Ny tränare nästa säsong?

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

Jaha, Öbba på väg bort. Jag trodde han skulle ge AIK mer djup, men icket.

Ska vi tro att Jimmie tar över?

Eller Wernblom? :twisted:

Verkligen inte Rönnberg! :oops: (Bild på Rönnberg)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by bsa »

Hallå, Jimmy! Om han ska ta över så skall i stort sett hela laget han spelat med sluta först.
Titta på klubbarna söderut som låtit fd spelare styra. Åkt ner i sliten. Jag syftar på Löven och MODO.

Låt inte AIK bli en lekstuga för gammal spelare utan driv klubben professionellt.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

bsa wrote:Hallå, Jimmy! Om han ska ta över så skall i stort sett hela laget han spelat med sluta först.
Titta på klubbarna söderut som låtit fd spelare styra. Åkt ner i sliten. Jag syftar på Löven och MODO.

Låt inte AIK bli en lekstuga för gammal spelare utan driv klubben professionellt.
Jag säger inte att jag tycker han ska ta över. Jag påpekar bara att det inte är ett helt otänkbart scenario.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by p-play »

Är det verkligen något som säger att Öberg är på väg bort förutom en den där artikeln där det påstås att Lindgren har sonderat terrängen? Det är väl helt naturligt att en sportchef följer marknaden.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

Spontant skulle jag säga att man sonderar terrängen efter spelare. Gör man det efter tränare finns det nog en stor portion allvar bakom. Men som sagt, detta är ju enbart spekulationer.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Skidrow »

Vi har en tränare utan kontrakt varför tror alla att det är en med kontrakt som ska bytas ut.
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

Skidrow wrote:Vi har en tränare utan kontrakt varför tror alla att det är en med kontrakt som ska bytas ut.
Ryktet på stan gör gällande att spelarna inte trivs med honom. Men återigen: skvaller och spekulationer.
Os72
Posts: 925
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by Os72 »

Ingen sanning i ryktet från Aftonbladet?

http://norran.se/hockeybloggen/lindgren ... nte-793167" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
haggloader
Posts: 710
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by haggloader »

nishog04 wrote:
Skidrow wrote:Vi har en tränare utan kontrakt varför tror alla att det är en med kontrakt som ska bytas ut.
Ryktet på stan gör gällande att spelarna inte trivs med honom. Men återigen: skvaller och spekulationer.
Det har ju varit ett rykte på forumet att inte spelarna är nöjd med Bert Robertsson. Han ska tydligen ha hängt ut Calof eller hur det nu var.

Finns det verkligen substans i ryktet att inte spelarna trivs med Öbba?
nishog04
Posts: 6221
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by nishog04 »

haggloader wrote:
nishog04 wrote:
Skidrow wrote:Vi har en tränare utan kontrakt varför tror alla att det är en med kontrakt som ska bytas ut.
Ryktet på stan gör gällande att spelarna inte trivs med honom. Men återigen: skvaller och spekulationer.
Det har ju varit ett rykte på forumet att inte spelarna är nöjd med Bert Robertsson. Han ska tydligen ha hängt ut Calof eller hur det nu var.

Finns det verkligen substans i ryktet att inte spelarna trivs med Öbba?
Mmm, det är ju det som är frågan. Jag har då ingen aning, men detta är vad jag har hört.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Ny tränare nästa säsong?

Post by snorhyveln »

Klockare kvar 2 år.
Post Reply