Coach Le Mat

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Jag gjorde ett AIK lag och ett lag med spelare från alla lag i elitserien.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: Coach Le Mat

Post by BigGuyJohan »

Joinat :D
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Coach Le Mat

Post by nomercy »

Larzon wrote:
don_tomassso wrote:Borde vara,max ett lag per person.
hmm varför,tycker du det.
Jag håller med om "ettlagsprincipen" i NP Cupen pga att det känns som att vi då ser vem som tippat BÄST inte vem som tippat MEST. Men å andra sidan är det inget jag ligger sömnlös över...tippa på ni, det var ju fina 2:a och 3:e pris också 8-)
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Coach Le Mat

Post by schteffe »

Vi ska skilja på tävlingen "gissa slutresultatet i elitserien" där det utlovas priser från NP och denna "sportchefs-tävling" vid namn Coach Le Mat, där inga priser utom äran utlovats (än). Utifrån det, samt det faktum att det faktiskt framgår vilka personer som kör med flera lag, så ser jag inget problem med att man får delta med flera lag. Lyckas man slå alla andra NP-vänner på näbben med det enda laget man ställer upp med så ger det ju bara extra cred.
tommy muppen
Posts: 2
Joined: 10 Apr 2012, 18:53

Re: Coach Le Mat

Post by tommy muppen »

arsenal wrote:Okey då förstår jag :)
pling
User avatar
Jokard
Posts: 1136
Joined: 19 Jun 2011, 23:47

Re: Coach Le Mat

Post by Jokard »

Man behöver ju inte överdriva med lag. 2-3 per person räcker.

Newtons Lag och Archimedes Principlag är nu redo för match! :twisted:

Hur mycket jag än försöker byta tröja/färg på Newtons Lag så återgår det till samma. Jävla skitspel. Har ju designat en as-snygg tröja!
"Tragedin bakom dramat om mannen med bilen i skogen." - Aftonbladets löpsedel 19/2 -12.

Charter Division
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Ser jag hade tur att det inte funkade spelar bytet för mej, byte ut Boyce-Rotevall Jeremy igår trode jag men det hade inte blivit av :)
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Coach Le Mat

Post by Jablonic »

Aldrig testat CLM, men kör Aftonbladets Dream Team i stället. Tycker deras upplägg är grymt. Någon som testat båda och kan jämföra?
Jablonic
Posts: 749
Joined: 12 Jun 2011, 17:59

Re: Coach Le Mat

Post by Jablonic »

True that.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Coach Le Mat

Post by Bobby »

En skaplig dag för mitt lag med Jocke-Bud-Lindberg-Lindgren-Skogs. 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Coach Le Mat

Post by Poet »

Bob Sacamano wrote:En skaplig dag för mitt lag med Jocke-Bud-Lindberg-Lindgren-Skogs. 8-)
Du har väl 3st så inte konstigt att ett av dom går bra..
2012-05-19
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Coach Le Mat

Post by groenahulken »

Någon som vet om man får behålla sina pengar till rond 2?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Coach Le Mat

Post by Trollet »

groenahulken wrote:Någon som vet om man får behålla sina pengar till rond 2?
Kan jag inte tänka mig?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Coach Le Mat

Post by Trollet »

http://www.coachlemat.se/coachlemat/sida/5865" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen aning om vem fregus är men vilket udda lag. Klingberg + Vesce + Bellemare kan man ju inte direkt ha räknat med i produktionen den här ronden :D
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Coach Le Mat

Post by Bobby »

Trollet wrote:http://www.coachlemat.se/coachlemat/sida/5865" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen aning om vem fregus är men vilket udda lag. Klingberg + Vesce + Bellemare kan man ju inte direkt ha räknat med i produktionen den här ronden :D
Haha, minst sagt.
Fregus hänger här på forumet. Dock inte direkt aktiv.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Coach Le Mat

Post by nomercy »

Bob Sacamano wrote:
Trollet wrote:http://www.coachlemat.se/coachlemat/sida/5865" onclick="window.open(this.href);return false;

Ingen aning om vem fregus är men vilket udda lag. Klingberg + Vesce + Bellemare kan man ju inte direkt ha räknat med i produktionen den här ronden :D
Haha, minst sagt.
Fregus hänger här på forumet. Dock inte direkt aktiv.
I min bok: Hellre ett lag med långtidsskadade och ej anlända artiskontrakterade AIK-spelare än ett lag med spelare från andra lag. Men även jag måste erkänna att "Fregus" lag var synnerligen intressant... :D
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

Gjorde ett nytt lag tidigare idag på skoj för att få in Vesce i ett lag. Med typ inga pengar kvar och en forwardsplats kvar så blev det till slut Gnagets Janmark-Nyhlén som fick bilda lina med Vesce och Jimmie...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Coach Le Mat

Post by nomercy »

Zimme wrote:Gjorde ett nytt lag tidigare idag på skoj för att få in Vesce i ett lag. Med typ inga pengar kvar och en forwardsplats kvar så blev det till slut Gnagets Janmark-Nyhlén som fick bilda lina med Vesce och Jimmie...
3 pytsar - hittills - ikväll.... :shock:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

Nån gång ska man ju ha flyt, har gått och surat för att jag trodde jag valt Hynning istället men jag hade fel där. :-)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Har Ryan i båda mina lag :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Coach Le Mat

Post by Larzon »

Skidrow wrote:Har Ryan i båda mina lag :)
Jävla oflyt du har då.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Jupp, men det blir bättre :)
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Coach Le Mat

Post by Markman »

Ni kommer väl ihåg att gå in och välja ut ett nytt lag, nu när första ronden är avslutad. Det fortsätter inte automatiskt med det lag ni hade i rond 1, utan inför varje rond måste man köpa ett nytt lag för 20 miljoner (ingen ökning beroende på prestation i tidigare ronder alltså).
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

Spelarpriserna verkar vara ungefär desamma som i början av första rundan.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Coach Le Mat

Post by Markman »

Zimme wrote:Spelarpriserna verkar vara ungefär desamma som i början av första rundan.
Jepp, de är nollställda till utgångsnivå. Dock har de väl korrigerat till dem efter CLM-poängprestation, för jag tror inte att t.ex. Arvidsson var dyrare än Petterström när säsongen började.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

Vissa skillnader är det men inga gigantiska, Wesslau är dyrare ex. (även om jag tror alla som väljer honom går på en nit)
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Coach Le Mat

Post by Chippen »

Markman wrote: Jepp, de är nollställda till utgångsnivå. Dock har de väl korrigerat till dem efter CLM-poängprestation, för jag tror inte att t.ex. Arvidsson var dyrare än Petterström när säsongen började.
Nollställda och korrigerade, hehe...helgardering is the shit :lol:

De som fått ändrat pris är väl i största del de som tillhörde den nedre delen av prisstegen. Toppskiktet verkar rätt orört, inte för att jag riktigt kommer ihåg vad spelarna kostade från början heller iofs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Coach Le Mat

Post by Bobby »

Markman wrote:
Zimme wrote:Spelarpriserna verkar vara ungefär desamma som i början av första rundan.
Jepp, de är nollställda till utgångsnivå. Dock har de väl korrigerat till dem efter CLM-poängprestation, för jag tror inte att t.ex. Arvidsson var dyrare än Petterström när säsongen började.
Nja, Skogs och Lindberg har ökat mycket.
Finns inte en chans att jag har råd med laget jag körde med under hela första rundan...
Blir inte ens kompenserad trots min seger i ligan. :evil:
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Poet
Posts: 2480
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: Coach Le Mat

Post by Poet »

Bob Sacamano wrote:
Markman wrote:
Zimme wrote:Spelarpriserna verkar vara ungefär desamma som i början av första rundan.
Jepp, de är nollställda till utgångsnivå. Dock har de väl korrigerat till dem efter CLM-poängprestation, för jag tror inte att t.ex. Arvidsson var dyrare än Petterström när säsongen började.
Nja, Skogs och Lindberg har ökat mycket.
Finns inte en chans att jag har råd med laget jag körde med under hela första rundan...
Blir inte ens kompenserad trots min seger i ligan. :evil:
Inte?
Du behåller ju dina totala poäng från den tidigare omgången.
2012-05-19
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Sv: Coach Le Mat

Post by Bobby »

Jag skulle föredra att man fick köpa spelarna för samma pris alternativt att man fick tillbaka den totala summan av spelarna man hade i laget. (Deras nya värden alltså) Eftersom det är vad de kostar nu.
Dä ä bra Mikalsån!
Post Reply