Silly Season 2015/2016

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

kriwi wrote:Petter E ryktas till Luleå.
Känns faktiskt som om det kvittar.
Petter imponerade inte innan han for och jag tror inte han utvecklats nämnvärt heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Silly Season 2015/2016

Post by doc.Holiday »

har inte spelat många matcher i AHL varit skadad större tiden
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Chippen wrote:
kriwi wrote:Petter E ryktas till Luleå.
Känns faktiskt som om det kvittar.
Petter imponerade inte innan han for och jag tror inte han utvecklats nämnvärt heller.
Jag är inte riktigt lika likgiltig som du Chippen. Jag tycker Petter har alla förutsättningar att bli en riktigt, riktigt vass forward. Ska erkänna att jag tyckte det kändes lite märkligt att han for över pölen för det kändes långtifrån självklart men jag förstår att Sharks såg nåt i honom som var värt att testa.

Men ska man se till Mannes egenskaper så är han lite av en Melker-typ som med Dr Rundblads försyn och under Thomsons välde skulle kunna bli en stark och snabb jävel som gärna hittar nät från slottet. Sen tror jag förstås att det är betydligt sämre för honom själv och hans egen utveckling att gå till lulää men det är förstås helt upp till honom själv. Jag skulle dock gärna se honom i svartgult igen, ett par säsonger framåt. Lär vara helvetes billig och vi vet att han kan leverera när han byggt upp styrkan, farten och är hel i kroppen. Läget ska naturligtvis vara sådant att det finns behov i truppen men kan man ta in en kille som Sörensen som inte har minsta koppling till klubben som ett halvt renoveringsobjekt nog fan borde man kunna se värdet i att en kille delvis fostrad i klubben kan komma tillbaka och ta omtag på karriären. Men visst, det är inte världens undergång om han går till lule. Det är jag helt enig om.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Visst finns det bra med potential i grabben och något gjorde ju att Sharks kontrakterade honom.

Visst har han gått skadad stora delar av denna säsong, och det gör väl iofs att AIK är ett bra ställe att bygga upp karriären igen.

Kommer han tillbaka så gör han, men jag vidhåller att jag inte ser det som en större sak om han fick till Luleå.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Det är väl ingen som bryr sig om Emanuelsson går till Luleå?
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Har Emanuelsson vart axelskadad igen?
User avatar
nr86
Posts: 5385
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 2015/2016

Post by nr86 »

Undrar om AIK fått indikationer om att Jocke eller Jimmie eller kanske rent av båda inte kommer tillbaka?
Jag grundar detta på att förhandlingen med nr 9 gått väldigt fort från det att man börjat förhandla. Var man ute efter andra men fått nobben? Om man nu var så villig att förlänga med nr 9 borde man väl gjort detta tidigare?
Verkar som om många här inne redan räknar hem Jocke? Jag känner mig inte så stensäker på att vi får hem guldklimpen så lätt.
mellan 3 & 20 tecken
Posts: 272
Joined: 12 Dec 2014, 23:26
Location: Umeå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by mellan 3 & 20 tecken »

ossian wrote:Har Emanuelsson vart axelskadad igen?
Inte bara en gång

http://www.telegram.com/article/2014102 ... eU.twitter" onclick="window.open(this.href);return false;
Från 26:e Oktober:
Roy Sommer said it is a shoulder injury, the same kind that Emanuelsson had in training camp, and there is no immediate estimate on how much time the Swedish forward will miss.
Också den här i Mars:
https://twitter.com/210Darryl/status/578369408126566400" onclick="window.open(this.href);return false;
Nothing official from the #WorSharks, but Petter Emanuelsson is done for the season after a second shoulder surgery a couple weeks ago.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

374 wrote:Det är väl ingen som bryr sig om Emanuelsson går till Luleå?
Nej, just lule är det nog rätt få som bryr dig ifall han går till. Det är lika trist om han går till nån annan klubb som inte är AIK enligt mig. Nu är det ju dock LHF dom ryktet pekar på...
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Han får gå till vilken klubb han vill, ingen bryr sig, spelare som Emanuelsson går det tretton på dussinet av.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Jag håller inte med. Han har en hög potential. Tyvärr verkar det som om han inte får ordning på axeln som han skadade för ett par år.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Silly Season 2015/2016

Post by 374 »

Det är många som har hög potential.
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Emanuelsson är duktig, men har trots ung ålder vart borta i flera år pga axelskador. Tveksamt att hans axel håller för elitspel, och han skulle då definitivt inte passa in i Luleås mer fysiska hockey med tanke på denna historik. Tveksamt ifall AIK bör satsa på honom?
User avatar
ossian
Posts: 3705
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 2015/2016

Post by ossian »

Welch utalar sig om smällen på Görtz. Jag håller med honom om det mesta.

http://www.hockeysverige.se/2015/04/07/ ... hstraffet/" onclick="window.open(this.href);return false;
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

374 wrote:Han får gå till vilken klubb han vill, ingen bryr sig, spelare som Emanuelsson går det tretton på dussinet av.
Nähä? Får han det?! Gud så bra att du talade om det för det hade nog ingen skuggan av en aning om... :roll:
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

Magnus Nygren verkar vara på väg till SHL. Lär bli svårt för någon annan klubb än FBK, men jag tycker nog det värt ett försök iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Larzon »

Kan Tony Mårtensson vara ett namn för oss? Zacke verkar ju vara sambo med hans syster.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lappmössan »

Mårtensson "vill fortsätta utomlands" enligt hans agent, annars var nog Dif närmast.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Magnus Nygren verkar vara på väg till SHL. Lär bli svårt för någon annan klubb än FBK, men jag tycker nog det värt ett försök iaf.
Tror jag såg nåt igår om att MIF varit jävligt sugna på Nygren. Har ingen aning om sanningshalten i det dock. Jag är personligen inte supersugen på att se honom i AIK. Killen har ett bra skott och är förstås ett bra prospekt för AIK-fabriken men han lär kosta en bra slant och således vara alldeles för dyr som projekt och jag tycker inte han är bra nog för att axla rollen som PP-back jämte/istf Heed. Inte bra nog för AIK i alla fall.

Edit: Ja Chippen, MIF var laget jag menade! ;-)
Last edited by jokarfo on 08 Apr 2015, 09:40, edited 1 time in total.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

jokarfo wrote: Tror jag såg nåt igår om att MIG varit jävligt sugna på Nygren. Har ingen aning om sanningshalten i det dock. Jag är personligen inte supersugen på att se honom i AIK. Killen har ett bra skott och är förstås ett bra prospekt för AIK-fabriken men han lär kosta en bra slant och således vara alldeles för dyr som projekt och jag tycker inte han är bra nog för att axla rollen som PP-back jämte/istf Heed. Inte bra nog för AIK i alla fall.
Han har nog inte speeden egentligen, men å andra sidan är ju inte Heed vindsnabb heller, men kompenserar det genom att ligga rätt i banan ist.

Fast du har nog rätt. Nygren är ju inte klippt och skuren för att göra succe direkt och hans lönekrav lär vara rätt högt.
Antar att du menar att MIF är sugna på honom, och jag har oxå läst det så det mest troliga är väl att han återfinns i FBK eller MIF om han återvänder till SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Nygren räcker långt i SHl, men det finns ingen anledning att hosta upp de pengarna för honom så länge Heed stannar. Vi borde dock ha lagt pengarna på Sweatt som är som klippt och skuren för vårt spelsystem. Jag förstår fortfarande inte vad han skall till Luleå och göra.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Lidlund »

Sweatt passade inte in I vårat lagbygge nästa år, därigenom behöver vi inte lägga pengar eller energi på honom :)

Han behöver ju sin lön också, och lule lär betala bra :)
DanielVästerås
Posts: 17
Joined: 16 Jul 2014, 20:49

Re: Silly Season 2015/2016

Post by DanielVästerås »

http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hur känner vi om detta?:)
#61 Kung Lindgren
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Silly Season 2015/2016

Post by TS_ »

DanielVästerås wrote:http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... -till-shl/

Hur känner vi om detta?:)
Låter riktigt bra. :D
Även målvakten Joacim Ericsson, som inte har fått sitt definitiva genombrott i Vancouver Canucks ännu, kan vara aktuell för en återkomst i SAIK.
Jag vet inte hur aktuellt det är, men Jocke E borde väl vara en bra ersättare om Svensson drar.

Edit: http://norran.se/plus/sport/eriksson-se ... tiv-376555" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Många namn nämns i den artikeln. Men med Jimmie, Bud, Jocke, Jocke E, Kabanov så blir ju truppen för stor och spetsig. Misstänker att Jimmie och Jocke är högre upp på listan än Bud och Kabanov.

Sticker Svensson är förstås Jocke E en bra ersättare. Jag önskar att vi kunde få fram en egen målvakt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6835
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 2015/2016

Post by p-play »

Han verkar vara en härlig person, men skall man vara ärlig så tyckte jag att han hade det svårt att hänga med i skridskoåkningen. Han förlorade även många närkamper och tappade puck på fel ställen. Visserligen så åkte han på någon skada under andra året som satte ned prestationen om jag inte missminner mig. Eftersom han inte är någon naturlig raket på skridskorna kommer det att ta halva säsongen innan han fått upp fysen till en anständig nivå eftersom han säkert inte kommer att köra någon hård sommarfys. Jag tror dock säkert att LJ är intresserad av honom om priset är rimligt. Jag är tveksam, Rögle fasar. :D
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 2015/2016

Post by Chippen »

p-play wrote:Nygren räcker långt i SHl, men det finns ingen anledning att hosta upp de pengarna för honom så länge Heed stannar. Vi borde dock ha lagt pengarna på Sweatt som är som klippt och skuren för vårt spelsystem. Jag förstår fortfarande inte vad han skall till Luleå och göra.
Money talks vet du. Sedan har väl Luleå lovat honom guld och gröna skog och en framstående roll.
Känns lite som samma sits som Dixon var i. Han är ju en riktigt bra spelare, men kom inte alls till sin rätta i Luleå, men fick väl bra betalat och därför hamnade han där.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

smogz wrote:Många namn nämns i den artikeln. Men med Jimmie, Bud, Jocke, Jocke E, Kabanov så blir ju truppen för stor och spetsig. Misstänker att Jimmie och Jocke är högre upp på listan än Bud och Kabanov.

Sticker Svensson är förstås Jocke E en bra ersättare. Jag önskar att vi kunde få fram en egen målvakt.
Jocke vore en grym ersättare till Mackan om han lämnar men det känns som att det till stor del avgörs av AIK:s och Mackans spel i finalserien. Fortsätter han på sin fantom-nivå finalserien igenom är det bara att lycka honom till medan han packar väskan och far vidare.

Håller med om att forwardssidan blir rätt full men till enbart antal sett så känns det väl inte helt omöjligt att kanske 3 av de 4 kan spela i AIK nästa säsong. Idag sitter vi ju trots allt med 15 forwards i laget och möjligen är det en för mycket. Det är nog snarare de totala lönekostnaderna som skulle kunna sätta käppar i hjulen för att alla som nämns ska ingå i truppen nästa säsong och då i synnerhet med tanke på att vi redan har Pesonen och Zacke signade, som ändå får antas tillhöra det högre skiktet i lagets lönestruktur samt hur man tänker kring vilka juniorer som kan och ska få chansen. Sebastian Ohlsson har ju diskuterats och det ska väl finnas några till i J20 som borde få komma upp och spela i serien och CHL för att få känna på matchtempo o.s.v. Sen är det ju än så länge osett hur det blir med nån alls egentligen eftersom flera av killarna verkar avvakta och se eventuella bud om förlängningar i respektive ligor och då kanske Jocke och Jimmie framförallt.

Men satan vilken forwardsuppställning alltså.
Jimmie - Homer - Jocke
Calof - Zacke - Pesonen
Bud - Forre - Kabanov
PP - Lindholm - Martin
Norman - Sebastian Ohlsson - Adam P

Vet inte om jag skulle kunna klaga på bredden i en sån forwardsuppställning direkt men det som möjligen skulle kunna saknas är lite, lite tyngd. Å andra sidan är inte vårt nuvarande lag direkt supertungt heller men ska jag ge mig på en gissning så kommer nästa säsong tarva en något mer stryktålig spelartyp än i år. Men det är förstås bara lös antaganden.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 2015/2016

Post by smogz »

Nä, jag gillar inte den uppställningen. För många förstakedjor. För lite speltid för egna ungdomar. Den där uppställningen skulle vara ett effektivt sätt att börja gräva AIKs grav. Gå i samma fälla som HV och Färjestad gjort

Men visst skulle den vinna guld.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Silly Season 2015/2016

Post by jokarfo »

Chippen wrote:
p-play wrote:Nygren räcker långt i SHl, men det finns ingen anledning att hosta upp de pengarna för honom så länge Heed stannar. Vi borde dock ha lagt pengarna på Sweatt som är som klippt och skuren för vårt spelsystem. Jag förstår fortfarande inte vad han skall till Luleå och göra.
Money talks vet du. Sedan har väl Luleå lovat honom guld och gröna skog och en framstående roll.
Känns lite som samma sits som Dixon var i. Han är ju en riktigt bra spelare, men kom inte alls till sin rätta i Luleå, men fick väl bra betalat och därför hamnade han där.
Möjligt att Nygren räcker en bra bit men jag ser fortfarande inte vad han ska göra i AIK. Han räcker inte till i AIK:s tempo - tror jag iaf - och han kräver nog alldeles för bra betalt för att kunna ställas åt sidan och köra Heed-upplägget med. Sen är det säkert inget fel på killen men det gäller ju faktiskt de flesta.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Locked