#9 Viktor Arvidsson

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2055
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rollie »

Han är fan inte sämre än Möller spelmässigt, skulle snarare säga bättre. Skillnaden är bara att Möller någon gång emellanåt gör mål.
Fdskebo
Posts: 1116
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Fdskebo »

De flesta är nog överens om att grabben har talang, bra skott och "big balls".

Men bara för att han har ett bättre skott och är "flashigare" än Petterström så betyder det ju inte per automatik att han tillför laget mer.

Jag tycker att det är bra för framtiden att han får ett gäng matcher i rad, att han får utmana, känna på hur det är och vad han behöver förbättra. Han har förtjänat chansen att visa vad han går för och bör få den chansen (eftersom vi har lyxen att kunna erbjuda det) tills det inte finns någon plats kvar, dvs när Vesce kommer, eller PEB för den delen.

Victor SKA lira i 1-3 kedjan, OM han ska spela. I första eller andra platsar han inte, och snart kanske han inte gör det i tredje heller. MEN, han gör det bra, och det kommer att göra honom BÄTTRE.
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by BigGuyJohan »

Fdskebo wrote:De flesta är nog överens om att grabben har talang, bra skott och "big balls".

Men bara för att han har ett bättre skott och är "flashigare" än Petterström så betyder det ju inte per automatik att han tillför laget mer.

Jag tycker att det är bra för framtiden att han får ett gäng matcher i rad, att han får utmana, känna på hur det är och vad han behöver förbättra. Han har förtjänat chansen att visa vad han går för och bör få den chansen (eftersom vi har lyxen att kunna erbjuda det) tills det inte finns någon plats kvar, dvs när Vesce kommer, eller PEB för den delen.

Victor SKA lira i 1-3 kedjan, OM han ska spela. I första eller andra platsar han inte, och snart kanske han inte gör det i tredje heller. MEN, han gör det bra, och det kommer att göra honom BÄTTRE.
Agree
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Fdskebo wrote:De flesta är nog överens om att grabben har talang, bra skott och "big balls".

Men bara för att han har ett bättre skott och är "flashigare" än Petterström så betyder det ju inte per automatik att han tillför laget mer.

Jag tycker att det är bra för framtiden att han får ett gäng matcher i rad, att han får utmana, känna på hur det är och vad han behöver förbättra. Han har förtjänat chansen att visa vad han går för och bör få den chansen (eftersom vi har lyxen att kunna erbjuda det) tills det inte finns någon plats kvar, dvs när Vesce kommer, eller PEB för den delen.

Victor SKA lira i 1-3 kedjan, OM han ska spela. I första eller andra platsar han inte, och snart kanske han inte gör det i tredje heller. MEN, han gör det bra, och det kommer att göra honom BÄTTRE.
Tack för de orden!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Idag tycker jag Arvidsson hade en riktigt bra blick för spelet och tog inte enbart egna skott. Som han spelade idag vill jag se mera av.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3094
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Foppas skridskocoach »

Skottet i ribban i andra perioden var värt ett bättre öde.
Tigerränderna går aldrig ur.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by kurtivar »

idag fick såg man att han inte platsar i en 3 eller 4 formation.
han ska spela med dom bästa, för då är han som bäst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

På vilket sätt platsade han inte?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

King Kong wrote:På vilket sätt platsade han inte?
Det är väl kanske inte rättvist att bedöma honom efter att fått spela med en center som egentligen är back och en forward som har ström i klubban hela tiden.
Men ja, han bör inte spela i en kedja utan en spelare som kan hantera pucken och ge honom passningar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rollie
Posts: 2055
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rollie »

Med full trupp så lär vi kunna ställa en hyfsat vass 3:e lina på isen, och där ska Arvidsson ingå.
Chippen
Posts: 14312
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Rollie wrote:Med full trupp så lär vi kunna ställa en hyfsat vass 3:e lina på isen, och där ska Arvidsson ingå.
Med full trupp så ser jag det inte alls som en självklar het att han ska ingå i en 3:e lina
Vem av följande ska du peta ner till 4:e?

Holloway
Möller
Bellemare
Jimmie
Jocke L
Vesci
Forsell
Melker
Oscar
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3197
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by marre »

Jimmie-Oskar-Jocke
Vesce-Bellmare-Holloway
Möller-Forsell-karlsson

Är det självklart att Arvidsson slår ut nån av dom? :shock: Melker som center då och Forre i fjärde men nej Forre är för bra för en fjärdelina..
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Trollet »

Flyttat lite inlägg till formationstråden.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Arvidssons utväxling vid 2-1 igår är grym, tror inte ens Antos var så snabb på rören. Ska vara omöjligt göra som han gjorde och bara trampa förbi backen på det sättet.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by smogz »

Nu var ju backen ifråga inte back utan Ove Molins son
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Simon Löf är back.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by smogz »

Just det det var ju Oskar L som drog Ove MOlins son upp på läktarn.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Rollie
Posts: 2055
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rollie »

Visst går brünäsarn bort sig en aning, men trots allt en klassprestation med en grymt bra avslut.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Löf går ju ut mot sargen för att 99% av alla spelare i Arvidssons situation försöker avancera längst med sargen in i offensiv zon. Synd bara för Löf att Arvidsson är en av de övriga. Han är en av de största talanger klubben fått fram och jag ser inte hur han, med en smula mer rutin och mognad, ska kunna misslyckas med att bli en stjärna i ES åtminstone. (Storleken kan ställa till det i NHL). Ex ribbskottet mot Solna är pure klass.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by smogz »

Gissar att han drog nytta av att vara rajtare. Löfs agerande hade antagligen varit rätt om en leftare kommit, dvs i 80 procent av fallen. Fantastisk prestation av Arvidsson ifall nån tror baserat på mina tidigare inlägg att jag inte tyckte det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Pontusbackstrom »

http://www.expressen.se/sport/hockey/el ... mtidsnamn/" onclick="window.open(this.href);return false;


Sportexpressen skriver

Viktor Arvidsson, AIK

Position: Forward

Född: 1993 Matcher: 13 Mål: 2 Assist: 1 Poäng: 3 Plusminus: 3

Kommentar: Tillsammans med Elias Lindholm är nog Viktor Arvidsson den mest sevärda junioren hittills i elitserien. Har en ruskig fart, riktigt bra skott och när han dessutom är helt oblyg och vågar ta för sig blir det riktigt intressant.


Lägg märke till att de skriver ut AIK det lag han spelar i, nu börjar media förstå att vi är det riktiga AIK!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lappmössan »

Nog för att jag håller med om vad de skriver om Viktor men vilken usel lista.
Pontusbackstrom
Posts: 354
Joined: 03 Jul 2011, 17:43

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Pontusbackstrom »

Lappmössan wrote:Nog för att jag håller med om vad de skriver om Viktor men vilken usel lista.

Jo jag håller med!
User avatar
Markman
Posts: 7856
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Markman »

Fick sitt mål mot Brownass utsett till veckans näst snyggaste mål av hockeyligans tittare.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Bilderberg »

Och Lindbergs var inte ens med i topp 5, dåligt tycker jag...
Trollet
Posts: 8489
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Trollet »

Arvidsson uttagen till Småkronorna. Från hemsidan:


Huvudcoachen Roger Rönnberg har tagit ut Juniorkronorna/Team 20:s trupp till en 4-nationersturnering i Gärdehov, Sundsvall, under tiden den 9-11 november 2012.

I truppen finns Skellefteå AIK:s forward Viktor Arvidsson uttagen.

Deltagare är Finland, Ryssland, Sverige och Tjeckien.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Har gjort en riktigt stark inledning på sin första säsong i ES..!
Kanske den junior på forwardssidan som gjort mest intryck på mig sin debutsäsong i ES..
Helt klart skall en plats vigas åt honom, om än det skulle vara i en 4:e lina..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Bilderberg
Posts: 1297
Joined: 15 Jun 2011, 22:27

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Bilderberg »

Tror inte heller det skulle hämma Arvidsson utveckling att hamna i fjärdekedjan. I hans låga ålder är det nog bara en bra erfarenhet.

Frågan är bara om laget i sin helhet tjänar på att ha Arvidsson i fjärde istället för Petterström tex?
User avatar
smogz
Posts: 5701
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by smogz »

Trollet wrote:Arvidsson uttagen till Småkronorna. Från hemsidan:


Huvudcoachen Roger Rönnberg har tagit ut Juniorkronorna/Team 20:s trupp till en 4-nationersturnering i Gärdehov, Sundsvall, under tiden den 9-11 november 2012.

I truppen finns Skellefteå AIK:s forward Viktor Arvidsson uttagen.

Deltagare är Finland, Ryssland, Sverige och Tjeckien.

Då måste jag tamejfan gå och titta, lämpligt med såna matcher att indoktrinera sin 6-åring på hockey. Nu är det bara Pockemon som gäller och den skiten fattar jag absolut inget av.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Måste få fortsatt förtroende..
Åker oändligt mycket skridskor, kämpar och sliter, och är ett hot framåt..
Fin stänkare ikväll!
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Post Reply