SKA 2.0

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: SKA 2.0

Post by Trollet »

Panelerna är seriekopplade i moduler och det är en av dem som har lagt av. Alla paneler efter den trasiga blir därför svarta. De ska iallafall komma upp och laga, Pea var inte så nöjd men samtidigt är det alltid barnsjukdomar på nya grejer. Bilar, mediakuber, mjukvara, så ser det ut varken man vill eller inte.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Scandic24
Posts: 1882
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: SKA 2.0

Post by Scandic24 »

När ispisten gjuts om, kommer man då att sänka den för att göra nedersta raderna attraktivare? Eller kanske t o m lägga till nya sittplatser så nära sargen att man kan banka på plexit?
Är det någon som har info?
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: SKA 2.0

Post by lobo »

Det vore ju för bra för att vara sant. En dröm

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: SKA 2.0

Post by Markman »

Är inte det ett rykte som det slagits hål på gång efter annan? Svindyrt att sänka isen, det lär inte hända...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
shaquille
Posts: 1986
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: SKA 2.0

Post by shaquille »

Har för mig att det går nå stag där under som håller takkonstruktionen, därav ej möjligt.
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: SKA 2.0

Post by cechise »

VI har pratat med Pea om det här nån gång i samband med att ispistens omgjutning var på tapeten. Kan tyvärr inte redogöra för de exakta anledningarna (eftersom jag har glömt) men det var tydligt att det inte kommer bli nån sänkning av isen.
Chippen
Posts: 14319
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: SKA 2.0

Post by Chippen »

Har väl något med sittvinklar och nödutgångar att göra iaf.

Däremot så kommer vi att få en lägre sarg iår. Tror det pratades om 15 cm lägre sarg och det skulle göra att man skulle se mera från de nedersta raderna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Ok, nu gör jag ett försök att tänka utanför boxen. Borde det inte vara möjligt att bygga en genomskinlig sarg. Så den helt enkelt går ser rakt igenom för nedersta raderna? Vad finns det för hinder? Förbud? Håller inte? Förlorade reklamintäkter? Säkerhet för spelarna?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: SKA 2.0

Post by bsa »

Man hade plexiglas sarg i Nordamerika i min ungdom med två färgade ränder, men det hände en hel del skador pga avståndsbedömnings problem. Det dammade rakt in, om det var problem i slowmotion på 60-70 tal vad skulle hända nu.
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: SKA 2.0

Post by Markman »

Ytterligare problem med genomskinlig sarg är att den sannolikt inte hade varit det särskilt länge. Se på färgen på sargen runt målet, det är ju inte jätterent direkt. Det funkar vid enstaka matcher som NHLs Winter Classic, men den skulle förmodligen bli skitig av puckar, klubbor, spelare etc. över en säsong med träningar, matcher och annat sånt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Man får väl göra den i ett material som inte blir smutsigt. Är ju inte ett så stort problem på plexit ovanför sargen där bra många puckar hamnar per år också.

Det är klart man kan hitta problem med det. Men de nedersta platserna skulle bli bra mycket attraktivare om det funkade.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7857
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: SKA 2.0

Post by Markman »

smogz wrote:Man får väl göra den i ett material som inte blir smutsigt. Är ju inte ett så stort problem på plexit ovanför sargen där bra många puckar hamnar per år också.

Det är klart man kan hitta problem med det. Men de nedersta platserna skulle bli bra mycket attraktivare om det funkade.
Det förnekar nog ingen att de platserna skulle bli, men jag tror att den som kommer att hitta på det där materialet som inte blir smutsigt inte direkt är i sargtillverkningsbranschen. Vederbörande behöver nog inte hockeyvärlden som inkomstkälla efter det heller, det lär nog rulla in rätt gott om pengar ändå.
Det skulle också bli besvärligt ur reklamsynpunkt, vilket väl är en rätt hyfsad inkomstkälla. Ganska stor reklamyta som försvinner i så fall. Jag tror inte att vi kommer att få se det i SHL på bra många år i alla fall. Intressant tanke, men där är nog ungefär där det stannar tror jag, vid en tanke.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Nja tror du har fel. Titta på plexit bakom mål. Inte så mycket puckmärken att det är direkt störande att sitta där trots massa puckar.


Det finns ju. Jag tror inte reklamen på sargen är ett jätteproblem. Vid båsen gott det ju ha ändå. Men man kan sätta av sån där displaytyp så det går öka synlighet och växla.

http://sports.yahoo.com/blogs/nhl-puck- ... --nhl.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Image

Ser rätt coolt ut tycker jag.

Image
Last edited by smogz on 25 Apr 2017, 13:57, edited 3 times in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
ante08
Posts: 2603
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: SKA 2.0

Post by ante08 »

– Vi räknar med att allt ska vara klart i slutet av juli med ispisten.

Därefter påbörjas byggnaden av sargen som tar ytterligare några veckor. Det är inte fastslaget något exakt datum när isen kan börja användas fullt ut för träning och spel ännu.
http://norran.se/guld/sport/liknar-mer- ... ena-805652" onclick="window.open(this.href);return false;
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: SKA 2.0

Post by p-play »

Jag hoppas att man passar på och installerar en eller två sargsegment av displaytyp för att öka reklammöjligheterna.
msoe
Posts: 1643
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: SKA 2.0

Post by msoe »

p-play wrote:Jag hoppas att man passar på och installerar en eller två sargsegment av displaytyp för att öka reklammöjligheterna.
Hoppas verkligen inte det. Tycker att de gör det svårare att följa spelet. Iaf. på tv-skärm.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1555
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: SKA 2.0

Post by Humlannitton »

IMG_8740.JPG
IMG_8740.JPG (231.65 KiB) Viewed 6099 times
Hoppas verkligen att Skellefteå AIK har bättre koll på sina entreprenörer än så här.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: SKA 2.0

Post by Sed »

Humlannitton wrote:
IMG_8740.JPG
Hoppas verkligen att Skellefteå AIK har bättre koll på sina entreprenörer än så här.
Bara att riva och bygga en ny arena. :twisted:
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: SKA 2.0

Post by Lidlund »

Knappast!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: SKA 2.0

Post by bsa »

MODO är väl fastgutna där under
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: SKA 2.0

Post by smogz »

Humlannitton wrote:
IMG_8740.JPG
Hoppas verkligen att Skellefteå AIK har bättre koll på sina entreprenörer än så här.
Modo har ju varit under isen länge.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Lubbe
Posts: 1322
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: SKA 2.0

Post by Lubbe »

Pic or it didnt happen
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: SKA 2.0

Post by lobo »

Själva sargen blir 15 cm lägre (shl standard) , och "väggarna" bakom båset genomskinliga. Gör nog rätt stor skillnad tror jag

Skickat från min F5121 via Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: SKA 2.0

Post by bsa »

Om du sitter bakom spelarbåsen ser du inget, när det händer något extra står alla spelare upp.
Sed
Posts: 1614
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: SKA 2.0

Post by Sed »

bsa wrote:Om du sitter bakom spelarbåsen ser du inget, när det händer något extra står alla spelare upp.
Man ser jumbotronen.... 8-)
Post Reply