Allmänna tråden om SHL (ej lagspecifik)

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Special Brew wrote: Jo det förstår jag, men tisdagsmatchen hade det mesta tycker jag. Att bli emotionellt påverkad är ju viktigt när man ska bedöma underhållningsvärdet tycker jag. Sedan kanske folk utifrån tycker att Skellefteå-Timrå är mer underhållande rent spelmässigt.
Jo, det är ju många aspekter i hur man ser på de olika matcherna och hade du tyckte samma sak om vi förlorat?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Chippen wrote:
Special Brew wrote: Jo det förstår jag, men tisdagsmatchen hade det mesta tycker jag. Att bli emotionellt påverkad är ju viktigt när man ska bedöma underhållningsvärdet tycker jag. Sedan kanske folk utifrån tycker att Skellefteå-Timrå är mer underhållande rent spelmässigt.
Jo, det är ju många aspekter i hur man ser på de olika matcherna och hade du tyckte samma sak om vi förlorat?
Gillar bara filmer med lyckliga slut. ;) Men jag gillar inte att förlora en anfallsglad hockeymatch mot Timrå heller. Gör du det?
Last edited by Special Brew on 16 Nov 2012, 23:48, edited 1 time in total.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hehe...aja, kan vi enas om att Luleå håller på att tråka ut sin egen publik, eller iaf marginalpubliken?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Special Brew »

Chippen wrote:Hehe...aja, kan vi enas om att Luleå håller på att tråka ut sin egen publik, eller iaf marginalpubliken?
Japp. Stackars satar!
:)
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Hehe...aja, kan vi enas om att Luleå håller på att tråka ut sin egen publik, eller iaf marginalpubliken?
Och inte bara marginalpubliken skulle jag vilja säga. Som AIK-supporter och norrbottning är det svårt att inte omges av luleanhängare. Många av mina närmare vänner har både säsongskort och medlemskap i föreningen och det är inte bara en för vilka tålamodet med Rönkens Shutdown-hockey börjar tryta. Många visar tålamod då spelststemet lett till framgångar på kort tid men erkänner också att behållningen för publik och fans dalat som en sten och för en inte obetydlig skara av dessa mina vänner är de eventuella framgångar som kommer denna säsong avgörande för om de ska förnya säsongskorten. Och jag håller på AIK av hela mitt hjärta, tro inget annat, men jag kan inte tycka annat än att det finns en djup tragik i den utveckling som lhf nu går genom. Tragik för sporten naturligtvis.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Nu är han igång igen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5793933.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
jowa
Posts: 471
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by jowa »

Rampa wrote:Nu är han igång igen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5793933.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det vore trevligt om ni som citerar till en länk kunde sammanfatta (alternativt ge rubriken) vad det handlar om. Personligen försöker jag undvika sidor som aftonbladet då jag är trött på deras "skjut från höften"-journalistik och inte vill belöna denna med "sidklick". Nu menar jag inte att ni ska kopiera deras text och klistra in, det räcker med rubriken för att man ska förstå vad artikeln handlar om samt om det är värt att läsa eller inte. Förstå mig gärna rätt, är artikeln intressant kommer även jag att läsa men den dynga vi dagligen bombarderas med slipper jag mer än gärna!
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

I princip har du rätt jowa. I ovan nämnda fall kunde jag ha skrivit "Nu är Ledin i farten igen". Men att börja sammanfatta då man länkar till en artikel känns ju lite "så där". I länkar till tidningsajter ser man ju dessutom vilken tidning det gäller, så det går ju utmärkt att låta bli klicka på dem.
Nu var det även en helt intetsägande artikel, egentligen. Kan bara förklara med att jag satt uttråkad på jobbet.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Äsch, lägger det här.
Jakob Johansson körde ju över Pebben totalt för två omgångar sedan, fick matchstraff för Checking to the head, men verkar ha klarat sig från att bli rapporterad till Lotterinämden. Mycket märkligt måste jag säga, för Pebben blev väl skadad oxå?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by TS_ »

Orkar inte göra en ny tråd, men varför går Holtenstern till Aftonbladet? Känns ju knappast som ett uppköp från Hockeysverige.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Är väl i slutändan an ekonomisk fråga kan jag tänka mig, HS kanske inte har råd att anställa fler.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Tror också det, även om HS är bra så har jag undrat både en och två gånger varifrån pengarna kommer.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

Nog för att hon är bättre än både Wennerholm och Ros men spontant känns det som hennes bloggjournalistik med en massa småklipp och liknande passar perfekt in på klick-kåta AB.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Brynäs fick ju ett segermål bortdömt mot gnaget pga spelare i målgården. Inte riktigt samma bedömning som vid Luleås 3-3 mål mot oss iaf. NU fick man visst inte störa målvakten...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Lappmössan »

Mer lotteri över bedömningarna gällande den regeln än vad det är över diciplinnämnden. Bara blivit ännu mer diffust efter regeländringen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Markman »

HV förlorade sin match mot Modo, så vi tar i kapp en poäng i alla fall, även om vi fortfarande parkerar på andra plats i tabellen. Luleå vinner och knappar in lite grann, ligger 6 poäng bakom med en match mindre spelad.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Zimme »

Markman wrote:HV förlorade sin match mot Modo, så vi tar i kapp en poäng i alla fall, även om vi fortfarande parkerar på andra plats i tabellen. Luleå vinner och knappar in lite grann, ligger 6 poäng bakom med en match mindre spelad.
Rent tekniskt sett en halv period mindre spelad (cirkus), borde finnas god chans att de kryssar den matchen mot HV på Tisdag.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Expressen har listat Elitseriens nollor, där man tagit ut en spelare från varje lag, med motiveringen;

"I varje elitserielag finns spelare med förväntningar på sig att leverera i offensiven"

För Skellefteås del har man valt Adam Pettersson.
Jag har då inte haft det kravet på Adam. "leverera i offensiven" då tänker jag på sådana spelare som Möller, Bellemare, Lindström etc.
Nog för att han kunnat stå för ett par-tre mål så här långt, men att ha den förväntningen på honom. Hade han fått spela högre upp i kedjesystemet så, men njaa, Expressen...
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Hm och åter hm.
Den enda som inte börjat producera som han ska är ju Vesce.
Pettersson gör det han ska, sett till den roll han har men jag kan hålla med dem om att han borde satt en eller två puckar hittills iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by 374 »

De tog ju honom bara för att han är den enda forward son inte gjort ett enda mål, inte för att de förväntar sig att han ska göra många.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Det är varken fråga om att hålla med Expressen om att han borde gjort mål, eller att de inte förväntat sig att han borde ha gjort mål. Det står ju i klartext,

"I varje elitserielag finns spelare med förväntningar på sig att leverera i offensiven"
citat Expressen
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Listan är ju över forwards som ännu inte gjort mål. Vem ska man ta då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

Foppa :)
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Trollet wrote:Listan är ju över forwards som ännu inte gjort mål. Vem ska man ta då?
Vad jag reagerade över är tidningens sätt att dra Adam över samma kam som de övriga. Dom sätter ju själv kriterit "som förväntas" i artikeln. Nu har jag inte koll på i vilka kedjor de övriga spelar, men inte vet jag hur höga förväntningar man ska ha på en relativt färsk elitspelare (junior) i en checkingline.
Dessutom, var har du fått det ifrån, att det bara gällde forwards?
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Skidrow wrote:Foppa :)
Ja, hellre då han.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1866
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by GroovyEd »

Skidrow wrote:Foppa :)
Foppa har målat, från bakom förlängda mållinjen borta mot Luleå.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Skidrow »

GroovyEd wrote:
Skidrow wrote:Foppa :)
Foppa har målat, från bakom förlängda mållinjen borta mot Luleå.
Domar miss ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Trollet »

Rampa wrote:
Trollet wrote:Listan är ju över forwards som ännu inte gjort mål. Vem ska man ta då?
Vad jag reagerade över är tidningens sätt att dra Adam över samma kam som de övriga. Dom sätter ju själv kriterit "som förväntas" i artikeln. Nu har jag inte koll på i vilka kedjor de övriga spelar, men inte vet jag hur höga förväntningar man ska ha på en relativt färsk elitspelare (junior) i en checkingline.
Dessutom, var har du fått det ifrån, att det bara gällde forwards?
Fel, inte forwards. Men ska man välja en spelare i AIK så blir det ändå Adam. Hans kedjekamrater har dessutom gjort mål och han sprutade in mål i Sundsvall. Klart att målet inte är att han inte ska göra några mål alls. Jag tycker också att resonemanget håller, vi gör såpass mycket mål att det ÄR lite märkligt att han inte petat in något. Lägen har för den delen inte saknats heller.

Foppa har iaf gjort ett mål i år och en assist, han har lirat 13 matcher. Adam har lirat 26 och inte gjort en enda poäng.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Rampa »

Trollet wrote: Klart att målet inte är att han inte ska göra några mål alls. vi gör såpass mycket mål att det ÄR lite märkligt att han inte petat in något. Lägen har för den delen inte saknats heller.
Det kan jag mycket väl hålla med om. Och är det någon som förtjänar att få näta, så nog står han på tur.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Allmänna tråden om Elitserien (ej lagspecifik)

Post by Chippen »

Idag ju 6 poängsmatchen uppe i Luleå, eller vad man ska kalla den.
HV har ju läge att dra ifrån i toppen vid dubbla vinster, men vad gäller egentligen?

Det kan ju vara så att spelare är skadade eller sjuka sedsn matchen avbröts, och de får väl inte ersättas?
Sedan är det kanske någon som måste sitta kvar i omklädningsrummet, då de inte var med i första matchen och då måste vänta till nedsläpp i dagens match.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply