#2 Erik Andersson

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

#2 Erik Andersson

Post by Trollet »

Född: 1982-04-15 i Umeå
Position: Back, vänsterskytt
Längd: 181 cm
Vikt: 81 kg
Kontrakt: Tryout

Image
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #2 Erik Andersson

Post by Markman »

Enligt norran ska han spela med nr 2 på ryggen.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: #2 Erik Andersson

Post by groenahulken »

Vad händer om Erik gör det skit bra under sin try-out och AIK vill förlänga?
Kan det bli så att Linköping isf begär att AIK ska stå för hela hans lönekostnad?
User avatar
Plissken
Posts: 234
Joined: 15 Jun 2011, 23:25
Location: Skellefteå, Sweden
Contact:

Re: #2 Erik Andersson

Post by Plissken »

groenahulken wrote:Vad händer om Erik gör det skit bra under sin try-out och AIK vill förlänga?
Kan det bli så att Linköping isf begär att AIK ska stå för hela hans lönekostnad?
Min gissning är att samtliga scenario:s redan är färdigförhandlade
Brain: Swear to God Snake, I thought you were dead...
Snake Plissken: Yeah, you and everybody else!
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #2 Erik Andersson

Post by bsa »

I min värd är EA en bra värvning. När ett lag får massift missflyt typ LHC är det inte lätt att prestera för individen. AIKs backbesättning är otroligt ung, en längre skada eller ett mellanår på Lindren eller Skogen blir det rena dagiset.
Han har varit en toppback i Elitserien flera år, det fanns ju en anledning till hans kontrakt, jag tror det blir bra. 8-)
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #2 Erik Andersson

Post by Markman »

En "välkommen tillbaka"-intervju med Erik, undertecknad addebeck: http://northpower.nu/wordpress/?p=4927" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #2 Erik Andersson

Post by don_tomassso »

Ännu en mini lirare på kontot.Inte den direkt spelar typ vi behöver på backen.
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: #2 Erik Andersson

Post by Draper »

Som klippt och skuren för AIK!
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #2 Erik Andersson

Post by bsa »

Ska ingen klaga på EA, han är ju värdelös. :lol:
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: #2 Erik Andersson

Post by marre »

Vad håller Cluben på med?? :shock: EA är en klassback! :)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #2 Erik Andersson

Post by 374 »

Det var nog främst i omklädningsrummet han var omöjlig.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #2 Erik Andersson

Post by svartgulsubkultur »

374 wrote:Det var nog främst i omklädningsrummet han var omöjlig.
Syn.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #2 Erik Andersson

Post by 374 »

Det antyds ju lite i Norrans hockeybilaga.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #2 Erik Andersson

Post by svartgulsubkultur »

Det tolkade då jag som väldigt med glimten i ögat.
Erik känns för mig som ganska ödmjuk och inte alls dryg.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #2 Erik Andersson

Post by Chippen »

Klart att det var med glimten i ögat om EA. Det var ju rätt många som fick pikar i kommentarerna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #2 Erik Andersson

Post by 374 »

Att det är sagt med glimten i ögat innebär inte att det inte finns en sanning bakom.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #2 Erik Andersson

Post by smogz »

Hur som helst är det väl rätt ointressant nu. Dock har jag viss förståelse att man är sur om man tycker att man är tillräckligt bra men inte får spela nångång.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #2 Erik Andersson

Post by kurtivar »

är han skadad? spelade bara 7 minuter mot frölunda
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #2 Erik Andersson

Post by Foppas skridskocoach »

kurtivar wrote:är han skadad? spelade bara 7 minuter mot frölunda
Ja, han utgick en bit in i matchen.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #2 Erik Andersson

Post by Markman »

Saknades även på dagens träning. :(
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #2 Erik Andersson

Post by kurtivar »

ingen som vet vad han har för skada?
User avatar
Konk
Posts: 250
Joined: 17 Jun 2011, 00:23
Location: Hudiksvall

Re: #2 Erik Andersson

Post by Konk »

Vad det än var så verkar han ju kvitt det nu. Citat av A. Forsberg från Norran: "...Erik (Andersson) spelar. Det vet jag.". Forsberg verkar ju säker på att han spelar, alltså inte ens så man behöver vänta tills imorgon innan match för beslut.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #2 Erik Andersson

Post by skellsupport »

Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass. Stannar knappast säsongen ut? Förutsatt att vi värvar någon back såklart (det måste vi!).
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #2 Erik Andersson

Post by Chippen »

skellsupport wrote:Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass. Stannar knappast säsongen ut? Förutsatt att vi värvar någon back såklart (det måste vi!).
Kan bara hålla med. Trodde att han skulle göra någon skillnad i laget, men det tycker jag verkligen inte att han gjort. Han är som bara en i mängden.
Visst, han breddar backuppsättningen, men jag kräver nog lite mera än så. Känns nästan så att vi klarar oss helt utan honom oxå, så för mig kvittar det faktiskt om han inte är kvar efter de två månaderna som vi har honom och jag tycker inte heller att han är värd att ha kvar. Just för att han är så anonym i laget.

Känns som att när Granberg är tillbaka så hamnar han som 7:e back (vilket han och Styrman iofs alternerar om att vara redan idag) och när sedan Klingberg är tillbaka så blir det ju inte lättare att ta en plats för honom heller.
Skulle vi även plocka in Sevc, ja då är det ju tvärkört för honom och förvisso en back till (vem det nu blir)

Så tyvärr, även om jag hade hoppas på att han skulle studsa upp så är jag glad att vi bara lånat honom för två månader. För som han spelar nu är han inte värd pengarna att ha kvar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #2 Erik Andersson

Post by Markman »

skellsupport wrote:Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass.
Å andra sidan var laget på ett lite annat ställe i sin utveckling då också. Dimitrakos-Moran-Månsson som förstakedja är ju inte mycket att jämföra mot dagens direkt.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #2 Erik Andersson

Post by Chippen »

Markman wrote:
skellsupport wrote:Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass.
Å andra sidan var laget på ett lite annat ställe i sin utveckling då också. Dimitrakos-Moran-Månsson som förstakedja är ju inte mycket att jämföra mot dagens direkt.
Och vad säger det? Att EA är precis lika bra nu som då eller att vi hade ett så dåligt lag att en medioker EA var så framträdande?
Last edited by Chippen on 26 Sep 2012, 22:51, edited 1 time in total.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
skellsupport
Posts: 501
Joined: 23 Mar 2012, 09:07

Re: #2 Erik Andersson

Post by skellsupport »

Markman wrote:
skellsupport wrote:Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass.
Å andra sidan var laget på ett lite annat ställe i sin utveckling då också. Dimitrakos-Moran-Månsson som förstakedja är ju inte mycket att jämföra mot dagens direkt.
Precis. Vi är bättre nu och Erik är sämre.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #2 Erik Andersson

Post by Markman »

skellsupport wrote:
Markman wrote:
skellsupport wrote:Väldigt osynlig i matcherna tycker jag. När han lämnade oss stod han ut från mängden och var landslagsklass.
Å andra sidan var laget på ett lite annat ställe i sin utveckling då också. Dimitrakos-Moran-Månsson som förstakedja är ju inte mycket att jämföra mot dagens direkt.
Precis. Vi är bättre nu och Erik är sämre.
Jag vill nog säga att Erik håller ungefär samma nivå, men att spelet i övrigt har utvecklats på ett sätt som inte är gynnsamt för honom. Det kanske iofs är ungefär samma sak, bara är en fråga om hur man formulerar sig. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #2 Erik Andersson

Post by Lappmössan »

Har varit lika bra som Skogs i mina ögon.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: #2 Erik Andersson

Post by schteffe »

Tycker ni verkar ha lite för höga förväntningar på den gode Erik. Skogs har enligt mig varit lite vassare, men Erik har varit klart godkänd, få misstag och passar bra in i vår spelstil. Inga flashiga offensiva räder ännu, men det kan man knappast vänta redan nu.
Post Reply