Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Jag skulle vilja en se en annan defensiv back än Sevc, en större och tyngre kille som kan hålla rent. Petter Granberg skulle såklart vara perfekt ifall han är sugen på att komma hem och utvecklas.

Framåt så behöver vi en kille som kan stångas framför kassen och är bra på det. Jimmie Ericsson vore såklart drömspelaren.

En annan spelare som jag gärna skulle vilja se är en Brasheartyp som står upp för laget när det behövs. Vi åker på en mängd skador i år efter rena överfall, och det är ingenting som gör något. Tror att vi tyvärr kommer att få se mer av den varan nästa år både i CHL och i SHL. Hugger man fult ner en av våra så måste man vara beredd på att betala ett pris.

Nu åren innan har vi vart så totalt överlägsna att vi inte kunnat förlora i slutspelet. I de andra finalerna så är de jämna, och vi förlorar alla tre. Mycket beroende på att vi ser lite lätta och lite naiva. Domarnivån höjs kraftigt, och många skickliga spelare blir enkelt bortplockade utan utvisning från domarna. I år det våra grovarbetare som leder laget medan de skickliga blir fasthållna och nergrisade.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

p-play wrote:
jokarfo wrote: Frågan är väl bara hur mycket pengar vi har kvar i budgeten. Ritola är ingen billig spelare och kommer Jocke L och Jimmie hem så är det nog i princip stängt för spetsvärvningar på forwardssidan. Jag hade hellre lagt de där extra pengarna på en mer offensiv spets än Zackrisson. Jag tycker att det finns spelare som kan ta den rollen för mindre än halva hans lön.
Ja, allt kokar förstås ner till vad vi har råd med och vad lagbygget behöver. Och Azevedo är förstås bara önsketänkande om än i alla fall jag inbillar mig att den där lilla, lilla mikroskopiska chansen att landa en sån spelare åtminstone i teorin är större med honom än många andra. Men absolut har du rätt i frågan om budgeten. Jag är däremot inte lika säker på att jag tycker du har rätt om Zacke. Sett till säsongen som just avslutats ger jag dig rätt i att den spets vi haft i laget varit nog så svag i produktion fram tills dess att Pesonen anslöt och jag tror att mycket berott på att de alla varit nya i laget och varit efter i fys. Calof tycker jag nästan att det är direkt felaktigt att placera i skiktet av spelare som man ska kunna förvänta sig ligger i topp så hans produktion kan i alla fall inte jag se som misslyckad. Kabanov har inte sprutat poäng men fram till skadan i CHL ledde han ju trots allt SHL-poängligan i laget. Möjligen hade han kunnat leverera ännu mer i slutspelet om han hade fått fortsätta i samma takt frisk och hel genom hela grundserien. Vad vet jag. Zacke räknar i alla fall inte jag som nån poängspruta men likafullt stod han för en rätt gedigen poängskörd under den senare delen av grundserien och slutspelet så jag måste nästan säga att han snudd på levererat mer när det gäller än jag hade förväntat mig. Möjligen är det också den kritik jag kan känna är befogad mot lagbygget: För lite beprövad spets för att vara hyggligt säker på att målen sitter när det verkligen gäller och det är väl kanske där det brast i kombination med för svagt spel framför kassarna, i finalserien.

Zackes spel är jag däremot fruktansvärt nöjd med sett ur det perspektivet att han stannar en säsong till. Hade han dragit vidare hade jag inte varit lika nöjd men nu kan vi ju förvänta oss en Zacke som är fysiskt med från säsongsstart och som även kan ta nåt steg till i högstanivå i sitt spel. Att vem som helst hade kunnat ta hans jobb är jag inte helt med på för jag tycker att han i sina bästa stunder såg landslagsmässig ut. Jag är beredd att ge Wikegård rätt i att han nosade på en VM-plats som han spelade mot Brynäs och Linköping i slutspelet. Så jag anser nog att han är värd pengarna, om jag ska drista mig till en lekmannaåsikt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Jag tycker inte alls att det statiska spelet framför mål var problemet. Mot ett bra lag släpper man in något mål då och då. Det var offensiven som fallerade. För mig är behovet större av backar som kan göra bra uppspel snabbt på bladet. Sevc kunde inte det. Ser gärna fler spelskickliga backar.
Last edited by smogz on 26 Apr 2015, 17:41, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Offensivt så spelade vi okej och passade runt pucken, men hade det förtvivlat svårt att ta oss in framför kassen i finalen då vi stötte på starkare backar. I finalen hade vi det även förtvivlat svårt att spela oss igenom då uppspelen inte var bra. Spelet i PP var under isen.

Defensivt spelade vi bra hela slutspelet, men hade problem att hålla rent. Om man håller rent genom att peta bort pucken eller ta spelaren spelar ingen roll för mig, men många av Växjös mål kom till efter returer och kampsituationer framför mål.

Vi var som sämst i finalen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rampa »

smogz wrote:I mina ögon var det offensivens brister som gjorde att vi inte vann guld. Inte defensiven.
Nu är det väl, hoppas jag, nästa säsong vi diskuterar. Och de flesta verkar ju vara överens om, vilket ju verkar troligt, att Sevc lämnar. Om då även A Lindholm sticker, vilka backar ska sköta "städandet" runt kassen?
What's wrong guys?
User avatar
tazman
Posts: 2061
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by tazman »

Samtidigt så har denna diskussion tagits upp varje år, det vill säga att laget behöver fler defensiva backar och att vi måste spela mer fysiskt framför mål. Min uppfattning är att AIKs spel inte bygger på defensiva hockey utan att vi vill ha relativt korta, spelskickliga och snabba backar. Framför mål gjorde vi det bra överlag i finalen då samtliga lag kommer att förlora dueller och släppa till lägen framför det egna målet, där är det viktiga istället att spela klubba mot klubba (Lindgrens mål är det egentliga enda slarviga målet som tappad in under finalserien).

Offensiven var klart underkänd då inte klarade av att komma in framför mål, hade förtvivlat svårt att få längre anfall och förlorade allt för många sargedueller.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jag tycker nog att det är ett problem att vi har lite för många småväxta backar. Tidigare när motståndarna spelade på ett annat sätt mot oss var det inget problem, men Växjö visade verkligen på svagheten. De satte hård press på backarna och när de fick chansen så kastade de puckar mot mål på chans. Många av backarna hade jätteproblem med att hålla rent framför Svensson. Undantaget var väl egentligen A. Lindholm som var en gigant och alltid lyckades lösa saker i egen zon.
Nu tror jag inte att det blir speciellt många storväxta nyförvärv då vi har en del i juniorlaget på gång. Om A. Lindholm stannar så tror jag man nöjer sig med att ersätta Sevc. Sedan var det kanske andra saker som uselt presspel och mindre bra speluppbyggnad som bidrog till att det blev ännu värre än det skulle kunna vara.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Bilderberg »

ossian wrote:men hade det förtvivlat svårt att ta oss in framför kassen i finalen då vi stötte på starkare backar.
Känns aningen förenklat. Växjö hade oftast 6 spelare i slottet, inga konstigheter att de då vann returpuckarna eller bröt genomskärarna. I samma liknande situationer kanske det bara var 3 AIK:are framför egen målvakt, vilket då självklart sänker oddsen att skott, passningar och slumppuckar, studsar fram till rätt klubblad. Rakshani är inte starkare än Sundqvist t.ex. ändå kunde han vinna kampen och göra mål mitt framför Svensson.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Rampa wrote:
smogz wrote:I mina ögon var det offensivens brister som gjorde att vi inte vann guld. Inte defensiven.
Nu är det väl, hoppas jag, nästa säsong vi diskuterar. Och de flesta verkar ju vara överens om, vilket ju verkar troligt, att Sevc lämnar. Om då även A Lindholm sticker, vilka backar ska sköta "städandet" runt kassen?
What's wrong guys?
You're wrong. ;)

Jag tycker inte de stora tuffa backarna bidrog särskilt mycket. Eller Lindholm var jävligt bra, men mycket av det jävligt braiga var att han slog bra förstapass. Han spelade tufft och det är kul att se men det bidrar begränsat enligt mig. Med Skellefteås sätt att spela hockey är det viktigaste med spelskickliga backar än stora.

Så med Aho mer säker i topp sex, Öhman med mer speltid, kanske Pettersson tar ett steg till så vetefan om det behövs nån ny back alls annat än för piece of mind.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Det var väl bara han och Sevc som var stora och tuffa och Sevc hade väl inte en säsong som var bra i något moment. A. Lindholm kunde hålla emot när han blev checkad samtidigt som han släppte pucken. Alla de andra fastnade nästan direkt med magen mot sargen.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Norman är väl undantaget med en lite lättare kille som ändå var bra i finalen, men Forssell, Calof, Pesonen osv var rätt osynliga. Det var grovjobbarna och de mer grisiga som höjde sig, och de mer spelskickliga försvann.

Det blir så när domarna tillåter vad fan som helt, Varakas, Welch, Lajunen etc kan yxa ner oss utan utvisning.

I semin mot Linköping så torskar vi när de slutar försöker spela utan istället bara lägger ner all sin energi på att köra över oss. Där fick Burström, Andersson Aho stora problem att freda sig i egen zon.

Jag tror att det kommer att bli samma sak nästa år. Vi är bra i grundserien och blir ett topplag. I slutspelet så höjs nivån allt eftersom, och i finalen så existerar inte längre spelförstörande moment. Det är samma visa varje år. Då är det viktigt att man har ett par spelare som kan svara upp, att kriga in en retur mot backar på 100 kg, eller att hålla rent framför egen kasse emot lag som kastar puckar och grisar.

Jag tycker absolut inte att vi ska ändra vår modell eller vårt upplägg, men bara försöka få in ett par spelare som kan svara upp vid ovan situationer. A Lindholm är då definitivt det, Sevc var det förut, Jimmie Ericsson är det, Petter Granberg är det. Det är inte så att det behöver vara någon klump på 110 kg som inte kan slå ett pass, men en spelare med lite tyngd som svarar upp och höjer sig när det blåser storm i slutspelstider.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Och jag anser fortfarande att det inte var problemet.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

p-play wrote:
Chippen wrote:Fast påverkar verkligen Jocke L budgeten?
Kommer han hem har han ju redan ett rådande kontrakt så han borde ju redan vara inrymd i budgeten kan jag tycka.
Det är självklart att ett eventuellt intåg från hans sida påverkar budgeten. I bästa fall kan du penningamässigt växla Schremp mot Jocke L, men antagligen tar han upp ännu mer av löneutrymmet.
Var är det självklart? Han har ju ett rådande kontrakt om han inte stannar, med lönen klar.
Känns ju som om han borde vara inräknad i budgeten redan. Samma som att Möller redan ingår i lönebudget den säsong som det är tänkt att han ska återvända.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Jag tror att ifall vi hade haft Petter Granberg, Johan Alm och Jimmie Ericsson i laget istället för Erik Andersson, Sebastian Aho och Erik Forssell, då hade vi haft ett till SM-guld.
Rollie
Posts: 2057
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rollie »

p-play wrote:Det var väl bara han och Sevc som var stora och tuffa och Sevc hade väl inte en säsong som var bra i något moment. A. Lindholm kunde hålla emot när han blev checkad samtidigt som han släppte pucken. Alla de andra fastnade nästan direkt med magen mot sargen.
Exakt vad det handlar om. Och det här ledde till att offensiven blev drabbad pga utpumpade AIK:are. Handlar inte om att ha backar som åker runt och tacklas hela tiden, men såna som vinner sin man -man duell vid sargen och kan hålla bort motståndaren samtidigt som man tar upp pucken eller levererar ett befriande förstapass.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nishog04 »

Ingen som noterat skillnaden i uppspelen i år, kontra under fjolårets slutspel? I år har puckförande back letat passning till ytterforward vid blå, alternativt högre upp i banan (kring mittcirkeln). Har passningsmöjligheten inte funnits har pucken slagits över till backkollegan som därefter sökt samma passning(ar). Vi blev sanslöst fastcheckade den vägen och man kan yrvaken mitt i natten rita upp uppspelsmönstret på ett papper i mörkret.

Ifjol hade samma puckförande back fyra passningsmöjligheter. Alla tre forwards korsade/hade korsat egen blå innan passningen slogs. Det geniala var att dessa forwards inte rörde sig synkront utan istället asynkront, dvs att det alltid var någon på väg ner i banan och alltid någon på väg upp. På det viset gick det inte att markera fast AIK, då låt oss säga två forwards rörde sig uppåt medan den tredje rörde sig nedåt. Hittade man ingen att spela till var spelaren nedåt alltid spelbar, som sedan spelade tillbaka till backarna eller själv kunde vända och lägga passningen uppåt. Om man ändå inte kunde hitta någon av dessa forwards fanns då backkollegan som backup (som självklart försökte spela uppåt enligt principen ovan, då alla tre forwards nu hade hunnit börja göra om samma rörelsemönster).

EDIT: Kanske inte en diskussion för Silly season. Mod får flytta inlägget, om så önskas.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Precis min åsikt, Backarna hade ingen att spela. Det var för att de inte hade nån att spela som de blev fastcheckade. Inte för att de var för lätta. Jag ser hellre att man jobbar med att hitta spelvägar än att plocka in kylskåp som inte går att tackla fast. Det är bara inse att ska man ha stora starka snabba backar med bra förstapass så konkurrerar man med NHL. Finns väldigt få såna utanför NHL. möjligen några föredettingar och några på väg upp. Ska man då prioritera vad som finns tillgängligt röstar jag för mindre men spelskickligare backar än större och mindre spelskickliga.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Tur att våra grabbar blivit ett år äldre i höst.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

nishog04 wrote:Ingen som noterat skillnaden i uppspelen i år, kontra under fjolårets slutspel? I år har puckförande back letat passning till ytterforward vid blå, alternativt högre upp i banan (kring mittcirkeln). Har passningsmöjligheten inte funnits har pucken slagits över till backkollegan som därefter sökt samma passning(ar). Vi blev sanslöst fastcheckade den vägen och man kan yrvaken mitt i natten rita upp uppspelsmönstret på ett papper i mörkret.

Ifjol hade samma puckförande back fyra passningsmöjligheter. Alla tre forwards korsade/hade korsat egen blå innan passningen slogs. Det geniala var att dessa forwards inte rörde sig synkront utan istället asynkront, dvs att det alltid var någon på väg ner i banan och alltid någon på väg upp. På det viset gick det inte att markera fast AIK, då låt oss säga två forwards rörde sig uppåt medan den tredje rörde sig nedåt. Hittade man ingen att spela till var spelaren nedåt alltid spelbar, som sedan spelade tillbaka till backarna eller själv kunde vända och lägga passningen uppåt. Om man ändå inte kunde hitta någon av dessa forwards fanns då backkollegan som backup (som självklart försökte spela uppåt enligt principen ovan, då alla tre forwards nu hade hunnit börja göra om samma rörelsemönster).

EDIT: Kanske inte en diskussion för Silly season. Mod får flytta inlägget, om så önskas.
Vi hade stora problem även ifjol i varje match då vi mötte Frölunda och var spelmässigt sämre nästan varje gång (Det såg ut lite grann som i den senaste finalserien.). Växjö hade naturligtvis noterat hur Frölunda spelade och applicerade det i finalen.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nishog04 »

Ja, det hade vi. Men vi hade det inte i slutspelet (och det var där det där uppspelsmomentet användes). Man såg att några matcher innan slutspelet drog igång ifjol infann sig skärpan. Efter det var det i princip noll misstag bakåt.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

nishog04 wrote:Ja, det hade vi. Men vi hade det inte i slutspelet (och det var där det där uppspelsmomentet användes). Man såg att några matcher innan slutspelet drog igång ifjol infann sig skärpan. Efter det var det i princip noll misstag bakåt.
Vi mötte aldrig Frölunda i slutspelet och de var de enda som spelade på det sättet. Vi hade dessutom en ganska lätt väg (tack vare vår serievinst) och behövde överhuvudtaget aldrig möta några av fjolårets topplag i slutspelet. Sedan så hade vi en helt överlägsen forwardsbesättning.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Stora poänger med att våra uppspel blev söndertrasade för att vi inte hade lika bra rörelse bland forwards. Vår forwardsuppsättning var helt enkelt inte lika bra som vid det senaste guldet.

Jag tror bara att det kan bli svårt att vinna genom att vara helt överlägsen motståndaren och spela ut finalmotståndaren med 4-0. Det känns inte som en realistisk målsättning. Jag tror att det kommer att bli jämnare.

Blir det jämnare, och domarna vägrar att blåsa utvisning, då kan det bli svårt ifall man inte har en enda murbräcka offensivt eller någon gris defensivt. Växjö är inte bättre än oss spelmässigt tycker då jag, men deras grisigare spelare som Welch, Varakas och Lajunen dominerar närkampsspelet. Man får alltså crosschecka motståndaren flera gånger och avsluta med en crosscheck i ansiktet utan utvisning, eller haka fast någon i 10 sekunder tills han blir stillastående utan att det blir utvisning. Har man då nästan bara små tekniska lirare att svara upp med, då blir det svårt. Det kommer att bli samma visa igen nästa år.
p-play
Posts: 6833
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Att domarna slutar döma i slutet av slutspelet är ingen nyhet och det kommer säkerligen att fortsätta att vara så. Det är bara att gilla läget och se till att man har spelare som klarar av även det spelet. Tempot brukar dessutom gå ned till följd av alla fasthållningar.
User avatar
kopitar
Posts: 2585
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 2015/2016

Post by kopitar »

Så nu vet vi vad laget behöver och inte behöver ....

någon som har något skvaller eller rykten ?? de är ju trots allt silly :D
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nishog04 »

p-play wrote:
nishog04 wrote:Ja, det hade vi. Men vi hade det inte i slutspelet (och det var där det där uppspelsmomentet användes). Man såg att några matcher innan slutspelet drog igång ifjol infann sig skärpan. Efter det var det i princip noll misstag bakåt.
Vi mötte aldrig Frölunda i slutspelet och de var de enda som spelade på det sättet. Vi hade dessutom en ganska lätt väg (tack vare vår serievinst) och behövde överhuvudtaget aldrig möta några av fjolårets topplag i slutspelet. Sedan så hade vi en helt överlägsen forwardsbesättning.
Förvisso fick vi det "lätt" i slutspelet (borträknat Linköping), men faktum kvarstår att det inte går att spela tight zonspel mot ett lag i ständig rörelse. Som det såg ut ifjol fick motståndarna ge sig in i man mot man-spel, vilket bara ledde till att AIK slet isär motståndarlaget och skapade extrema ytor i främst mittzonen. Därmed var vägen hem väldigt lång för motståndarnas anfallare då de byte efter byte hamnade i samma tråkiga sits, varpå man tröttade ut sig i det ständiga jagandet.

Men som konstaterats tidigare: vi hade ett mycket skickligare tekniskt lag ifjol, som dessutom spelat ihop två år.
User avatar
SAIKO
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 23:05

Re: Silly Season 2015/2016

Post by SAIKO »

En jag gärna skulle se är Oskar Lindberg! Han har utgående kontrakt men lär få förnyat, men han skulle jag vilja ha tillbaka.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Rampa »

Liten ide att namndroppa här alltså.
Föreslå ett namn, vi behöver inte vara sportchefer för det, och diskutera vad den spelaren har för för- och nack-delar. Hur han kan vara utvecklingsbar, eventuellt kunna passa in i laget etc.
Näjdå, här ska då lagets svagheter respektive styrkor sammanfattas och hur vi spelat tidigare säsonger. Förvisso något som hör ihop.
Det fanns en hel del brister i vårt spel både offensivt och defensivt. En av dessa var hur svårt våra backar hade att hindra motståndarforwards att ta sig in i och härja runt vår kasse.
Minns Rundblad. Han var duktig på att stoppa puckförare vid sargen. Utan att spela hårt. Lita av "legenden" Lidströms mönster, att med bara en lätt tryckare få motståndare att tappa fart eller puck eller missa passet.
Hur många av våra "max-80-kilos" backar söker kroppskontakt på 95 kilos-motståndare som de vet är beredda att crosschecka och mangla allt i sin väg?
Och just nu har vi 5 av 9 backar på just den nivån. Och visst måste backuppsättningen uppgraderas?
Jag vet inte mer om killen jag kastade in som förslag, men kan vara den typ vi behöver komplettera med. Rätt ålder o.s.v. Hade en förhoppning om att någon som kanske följer finsk hockey hade nåt att kommentera.
User avatar
vonschnauser
Posts: 1004
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by vonschnauser »

Blir spännande efter VM, då jag tror vi får höra rätt fort vad som händer med Lindström & Ericsson.

Men ingen som har något intressant namedrop vi kan hoppas på tills dess? :roll:
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Ok intressanta Backar från SHL (utan kontrakt)
Kevin Kapstad - möjligen på gränsen till intressant (lite för negativ +- i Leksand i SHL)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38124" onclick="window.open(this.href);return false;

Chad Billins
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38808" onclick="window.open(this.href);return false;

Jonas Ahnelöv
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3790" onclick="window.open(this.href);return false;

Noah Welch
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10323" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebastian Erixon
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5546" onclick="window.open(this.href);return false;
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

smogz wrote:Ok intressanta Backar från SHL (utan kontrakt)
Kevin Kapstad - möjligen på gränsen till intressant (lite för negativ +- i Leksand i SHL)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38124" onclick="window.open(this.href);return false;

Chad Billins
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=38808" onclick="window.open(this.href);return false;

Jonas Ahnelöv
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3790" onclick="window.open(this.href);return false;

Noah Welch
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10323" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebastian Erixon
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5546" onclick="window.open(this.href);return false;
Sett bara till namnen tycker jag väl att alla skulle kunna vara mer eller mindre intressanta. Sen är väl frågan om vilka som är tillgängliga på marknaden och där är det väl bara Ahnelöv och Kapstad som inte omgärdas av konkreta rykten eller typ bekräftade övergångar. Billins har inte direkt imponerat på mig men han är bra på rören och ser ut att ha ett bra förstapass men ska vi värva in en mer sheriff-aktig back med vettiga spelmässiga kvalitéer så är det ju i klass med Welch eller i sämsta fall Ahnelöv man behöver titta. Erixon är ju en personlig favorit och jag ville ju ha hit honom inför säsongen som varit, när han gick till Växjö. En potentiell storback.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked