Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10082
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Special Brew »

Verkar som om Bert behöver lugna sig lite. Har han käftat med deras spelare efter matchen så är det inte ok. Han måste agera mer professionellt, vara lite kallare.
User avatar
ossian
Posts: 3703
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by ossian »

Det finns rivalitet nu. Reviret ska pinkas in inför slutspelet. Bert har helt rätt att de sparkar med skridskorna i slutsekunderna, livsfarligt spel.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by 374 »

Bert blev upprörd över att någon i Frölunda sparkade Svensson och konfronterade vederbörande efter matchen. Detta blev i sin tur Rönnberg vansinnig över och började skälla på Bert på pk. Om jag fattat allt rätt.

http://play.shl.se/video/10690349/" onclick="window.open(this.href);return false; här är pkn.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Äh, det är Rönnbergs sätt att flytta fokus från att de helt enkelt kom till korta. Han försöker ju med sånt inför och efter varenda match AIK och FHC emellan. Bert kanske skulle låtit bli att käfta men helt ärligt tycker jag han gör rätt ifall det händer grejer på isen som lag och ledare som är ärkepretentiösa håller på med. Ska man tro Rönnberg är det bara ok om man förlorar men jag gissar att han lika snabbt gnällt om Skellefteå som dåliga förlorare.

Rönnberg är ett beräknande äckel och ska enbart hålla käft.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Special Brew
Posts: 10082
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Special Brew »

Men visst fan är det kul med känslor. Det är bättre med heta "hatmatcher" än att möta ett blekt Leksand.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Special Brew wrote:Men visst fan är det kul med känslor. Det är bättre med heta "hatmatcher" än att möta ett blekt Leksand.
Absolut. Heta känslor och hatstämning är ju den bästa kryddan. Och på nåt sätt är det naturligt att andra lag som har ambitionen att utmana AIK i den absoluta toppen att de försöker bygga upp ett hat mot AIK. Och det tycker jag man kunnat se ända sen Rönnberg tog över FHC och särskilt när de börjat gå bättre och varit lite av ett boogeyteam för oss, att han vill provocera, komma med syrliga kommentarer, spela dryg och göra anspelningar. Det är ju hans strategi och då blir ju bara det här jiddret ytterligare en del i det.

Stämmer det att en Frölundaspelare sparkar mot en av våra killar i slutet tycker jag att Bert gör helt rätt. Då kan röläppen sitta och gråta krokodiltårar bäst han vill. Men visst, man hatar ju inte honom och FHC mindre när här gör söjna.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Lappmössan »

Rönnberg gör ett barnsligt försök att flytta fokus från förlusten och Bert svarar lugnt och sansat. Bra.
lobo
Posts: 1592
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Sv: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.

Post by lobo »

jokarfo wrote:Tycker det här är ett fantastiskt kvitto på hur vältränade AIK är även i jämförelse med andra topplag. FHC ser trötta ut efter en 1,5 perioders forcering medan AIK ser betydligt fräschare ut. Följdenligt tar AIK över mer andra halvan av period 2.
Dom vet exakt vad dom gör, Thompson och alla andra. Vi kommer att ha en till svacka i slutet av Januari, sedan kommer inget lag att vinna 4/7 matcher mot oss. Det finns inte. Jag längtar!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Lappmössan »

Eller så är alla andra nedtränade nu och vi har tajmat formen för tidigt... (Tvivlar men man vet aldrig.)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Colton »

Det Bert blir förbannad på är när de sparkar på Burström i slutet. Tyvärr är kommentatorerna för dåliga för att se det. Det är ju helt sjukt hur Arto sitter och kommenterar matchen med Frölundaögon, till exempel sitationen med den höga klubban visar ju tydligt att han inte är opartisk.

Sammanfattningsvis är det underbart att se hur Bert alltid står upp för laget. När Burström blir manglad i hörnet reagerar ingen på isen och det är synd att ingen vågar gå in och bli förbannad. Situationen med Lundberg och Lundqvist hade blivit en helt annan historia om det varit tex Hedman som utdelat den istället. Nu är det "gentlemannen" Lundqvist och Arto ser inte inte sitationen på repris före han dömer ut den som en "olycka".
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Colton »

Ändå helt sjukt att vi fortsätter att vara så överlägsna när våra två mest välbetalda spelare Lehtonen och Schremp är helt bedrövliga. Speciellt Lehtonen är en katastrof just nu och enda anledningen till att han inte får kicken måste vara hans tvåårskontrakt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10082
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Special Brew »

Lehtonen drar ner alla i den kedjan. Måste kännas som ett straff att bli placerad i samma kedja som honom.
pioneer
Posts: 93
Joined: 15 Jun 2011, 23:04

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by pioneer »

jokarfo wrote:
Stämmer det att en Frölundaspelare sparkar mot en av våra killar i slutet tycker jag att Bert gör helt rätt. Då kan röläppen sitta och gråta krokodiltårar bäst han vill. Men visst, man hatar ju inte honom och FHC mindre när här gör söjna.
Jag har iofs inte sett reprisen men visst crosscheckade Janmark klubban i skallen bakifrån på Burström två gånger och sparkade honom med skridskon matchens sista 7 sekunder typ. Reagerade själv på att det ej blev slagsmål direkt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10082
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Special Brew »

Undrar om inte Rönnberg är den sämsta förloraren av alla coacher i SHL. Andreas i HV kan också vara sur, men inte som Rönnberg.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

Colton wrote:Ändå helt sjukt att vi fortsätter att vara så överlägsna när våra två mest välbetalda spelare Lehtonen och Schremp är helt bedrövliga. Speciellt Lehtonen är en katastrof just nu och enda anledningen till att han inte får kicken måste vara hans tvåårskontrakt.
Så nu är Lehtonen dyrare än Zackrisson?
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Trollet »

Älskar att Rönnbergs helyllefasad krackelerar sönder totalt vid motgång. Fint också att han erkänner att "hans killar sitter där nere och är less". Helt i stil med att säga att trashtalk funkade. "Sluta säga så, jag blir ledsen".
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Colton »

Bilderberg wrote:
Colton wrote:Ändå helt sjukt att vi fortsätter att vara så överlägsna när våra två mest välbetalda spelare Lehtonen och Schremp är helt bedrövliga. Speciellt Lehtonen är en katastrof just nu och enda anledningen till att han inte får kicken måste vara hans tvåårskontrakt.
Så nu är Lehtonen dyrare än Zackrisson?
De lär nog ligga på ungefär samma nivå men Zackrisson har varit riktigt bra senaste 15 matcherna. Lehtonen har varit vår sämste spelare i SHL.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by freddus »

Nog tyckte jag att det var rörelser i slutet som tydde på spark/knäing men trodde inte det var så ändå.
Känner man Bert rätt så kan nog han ha varit på/passerat gränsen. Rönnberg torskade både matchen och presskonferensen :)
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Trollet »

Inte en chans i världen att Mikko och Zacke ligger på samma nivå. Z är sjukt mycket dyrare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Trollet wrote:Inte en chans i världen att Mikko och Zacke ligger på samma nivå. Z är sjukt mycket dyrare.
Visst fan snackades det väl om att Mikko kritade på för en lägre lön nu än förra sejouren här? Det allena tyder ju på att han och Zacke är en bra bit ifrån varann i interna löneligan.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Trollet »

Precis. Mikko var billig och Zacke hade storbud från Linköping på flerårs men gick hit.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Bilderberg »

Ja, just min tanke också. Lehtonen är väl snarare ett renoveringsprojekt.

Har han bättre betalt än Forsell t.ex?

Kan inte tänka mig att han är i toppen av löneligan direkt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Colton »

Alltså vi har väll ingen aning egentligen så släpper de. Fortfarande världelös. Trodde stenhårt på honom men han blir bara sämre för varje match. Sandgren hade gjort de bättre...
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by King Kong »

Som dom sparkar mot Burström i slutsekunderna är det väl frågan om inte en avstängning borde ligga i luften..
Att just sparka med skridskon mot en annan spelare brukar normalt sett ses som väldigt allvarligt..

Älskar att Bert svarar upp och att han reagerar och kastar glosor ang. detta till den spelare som sparkar tycker jag bara är positivt..
Skulle dock gärna se att vi hade en sån kille på isen också..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by jokarfo »

pioneer wrote:
jokarfo wrote:
Stämmer det att en Frölundaspelare sparkar mot en av våra killar i slutet tycker jag att Bert gör helt rätt. Då kan röläppen sitta och gråta krokodiltårar bäst han vill. Men visst, man hatar ju inte honom och FHC mindre när här gör söjna.
Jag har iofs inte sett reprisen men visst crosscheckade Janmark klubban i skallen bakifrån på Burström två gånger och sparkade honom med skridskon matchens sista 7 sekunder typ. Reagerade själv på att det ej blev slagsmål direkt.
Jo, jag kollade faktiskt igenom sista minuterna av matchen bara för att och det är under sista typ 10 sekunderna just det utspelar sig. I samband med att Burström låser pucken i kortsargen bakom Svensson så är deras #20, 22 och 10 inblandade och omkring 19:56-57 så ser man tydligt hur Janmark tar sats och matar två rediga sparkbollskickar på benet på Burström. Det är en sak att försöka sparka iväg pucken i tighta situationer i sargspelet men det är så uppenbart att pucken inte är vad han är ute efter att det fan borde lyftas till Disciplinnämnden. Kommer naturligtvis inte ske men nog fan fanns det fog för Bert att bli förbannad nog.

Faktum är att jag blir lite förvånad över hur mycket framförallt Lundquist kommer undan med sett under hela matchen. Sure, han är lite av en gullgosse och så men jag kan faktiskt tycka att det är ett rätt stort problem att han får åka omkring och dra fulsmällar och proppar på våra killar bäst fan han vill. Hela hans byte som ledde fram till att Lundberg gick i isen efter kollisionen i mittcirkeln. Nu är det en smäll som i sig inte motiverar nån avstängning eller så men när man ser det i efterhand så är även det solklart att det är en sista liten fulgrej på väg ut mot byte. En liten blindside träff med axelskyddet. Tycker inte att nån ska söka matchstraff eller ens släppa handskarna men jag skulle väldigt gärna se att den typen av spel mot oss faktiskt straffade sig rejält nån gång. Några totalmanglingar mot sargen? Absolut. En välplanerad open ice-tackling rakt i bröstet? Tipptopp! Kan vara att man bara allmänt steppar upp det fysiska spelet överlag över hela banan, så länge det kostar mer att hålla på på det där sättet. Det stör mig oerhört att AIK från gång till annan uppträder som ett förvånansvärt mjukt lag med tanke på den hårdhet som vi vet finns i truppen.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by jokarfo »

Bert intervjuas av clownmuppen Claes Åkesson om tjafset på PK:n.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/i ... le59446.ab" onclick="window.open(this.href);return false;

Bert gör det jävligt bra helt enkelt.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Colton »

Det syntes väldigt tydligt hur Janmark sparkade på Cmore. Vore kul om nån orkade lägga upp de på youtube så diskussionen lyfts över till de istället. Nu är ju de bertsom hängs ut istället för frölundaspelaren som bevisligen sparkar av frustration.
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by Trollet »

Colton wrote:Det syntes väldigt tydligt hur Janmark sparkade på Cmore.
Fick kanalen mycket ont?

Höhö.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
pioneer
Posts: 93
Joined: 15 Jun 2011, 23:04

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by pioneer »

Colton wrote:Det syntes väldigt tydligt hur Janmark sparkade på Cmore. Vore kul om nån orkade lägga upp de på youtube så diskussionen lyfts över till de istället. Nu är ju de bertsom hängs ut istället för frölundaspelaren som bevisligen sparkar av frustration.
Finns bilder typ 2:05 in på presskonferensen. Om man vill se tills bra klipp finns.
p.north
Posts: 259
Joined: 26 Sep 2011, 20:01

Re: Omg 28 - Frölunda HC - Skellefteå AIK - 5/12 kl. 16.00

Post by p.north »

Att en sån framträdande som Mr Rönnberg gör och som också är säkert en tänkbar framtida coach (är det tänkt)för det svenska landslaget att säga att spelarna sitter i sitt omklädningsrum och är less på Robertsson, vad han gör är att lämna ut sina spelare och samtidigt tar burskydd, jävla feg kuk.. bra chef, denne, han skulle nog lämna ett sjunkande skepp först, ett sånt agerande har han "jaget före laget"
Locked