Läktarkultur

Resor, Tifo, Ramsor mm

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

kurtivar wrote:.... han har dock inte sett djurgården-aik.

ibland tror jag vi inte förstår hur fruktansvärt bra north power är.
NP är riktigt bra, inte minst när det gäller bra ramsor (jmfr. skräckexempel TIK och FBK), men Järnkaminerna spelar i en annan division, liksom BA om det är stockholmsderby.
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Läktarkultur

Post by schteffe »

Är NP intresserade av att verka för pyro under vissa omständigheter?
Vad tycker vi om initiativ som positivlaktarkultur.se?

Om meningen är att man kan hitta en balans mellan säkerhetsaspekter och den stämningshöjande effekt som pyro medför, hur kan man då verka för att hockeyligan ska revidera sitt beslut om totalförbud?
För att nå framgång tror jag sakliga argument och en samlad röst från hela hockeysupportersverige är det som har åtminstone en liten chans.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: Publiken

Post by kurtivar »

järnkaminerna är riktigt bra, men inte BA, dom har ju bara 5 derbyn där dom visar sig sen är dom ju sämre än timrås
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Läktarkultur

Post by Erwynn »

schteffe wrote:Är NP intresserade av att verka för pyro under vissa omständigheter?
Vad tycker vi om initiativ som positivlaktarkultur.se?

Om meningen är att man kan hitta en balans mellan säkerhetsaspekter och den stämningshöjande effekt som pyro medför, hur kan man då verka för att hockeyligan ska revidera sitt beslut om totalförbud?
För att nå framgång tror jag sakliga argument och en samlad röst från hela hockeysupportersverige är det som har åtminstone en liten chans.
Vad jag minns så ställde sig väl NP bakom PL, men man är inte uppskrivna på sidan dock.
Hata allt.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Läktarkultur

Post by fwd »

Vi fanns uppskrivna på listan tidigare, märkligt det här...
Charter Division
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Publiken

Post by Bilderberg »

Tyckte Järnkaminerna var det bästa jag någonsin sett i Elitseriens historia under finalserien mot HV för cirkus 2 år sedan. Men den dagen hela hallen är med och sjunger - "AIK visa hjärta" slår vi dom! ;)
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Publiken

Post by groenahulken »

Bilderberg wrote:Tyckte Järnkaminerna var det bästa jag någonsin sett i Elitseriens historia under finalserien mot HV för cirkus 2 år sedan. Men den dagen hela hallen är med och sjunger - "AIK visa hjärta" slår vi dom! ;)
Det blir vi mot HV i årets final, och då SKA alla på sittplats stå upp och vifta flaggor och hela hallen ska sjunga "AIK visa hjärta" så vi kan ta hem vårat andra SM-guld!!
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Bilderberg wrote:Tyckte Järnkaminerna var det bästa jag någonsin sett i Elitseriens historia under finalserien mot HV för cirkus 2 år sedan. Men den dagen hela hallen är med och sjunger - "AIK visa hjärta" slår vi dom! ;)
Syftar du på finalserien säsongen 09/10 hoppas jag att du inte menar hela deras beteende..
http://www.jnytt.se/nyhet/31799/djurgar ... -pa-lordag
http://www.jnytt.se/nyhet/31813/djurgar ... m-inte-hit
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
schteffe
Posts: 1923
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Avdelningen volym:
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Publiken

Post by Poet »

Markman wrote:
Bilderberg wrote:Tyckte Järnkaminerna var det bästa jag någonsin sett i Elitseriens historia under finalserien mot HV för cirkus 2 år sedan. Men den dagen hela hallen är med och sjunger - "AIK visa hjärta" slår vi dom! ;)
Syftar du på finalserien säsongen 09/10 hoppas jag att du inte menar hela deras beteende..
http://www.jnytt.se/nyhet/31799/djurgar ... -pa-lordag
http://www.jnytt.se/nyhet/31813/djurgar ... m-inte-hit
Att några håller på kan man inte dra över hela Järnkaminerna.
Var det bra av NP att hänga en docka från bron?
2012-05-19
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Poet - Det var inte det jag menade heller..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

"Några"? :lol:
NP hängde inte jonte. NP buade ut honom och hade banderoller med hans "kommer jag hem är AIK det enda alternativet"-citat. Förövrigt är jag fortfarande förbannad över dockan, både för att det var idiotiskt och för att Alf har fått oförtjänt mycket sympatiröster tack vare det..
Om vi nu ska vara sådär ordningssamma, borde inte denna diskussion äga rum i läktarkultur-tråden? ;)
Beckis
Posts: 16
Joined: 28 Jun 2011, 23:40

Re: Läktarkultur

Post by Beckis »





Mod: fixade länkarna
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Läktarkultur

Post by aik155 »

Beckis gryma film klipp. :D
Låt aldrig stå plats dö
Beckis
Posts: 16
Joined: 28 Jun 2011, 23:40

Re: Läktarkultur

Post by Beckis »

Tänkte bara att någon kunde göra något roligt av "melodierna" helt enkelt.

Jag
Jag tror
Jag tror på
jag tror på SM-Guld
osv eller liknande ...

Pippi långstrump var bara så rolig att den måste ni/någon göra en ramsa av :)
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Läktarkultur

Post by Markman »

Fan den sista är ju helt insane vilken fucking svikt det blir i läktaren! Helt galet! :o :shock:
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Läktarkultur

Post by Lidlund »

Beckis wrote:


Mod: fixade länkarna
Ojojojojojoj.. ojojojojoj..
(13 sek in i klippet)Vi är från skellefte å vi ska vinna guld i år
Vi är Skellefteå AIK och guldet ska hem till oss.
Många mål har det blivit under alla dessa år men allra allra viktigast är målet som blir guld
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Läktarkultur

Post by kriwi »

Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Läktarkultur

Post by fwd »

kriwi wrote:Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
+1
Charter Division
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Läktarkultur

Post by Erwynn »

kriwi wrote:Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
Bra sagt, vi har ett rätt bra gäng med "egna" ramsor nu. Och så ska det fortsätta!
Hata allt.
Beckis
Posts: 16
Joined: 28 Jun 2011, 23:40

Re: Läktarkultur

Post by Beckis »

Eller så kan man bara låna och köra den som dom kör.

I
I believe
I believe that
I believe that we
I believe that we will win

I believe that we will win
I believe that we will win
I believe that we will win
I believe that we will win
osv....
Beckis
Posts: 16
Joined: 28 Jun 2011, 23:40

Re: Läktarkultur

Post by Beckis »

Kan inte låta bli :)
Denna var kul då man kan uppdatera med aktuellt resultat under matchens gång...

http://www.youtube.com/watch?v=ARpzavb7 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=lWFCh0WN ... re=related
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Läktarkultur

Post by aik155 »

kriwi wrote:Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
Har aldrig hört den i elitserien.
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Erwynn
Posts: 2435
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Läktarkultur

Post by Erwynn »

aik155 wrote:
kriwi wrote:Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
Har aldrig hört den i elitserien.
http://www.youtube.com/watch?v=y1IatZbD4a8" onclick="window.open(this.href);return false; Bland annat
Hata allt.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Läktarkultur

Post by aik155 »

erwyn wrote:
aik155 wrote:
kriwi wrote:Nej till Pippi! Finns redan ett flertal lag som kör den i elitserien.
Nya ramsor bör vi vara ensamma om, iaf i elitserien.
Har aldrig hört den i elitserien.
http://www.youtube.com/watch?v=y1IatZbD4a8" onclick="window.open(this.href);return false; Bland annat
okej tack för att du visa.
Låt aldrig stå plats dö
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: Läktarkultur

Post by aik155 »

fwd wrote:
lazerkrobbe wrote:
fwd wrote: Jag är bara nyfiken, för alla typer av läktararrangemang är förbjudna av hockeyligan. Det enda som tillåts är brandklassade flaggor, vilket ingen klack förutom frölunda använder sig utav.
Sen att HL ställer dessa krav är enligt mig helt obegripligt, vet inte om en flagga brinner bättre eller sämre än en dunjacka som de flesta som faktiskt går på hockey under vintern använder.
Garderobskrav på alla elitseriearenor? Då kan jag köpa ett flaggförbud också.
Överskred citeringskvoten så jag blev tvungen att klippa.
Jag tycker givetvis att kulturen som finns med flaggor och sång är helt underbar, det jag inte förstår är viljan att bränna av bengaler och annan pyro, framförallt inomhus, då det är så uppenbart korkat.
Men fortfarande är dessa förbjudna och ett brott genom att använda dom?
Jag personligen tycker det är en fantastisk stämningshöjare med pyroteknik, allt skulle vara möjligt under kontrollerade former.

Edit; Bengaler tillverkade för inomhus finns, blinkbengaler lika så. Det enda som jag kan köpa som inte är någon höjdare är väl isåfall rökbomber.
För några år sedan i allsvenskan så kördes det tomtebloss över hela västra, detta fick enbart en positiv respons vad jag minns? Så eldandet i sig verkar ju inte vara så farligt, måste ju vara röken som folk är kritiska till? Eller har jag fel?
jag tycker oxå pyro är en stämingshöjare mer sånt. :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Läktarkultur

Post by Sketch »

Saker åtminstone jag vill se mindre av, både från sitt och stå:
-Desperata "SKJUUUUT"-skrik i PP. De har alltid funnits och kommer alltid att finnas där men det känns som detta gått till överdrift de senaste hemmamatcherna.
-Det här med att det blir tyst och istället klappas i ökande takt i varje PP. Jag skulle snarare bli stressad som hemmaspelare.
-Flera (främst yngre på stå) skriker på domaren trots att de missat situationen. "Aha.. okej det kanske var utvisning ändå.."
-Som fler nämnt: Försöka begränsa "NEEEEEEJ!"-skriken till klara målchanser och inte när spelarna slår ett obetydligt felpass..
groenahulken wrote:Det blir vi mot HV i årets final, och då SKA alla på sittplats stå upp och vifta flaggor och hela hallen ska sjunga "AIK visa hjärta" så vi kan ta hem vårat andra SM-guld!!
Vad är det som säger att det ska bli först i en final? Kvartsfinalen kändes som en serielunk förra säsongen, det behövs ändring på det. Frågan är bara hur.. :?
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Läktarkultur

Post by fwd »

Sketch wrote:
groenahulken wrote:Det blir vi mot HV i årets final, och då SKA alla på sittplats stå upp och vifta flaggor och hela hallen ska sjunga "AIK visa hjärta" så vi kan ta hem vårat andra SM-guld!!
Vad är det som säger att det ska bli först i en final? Kvartsfinalen kändes som en serielunk förra säsongen, det behövs ändring på det. Frågan är bara hur.. :?
Mer pyro, då kommer folk tända till :twisted:
Charter Division
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Läktarkultur

Post by Bobby »

fwd wrote:
Sketch wrote:
groenahulken wrote:Det blir vi mot HV i årets final, och då SKA alla på sittplats stå upp och vifta flaggor och hela hallen ska sjunga "AIK visa hjärta" så vi kan ta hem vårat andra SM-guld!!
Vad är det som säger att det ska bli först i en final? Kvartsfinalen kändes som en serielunk förra säsongen, det behövs ändring på det. Frågan är bara hur.. :?
Mer pyro, då kommer folk tända till :twisted:
Badam bam tish! 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Läktarkultur

Post by Markman »

fwd - pratar du bokstavligt eller bildligt nu? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Post Reply