Målvakter 2016/17

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

Tja, jag vet inte vem fel det kan vara om målvaktstränaren är dålig. har du något förslag?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Målvakter 2016/17

Post by Poet »

För att han misslyckas med en mentalt svag och talanglös målvakt?
Nä tror jag har kvar Holm hellre än Hanses.
2012-05-19
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Målvakter 2016/17

Post by Chippen »

Jag tycker vi skeppar båda och plockar in Dick Andersson!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

Riv kontraktet med Leksingen en bit in på säsongen och plocka in något bättre kanske är planen.
Idiotiskt men LJ är extremt tjurig och han slutar 15/5 kanske först därefter Lindgren kan göra något åt detta :roll:
Jag ber en bön i varje fall
Krossa Skiten!!!!!
Balotelli
Posts: 340
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Målvakter 2016/17

Post by Balotelli »

Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by svea_man »

Ja vi vinner inget guld med hanses i mål det är då jälat säkert
User avatar
AIK1921
Posts: 57
Joined: 27 Apr 2016, 18:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by AIK1921 »

AIK:s målvaktstränare om nya duon: ”Ett grymt par”

http://norran.se/hockeybloggen/aiks-mal ... par-581204" onclick="window.open(this.href);return false;
Trollet
Posts: 8491
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Trollet »

AIK1921 wrote:AIK:s målvaktstränare om nya duon: ”Ett grymt par”

http://norran.se/hockeybloggen/aiks-mal ... par-581204" onclick="window.open(this.href);return false;
Oj så krystat.

– Hanses har varit med oss i två och ett halvt år, då vet jag inte om man är speciellt oerfaren. Lindvall är 26, då börjar man vara i sin prime time som målvakt. Visst, handlar det om landskamper och slutspelsmatcher, då kanske jag kan hålla med om att det är oerfaret. Men det kompenseras genom att blir ett tight team som hjälps åt. Att dela på matcher betyder ofta att man håller en bra nivå.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Målvakter 2016/17

Post by vonschnauser »

Balotelli wrote:Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
Inte vet jag om Linköping har så rutinerat Målvaktspar heller. Markus Högberg & Jakob Johansson

Totalt runt 70 SHL matcher(Alla Högberg)
ante08
Posts: 2601
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Målvakter 2016/17

Post by ante08 »

Det kanske även kommer in en till målvakt.
Balotelli
Posts: 340
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Målvakter 2016/17

Post by Balotelli »

vonschnauser wrote:
Balotelli wrote:Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
Inte vet jag om Linköping har så rutinerat Målvaktspar heller. Markus Högberg & Jakob Johansson

Totalt runt 70 SHL matcher(Alla Högberg)

Skulle byta Hanses mot Högberg alla dagar i veckan
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Målvakter 2016/17

Post by mellan 3 & 20 tecken »

Balotelli wrote:Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
Vi får se hur Leksand blir.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Målvakter 2016/17

Post by Rollie »

Att förlänga m Hanses är märkligt, men att Lasse ska bygga nästa säsongs trupp -som han inte ens ska vara ansvarig för- till den 15 maj är än mer märkligt tycker jag....
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3095
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Foppas skridskocoach »

Balotelli wrote:Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
Modos målvaktspar den gågna säsongen. Då är Hanses/Lindvall sannolikt snäppet bättre.

Hur gick det för Modo förresten?
Tigerränderna går aldrig ur.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Målvakter 2016/17

Post by Rollie »

"Snäppet bättre", få se... då hamnar vi inte i kvalserien i alla fall utan typ på plats 11-12.. Jippie! ;)
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Målvakter 2016/17

Post by don_tomassso »

Hanses fy fan.Tvekar faktiskt om årskort.Ser Lindvall som mer utvecklingsbar faktiskt.Hanses är en medelmåtta som håller på Allsvensk nivå.
User avatar
Biocellatus
Posts: 356
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Målvakter 2016/17

Post by Biocellatus »

Jag bestämde mig på lunchen, blir inget kort.

"och nästa år gör vi om det igen!"
Åker ut dvs... om vi ens tar oss till slutspel
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Målvakter 2016/17

Post by smogz »

Så jävla usel är han väl inte. Ok. Han är ingen Svensson men han kommer inte att spela ner oss i allsvenskan. Om man tvekar om årskort tycker jag man ska ge fan i att köpa ett. Bättre en tom plats än nån som kommer att sitta och gnälla en hel säsong.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 2020
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Man måste fundera hur det är ställt med folk. Blir spännande med spelare från bygden och sådana som har hjärta. Ger bra signaler till spelare som lämnar klubben då de inte räcker till i A-laget att de kan göra en Gustav eller Per Lindholm.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Målvakter 2016/17

Post by snorhyveln »

Detta blir härligt.
Nu får vi se Don tomasso och Bilderberg vid uterinken i Medle pga. Hanseshatet.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Målvakter 2016/17

Post by Lappmössan »

krysset wrote:Man måste fundera hur det är ställt med folk. Blir spännande med spelare från bygden och sådana som har hjärta. Ger bra signaler till spelare som lämnar klubben då de inte räcker till i A-laget att de kan göra en Gustav eller Per Lindholm.
Kan knappast ge bra signaler att skeppa alla juniormålvakter och ta in mediokra spelare utifrån istället.
krysset
Posts: 2020
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Målvakter 2016/17

Post by krysset »

Det som skedde med Per Lindholm var rätt då. Även Gustav. Möjligtvis Steen skulle fått fortsätta men vi vet inte vad som var orsaken vi tog hit Hanses.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Målvakter 2016/17

Post by smogz »

kanske det ändras nu om/när backe blir junior målvaktstränare.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Målvakter 2016/17

Post by bsa »

Tror ju inte Lasse är ensam om beslutet. Om allt skiter sig så har man till Februari att handla. Holm är nog med på det, men han kan å andra sidan inte ha någon annan uppfattning utåt att allt är toppen, förrän man köpt en till målvakt.
John
Posts: 262
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Målvakter 2016/17

Post by John »

Väldigt mycket "Skelleftebo" över feelingen här inne. Jocke och Möller klar: 3 inlägg. Hanses förlänger: 250 inlägg. Ungefär som inläggsfrekvensen vid seger kontra förlust.

Därmed inte sagt att jag uppskattar Hanses nya kontrakt. Men jag är oändligt mycket gladare över Jocke/Möller än bitter över detta.

Välj livet!
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Målvakter 2016/17

Post by ossian »

Medgångs.

Själv tycker jag Hanses är bra med stor potential, måste slipa bort ojämnheten och bli lite bättre efter isen, då kommer det att bli en succé. Verkar mentalt stark. Också roligt att föreningen inte byter ut hela laget utan verkligen ger killarna chansen att utvecklas. Många som har öppnat svagt hos oss men ändå utvecklats till storspelare. Gillar tålamodet i föreningen.
Balotelli
Posts: 340
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Målvakter 2016/17

Post by Balotelli »

Foppas skridskocoach wrote:
Balotelli wrote:Med risk att låta ruggit negativ.. Jag kan inte se att något lag i shl har haft svagare målvaktspar än vi har på flera säsonger..

Vi har nog det billigaste målvaktsparet med hästlängder iaf
Modos målvaktspar den gågna säsongen. Då är Hanses/Lindvall sannolikt snäppet bättre.

Hur gick det för Modo förresten?
Modo hade väl sina problem, men Reideborns GAA på 1.98 i kvalserien är betydligt starkare än Hanses 3.21 i slutspelet :?
Om något känns det som vi borde se på Modo och inte göra om det misstaget de gjorde med ett svagt målvaktspar.

Nog om det, självklart ska killarna få spela och visa vad de går för, men Hanses förlängning känns som ett antiklimax då man hoppats på en mer rutinerad pjäs.
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Målvakter 2016/17

Post by StigVig »

Hur mycket har Leksingen utvecklats på 2,5 år.
Enligt mina ögon Nada, Zero, Nothing.
Så målvaktstränare Holm har misslyckats i 2,5 år, vad får han att tro att det skall gå bättre kommande säsong :roll:
Kontraktet med Leksingen är ett hån mot alla AIK-supporters, speciellt efter den miserabla finalserien
Lyssna på supportrarna för en gångs skulle LJ bryt Hanses kontrakt med omedelbar verkan och var inte så förbannat tjurig. ;)
Krossa Skiten!!!!!
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Målvakter 2016/17

Post by p-play »

John wrote:Väldigt mycket "Skelleftebo" över feelingen här inne. Jocke och Möller klar: 3 inlägg. Hanses förlänger: 250 inlägg. Ungefär som inläggsfrekvensen vid seger kontra förlust.

Därmed inte sagt att jag uppskattar Hanses nya kontrakt. Men jag är oändligt mycket gladare över Jocke/Möller än bitter över detta.

Välj livet!
Problemet är att det inte spelar någon roll om vi värvar Kane och Crosby för om Hanses spelar som han gjorde ifjol så är det ändå omöjligt att vinna guld. Okej det är kul att egen produkt som Lindvall får chansen, men om man bortser från det faktum att han är just det så är han i dagsläget ingen förstamålvakt. Han var jämngod med Robin Rahm och hur många här inne hade tyckt att Rahm hade varit en bra värvning. Frågan är om inte Löven har en minst lika bra förstamålis som oss i dagsläget.
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Målvakter 2016/17

Post by nr86 »

Är det helt klart att Backe lägger av? Tycker han var stabil de (3) matcher han spelade.
Kan han vara tänkt som backup om det skulle barka åt skogen. Är en långsökt tanke jag vet men det har ju inte stått en rad någon stans om vad som händer med Backe nu. Bar en del som spekulerar i vad som ska hända.
Locked