om man är en professionell idrottsman. Det är hans jobb! Du måste komma i tid till ditt jobb t ex. Du kan inte dyka upp bakfull kl 13.00 tre dagar i veckan, då får även du sparken.
Han ser till att uppnå minimikraven, men inte så mycket mer. Är det inte just det som är problemet?
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2017/2018

Post by ossian »

Minimikravet får väl sättas på en acceptabel nivå vilket är ungefär där han ligger nu 8 månader in på säsongen. Han var helt jävla värdelös i början av säsongen. Han liksom Jimmie lär väl aldrig bli några träningsnarkomaner men som sagt behöver man vara professionell när man lyfter en hög lön i jämförelse till vanliga Svenssons.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2017/2018

Post by snorhyveln »

Pratat med Nisses farsa och han har ett anbud från AIK uppenbarligen.
Prio 1 är hur som helst utlandet, tydligen då helst Ryssland. Tror Nisse vill bygga en ekonomisk buffert efter svältåren i AIK.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

p-play wrote: 28 Mar 2018, 13:07
Chippen wrote: 28 Mar 2018, 12:21
p-play wrote: 28 Mar 2018, 12:03 Det är nog svårt att ställa några större krav på sommarträning än de som tidigare har gjorts. Det går inte att tvinga någon om inte viljan finns där. Hade bara viljan och inställningen funnits där så hade han varit en fixstjärna i NHL.
Inte så svårt alls om du har 11 månaders kontrakt, eller 12 månaders för den delen.
Hur hade du tänkt att det skulle gå till rent praktiskt? Det går liksom inte tvinga någon. Holloway, Rundblad och kanske Harkins är alla exempel på spelare som har/hade talangen för att vara storstjärnor i NHL, men som inte var villiga att underkasta sig träningen som krävs för att nå dit.
Är du under kontrakt så har du krav på dig. Följ dem eller försvinn. Svårare än så är det inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Ingen urspårning nu😀 silly silly. Helan och Halvan dvs Granberg och Burström är min önskedröm under åtets silly på backsidan. Misstänker att någon av Katic eller Kostka inte blir kvar. Alm? Jag är mycket tveksam men det är jag det.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Chippen »

Kostka kan inet bli kvar. Tycker att han är alldeles för långsam i både åkning och tanke. Mr Burskydd passar inte riktigt in i vårt spel anser jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
SAIKO
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 23:05

Re: Silly Season 2017/2018

Post by SAIKO »

Varken Wingerli eller Ohlsson har fått några kontrakt att ta ställning till av Skellefteå.......däremot finns kontrakt från andra klubbar.
Trovärdighet.......100%
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2017/2018

Post by p-play »

SAIKO wrote: 28 Mar 2018, 20:12 Varken Wingerli eller Ohlsson har fått några kontrakt att ta ställning till av Skellefteå.......däremot finns kontrakt från andra klubbar.
Trovärdighet.......100%
Det skulle vara mycket märkligt om man släpper Ohlsson. Han är otroligt bra i BP och har även utvecklats så att han har har börjat att producera i 5 mot 5. Han är en närmast perfekt ersättare till Pontus P. Wingerli skulle dock behöva något år i Allsvenskan i en annan roll. Hur som helst har man ingen aning hur Lindgren tänker. Öhman är ju bättre på att styra PP än någon av våra andra backar och han spelar numera i Leksand.
marre
Posts: 3204
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 2017/2018

Post by marre »

Som är på väg till Löven...As back
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2017/2018

Post by nr86 »

Jag blir då förvånad om 33an inte blir ens erbjuden nytt kontrakt. Han hör ju till de få som skapar i slutspelet med sin skridskoåkning. Är gjuten i bp och ger alltid allt. Mycket märkligt agerande av aik om det stämmer.
Anti Allo
Posts: 650
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Silly Season 2017/2018

Post by Anti Allo »

SAIKO wrote: 28 Mar 2018, 20:12 Varken Wingerli eller Ohlsson har fått några kontrakt att ta ställning till av Skellefteå.......däremot finns kontrakt från andra klubbar.
Trovärdighet.......100%
Det skulle vara märkligt om det inte förlängdes med både Wingerli och Ohlsson.
eiderwall
Posts: 203
Joined: 16 Jun 2011, 12:55

Re: Silly Season 2017/2018

Post by eiderwall »

Vi måste förlänga med Ohlsson, wingerli, Söderlund och Lindström. Generalfel annars!
Skulle bli lex Arvid Lundberg*4.

Kan inte tro att de inte blivit erbjudna kontrakt, låter FÖR dumt.
Locked