Coach Le Mat

Allt Annat

Moderator: Styrelsen

User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Coach Le Mat

Post by schteffe »

Nu när Hockeyligans "managerspel" Coach Le Mat har gjorts gratis finns det ingen anledning att vi inte ska sätta upp en intern tävling här för alla forumiter att delta i. Sätt samman ditt eget lag och tävla om vem som är den som bäst förutsäger olika spelares framgångar i serien som nalkas. Beroende på uppslutningen kan det kanske bli aktuellt med något pris utöver äran också, vad vet jag.

Gör ditt lag på: http://www.coachlemat.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Sök sedan efter ligan nedan.

Ligans namn är: NP Cup
Ligans lösenord: northpower1213

Må den bäste sportchefen vinna!

Image
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Det går inte, man måste ha facebok konto.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Coach Le Mat

Post by Chippen »

Behöver man väl inte? Jag loggade då in med mitt anv.namn och lösen sedan förra året.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Coach Le Mat

Post by Markman »

Lag skapat!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Coach Le Mat

Post by Bobby »

Skidrow wrote:Det går inte, man måste ha facebok konto.
Nej. Det går utmärkt att använda sin vanliga mail.

Förövrigt; Riktigt kul initiativ! Hoppas att många går med.
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Coach Le Mat

Post by Trollet »

Bob Sacamano wrote:
Skidrow wrote:Det går inte, man måste ha facebok konto.
Nej. Det går utmärkt att använda sin vanliga mail.

Förövrigt; Riktigt kul initiativ! Hoppas att många går med.
Skitkul, tills Jablonic går med...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Coach Le Mat

Post by Chippen »

Visst är det detta som är typ gamla dreamteam och helt olikt det som AB har?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Coach Le Mat

Post by arsenal »

Får man anmäla hur många lag som helst i NP ligan,eller max antalet 2 lag?
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Coach Le Mat

Post by schteffe »

Inte bestämt vad jag vet. Har personligen ingen synpunkt.
13 lag anmälda för närvarande - ni som inte har något lag inne än, kom ihåg att det är gratis och vill/kan man inte ägna så mycket tid åt det så behöver man inte göra mer än att bestämma sig för sex spelare i början och låta dessa mata på, man behöver alltså inte göra några byten.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Coach Le Mat

Post by Erwynn »

schteffe wrote:Inte bestämt vad jag vet. Har personligen ingen synpunkt.
13 lag anmälda för närvarande - ni som inte har något lag inne än, kom ihåg att det är gratis och vill/kan man inte ägna så mycket tid åt det så behöver man inte göra mer än att bestämma sig för sex spelare i början och låta dessa mata på, man behöver alltså inte göra några byten.
Inte att glömma är ju dom fyra ronderna man spelar, då man måste göra nytt lag inför varje rond!
Rond 1: 2012.09.18 - 2012.11.03

Rond 2: 2012.11.13 - 2012.12.09

Rond 3: 2012.12.18 - 2013.02.02

Rond 4: 2013.02.12 - 2013.03.05
Hata allt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Coach Le Mat

Post by arsenal »

Man behöver väl inte skapa nytt lag för varje omgång eller? går väl köra på som vanligt med lagen man är?
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Coach Le Mat

Post by schteffe »

Vi får väl se! Ingen omfattande insats oavsett. 18 lag nu.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Coach Le Mat

Post by Erwynn »

arsenal wrote:Man behöver väl inte skapa nytt lag för varje omgång eller? går väl köra på som vanligt med lagen man är?
"När en rond tar slut sparas tränarens uppgifter och lagets namn, men lagets spelare måste väljas på nytt inför varje rond. Man kan börja sätta ihop lag några dagar innan ronden börjar."
Tolkar det som att man behöver peta ihop ett nytt lag igen vid ny rond. Men som sagt, ingen större ansträngning som behövs!
Hata allt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Se på fan, såg bara över allt FACEBOOK men under stod det ju logga in, inte logga in på facebook.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Coach Le Mat

Post by arsenal »

Erwyn wrote:
arsenal wrote:Man behöver väl inte skapa nytt lag för varje omgång eller? går väl köra på som vanligt med lagen man är?
"När en rond tar slut sparas tränarens uppgifter och lagets namn, men lagets spelare måste väljas på nytt inför varje rond. Man kan börja sätta ihop lag några dagar innan ronden börjar."
Tolkar det som att man behöver peta ihop ett nytt lag igen vid ny rond. Men som sagt, ingen större ansträngning som behövs!

Tolkar ja detta rätt nu,alltså efter rond 1 är klar så ska man byta ut alla spelare man har och välja 3 nya forwards,2 backar,1målvakt?eller kan man låta de vara som man har och köra samma lag?

Sen under hela rond 1 perioden,måste man köra samma hela tiden,eller har man 1-2 byten per omgång?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

5 byten per omgång rond har man.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Coach Le Mat

Post by Erwynn »

arsenal wrote:
Erwyn wrote:
arsenal wrote:Man behöver väl inte skapa nytt lag för varje omgång eller? går väl köra på som vanligt med lagen man är?
"När en rond tar slut sparas tränarens uppgifter och lagets namn, men lagets spelare måste väljas på nytt inför varje rond. Man kan börja sätta ihop lag några dagar innan ronden börjar."
Tolkar det som att man behöver peta ihop ett nytt lag igen vid ny rond. Men som sagt, ingen större ansträngning som behövs!

Tolkar ja detta rätt nu,alltså efter rond 1 är klar så ska man byta ut alla spelare man har och välja 3 nya forwards,2 backar,1målvakt?eller kan man låta de vara som man har och köra samma lag?

Sen under hela rond 1 perioden,måste man köra samma hela tiden,eller har man 1-2 byten per omgång?
Formulerade mig lite dåligt, givetvis är det bara nya spelare man behöver välja till sitt gamla lag!
Hata allt.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Coach Le Mat

Post by arsenal »

Erwyn: Men om jag är nöjd med spelarna ja haft hela rond 1,måste ja endå byta ut dom,eller avgör man själv vilka man vill byta ut?

Som jag fatta typ på dig så måste man byta hela kedjan vid varje ny rond oavsätt om man är nöjd eller så med spelarna man har haft hela rond 1 eller förstår ja fel?

Tillexempel om jag har haft Jocke Lindström hela ronden och han har gett mycke poäng,får ja inte behålla han till rond 2 då?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Coach Le Mat

Post by Zimme »

Som jag tolkar det måste man välja spelare inför varje rond men det finns inget hinder mot att ha samma spelare som i föregående rond.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Coach Le Mat

Post by Erwynn »

arsenal wrote:Erwyn: Men om jag är nöjd med spelarna ja haft hela rond 1,måste ja endå byta ut dom,eller avgör man själv vilka man vill byta ut?

Som jag fatta typ på dig så måste man byta hela kedjan vid varje ny rond oavsätt om man är nöjd eller så med spelarna man har haft hela rond 1 eller förstår ja fel?

Tillexempel om jag har haft Jocke Lindström hela ronden och han har gett mycke poäng,får ja inte behålla han till rond 2 då?
Behålla får du, men tror du måste inför varje omgång "välja om" ditt lag. Alltså om du är nöjd, bara gå in och köpa samma femma+målis som tidigare.
Hata allt.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Coach Le Mat

Post by Chippen »

Det brukar väl vara så att allt nollställs, dvs du återgår till din 20 mille, men att priset på spelarna förändras inför varje rondstart vilket gör att om du haft spelare som slutar på högre summa än vad de började på så kan slutsumman bli mer än 20 mille och du måste lika fullt byta ut dem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
arsenal
Posts: 213
Joined: 13 Aug 2011, 06:59

Re: Coach Le Mat

Post by arsenal »

Okey då förstår jag :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Coach Le Mat

Post by Trollet »

Funkar dåligt att regga sig, sidan står still verkar det som. Nån som kan testa?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Coach Le Mat

Post by Erwynn »

Trollet wrote:Funkar dåligt att regga sig, sidan står still verkar det som. Nån som kan testa?
Tar mig inte heller in!
Hata allt.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Coach Le Mat

Post by Trollet »

Kan ju tipsa om att inte försöka göra ett lag när sajten är så här. De spelare man valt sparas inte så när sidan kukar ur (typ hela tiden) så måste man börja om.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Coach Le Mat

Post by Chippen »

För mig funkar det då helt utan problem.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Coach Le Mat

Post by Skidrow »

Fasnade en gång per lag för mej så jag blev tvungen att trycka på gör lag och börja om igen, men då viste jag ju vilka spelare så det gick fort.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Coach Le Mat

Post by Markman »

Just nu 27 lag registrerade, dock är 15 av dessa fördelade på 7 tränare (6 dubbel-lagare och 1 trippel-lagare) om jag räknat rätt. Kul med bra uppslutning i alla fall, det kan bli grymt kul att följa tävlingen! :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Coach Le Mat

Post by don_tomassso »

Borde vara,max ett lag per person.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Coach Le Mat

Post by Larzon »

don_tomassso wrote:Borde vara,max ett lag per person.
hmm varför,tycker du det.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Post Reply