Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Rundblad på waivers.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Hoppas nån plockar upp honom. Tampa behöver en offensiv rightarback.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Hank wrote:Hur lång tid tar det att sätta dekaler på en bil? Blir alltid imponerad över bilbolagets framförhållning!
Han kanske ska vara med i en ny säsong av "Pimp my ride" där de skall kapa taket på Skodan och förvandla den till en cab. :)
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

374 wrote:Rundblad på waivers.
Passerade. Tror ni han stannar i AHL?
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Borde vara läge att åka hem och ladda om. Vet inte hur enkelt det är att bara ansluta ett kontrakt
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Nu när han passerat waivers borde han väl ha möjligheten att bli utlånad iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Med tanke på att vi antagligen har en del kostsamma kontraktsförlängningar framför oss så skulle William Quist kunna vara ett fynd som gått under radarn på många sportchefer. Han är stor, stark, teknisk, samt en bra skridskoåkare.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2015/2016

Post by LeeGoren »

p-play wrote:Med tanke på att vi antagligen har en del kostsamma kontraktsförlängningar framför oss så skulle William Quist kunna vara ett fynd som gått under radarn på många sportchefer. Han är stor, stark, teknisk, samt en bra skridskoåkare.
Skulle mer säga att han är lång, skadebenägen, inte stark, bra räckvidd, teknisk, gillar all star. Har väldigt svårt att se Lasse J bli intresserad av honom. Har hockey i sig, tyvärr har hans brist på ambition kostat allt för mycket.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

LeeGoren wrote:
p-play wrote:Med tanke på att vi antagligen har en del kostsamma kontraktsförlängningar framför oss så skulle William Quist kunna vara ett fynd som gått under radarn på många sportchefer. Han är stor, stark, teknisk, samt en bra skridskoåkare.
Skulle mer säga att han är lång, skadebenägen, inte stark, bra räckvidd, teknisk, gillar all star. Har väldigt svårt att se Lasse J bli intresserad av honom. Har hockey i sig, tyvärr har hans brist på ambition kostat allt för mycket.
Med tanke på att vi värvade Ritola som hade en usel fysisk status (och då menar jag inte knäskadan) för stora pengar så borde Quist vara ett mycket billigt projekt. Skall man granska spelare som slarvat bort möjligheter till följd av brist på ambition så borde Ritola stå överst på listan. Killen orkar ju inte hålla i skridskoåkningen i mer än 25 meter. Dick Axelsson framstår ju som mycket vältränad i jämförelse.
persson82
Posts: 665
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by persson82 »

Enligt Twitter rycktes så är rundblad på väg till Europa! Kan det vara så att vi snart kommer få se han i svartgult igen?
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krekula »

persson82 wrote:Enligt Twitter rycktes så är rundblad på väg till Europa! Kan det vara så att vi snart kommer få se han i svartgult igen?
Nix, han drar mer söderut i europa, tyvärr.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by lobo »

http://www.secondcityhockey.com/2015/12 ... 15-reports" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mobile.twitter.com/ChrisKuc/sta ... 0572741632" onclick="window.open(this.href);return false;
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Är han på väg till Europa så borde han komma till AIK och skriva på även för nästa säsong. Hans självförtroende är oerhört sargat. Hör skulle han få chansen att reparera det. Sen kan han åka till Ryssland och bli ekonomiskt oberoende. Att flickvännen är med barn borde tala för AIK och tryggheten. Krekula, sitter du på nån info eller gissar du?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krekula
Posts: 48
Joined: 19 Jul 2012, 17:07

Re: Silly Season 2015/2016

Post by krekula »

smogz wrote:Är han på väg till Europa så borde han komma till AIK och skriva på även för nästa säsong. Hans självförtroende är oerhört sargat. Hör skulle han få chansen att reparera det. Sen kan han åka till Ryssland och bli ekonomiskt oberoende. Att flickvännen är med barn borde tala för AIK och tryggheten. Krekula, sitter du på nån info eller gissar du?
Sitter med lite info, ja! MEN, det kan gå snabbt, däremot skulle jag inte räkna med nån av dem där, som är over there, närmaste 5 åren i alla fall.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Det skulle nästan vara konstigt om han gick till SHL med tanke på att han sitter på ett envägskontrakt. Det är väl bara KHL-klubbar eller någon Schweizisk klubb som kan matcha det ekonomiskt.
Sedan är väl också frågan vilken nivå Rundblad håller för närvarande. Han har inte spelat regelbundet på mer eller mindre flera år. Tempot i SHL är mycket högre idag jämfört med när han lämnade. Vill han verkligen utsätta sig för risken att inte motsvara de förväntningar som inte minst Norran skulle göra allt för att bygga upp? Jag tror inte det. Utan att ha någon information alls så skulle jag tro att agenten har tänkt igenom situationen och försöker få till en mjuk omstart för honom i företrädesvis Schweiz.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 2015/2016

Post by LeeGoren »

Mmmm. Kan lova att Quist är sämre tränad. Kropp som en flamingo. Ritola har spelat i NHL och gjorde ifjol 32 p i SHL. Quist har en toppnotering på 18 poäng.. I allsvenskan. Så jämförelsen känns lagom relevant. Big No-No.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by doc.Holiday »

Det är bara att komma hem, svärmor kan rycka in som barnmorska :D
User avatar
StigVig
Posts: 1578
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 2015/2016

Post by StigVig »

Bert & Zacke till jyrgårn nästa säsong OM man nu skall tro vad några lulingar svamlar om på nätet.
Skrev inte Zacke nyligen 3-års med AIK?
10'an hoppas jag ansluter snarast möjligt.
7'an hoppas jag ansluter till nästa säsong
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

p-play wrote:Det skulle nästan vara konstigt om han gick till SHL med tanke på att han sitter på ett envägskontrakt. Det är väl bara KHL-klubbar eller någon Schweizisk klubb som kan matcha det ekonomiskt.
Sedan är väl också frågan vilken nivå Rundblad håller för närvarande. Han har inte spelat regelbundet på mer eller mindre flera år. Tempot i SHL är mycket högre idag jämfört med när han lämnade. Vill han verkligen utsätta sig för risken att inte motsvara de förväntningar som inte minst Norran skulle göra allt för att bygga upp? Jag tror inte det. Utan att ha någon information alls så skulle jag tro att agenten har tänkt igenom situationen och försöker få till en mjuk omstart för honom i företrädesvis Schweiz.
Int föratt jag tror att det är särskilt sannolikt att Rundblad landar här, men om han blir utlånad borde han väl behålla sin nuvarande lön oavsett var han hamnar?
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

p-play wrote:Det skulle nästan vara konstigt om han gick till SHL med tanke på att han sitter på ett envägskontrakt. Det är väl bara KHL-klubbar eller någon Schweizisk klubb som kan matcha det ekonomiskt.
Sedan är väl också frågan vilken nivå Rundblad håller för närvarande. Han har inte spelat regelbundet på mer eller mindre flera år. Tempot i SHL är mycket högre idag jämfört med när han lämnade. Vill han verkligen utsätta sig för risken att inte motsvara de förväntningar som inte minst Norran skulle göra allt för att bygga upp? Jag tror inte det. Utan att ha någon information alls så skulle jag tro att agenten har tänkt igenom situationen och försöker få till en mjuk omstart för honom i företrädesvis Schweiz.
Ja om det nu finns något intresse av att matcha lön. För mig handlar det om att rädda en karriär. Visst har du rätt att tempot är högre och att det är en risk. Men här tror man på honom och då brukar spelare i AIK få speltid. Tänker agenten pengar och kort sikt då är säkert Schweiz bra. Tänker han på lång sikt tror jag en och en halv säsong i AIK vore det bästa. Men då måste han ju bryta sitt kontrakt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Själv tycker jag att Ritola är en kanonvärvning, på 2-årskontrakt. Visst var hans fysiska status dålig, men det är inte nu han behöver vara i toppslag, utan i ett kommande slutspel. Vi har nog bra lag ändå för att ligga i toppen.

Själv skulle jag vilja se minst en spelare av samma snitt so Ritola. Mönsterbrytare med bra spelsinne och teknik som offensivt kan göra det lilla extra som behövs för att vinna en match. Snabbskrinnande hårdjobbande lagspelare har vi i överflöd. Bara att hoppas att Holmström hittar tillbaks till sin storform från ifjol, annars ser vi lite trubbiga ut faktiskt.

Jocke och Rundblad är såklart jättevälkomna hem till AIK. Men då på 2 års kontrakt, tycker inte att vi ska erbjuda dem ettårskontrakt för att spelas i form. Då ser jag hellre att vi spelar in Ohlsson, Wingerli och Söderlund som jag tycker att alla tre visar upp en enorm potential för framtiden.
burk
Posts: 668
Joined: 18 Mar 2012, 18:58

Re: Silly Season 2015/2016

Post by burk »

Jocke har ju kontrakt med AIK kommande säsonger så kommer han hit nu tjänar ju bara AIK på det antingen så är han AIK spelare i framtiden eller också gör han ett så pass bra slutspel så att något khl lag vill hyra honom nästa säsong, för fortsätter han i samma stil i khl resten av den här säsongen så lär han inte vara lika het i Ryssland nästa säsong
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by snorhyveln »

Inte för att jag påstår mig kunna detta om kontrakt, men upphör inte ett envägskontrakt att gälla om man varit uppsatt på vaivern?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Foppas skridskocoach »

snorhyveln wrote:Inte för att jag påstår mig kunna detta om kontrakt, men upphör inte ett envägskontrakt att gälla om man varit uppsatt på vaivern?
Nej, i så fall har det gjorts någon form av regeländring. Envägskontrakt innebär i praktiken bara att spelaren behåller sin NHL-lön om den skickas ned till AHL. Däremot har jag för mig att man måste waiva en spelare på envägskontrakt för att kunna köpa ut honom (kan ha fel här).
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

Foppas skridskocoach wrote:
snorhyveln wrote:Inte för att jag påstår mig kunna detta om kontrakt, men upphör inte ett envägskontrakt att gälla om man varit uppsatt på vaivern?
Nej, i så fall har det gjorts någon form av regeländring. Envägskontrakt innebär i praktiken bara att spelaren behåller sin NHL-lön om den skickas ned till AHL. Däremot har jag för mig att man måste waiva en spelare på envägskontrakt för att kunna köpa ut honom (kan ha fel här).
Ett envägskontrakt innebär ju också att man måste passera waivers, för att kunna bli nerskickad. Därmed har ju andra lag möjligheten att plocka spelaren till sig, för spel i NHL. Jag skulle kunna tänka mig att det är det du tänker på snorhyveln.
FS har även rätt i att det krävs waivers innan man kan köpa ut en spelare, utom om en spelare har en "no-trade clause": https://www.hockeyscap.com/buyout_faq" onclick="window.open(this.href);return false;
A player can only be bought out after clearing unconditional waivers. A waiver-claim by another team pre-empts the buyout process. If a player has a no-movement clause, the player can reject the option of waivers and proceed to the buyout process.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
petterrr_dd
Posts: 350
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by petterrr_dd »

Såg Jocke L på Coop idag !!!
persson82
Posts: 665
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 2015/2016

Post by persson82 »

petterrr_dd wrote:Såg Jocke L på Coop idag !!!
Gott nytt år!!!!
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Markman »

petterrr_dd wrote:Såg Jocke L på Coop idag !!!
Och du tog inte en bild.. Jag synar, till dess att mer odiskutabla bevis för att #10 Joakim Lindström skulle befinna sig i Skellefteå framläggs.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
petterrr_dd
Posts: 350
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by petterrr_dd »

Markman wrote:
petterrr_dd wrote:Såg Jocke L på Coop idag !!!
Och du tog inte en bild.. Jag synar, till dess att mer odiskutabla bevis för att #10 Joakim Lindström skulle befinna sig i Skellefteå framläggs.

Haha nej jag smygtar inte kort på folk! Men tro du vad du vill! Ver vad jag såg iallafall :D
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Empress »

Well Jockes fru lägger ut en Nyårsbild på sin twitter. Vette tusan om det är taget i schtaan...
Fast jo lite längre ner en bild på Jocke på Falmark tidigare i veckan.

https://www.instagram.com/p/_3uUSXQaMn1 ... Jz0MSFsI0/" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked