Årets avstängningar.

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Årets avstängningar.

Post by 374 »

Nej, pensionsavsättningar räknas in i lönen.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Årets avstängningar.

Post by bsa »

När det tittas på gamla deklarationen så syns inte pensionsavsättningar
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Årets avstängningar.

Post by snokia »

Abbott får tre matcher och 50 000 i böter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0429940.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Fy fan, 3+2 var verkligen att ta i. speciellt med tanke på vad Johan Forsberg åkte på.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Fy fan, 3+2 var verkligen att ta i. speciellt med tanke på vad Johan Forsberg åkte på.

Jakob Lilja åkte på en fin avstängning oxå, 6+4.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Årets avstängningar.

Post by Hank »

200-250' i månaden på Abbott alltså.
Hedman
Posts: 287
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Årets avstängningar.

Post by Hedman »

Nu är Osten på gång igen. Ropar på livstids avstängning på Gustafsson för tacklingen på lillasyster Abbott!
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Visst borde beslut om avstängning på Petterström och Gustafsson komma idag?
Fast å andra sidan lär det väl komma till lunch imorgon, som vanligt..för varför ha någon som helst framförhållning.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Årets avstängningar.

Post by jokarfo »

Hedman wrote:Nu är Osten på gång igen. Ropar på livstids avstängning på Gustafsson för tacklingen på lillasyster Abbott!
Men vem väntar sig nåt annat av den muppen ens?

Jag säger absolut inget om att Gustafsson ska stängas av ett par matcher men att just Osten - som själv stod och bagatelliserade smällen på samme Gustafsson från den andra systern - är ju bara så tragiskt att man inte kan göra annat än tycka synd om den faruln. Att han av alla människor sen försöker ta billiga poänger genom att kalla Rönnberg för partisk ger ju bara extra krydda till den här Cirkusföreställningen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Årets avstängningar.

Post by lurch »

tyckte mej höra att han spela efter tacklingen.. Har inte sett smällen själv men hörde att han ska bli pappa/mamma i dagarna så lulejävlarna prövar nog mjölka ut allt av situationen eftersom Camilla hursomhelst missar nån match pga de..
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Han försökte spela men blev avplockad av läkaren i periodpausen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by nomercy »

Chippen wrote:Han försökte spela men blev avplockad av läkaren i periodpausen.
Men nja, var det inte så att han syddes i omkl.rummet och sedan gick ut och bara satte sig i båset? Jag uppfattade då aldrig att han lirade efter smällen. Iofs hade jag inte järnkoll på matchen.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Vette fan, men jag hoppas att han inte försökte iaf och att han tar sitt förnuft tillfånga och lägger av nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
doc.Holiday
Posts: 163
Joined: 25 Sep 2011, 20:18

Re: Årets avstängningar.

Post by doc.Holiday »

Erik Gustavsson slipper avstängning skall vi gissa att Osten går i taket just nu :lol:
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Erik Gustafsson blev tydligen friad.
Kan någon förklara varför han inte blev avstängd då de dömde Pär Lindholm till avstängning?
Jag kan faktiskt inte se skillnaden, utan ser många likheter:
* både Bäckman och Abbott kommer in långt med blicken på pucken och huvudet neråt.
* Både Bäckman och Abbott blir skadade
* Båda tacklingarna är i grunden helt oki tacklingar

Varför bara avstängning för den ena tacklaren?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Årets avstängningar.

Post by anterio »

Åkte Abbot ut för egen maskin eller på bår som Bäckman? Tänker att det säkert kan spela roll. Borde inte göra det efter det initiala matchstraffet men man vet aldrig.
mrlim
Posts: 77
Joined: 09 Apr 2012, 23:17

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by mrlim »

Chippen wrote:Erik Gustafsson blev tydligen friad.
Kan någon förklara varför han inte blev avstängd då de dömde Pär Lindholm till avstängning?
Jag kan faktiskt inte se skillnaden, utan ser många likheter:
* både Bäckman och Abbott kommer in långt med blicken på pucken och huvudet neråt.
* Både Bäckman och Abbott blir skadade
* Båda tacklingarna är i grunden helt oki tacklingar

Varför bara avstängning för den ena tacklaren?
Lindholm kom ju med fart mot Bäckman, medan Gustafsson mer stod upp i Abbotts åkväg.
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Javisst är det en skillnad att det är lite ombytta roller i situationerna, back som står upp kontra forward som checkar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Årets avstängningar.

Post by Rampa »

Nu har ju DN presenterat straffet för Karalahtis crosschecking i på Hardt.

Eftersom HV71 har spelat klart för säsongen börjar avstängningen att gälla först i inledningen av nästa säsong.

Jag tycker ju fortfarande det är märkligt att Abbotten hade kunnat spela mot oss efter ha varit avstängd bara en match, av tre, ifall Luleå vunnit den matchen.

Nu gäller däremot avstängningen även till nästa säsong för Karalahti och inte något tidsbestämt straff, vilket jag tycker är helt riktigt.
Vad är det för strafflagar som gäller särskilt för slutspel? Någon som kan informera om det?
anterio
Posts: 257
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: Årets avstängningar.

Post by anterio »

Utan att ha läst domen skulle jag gissa att det egentligen inte skiljer sig nått från andra avstängningar. Mer än att startdatumet för avstängningen ligger först på datumet för HV:s första match nästa säsong. RF:s regler för avstängning som säger att straff måste vara tidsbestämda. Funkar bevisligen sådär i slutspel men bättre i serien och andra sporter. Svårt att stänga av t.ex. en simmare ett visst antal tävlingar har olika tävlingsplanering.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Årets avstängningar.

Post by GroovyEd »

Helt sjukt att inte detta resulterar i avstängning för Andre Deveaux:

https://instagram.com/p/00JCXaPUUE/
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Årets avstängningar.

Post by jokarfo »

GroovyEd wrote:Helt sjukt att inte detta resulterar i avstängning för Andre Deveaux:

https://instagram.com/p/00JCXaPUUE/
Men satan ett sånt psykopatöverfall.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14318
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årets avstängningar.

Post by Chippen »

Lär väl inte bli något. DN kan tydligen inte besluta om sådant som händer före match, iaf var det så förra gången.
Så ärendet hamnade hos Tävlingsnämnden, visste inte att det fanns en sådan heller, och då lär inget hända denna gång heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1882
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Årets avstängningar.

Post by GroovyEd »

Tycker, faktiskt, att det där är så pass allvarligt att polisanmälan är på sin plats.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Årets avstängningar.

Post by Foppas skridskocoach »

GroovyEd wrote:Helt sjukt att inte detta resulterar i avstängning för Andre Deveaux:

https://instagram.com/p/00JCXaPUUE/

Bland det fegaste jag har sett. Och då har jag ändå sett rätt mycket wrestling i min ungdom.

Stäng av honom på livstid från svensk hockey!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Årets avstängningar.

Post by smogz »

Det där borde ju vara på gränsen till fängelse
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Årets avstängningar.

Post by Fdskebo »

En jävla tur att det inte tog i knävecket för en sådan smäll kan avsluta en karriär.

Nu tror jag att det lär sluta med att han får sparken av Rögle, kan inte tänka mig något annat.
Verkar vara galet labil den där snubben och med den uppmärksamhet som det fått i media så lär inte Rögle kunna ducka undan.

Hoppas att han blir avstängd 20+ matcher, och får lika många i böter. För det är nog endast böterna som han bryr sig om.
User avatar
Poet
Posts: 2481
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Årets avstängningar.

Post by Poet »

2012-05-19
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Årets avstängningar.

Post by 374 »

Deveauxs slashing ska tas upp i Veckans Brott. Blir intressant att höra GW diskutera ishockey.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Årets avstängningar.

Post by smogz »

Om det skulle bevisas att det var tränaren., vilket det förstås inte kommer att göra, så borde hela laget straffas på något sätt. Börja serien med minus 5 poäng typ. Eller avdömas segern i matchen, men det lär vara praktiskt svårt
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked