#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Hank »

Finns väl, som Pinnen säger i Norran, ingen anledning att spela honom i en renodlad checkingline. Detta är ju förstås ett tecken på att han är för dålig för att gå in bland de sämsta, men inte nödvändigtvis att han är för dålig att spela kommande matcher, om dynamiken i laget då är en annan (beroende på vilka spelare i övrigt som är tillgängliga). Paradoxalt nog behöver det inte betyda att Vesce är längre ifrån en plats i laget i samband med att bättre spelare kommer tillbaka. En tredjekedja med Arvidsson och Vesce som yttrar mot Modo hade väl inte sett särskilt välbalanserat ut, medan däremot Möller och Vesce hade sett desto bättre ut, till exempel.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Jag skrev inte att det var anledningen till att han vilade, bara att jag tror att det är bra för honom.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Jag skrev inte att det var anledningen till att han vilade, bara att jag tror att det är bra för honom.
Då missförstod jag dig när du höll med mig i mitt något ironiska inlägg om att AIK valde att vila honom i form..
Jag tog det automatiskt som att du då också menade att det var anledningen till petningen..att man ville vila honom..
Sorry!

Vad tror du är anledningen till petningen igår då Zimme? Var det en rak petning eller?

Om han behöver vila eller ej kan man såklart bara gissa sig till..
Men varför kör dom extra med honom efter ordinarie träning om han är i behov av vila?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Klart det var en petning, han bör som sagt inte lira i en brunkarlina och i dagens AIK behöver du inte ens vara speciellt dålig för att hamna utanför topplinorna.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Akerman2 »

Zimme wrote:Klart det var en petning, han bör som sagt inte lira i en brunkarlina och i dagens AIK behöver du inte ens vara speciellt dålig för att hamna utanför topplinorna.
Kan köpa resonemanget att Sundqvist gör sig bättre i en 3e än Vesce men visst är det banne mig konstigt att dom hellre spelar utan 13e forward än med Vesce som 13e?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Klart det var en petning, han bör som sagt inte lira i en brunkarlina och i dagens AIK behöver du inte ens vara speciellt dålig för att hamna utanför topplinorna.
Nä, vi har en otroligt bra, bredd och hög standard kring truppen..
Sen vill jag gärna vända på det och säga att man måste vara BRA för att platsa i någon lina alls i AIK.. :)
I går petades Vesce alltså från topp linorna av Emanuelsson...vilket jag tycker är helt riktigt..

Sen har vi väl bara brunkar linor i AIK nu mera!? 8-)
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Vet inte riktigt vad man skall tro när Lasse uttrycker sig så här ang. Vesce..
Med tanke på konkurrensen och hans position nu i laget, blir han kvar efter transferstopp, 31 januari?
– Som det ser ut just nu.
Kan läget förändras innan 31 januari?
– I den här branschen vet man aldrig
.
Lasse brukar vara rakare och tydligare med "ja" eller "nej", även om han ljuger..
Här känns det som att han öppnar för spekulationer mer än vanligt..
Om nu inte frågorna eller svaren vinklats, som ibland är fallet när tal blir till skrift..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Skulle vilja påstå att man inte kan komma närmare en bekräftelse på att klubben försöker göra sig av med Vesce än det där.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Rampa »

King Kong wrote: Sen har vi väl bara brunkar linor i AIK nu mera!? 8-)
Nånting ditåt. Och tur är väl att "brunkarna" producerar lite emallanåt. 8-)
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Rampa wrote:
King Kong wrote: Sen har vi väl bara brunkar linor i AIK nu mera!? 8-)
Nånting ditåt. Och tur är väl att "brunkarna" producerar lite emallanåt. 8-)
Nä, de e skicklighet, inte tur :D
Leve våra hårt jobbande stjärnor, hipp, hipp!

Men om vi återgår till Vesce..
Lirar han inte idag mot Luleå så bör han ju skickas..
Vi kan inte ha en sån kille in värvad och sätta honom på bänken..
Samtidigt känns det märkligt om han får spela, eller har han gått om Emanuelsson i rankingen sedan Modo matchen?
Sen kommer väl Möller tillbaka också..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Alltså, han är ju värvad hit som center men har inte fått spela center i någon match, om jag inte minns helt fel. Möjligen några byten och fått ta tekningar, men inte mer än så va?

I vilket fall, då nu Lundberg är avstängd, och vi vill väl försöka bibehålla 4:e line´s pondus och fart så skulle jag kunna tänka mig att faktiskt "offra" Melker för att få spela center där i en match.

Det gör ju då att centerplatsen i 3:e linen blir ledig, och där skulle Vesce kunna gå in och sätter men bara rätt yttrar där så behöver det nödvändigtvis inte ses som en checking line heller.

För jag kan säga att det skulle kännas konstigt om vi tagit hit Vesce som center, men inte fått se honom på den positionen och jag antar att man vill ge honom en sista chans, och även om han inte gått så bra som ytter så vill jag ändå se honom på hans naturliga position. Som jag får för mig är just center.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Vilka yttrar skulle du sätta med honom då?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Möller-Emanuelsson tror jag.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by VonCheese »

Chippen wrote:Alltså, han är ju värvad hit som center men har inte fått spela center i någon match, om jag inte minns helt fel. Möjligen några byten och fått ta tekningar, men inte mer än så va?

I vilket fall, då nu Lundberg är avstängd, och vi vill väl försöka bibehålla 4:e line´s pondus och fart så skulle jag kunna tänka mig att faktiskt "offra" Melker för att få spela center där i en match.

Det gör ju då att centerplatsen i 3:e linen blir ledig, och där skulle Vesce kunna gå in och sätter men bara rätt yttrar där så behöver det nödvändigtvis inte ses som en checking line heller.

För jag kan säga att det skulle kännas konstigt om vi tagit hit Vesce som center, men inte fått se honom på den positionen och jag antar att man vill ge honom en sista chans, och även om han inte gått så bra som ytter så vill jag ändå se honom på hans naturliga position. Som jag får för mig är just center.
Håller med dig. Tycker man borde prova de femmorna. Förutsatt att man har tänkt ha Vesce kvar. Är han påväg bort så är det bättre att låta han nöta bänk.
User avatar
tazman
Posts: 2045
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by tazman »

Enligt kommentatorerna på C+ kan Vesce vara påväg till Rögle.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Vesce vs Sundqvist känns som ett neutralt byte faktiskt.

Nåja, dålig värvning som man hoppas Lasse lärt sig något från.
Kan dock inte komma från att de värvat honom som center men inte spelat honom där.

Att även spela honom med PP-Forsberg känns inte rättvist om man vill få igång honom heller.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by TS_ »

http://norran.se/2013/01/skellefteaaik/ ... amnar-aik/" onclick="window.open(this.href);return false;
Snabba puckar.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Ett bra beslut om det nu blir så..
Ryan höll helt enkelt inte måttet tyvärr, det verkar vara en kanonkille hur som helst..
De e bara att önska honom fortsatt lycka till va än han nu hamnar..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Löjligt svar av Lasse J, kan jag tycka.
Skulle förvåna mig ytterst om spelarena fått en uppfattning som är felaktigt.
– Det är ingenting på gång, säger sportcehfen Lasse Johansson.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by 374 »

Synd, Vesce är en av de bästa spelarna i AIK.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by ossian »

Det funkade inte för Ryan, ibland blir det så. Jag önskar Ryan lycka till i nästa klubb, han verkar vara en trevlig och hyvens kille. Kanske kan han hitta tillbaks till sitt spel, för han är 100 ggr bättre än vad han visade hos oss.

Ett korrekt beslut av AIK. Givetvis petar han inte någon i 1:a 2:a. Han är för dålig på rören för att lira center i dagens AIK då han inte klarar av att täcka isytan på en stor is, och någon 4:e linan gnuggare är han då inte - speciellt med tanke på att 4:e just nu är vår klart bästa enhet. De han således konkurrerar med är Arvidsson och Emanuelsson i 3:e, och båda dessa killar har vart mycket mycket bättre, och båda dessa är just ex-tonåringar med en grym utvecklingspotential. Jag tycker även att Sundqvist har vart bättre än Vesce, Sundqvist ser spännande ut för framtiden.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by don_tomassso »

Klart sämst.Vilken flopp värvning.
User avatar
tazman
Posts: 2045
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by tazman »

374 wrote:Synd, Vesce är en av de bästa spelarna i AIK.
Utveckla gärna.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by ossian »

374 wrote:Synd, Vesce är en av de bästa spelarna i AIK.
Det är ingenting fel med att gå emot strömmen och tycka olika. Men du tycker alltså att Vesce har vart bland de bästa? Antingen är du betydligt fullare än mig själv, eller så är du bara ute för att provocera och vara tvärs emot, eller så kan du absolut ingenting om hockey. Kan det t om vara en kombination?
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Bra beslut, så är det och ännu en läropenning till COT och jag hoppas att värvningen av Vesce får till följd att vi inte tittar i skadelådan i framtiden. Vi har gjort det två gånger, och båda gånger har det gått helt åt skogen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

ossian wrote: Det är ingenting fel med att gå emot strömmen och tycka olika. Men du tycker alltså att Vesce har vart bland de bästa? Antingen är du betydligt fullare än mig själv, eller så är du bara ute för att provocera och vara tvärs emot, eller så kan du absolut ingenting om hockey. Kan det t om vara en kombination?
Förvänta dig inget svar. Är som att prata med polisen, tiger som muren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
fwd
Posts: 1708
Joined: 26 May 2011, 20:10
Location: Skellefteå

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by fwd »

374 wrote:Synd, Vesce är en av de bästa spelarna i AIK.
Och du är en av de mest omtyckta på forumet.
Charter Division
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Hej då Ryan, saknad av ingen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by 374 »

ossian wrote:
374 wrote:Synd, Vesce är en av de bästa spelarna i AIK.
Det är ingenting fel med att gå emot strömmen och tycka olika. Men du tycker alltså att Vesce har vart bland de bästa? Antingen är du betydligt fullare än mig själv, eller så är du bara ute för att provocera och vara tvärs emot, eller så kan du absolut ingenting om hockey. Kan det t om vara en kombination?
Läs vad jag skriver; han har inte varit bland de bästa men han är en av de bästa. Vem som är bäst har ingenting med dagsform att göra. För att sammanfatta han är en av de bästa men har varit ur form.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

http://norran.se/2013/01/skellefteaaik/ ... kelleftea/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bekräftat alltså. "Det är ingenting på gång" som Lasse sa...
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Post Reply