#10 Joakim Lindström (kontrakt t.o.m. 21/22)

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

Plissken wrote:Hyffsat bajsnödig är man ju nu
kan ordna det, vad vill du ha?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Plissken »

Lindströms agent: "Vet mer i morgon. Det vi vet är att det inte blir Colorado. Blir det inte spel i NHL så blir det Skellefteå." #twittpuck
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #10 Joakim Lindström

Post by don_tomassso »

Plissken wrote:Lindströms agent: "Vet mer i morgon. Det vi vet är att det inte blir Colorado. Blir det inte spel i NHL så blir det Skellefteå." #twittpuck
oj va jobbigt detta blir.de va kul för stunden.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

Plissken wrote:Lindströms agent: "Vet mer i morgon. Det vi vet är att det inte blir Colorado. Blir det inte spel i NHL så blir det Skellefteå." #twittpuck
Plockar man isär det där uttalandet så är det en megachans att han kommer hem. Chansen att han ska få ett envägs nu måste ju vara mikroskopisk.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lidlund »

Hans kontrakt med oss är pausat.. Hade han stannat/stannar han i NA hela året så har vi ett år till
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Larzon »

har postats förr, tåls att postas igen! http://www.youtube.com/watch?v=sgdiwVaPglc" onclick="window.open(this.href);return false;
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

lidlund wrote:Hans kontrakt med oss är pausat.. Hade han stannat/stannar han i NA hela året så har vi ett år till
Va? Låter helt obegripligt. Såna kontrakt har jag aldrig hört talas om - det skulle ju innebära att alla elitseriekontrakt med NHL-klausul skulle skicka tillbaka spelaren till den svenska klubben oavsett om det gått 15 år sen hans kontrakt bröts.

Jag trodde hans kontrakt gällde från hösten 2010 till våren 2012, med möjlighet att dra till NHL om tillfälle ges.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lidlund »

Trollet wrote:
lidlund wrote:Hans kontrakt med oss är pausat.. Hade han stannat/stannar han i NA hela året så har vi ett år till
Va? Låter helt obegripligt. Såna kontrakt har jag aldrig hört talas om - det skulle ju innebära att alla elitseriekontrakt med NHL-klausul skulle skicka tillbaka spelaren till den svenska klubben oavsett om det gått 15 år sen hans kontrakt bröts.

Jag trodde hans kontrakt gällde från hösten 2010 till våren 2012, med möjlighet att dra till NHL om tillfälle ges.
Nopp.. Har varit mycket snack om det.. Bland annat med Fransson. men det var även med en annan spelare.. Var det inte Wallin också?
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

Det får du visa nån källa på. Låter jättekonstigt, alla spelare som startat sin NHL-bana genom att nyttja sin NHL-klausul skulle alltså vara tvingade att återgå till sin gamla klubb i Sverige den dagen de vill återvända till Europa?

Jag tror ju stenhårt på att kontraktet mellan spelaren och Elitserieklubben helt enkelt går ut ett visst datum, inte efter ett visst antal genomförda säsonger.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

Fransson: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx? ... Id=6288764" onclick="window.open(this.href);return false;
Kontraktet sträcker sig över 3+2 år och därför kan han själv bryta kontraktet efter säsongen 2012/13. Spelar han i KHL den kommande säsongen och sedan återvänder till Luleå Hockey så kan Fransson alltså bryta sitt femårskontrakt med Luleå efter att ha spelat bara en säsong i elitserien.
Låter för mig inte alls som någon pausning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lidlund »

Han säger själv han är tjänstledig, men jag letar källa frenetiskt..
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

Jo fast han är väl tjänstledig senast till den här säsongens utgång?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

Fransson var ju en helt annan femma, han skrev ju kontrakt med Kings, som sen lånade ut honom till KHL, vilket inte var helt ok. Sen att snubbarna i Luleå har dålig koll på grejerna är ingen skräll.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Lappmössan »

Sitter bara och väntar på ett "Joakim Lindström har skrivit på ett tvåvägskontrakt med Winnipeg Jets" :(
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Seriöst, kommer jocke Lindström hem.... Då tror jag att jag måste bära en aik-tröja på skolan här i luleå framtill jul...
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Chansen att jocke tar ett 2-vägskontrakt nu känns minimal. Det mesta talar för Skellefteå nu om man förstår amerikansk media rätt.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

Colton wrote:Seriöst, kommer jocke Lindström hem.... Då tror jag att jag måste bära en aik-tröja på skolan här i luleå framtill jul...
Ååååh! Pics or it didn't happen, glöm inte det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Trollet wrote:
Colton wrote:Seriöst, kommer jocke Lindström hem.... Då tror jag att jag måste bära en aik-tröja på skolan här i luleå framtill jul...
Ååååh! Pics or it didn't happen, glöm inte det.
Hehe, måste nog börja kolla på att köpa nån snygg T-shirt nu men för Jockes skull så skulle jag kunna göra mkt! Enskilt bästa spelaren vi haft i klubben sen guldet.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Wallén säger till norran att om det inte blir NHL blir det Skellefteå. Eftersom Jocke nu är på "Unconditional waivers", så talar allt för Europa då det är där man hamnar om man ska till Europa. Jocke hade nästan min-lön i NHL tidigare så skulle nån vilja ha honom skulle dom redan ha tagit över hans kontrakt. Tydligen hade Colorado fått in en klausul att dom kunde bryta hans kontrakt före december.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Markman »

Colton wrote:så talar allt för Europa då det är där man hamnar om man ska till Europa.
Nähä, you don't say! :lol:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #10 Joakim Lindström

Post by PackSwede »

Markman wrote:
Colton wrote:så talar allt för Europa då det är där man hamnar om man ska till Europa.
Nähä, you don't say! :lol:
Läs om, läs rätt...
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Trollet »

PackSwede wrote:
Markman wrote:
Colton wrote:så talar allt för Europa då det är där man hamnar om man ska till Europa.
Nähä, you don't say! :lol:
Läs om, läs rätt...

Du med :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Hehe, får nog kontakta http://www.fmls.nu/start.asp?sida=" onclick="window.open(this.href);return false; och kolla om man kan få lite hjälp...

Till ämnet, Jocke ska nu passera Waivers en gång till, "klarar" han det så är han vår spelare. Risken att nån klubb skulle ta över hans kontrakt när man förbisett honom en gång känns orealistisk.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #10 Joakim Lindström

Post by PackSwede »

"Eftersom Jocke nu är på "Unconditional waivers", så talar allt för Europa då det är där man hamnar om man ska till Europa."

Man hamnar alltså på "unconditional waivers" om man ska till europa, det kanske behövde förklaras och då blev den meningen lite konstig det håller jag med om.

Men nu ska vi inte kivas den här spännande kvällen, jag sitter bara och trycker F5 och hoppas på mer nyheter men det lär ju dröja innan vi får något besked...
User avatar
Humlannitton
Posts: 1553
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Humlannitton »

Colton wrote:Hehe, får nog kontakta http://www.fmls.nu/start.asp?sida=" onclick="window.open(this.href);return false; och kolla om man kan få lite hjälp...

Till ämnet, Jocke ska nu passera Waivers en gång till, "klarar" han det så är han vår spelare. Risken att nån klubb skulle ta över hans kontrakt när man förbisett honom en gång känns orealistisk.
Hur lång är denna waivers?
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Chippen »

Colton wrote:Hehe, får nog kontakta http://www.fmls.nu/start.asp?sida=" onclick="window.open(this.href);return false; och kolla om man kan få lite hjälp...

Till ämnet, Jocke ska nu passera Waivers en gång till, "klarar" han det så är han vår spelare. Risken att nån klubb skulle ta över hans kontrakt när man förbisett honom en gång känns orealistisk.
Klara waivers en gång till?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Colton »

Det är väll 24 h där också. Samma Waivers som Ritola passerade, alla spelare som vill "bryta" kontraktet och sticka till Europa måste gå igenom den. Vad jag vet så är det väldigt ovanligt att man blir upplockad där efter blivit förbisedd en gång redan.
king_louie
Posts: 598
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: #10 Joakim Lindström

Post by king_louie »

Colton wrote:Det är väll 24 h där också. Samma Waivers som Ritola passerade, alla spelare som vill "bryta" kontraktet och sticka till Europa måste gå igenom den. Vad jag vet så är det väldigt ovanligt att man blir upplockad där efter blivit förbisedd en gång redan.
Från Wikipedia:
Unconditional waivers
A third type of waivers, unconditional waivers, applies when a player is to be given an unconditional release from his contract. NHL teams give notice to the player and the league that they intend to buy-out a player's rights under the terms of the CBA. In this case, the waiver period is 48 hours. These waivers can only be requested during two periods:
1.Between June 15, or 48 hours after the conclusion of the Stanley Cup Final series if it ends later, and June 30 of each year.
2.If a club has team- or player-elected salary arbitration cases, within 48 hours of the last arbitration award or settlement of the last arbtration case prior to the arbitration hearing.

Som jag tolkar det faller inte Jocke under någon av de två villkoren.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #10 Joakim Lindström

Post by Zimme »

Jag gör samma tolkning, de hade ju en klausul i kontraktet och då ska det ju inte vara några konstigheter, annars skulle de ju ha satt honom som Unconditional direkt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
gurraking

Re: #10 Joakim Lindström

Post by gurraking »

Men jockes kontrakt är har väll redan brutits?
Post Reply