#9 Viktor Arvidsson

Moderator: Styrelsen

Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Noterade ni grejen med Ledin vid tekningen innan målet?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by nomercy »

Chippen wrote:Noterade ni grejen med Ledin vid tekningen innan målet?
Nej, vad hände?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Först lite tuppfäktning, sedan stöd Arvidsson och småryckte hela tiden för att visa Ledin att han var redo att åka. När sedan pucken släpps har han växlat förbi Ledin på en gång och får pucken. Resten vet vi ju :-)

Låter kanske inte så speciellt, men såg kaxigt ut som fan :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Markman »

Måste säga att det är föredömligt att åka med klubban i isen när han väntar på passet från Emanuelsson som leder fram till 5-2. Fullständigt beredd att nypa till så fort pucken kommer!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lappmössan »

Såg ut att få ett slag på handen (handsken flög) när det var ca 1 min kvar, utgick och sågs inte till när de ställde upp efter matchen. Får hoppas att det inte var något allvarligt...

Blödning. http://bloggar.expressen.se/sjoberg/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Special Brew »

Föga förvånande att vi åker på en skada. Börjar bli van nu.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Zimme »

Ska inte vara nån fara med honom.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by kurtivar »

var en notis om honom i vk där sa han att han spelar i morgon
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Bäst på isen idag tycker jag.
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Foppas skridskocoach »

Ja, åtminstone i det svarta laget.
Tigerränderna går aldrig ur.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by 374 »

Som väntat uttagen i JVM-truppen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Foppas skridskocoach »

Svinbra ikväll!
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Målgesten får han pluspoäng för helt klart!

Klassmål där han slår ner en passning på volley, fintar ner keepern och lägger den snyggt i tom kasse..

Har sagt det förr, Arvidsson har helt klart spelat till sig en plats för mig, även om det skulle bli i e 4:e lina..
Går idag klart före Vesce också enl. mig, precis som Emanuelsson..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rampa »

Håller med dig Kingen. Han skulle förmodligen inte göra bort sig i någon av kedjorna idag.
Men, vem eller vilka får flytta på sig om alla blir friska/skadefria?
Vi har två produktiva forwards på rehab. Fast, det kanske spelar midre roll var de placeras, bara så bästa laget är på is under matcherna. Vilket fan inte blir lätt att reda ut från match till match.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Holloway - Melkin - Bellemare
Lindström - Forssell - Ericsson
Möller - Lindberg - Arvidsson
Emanuelsson - Lundberg - Pettersson

Extra: Petterström
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Petterström är alldeles för viktig och nyttig för laget för att hamna som 13:e.
Dock svårt att få in honom tyvärr och ska han in så blir det nog tyvärr på Emanuelssons bekostnad.

Arvidsson spelar bra nu och lär sig hela tiden. Börjar lyfta blicken, dock lite för sällan för in smak ännu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rampa »

Läste en intervju av Viktor i PT, där reportern i ämnet J-VM säger "- JVM är inte bara en TV-succé utan även en chans att visa upp sig för NHL-klubbarna," och menar att Viktor är inte draftad. Då svarar Viktor;

-Det bryr jag mig inte så mycket om. Jag har bestämt mig för att stanna i Skellefteå i tre år och se om jag utvecklas.

Ganska moget och inte desto mindre roligt för oss fans.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Skidrow »

Och goren skulle bara spela med oss för att veckan senare skriva på för Färjestad.

Man kan hoppas men får han ett bra erbjudande av ett NHL lag flyttar han, det man hoppas är att det tar 2år lr så =)
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Poet »

Skidrow wrote:Och goren skulle bara spela med oss för att veckan senare skriva på för Färjestad.

Man kan hoppas men får han ett bra erbjudande av ett NHL lag flyttar han, det man hoppas är att det tar 2år lr så =)
Att jämför Goren och Arvidsson känns inte riktigt rätt då Goren är ett ärkesvin.
2012-05-19
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Skidrow »

Var mer att det är en klysha, jag ska stanna i tre år. Så länge som vi får chansen att se honom är jag glad.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rampa »

Magnus Nyström, Expressen, hyllar inte bara Skellefteå, utan även Viktor, då han skriver,
"-Och med risk för att bli tjatig: Jag blir på gott humör så fort Viktor Arvidsson är på isen."


http://www.expressen.se/sport/kronikore ... lomma-nhl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Chippen »

Men tyvärr är väl den generella åsikten att Nyström är en pajas, och dessutom har han ju alltid fel, så varför lyssna denna gång? :-)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Poet »

Chippen wrote:Men tyvärr är väl den generella åsikten att Nyström är en pajas, och dessutom har han ju alltid fel, så varför lyssna denna gång? :-)
För nu får vi höra det vi vill höra. ;)
2012-05-19
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Sv: #9 Viktor Arvidsson

Post by Rampa »

Chippen wrote:Men tyvärr är väl den generella åsikten att Nyström är en pajas, och dessutom har han ju alltid fel, så varför lyssna denna gång? :-)
Jag läste artikeln en extra gång och kan inte se var han har fel denna gång. I alla fall tycker jag ganska likt Nyström i det han framför i artikeln. Om jag däremot tyckt att Viktor är dålig, då har jag kunnat hålla med dig.
User avatar
Poet
Posts: 2479
Joined: 04 Nov 2011, 22:46
Location: Gräddhyllan

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Poet »

Hög elitserieklass på målgesten också!
2012-05-19
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by King Kong »

Gillar svaret på Wikegårds fråga igår:

Wikegård - Viktor, vad tänker du på innan du hoppar in på isen vid ett byte, vad har du i skallen?
Arvidsson - Att benen skall gå!


Hoppas han fortsätter tänka så och jobba på det viset, det kommer att göra honom till en kanonspelare!
Det är så underbart att se att vi från topp till "botten" har byggt med spelare som täcker enormt mycket is, med bra fart under rören och spelare som tillför i samtliga zoner..
Där är nyckeln till vår framgång helt klart!

Jättekul också att AIK fostrar spelare i den formen!
Arvidsson, Melker, Lindberg, Emanuelsson mfl kommer alla upp med en jättebra attityd och en förståelse om vad som krävs för att skapa sig så bra förutsättningar som möjligt för att lyckas..
Samtidigt ser och lär dom av spelare som Bellemare, Jimmie, Lindström och Holloway..

Därför ser jag inte heller något problem med att peta in en kille som Arvidsson i en 4:lina, han gör ett stort jobb och är ett hot framåt..
Det skulle göra AIK än starkare och jobbigare att möta..
Att man måste ha en 4:e lina som bara jobbar defensivt och "dödar tid" är "old school" att tänka..

Om det sen blir NHL eller ej för Legolas ;) återstår att se, han kommer förmodligen precis som Burström att alltid ha storleken mot sig..
Men jag älskar hur som helst det faktum att vi idag får fram killar som Arvidsson och gänget..
Helt sjukt eg. :D
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Lubbe »

Rönnberg sa häromdan att Arvidsson skulle lira i samma kedja som Viktor Rask & Alexander Wennberg.

Just nu spelar Sverige-USA träningslandskamp inför JVM, i Finland.
Men ingen Arvidsson i laguppställningen. Istället spelar Nick Sörensen i den kedjan.
Int har väl Arvidsson gått och blivit skadad? Krasslig?
http://bigdata.lahtis-enterprises.com/m ... 1f0ef7c75b" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by TS_ »

Han och Lindholm vilar.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Markman »

Lubbe wrote:Rönnberg sa häromdan att Arvidsson skulle lira i samma kedja som Viktor Rask & Alexander Wennberg.

Just nu spelar Sverige-USA träningslandskamp inför JVM, i Finland.
Men ingen Arvidsson i laguppställningen. Istället spelar Nick Sörensen i den kedjan.
Int har väl Arvidsson gått och blivit skadad? Krasslig?
http://bigdata.lahtis-enterprises.com/m ... 1f0ef7c75b" onclick="window.open(this.href);return false;
Någon förkylning eller liknande.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: #9 Viktor Arvidsson

Post by Oracle »

Kul att han fått köra några kassar i JVM.
Post Reply