Division 1

Andra lag, serier och spelare

Moderator: Styrelsen

User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Division 1

Post by PackSwede »

Tråkigt med tsk, är själv engagerad i klubben och djupt orolig om hur det blir om det inte skulle finnas ett alternativ till Löven här i Umeå.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Division 1

Post by Chippen »

Om nu hockeydelen under Tegs SK går så dåligt, kommer det att påverka fotbollen oxå eller är de avskilda från varandra trots att de finns under under samma lagnamn.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Division 1

Post by freddus »

Är a-laget det berör, inte föreningen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Division 1

Post by Chippen »

Oki.
Vad bra att det inte drabbar hela föreningen, men naturligtvis trist att det drabbar någon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Hedman
Posts: 286
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Division 1

Post by Hedman »

Var är löven?
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Division 1

Post by PackSwede »

Tegs A-lag verkar spela i division 1 ändå, bland annat för att spelarna återanvänder fjolårets utrustning, sponsorer stöttar och allmänt stort engagemang för att rädda klubben. Hur många andra lag senaste tiden har faktiskt flaggat för problem innan säsong istf att tuta och köra (i diket) för att sedan behöva akut stöd för löner och annat mitt i säsongen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Division 1

Post by Chippen »

Kan direkt säga Clemensnäs i dessa låga divisioner.
I högre vette fan. Där förväntar man sig nästan att kommun och sponsorer verkligen går in räddar upp allt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Division 1

Post by PackSwede »

Löven och uik i Umeå är väl uppenbara exempel. Tyresö (?) i damallsvenskan? Skillnaden är väl kanske att det är helt andra pengar det handlar om, jag tror inte att tsk har några egentliga lönekostnader för spelare.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Division 1

Post by Chippen »

Jo, men har de verkligen flaggat för problemen i tid som jag tycker Teg har gjort?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Division 1

Post by PackSwede »

Eh, nu skrev jag klantigt, jag menar att Löven, uik och Tyresö tutat och kört och låtit det gå för långt.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Division 1

Post by Chippen »

Då är jag med på vad du menar och håller med.
Skulle vilja lägga till Malmö, Leksand och Timrå oxå. Alla de lagen har genomgått rekonstruktioner etc.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Division 1

Post by freddus »

Kirunas själ såld för 15 minuter i rampljuset och några tröjor .
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Division 1

Post by Colton »

freddus wrote:Kirunas själ såld för 15 minuter i rampljuset och några tröjor .
Sjukt bra initiativ. Modigt gjort av Kiruna att våga vara lite annorlunda.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Division 1

Post by jokarfo »

Colton wrote:
freddus wrote:Kirunas själ såld för 15 minuter i rampljuset och några tröjor .
Sjukt bra initiativ. Modigt gjort av Kiruna att våga vara lite annorlunda.
Håller med. Glädjande att se att vissa föreningar törs utmana och ifrågasätta tabun. Positivt. Lär ju inte dröja innan reaktionerna kommer men annat är knappast att räkna med.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Division 1

Post by freddus »

Positivt initiativ på många sätt men inte tröjan. Där borde de dragit gränsen tidigare. Hade räckt med en regnbågsflagga eller liknande på bröst/axlar samt hjälm. Inte göra om hela tröjan till något groteskt.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Division 1

Post by jokarfo »

freddus wrote:Positivt initiativ på många sätt men inte tröjan. Där borde de dragit gränsen tidigare. Hade räckt med en regnbågsflagga eller liknande på bröst/axlar samt hjälm. Inte göra om hela tröjan till något groteskt.
Smaksak förstås. Kan väl själv säga att jag inte tyckte att deras tröjor var de snyggaste jag sett tidigare så för min del kan det lika gärna vara som de nya ser ut.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Division 1

Post by freddus »

jokarfo wrote:
freddus wrote:Positivt initiativ på många sätt men inte tröjan. Där borde de dragit gränsen tidigare. Hade räckt med en regnbågsflagga eller liknande på bröst/axlar samt hjälm. Inte göra om hela tröjan till något groteskt.
Smaksak förstås. Kan väl själv säga att jag inte tyckte att deras tröjor var de snyggaste jag sett tidigare så för min del kan det lika gärna vara som de nya ser ut.
Okej om det är för en match för sakens skull/välgörande men att helt och hållet göra om tröjorna helt och hållet för ett PR-trick. Vad ändrar de till om något år när en annan fråga känns mer aktuell? Tänk dig om AIK gjort det istället.
Att utbilda personalen och spelarna i berörda frågor är enbart positivt däremot.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Division 1

Post by Hank »

Helt grymt bra, Kiruna!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Division 1

Post by p-play »

Personligen har jag svårt för alla godhetsknarkare, som tävlar i att vara mest politisk korrekt. Det är snart den enda grenen som vi är bra på.
Men vad betyder det i realiteten? Innebär detta att Kiruna tar ställning för att homosexuella män skall få adoptera barn eller att staten skall betala för surrogatmöderskap, knappast eller hur? Det här känns mer som billiga pr-poäng.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Division 1

Post by smogz »

Jag är rädd att du har rätt p-play. Det är lätt att tala talet men att gå gången är svårare
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Division 1

Post by jokarfo »

Äh, en framstående idrottsförening väljer att i samarbete med RFSU genomföra ett projekt för att öka acceptansen för bl.a. olika sexuella läggningar, i idrotten och i samhället i stort. Vad är problemet? Blir det bara pk-dravel för att man samtidigt inte driver ALLA ANDRA frågor som rör sexuellt likaberättigande samtidigt? Nej, förstås inte. KIF gör det de ska inom det fält de själva kan påverka, dvs hockeyn och den egna verksamheten är utgångspunkten. Att det dessutom görs inom en idrott så starkt präglad av könsstereotypa normer och slentrianhomofobi gör det faktiskt bara än mer välkommet.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Division 1

Post by smogz »

Ja visst har du rätt. Det ätt ett välkommet och bra steg på väg.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3063
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Division 1

Post by Foppas skridskocoach »

p-play wrote:Personligen har jag svårt för alla godhetsknarkare, som tävlar i att vara mest politisk korrekt. Det är snart den enda grenen som vi är bra på.
Men vad betyder det i realiteten? Innebär detta att Kiruna tar ställning för att homosexuella män skall få adoptera barn eller att staten skall betala för surrogatmöderskap, knappast eller hur? Det här känns mer som billiga pr-poäng.
Jag håller med. Det känns lite som ett sätt att skapa uppmärksamhet kring ett lag som varit totalt borta från hockeykartan de senaste åren. Jag tror att detta har betydlugt mer med Kiruna IF's profilering att göra än med att uppmärksamma en av de mest uppmärksammade politiska frågorna vi har haft i Sverige de senaste åren.

Tröjan ser rent förjävlig ut, hur gott syftet än är.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Division 1

Post by snokia »

Förstår faktiskt inte riktigt.. Vad är det som är tabu numera med folk som är gay? Det är ju både parader och festivaler och liknande? Plus både vanligt folk och även kändisar som kliver ur skåpet både nu och då.

Jag ser då inget konstigt med det eller att det skulle vara nån stor grej med det. Men andra verkar ju uppenbarligen göra det eftersom något sånt här behövs.

Eller är det så att man vill locka fram den första öppna gay hockeyspelaren? Eller det kanske redan finns något? Det har jag inte koll på faktiskt..

Jag har spelat hockey en stor del av mitt liv och har aldrig träffat på någon som uttalat sig negativt om folk som är gay. Inte inom arbetslivet heller faktiskt.

Nu är jag inte gay själv så jag vet ju inte, men vi har då pratat brudar i omklädningsrummet och inte negativa saker om gayrörelsen.

Sen tycker jag sport ska ha så lite politisk anknytning som möjligt. Även om det nu kanske är svårt. Det här känns helt onödigt enligt mig. Plus att tröjan ser ut som något katten har släpat in!
p-play
Posts: 6788
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Division 1

Post by p-play »

Problemet med det som kallas folkbildning är att de som utbildar oftast har mindre bildning än de som skall utbildas. Man får känslan att det är någon politisk eller halvpolitisk figur som kommit på detta.
Idrotten skall enligt min mening vara ett fredat territorium för politik för om man inte drar den gränslinjen hamnar man direkt i en gråzon för tyckande av vad som är rätt och inte, dvs just politik.
User avatar
snokia
Posts: 715
Joined: 29 Mar 2012, 15:35

Re: Division 1

Post by snokia »

Jag kan bara instämma! :)
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Division 1

Post by 374 »

Tycker nästan det börjar vara dags för en klubb som står upp för vita heterosexuella mäns rättigheter. Det hade varit djärvt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Division 1

Post by Colton »

Brukar ofta vara en tävling inom vissa områden på att slå in öppna dörrar så håller med er till viss del, men tycker detta är något annat. Viktigt att inte hymla om att gruvhålan Kiruna är lite speciellt också. Inom hockeyn har jag aldrig varit med om detta diskuterats än. Tror det kan vara bra för hockeyn i stort också, och kanske nå en bredare publik. Hade de varit ett PR-jippo så hade det här kanske varit för en match eller liknande, men de ska ju ha tröjorna hela säsongen.

Sen kan ju jag tycka att det är ett dravel att ha könsneutrala toaletter, men det är ju en annan sak.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: Division 1

Post by 374 »

Det var rätt mycket tal om homofobi inom hockey och idrotten som helhet i samband med att You Can Play-kampanjen lanserades.

http://en.wikipedia.org/wiki/You_Can_Play" onclick="window.open(this.href);return false;
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Division 1

Post by Akerman2 »

374 wrote:Tycker nästan det börjar vara dags för en klubb som står upp för vita heterosexuella mäns rättigheter. Det hade varit djärvt.
Haha! :lol: +1
Post Reply