Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Chippen

Re: Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Både Kapanen och Jokkinen bryter alltså med Timrå av personliga skäl.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ossian

Post by ossian »

Ska Lärking (Lärking klapp klapp klapp, Lärking klapp klapp klapp, Lärking klapp klapp klapp) fortsatt vara ansvarig för "situationsrummet"... där de kan påkalla domarens uppmärksamhet vid målskott och matchstraff? Han verkar tyvärr för vår del vara superkåt på att sabotera våra chanser i ett slutspel, det fattar nog alla med ett IQ över 80?

Ska reglerna förtydligas vid målskott? Offside i målgården, försvarande spelares ansvar, dvs målvakt eller back... de har lärt sig att backen kan ibland knuffa in forward, men de har fortfarande inte fattat målvaktens roll... totalt godtyckligt!

För mig personligen känns det 50/50 om jag ska fortsätta följa SHL? Fotbollsallsvenskan har jag helt lagt ned. Kämpa, spring, snedspark. I mitt facebook-feed kom det upp när IFK Göteborg besegrade Barcelona på hemmaplan på 90-talet. Det känns ganska långt bort. Tappar lusten när det är totalt amatörernas afton på sidan av. "Man kan inte riktigt se om pucken är inne"... på reprisen ser man att det ligger en halvmeter in i mål, alternativt studsar ut från nätet i mål. Korpen blandat med samhall. Synskadade typer styr. Lita inte på dina ögon!

Försöker inte låta arrogant nu, men mitt liv är för kort för att få emotionella besvär efter semifinalen mot Brynäs nu när domarn är totalt jävla blind och totalt jävla mutad, samma sak mot Frölunda häromåret. Ligan förtjänar inte min energi.

Motbevisa mig.
Chippen

Post by Chippen »

Det är bara att applådera Brynäs till hur de får tillbaka spelare.
Bäckström kommer bli en attraktion i hela liga och en sådan spelare höjer värdet på SHL.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
aikekke

Post by aikekke »

Hade varit roligt se Adam Larsson hos oss..
dovienya

Post by dovienya »

Blir väldigt intressant att se hur det går för honom. Tempot i SHL är jävligt högt, men det är en riktig klasspelare. Hoppas han får vara hel nog att göra sig rättvisa.
marre

Post by marre »

Vrana och Bäckis SHL!! Börjar känns blekt med Ogge och Pär som spets. Vänder Arvidsson hem nån gång tro?
ossian

Post by ossian »

Bara hoppas att HVs klättring börjar nu!

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... aktskrisen
ossian

Post by ossian »

HV vinner, kul att se!
PackSwede

Post by PackSwede »

FBK sparkar Jörgen Jönsson, lite oväntat ändå...
Chippen

Post by Chippen »

PackSwede wrote: 09 Jan 2026, 22:41 FBK sparkar Jörgen Jönsson, lite oväntat ändå...
Absolut inte oväntat någonstans.
Det oväntade att man väljer att behålla resten
ante08

Post by ante08 »

PackSwede wrote: 09 Jan 2026, 22:41 FBK sparkar Jörgen Jönsson, lite oväntat ändå...
Cam Abbott ny tränare för Färjestad.
https://www.svt.se/sport/ishockey/cam-a ... -farjestad
lobo

Post by lobo »

Rätt dåligt betyg på värvningen av Jönsson... Sparkas efter ett halvår på ett fyra års kontrakt
Personligen tycker jag han verkar okarismatigast av alla okarismatiska, bedrövlig som inspiratör och ledare. Så inte förvånad. Man ska akta sig för att stirra sig blind på föreningsikoner

Sent from my Pixel 8 using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
ante08

Post by ante08 »

Anton Blomqvist får sparken från HV.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ar-sparken
Ultron

Post by Ultron »

HV har blivit en pajasförening. Från hatlag till lustiga familjen. Ett tips: sparka alla som bestämmer; det här är knappast Antons, Angs eller Alla i publikens fel. Kom igen nu - 26/27 måste ni skicka ned Löven i playout.
Knut

Post by Knut »

Angående spelarbudgetar. Såg det här uttalandet från brynäs klubbdirektör:
– Spelarbudgeten kommer att öka ytterligare. Vi behöver säkerställa att det finns förutsättningar att komma topp 6, för att ha chans att vinna guld. Och då behöver man lägga en ekonomisk spelarbudget som ligger topp sex också för att nå dit. Det är naivt att tro att man kan gång på gång komma väldigt högt placerat och ha en låg spelarbudget.
Haha, mm naivt :D
I’ve had a lot of worries in my life, most of which never happened.
ante08

Post by ante08 »

Shinnimin nobbar Löven, sägs vara klar för Linköping. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... inkoping-/
StigVig

Post by StigVig »

ante08 wrote: 11 May 2026, 18:30 Shinnimin nobbar Löven, sägs vara klar för Linköping. https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... inkoping-/
Synd, hade sett fram filmaren i en spygrön matchtröja
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply