Löven

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Löven

Post by Empress »

Idag firade man tydligen i Röbäck med fyrverkerier att Löven nu är sist i serien.
Eller är det ngt annat på g där nere??

http://www.vk.se/1108305/nu-smaller-det" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Var det förresten inte ett Premier League lag som hade en skylt på arenan när senast sitt agonistlag vann en match?
När vann Löven senast ??
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Löven

Post by Trollet »

Empress wrote:Idag firade man tydligen i Röbäck med fyrverkerier att Löven nu är sist i serien.
Eller är det ngt annat på g där nere??

http://www.vk.se/1108305/nu-smaller-det" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Var det förresten inte ett Premier League lag som hade en skylt på arenan när senast sitt agonistlag vann en match?
När vann Löven senast ??
28 december.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Löven

Post by svartgulsubkultur »

Ännu en torsk, haha!
0-2 hemma mot Malmö.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Löven

Post by fwd »

Fan vad det känns bra.
Charter Division
Empress
Posts: 7165
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Löven

Post by Empress »

Dom lyckades loosa igen...Löven snart i Ladan....mot SK Lejon.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Löven

Post by Larzon »

Sprättar en kall och uppdaterar matchtråden på TCIM.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Löven

Post by Larzon »

Lite axplock från TCIM.
Senast vi vann var hemma mot Mora, 28/12!!!
Tack löven för att ni förstört allt intresse fram till kvalserien och sen kanske för 20 år framåt :evil:
Man kommer in här och ser att löven leder med 1-0 efter en period och får en sån där konstig surrealistisk känsla.
Vi går och vinner en förstaperiod! Helvetet vilket ras det kommer bli i andra.
Ok vi har varit usla. Men nu när vi spelar bra och leder så kan vi väl ändå försöka vara liiiiite positiva och inte tävla i vem som skriver den mest negativa kommentaren. Spar dem till efter matchen när vi kanske förtjänar det.
Vi höll nollan i 28 minuter. Ett fall framåt.
Hur länge sedan var det vi höll nollan i nästa en och en halv period från nedsläpp? Ett klart fall framåt! Om serien håller på till midsommar så kanske vi till slut vinner en match :lol:
Vi håller på att ordna till alla tiders längsta förlustsvit i Allsvenskan, var tar det stopp? :cry:
Detta var på dom 4 första sidorna.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Toddbertuzzi
Posts: 43
Joined: 15 Jun 2011, 21:47

Re: Löven

Post by Toddbertuzzi »

"Kaffe kaka 14 raka!"

I vanliga fall har jag inte svårt att vara skadeglad när det gäller Löven, men nu tar det ju nästan ont... Det har ju passerat all värdighet. :?
“I may have many faults, but being wrong ain't one of them.” James R. Hoffa ( Jimmy)
lurch
Posts: 406
Joined: 06 Jan 2013, 11:39

Re: Löven

Post by lurch »

Lövens kräftgång är ju bara så underbar! Lövenhalsdukar,mössor å bilder har försvunnit sakta men säkert här på jobbet. Jag njuuuter!!! :D
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Löven

Post by Akerman2 »

Slänger in den här också:
11. Asplöven HC 44m 59p
12. Södertälje SK 44m 57p
-------------------------------
13. IF Troja/Ljungby 44m 48p
14. IF Björklöven 44m 43p

8 matcher kvar, 14p upp. Är snudd på kört, blir en nervkittlande KS :)
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Löven

Post by nomercy »

Denna lördag blir bara bättre och bättre.... :) 1-2 mot Timrå.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Löven

Post by Akerman2 »

Sitter och spanar in lite tänkbart motstånd för Löven i stundande KS. Är ju 3 playoffrundor som avgör vilka div 1 lag som gör Löven sällskap. 4st lag är klara för playoff 3 och de är Piteå, Sundsvall, Nyköping och Vita Hästen (får väl också gälla som favvoriter att knipa KS platserna). Vilka dom får möta återstår att se men det står mellan Östersund, Tegs SK, Hudiksvalls HC, Tierps HK, Huddinge IK, Arlanda, Tingsryds, Västerviks IK, Mariestad, Kristianstads IK, Kalix, Kiruna, Visby/Roma och Kallinge/Ronneby. Svaret har vi 8/3. Kvalserien inleds 13/3.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Löven

Post by Akerman2 »

Helt klar för KS efter förlusten mot DIF ikväll. 14p upp till strecket och 4 omgångar kvar.
Anmärkningsvärt var att man låg 5:a efter drygt halva serien (24omgångar) men sedan rasat som ett korthus.

Fixar man det?
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Löven

Post by freddus »

De hade ju sin streak på drygt 10 vinster så visst har de kapacitet i laget för att klara sig kvar. Deras lägstanivå verkar däremot vara svårslagen enligt det jag hört och det lilla jag sett på tv. Försvaret har varit groteskt dåligt stundtals och de kommer helt klart få det tufft mot många andra lag i KS om de inte får ordning på det. Raycroft var väl en stor del av deras segersvit i början av säsongen och han kan rädda många poäng om han är på topp. Är han inte det så har de egentligen ingenting att sätta in istället. Wälitalos statistik är långt ifrån imponerande bra.
Det är däremot någon dag kvar på transferfönstret och de har varit ute efter förstärkningar tidigare.

Tror de kommer att få kämpa och mycket kommer nog hänga på Raycroft.
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

De verkar ha slagit ett rekord i Allsvenskan, nämligen rekordet i flest förlorade matcher i rad i Allsvenskan!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
HenkeNorthPower
Posts: 23
Joined: 22 Sep 2012, 22:01

Re: Löven

Post by HenkeNorthPower »

Chippen wrote:De verkar ha slagit ett rekord i Allsvenskan, nämligen rekordet i flest förlorade matcher i rad i Allsvenskan!
Hahahaha det är lika bra !
SM GULD !
Crowley
Posts: 11
Joined: 25 Jun 2011, 12:02

Re: Löven

Post by Crowley »

Nä, själv saknar jag Löven och den hatkänsla man hade på derbyn. Kan aldrig uppbringa den känslan mot hasafötterna och är rädd att den uppväxande generationen inte fattar vad det handlar om . Hata Löven för alltid men det är ju vi som ska tillfoga skadan, inte random div1-lag. Drömmen vore att byta ut Groko mot löven och uppleva riktiga derbyn på rätt nivå igen. Skulle då höja mitt engagemang iaf..
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Någon i Tegs sekretariat har humor, spelar AIK låtar medan gd sätter upp sina banderoller, skumdum i T3 arena 2 timmar innan match :-D
DonTomaso
Posts: 4
Joined: 08 Dec 2012, 09:29

Re: Löven

Post by DonTomaso »

På sätt och vis saknar jag också riktiga derbyn mot Löven.
Fast derbyn mellan Lejon och Löven skulle väl inte var helt fel :D
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Löven

Post by norrbaggen »

Att vara inne och läsa på TCIM är för tiden ett sant nöje. Tveksam till att Löven klarar att resa sig om de åker ned i ettan igen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1016
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Löven

Post by PackSwede »

Har du någon direktlånk in på forumet, om man går den rätta vägen via hemsidan verkar man behöva ett konto men jag har för mig att jag kunnat läsa där utan konto om någon postade en länk ?
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Löven

Post by norrbaggen »

User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Löven

Post by Ante »

Låt det hända!
norrbaggen
Posts: 32
Joined: 17 Jun 2011, 23:26

Re: Löven

Post by norrbaggen »

Drömmen är ju Löven ner och Piteå upp. Perfekt att samarbeta med Piteå.
User avatar
haggloader
Posts: 709
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Löven

Post by haggloader »

Håller Löven sig kvar i allsvenskan kommer de vid tre raka vinster nästa säsong ånyo få hybris och vara klar för SHL.
Säkrast är att det åker ut i år.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Löven

Post by Akerman2 »

Lövens J20 torskade hemmamatchen mot Almtuna med 4-5 efter sd. Spelas bäst av 3. I helgen spelas match 2 och ev. 3 i Uppsala. Är alltså näst sista kvalrundan för att ta sig till J20 superelit om jag fattat det rätt.

Löven satsade väl rätt hårt på att ta dit men det verkar gå åt fanders.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Löven

Post by Lappmössan »

Kommentar från en lövare...
Jo vana , men den här gången blir det annorlunda ,minns förra gången löven var i division 1 vissa matcher var det typ jag och 6 pers till i "klacken" lär va tragiskt lite publik på matcherna om dom åker ut igen ,ingen köper årskort för 700 spänn för att se Kalix , till och med jag lär typ gå på enstaka matcher fram till playoff ,Lövens supporterforum verkar dessutom stängas om dom åker ut ,fansen har tappat tålamodet och det har nog även sponsorerna ,dom gav löven en chans dom sponsrade så dom skulle ta sig upp , nu har dom förbrukat sin chans ,åker dom så kommer sponsorerna inte ställa upp igen.Det kommer bli ett lag enbart bestående av juniorer typ ,och dom har inte kvaliten spela på högre nivå än ettan.

Det blir som för Hammarby , hur mycket publik har dom på matcherna ? typ 400? och då har dom ändå sveriges största supporterklubb, inte ens dom orkar gå på matcherna i ettan,och dom lär väl aldrig ta sig upp heller , ja kanske om 20-25 år.
Låt det hända. Dö Löventuren dö!
Chippen
Posts: 14315
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Löven

Post by Chippen »

Åker Löven ur Allsvenskan kommer inte klubben finnas kvar alls.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5702
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Löven

Post by smogz »

Jag hoppas personligen på att då se dom i elitserien igen om några år så jag hoppas verkligen inte de åker ur. Derbyna är ju verkliga höjdpunkter.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Löven

Post by freddus »

Skulle de åka ur har de ändå en räddning i att SHL utökas efter nästa säsong. 2 extra lag ska därmed upp i allsvenskan.
Post Reply