Gaming

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

TS_ wrote:http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/ ... erbjudande
Förbokningserbjudande. Förboka NHL 12 och du får ett in-game "Goalie Boost Pack"
Boosts;" Goalie Glove Hand High Boost 2 (+3 to stat)", "Goalie Glove Stick Hand High Boost 2 (+3 to stat)", "Goalie Rebound Control Boost 2 (+3 to stat)".
innebär det att när man möter andra så kommer min målvakt att vara bättre än deras?
Nä det är till Be A Pro :)
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Rent statistiskt kommer din målvakt att vara bättre, men sen måste man ju styra en del själv också, och det kan jag ju inte uttala mig om.. ;)

Konk - visst gäller väl boosts även online.. Det har de ju i alla fall gjort tidigare..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: Gaming

Post by Konk »

Jo de gäller i OTP och EASHL också :)
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

http://feber.se/spel/art/221208/hyr_spel_via_lovefilm/

Hyra ett spel för 109 spänn i månaden? Jaaaaaa tack! Perfekt för dom spel som man ändå bara lirar och klarar ut en gång.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

De har ju inte jättemånga supertitlar - ÄNNU! Men jag gillar idén! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

Just inflyttad i Luleå(...) för att studera, nu har jag packat upp mitt 360, och inser att jag att jag har glömt alla spel hemma, och jag hade tänkt dra hem några kompisar på en förfest på lördag, någon som kan tipsa om något roligt, billigt och lättlärt förfest-spel. NHL11 har jag förbeställt så inga sportspel, hade mer tänkt typ bilspel.

Någon som provat Flat Out 2? Tror dom hade några minispel i 1:an som jag körde på xbox 1.

Alla tips är välkomna
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

TS_ wrote:Just inflyttad i Luleå(...) för att studera, nu har jag packat upp mitt 360, och inser att jag att jag har glömt alla spel hemma, och jag hade tänkt dra hem några kompisar på en förfest på lördag, någon som kan tipsa om något roligt, billigt och lättlärt förfest-spel. NHL11 har jag förbeställt så inga sportspel, hade mer tänkt typ bilspel.

Någon som provat Flat Out 2? Tror dom hade några minispel i 1:an som jag körde på xbox 1.

Alla tips är välkomna
Du menar väl inte att du beställt NHL 11 då NHL 12 kommer om en vecka eller två? Jag rekommenderar starkt att avbeställa i såfall och köpa 12an omedelbums.

Forza är bästa bilspelet du kan få tag i på 360n. DIRT 3 är också helt ok även om jag inte är någon fan av Codemasters typ av racingspel.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Gaming

Post by fwd »

micktålbot wrote:
TS_ wrote:Just inflyttad i Luleå(...) för att studera, nu har jag packat upp mitt 360, och inser att jag att jag har glömt alla spel hemma, och jag hade tänkt dra hem några kompisar på en förfest på lördag, någon som kan tipsa om något roligt, billigt och lättlärt förfest-spel. NHL11 har jag förbeställt så inga sportspel, hade mer tänkt typ bilspel.

Någon som provat Flat Out 2? Tror dom hade några minispel i 1:an som jag körde på xbox 1.

Alla tips är välkomna
Du menar väl inte att du beställt NHL 11 då NHL 12 kommer om en vecka eller två? Jag rekommenderar starkt att avbeställa i såfall och köpa 12an omedelbums.

Forza är bästa bilspelet du kan få tag i på 360n. DIRT 3 är också helt ok även om jag inte är någon fan av Codemasters typ av racingspel.

Han menar 12 :lol:
Charter Division
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

fwd wrote:
micktålbot wrote:
TS_ wrote:Just inflyttad i Luleå(...) för att studera, nu har jag packat upp mitt 360, och inser att jag att jag har glömt alla spel hemma, och jag hade tänkt dra hem några kompisar på en förfest på lördag, någon som kan tipsa om något roligt, billigt och lättlärt förfest-spel. NHL11 har jag förbeställt så inga sportspel, hade mer tänkt typ bilspel.

Någon som provat Flat Out 2? Tror dom hade några minispel i 1:an som jag körde på xbox 1.

Alla tips är välkomna
Du menar väl inte att du beställt NHL 11 då NHL 12 kommer om en vecka eller två? Jag rekommenderar starkt att avbeställa i såfall och köpa 12an omedelbums.

Forza är bästa bilspelet du kan få tag i på 360n. DIRT 3 är också helt ok även om jag inte är någon fan av Codemasters typ av racingspel.

Han menar 12 :lol:
Förlåt, jag menar 12 ;)
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Gaming

Post by fwd »

Att du kan säga rätt på fyllan men inte i nyktert tillstånd, oj oj oj ;)
Charter Division
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

fwd wrote:Att du kan säga rätt på fyllan men inte i nyktert tillstånd, oj oj oj ;)
:roll: Om man ska vara petig så har jag inte sagt något :roll:


Fortgjort att man träffar fel tangent ;)

Har inte du nåt tips?
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

NHL 12 demo finns att ladda ner gratis på Xbox marketplace, för den som har missat det.. Det går visserligen bara att köra Boston-Vancouver och ändra fåtalet inställningar, men icket desto mindre! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Henke
Posts: 252
Joined: 25 Jun 2011, 11:56

Re: Gaming

Post by Henke »

TS_ wrote:
fwd wrote:Att du kan säga rätt på fyllan men inte i nyktert tillstånd, oj oj oj ;)
:roll: Om man ska vara petig så har jag inte sagt något :roll:


Fortgjort att man träffar fel tangent ;)

Har inte du nåt tips?
NHL 3on3 finns att köpa på Xbox live
MBB

Re: Gaming

Post by MBB »

Nu är hösten här och alla vet vad det betyder: Elitseriehockey och tv-spel i sinne. Många grymma spelsläpp står runt hörnet så då passar jag på och frågar, vilka spel kommer du att köpa? Själv har jag siktet inställt på Battlefield 3, Elder Scrolls Skyrim och Batman Arkam City.
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Det finns ju ett gäng som jag gärna hade köpt om det inte varit för brist på tid att spela dem.. Om jag hade haft tid över hade jag nog köpt Batman: Arkham City, Assassins Creed Revelations, Saints Row 3, NFS: The Run, Darksiders II och Prototype II.. Nu lär det bara bli någon eller några av titlarna vid spelsläpp och övriga när tid medges..

Ett spel som är fullständigt givet att det ska köpas på releasedatum är dock Mass Effect 3 - N7 Collectors edition! Därom råder inga som helst tvivel!! Det är mycket sannolikt den bästa spelserien som jag någonsin spelat.. Ettan är riktigt bra, tvåan är fantastisk och trean kommer att bli fullständigt magiskt bra!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Hösten/Tidiga vintern kommer bestå utav NHL 12 och Battlefield 3 för min del. De bästa online spelen och man får ett rejält mervärde av det priset och jag kommer lira de så frekvent att inte tid finns till några andra spel. Sedan är det många andra bra lir som jag har tänkt vänta tills de blir lite billigare innan jag inhandlar t.ex AC: Revelations, Skyrim, Uncharted 3, MGS collection, SSX. Däremot kommer jag nog inte att hålla mig ifrån Ico & Shadow of the Colossus HD Remakesen. Jävlar vad jag längtar!!

http://youtu.be/EHzHoMT5eRg
The last guardian (samma som gjort Ico/shadow of the colossus spelen) kommer jag nog börja gråta då jag väl håller det i handen, men det är minst ett år kvar innan det kommer tyvärr.
schmauser
Posts: 24
Joined: 15 Jun 2011, 20:45

Re: Gaming

Post by schmauser »

Jag spelar fortfarande cs. Har spelat de ända sedan de kom ut vid -99 tror jag. Spelat rätt högt där vid tidigt 2000-tal. Tycker pc är de bästa alternativet för fps spel mest pga musen o t-bordet. Sen spelar jag även en massa andra spel, men de är nog bara singleplayer. Nhää cs med kompisar är bland de bästa jag vet :D
User avatar
Special Brew
Posts: 10081
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Gaming

Post by Special Brew »

schmauser wrote:Jag spelar fortfarande cs. Har spelat de ända sedan de kom ut vid -99 tror jag. Spelat rätt högt där vid tidigt 2000-tal. Tycker pc är de bästa alternativet för fps spel mest pga musen o t-bordet. Sen spelar jag även en massa andra spel, men de är nog bara singleplayer. Nhää cs med kompisar är bland de bästa jag vet :D
Spelade mycket cs för länge sedan Gillade mest "office".
Fox
Posts: 166
Joined: 18 Jun 2011, 12:40

Re: Gaming

Post by Fox »

Starcraft någon?
JP-
Posts: 36
Joined: 15 Jun 2011, 21:12

Re: Gaming

Post by JP- »

.
Last edited by JP- on 19 Aug 2015, 13:17, edited 1 time in total.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Gaming

Post by smogz »

Ni som är spelkunniga - vilket är det bästa att köpa till en 5-7 åring? Till vilket (Wii, PS3, Xbox) finns bäst barnspel? Har fått för mig att det är Wii men vet inte?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Gaming

Post by Skidrow »

Pingis till Ps3 :)
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Gaming

Post by smogz »

Och baserat på det så borde jag köpa ett PS3 - förstår inte vad du menar skidrow?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Wii är ju en konsoll som funkar alldeles utmärkt, utan tvekan.. Det funkar rätt bra även till äldre, det finns en hel del roliga "party-spel" som vuxna kan lira utan problem också ;) Dessutom billigaste konsollen med 1300 kr inklusive några spel.. Kräver lite utrymme vid tv:n, så man inte välter något då det kan bli en hel del armvevande! :)

Xbox har ju sitt Kinect om du är bekant med vad det är.. Har dock inte provat det, men där finns ju också lite alternativ, både med och utan Kinect.. Hyfsat billig om du bara ska ha konsollen (satsa på en 360 slim i så fall - 1800 med 250 GB hårddisk).. Med Kinect blir det i runda slängar en tusenlapp till..

PS3 har sitt "Move", vilket också är liknande Wii och Kinect.. Där vågar jag dock inte uttala mig om kvalitet på Move, och inte heller vilka barnspel som finns till konsollen.. Prismässigt ligger den något över Xbox om du bara köper konsollen (satsa på slim även här), men något under om du köper den med extrautrustningen "Move" (jmf. med att köpa en Xbox med Kinect alltså)..

Har du tänkt låna den och spela online (t.ex. NHL 12) så bör du vara medveten om att Xbox kostar pengar att lira online (t.ex. 12 mån á 499 kr), medan PS3 är gratis..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Bäst att köpa en handheld typ DS eller 3DS för en 5-7 åring tycker jag.
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Gaming

Post by smogz »

Handheld noterat..

Hur är det med spel då till barn. Är det wii som har flest?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Gaming

Post by Markman »

Baserat på en väldigt snabb koll på prisjakt är det överlägset flest spel till barn till Wii (350 vs 100 vs 100)

Handheld är det väl Nintendo DS vs. 3DS vs. Playstation Portable, och det vinns även det av Nintendo (450 vs 25 vs 25, dock är 3DS rätt ny och har 3D-kapacitet, vilket inte alla speltillverkare kör med).

Du kan kolla själv här: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=378
Priser på konsollerna själva: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=139
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Gaming

Post by TS_ »

Någon mer än jag som provat BF3 betan? Gillar verkligen grafikmotorn. Blir lite stolt över att vara svensk ;)

men betan är verkligen full av buggar http://www.youtube.com/watch?v=WOFQx4TUN0I xD
User avatar
micktålbot
Posts: 553
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: Gaming

Post by micktålbot »

Har lirat en hel del BF3. Visst är det snyggt men tycker det forfarande är alldeles för hackig och 'pixlig' grafik i deras grafikmotor. Modern Warfare är mycket mjukare för ögonen. Sedan är ju betan rent sjukt buggig, spelet ska ju ut om mindre än en månad det bådar inte gott. Dock kommer jag ändå spela skiten ur det då det väl släpps.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Gaming

Post by Poet »

Modern warfare 3 släpps nu i natt, är jag ensam som åker in och handlar det imorgon?
2012-05-19
Post Reply