#17 Ryan Vesce [Vessi]

Moderator: Styrelsen

VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by VonCheese »

Zimme wrote:
King Kong wrote:Så du tycker att han var bättre?
Jag tycker bara det är med på mobbningsnivå att peka ut Ryan som värdelös efter den här matchen. Han var inte sämre än nån annan.
Men det är ju som att du skyddar Ryan:s insatser. Visst, har säkert varit jättebra någon gång i sin karriär. Men under tiden här i Skellefteå har han verkligen varit dålig. Han vinner knappt en närkamp och framförallt så kan han inte åka skridskor. Det funkar inte i Skellefteå. Att en sån som Arvidsson får sitta på bänken till förmån för Vesce känns bara sjukt. Det duger inte att utvecklas 1 litet snäpp per match då Ryan började på 0.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Fdskebo »

VonCheese wrote:
Zimme wrote:
King Kong wrote:Så du tycker att han var bättre?
Jag tycker bara det är med på mobbningsnivå att peka ut Ryan som värdelös efter den här matchen. Han var inte sämre än nån annan.
Men det är ju som att du skyddar Ryan:s insatser. Visst, har säkert varit jättebra någon gång i sin karriär. Men under tiden här i Skellefteå har han verkligen varit dålig. Han vinner knappt en närkamp och framförallt så kan han inte åka skridskor. Det funkar inte i Skellefteå. Att en sån som Arvidsson får sitta på bänken till förmån för Vesce känns bara sjukt. Det duger inte att utvecklas 1 litet snäpp per match då Ryan började på 0.
Man kan inte leva på gamla meriter, det funkar inte inom elitidrott.

Men, formkurvan på Ryan pekar uppåt (om än svagt) och han blir bättre och bättre för varje match. Det är en positiv trend, och så länge vi har möjlighet att spela honom så bör man göra det.

Om nu Arvidsson ska få speltid (vilket han förtjänar) så kanske någon annan än Ryan ska gå som 13e. Kanske någon av våra för tillfället underpresterande stjärnor?
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Fdskebo wrote:Om nu Arvidsson ska få speltid (vilket han förtjänar) så kanske någon annan än Ryan ska gå som 13e. Kanske någon av våra för tillfället underpresterande stjärnor?
Så vem vill du bänka till förmån för Ryan av våra stjärnor i morgondagens möte med HV?
Bellemare, Holloway, Lindström?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

King Kong wrote: Så vem vill du bänka till förmån för Ryan av våra stjärnor i morgondagens möte med HV?
Bellemare, Holloway, Lindström?
Om jag får svara så borde Lindström få nöta bänk för att vakna.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Kraxxe »

SÅg ej matchen mot HV, hur värdelös var han denna gång?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Kraxxe wrote:SÅg ej matchen mot HV, hur värdelös var han denna gång?
Han var bra.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3062
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Foppas skridskocoach »

Han var som vanligt. Ganska bra i första perioden, lite sämre i andra och sedan helt osynlig i tredje.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Trollet »

Bänkad och lämnad hemma idag mot Modo.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Jag tror att han tränat och spelat för mycket och hans skada som hämmat honom stör honom så att man valde att vila honom i form..
Han behöver inte matcher just nu..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Chippen »

Och vi behöver inte honom. Skulle inte bli förvånad om han har en ny klubb lagom till fönstret stänger.
För dyr för bänken, för intetsägande för isen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

King Kong wrote:Jag tror att han tränat och spelat för mycket och hans skada som hämmat honom stör honom så att man valde att vila honom i form..
Han behöver inte matcher just nu..
Exakt min åsikt, tror han behöver en period med lättare belastning för att benen ska "släppa". Kan tänka mig att man är ganska seg i benen om ökar träningsdosen på det sätt han gjort.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:
King Kong wrote:Jag tror att han tränat och spelat för mycket och hans skada som hämmat honom stör honom så att man valde att vila honom i form..
Han behöver inte matcher just nu..
Exakt min åsikt, tror han behöver en period med lättare belastning för att benen ska "släppa". Kan tänka mig att man är ganska seg i benen om ökar träningsdosen på det sätt han gjort.
Har du någon ny prognos på när du tror att han är i topptrim Zimme, efter jul uppehållet var väl det du sa först?
Å vet du hur han tränade innan han kom? Han körde inte så hårt eller?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Min egen teori är att försäsongen bestod av lite för mycket "bygga muskler" men att explosiviteten och konditionen blev lidande och att det tar en bra stund att "träna om".
Han ligger klart efter det jag och många andra hoppades på men som sagt så har AIK redan lagt ut lejonparten av kosingen för honom så man vinner ingenting på att skicka honom nu, man kan lika gärna låta honom köra och ås får man se vad det blir. Vi verkar ju hursomhelst inte ha brist på skador att fylla upp...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by BigGuyJohan »

Rykten gör gällande att en icke-europé kommer presenteras av Rögle typ imorgon. Detta läst på Twitter..
Även om inget direkt talar för att det sku vara vesce så tror jag ändå det kan finnas några procents chans att det är de.. Bara rykten iofs. Men hoppas kan man ju.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by bsa »

GrönvitaSump verkar tro Rögle intreserad! :o
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by BigGuyJohan »

bsa wrote:GrönvitaSump verkar tro Rögle intreserad! :o
Jo. Han verkar tro det.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

BigGuyJohan wrote:Rykten gör gällande att en icke-europé kommer presenteras av Rögle typ imorgon. Detta läst på Twitter..
Även om inget direkt talar för att det sku vara vesce så tror jag ändå det kan finnas några procents chans att det är de.. Bara rykten iofs. Men hoppas kan man ju.
Vore helt obegripligt av Rögle i så fall.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
BigGuyJohan
Posts: 841
Joined: 30 Nov 2011, 12:02

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by BigGuyJohan »

Zimme wrote:
BigGuyJohan wrote:Rykten gör gällande att en icke-europé kommer presenteras av Rögle typ imorgon. Detta läst på Twitter..
Även om inget direkt talar för att det sku vara vesce så tror jag ändå det kan finnas några procents chans att det är de.. Bara rykten iofs. Men hoppas kan man ju.
Vore helt obegripligt av Rögle i så fall.
Lite både och kan jag tycka. Tror nog han skulle i dagsläget passa bättre in i deras spelsystem än vårat.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by smogz »

Det är då en klar risk/möjlighet att han är på väg bort. Varför inte Rögle. De känner honom, vet antagligen vad problemet är om det gått så långt till förhandling. Om de ändå är beredda att ta honom borde det betyda att ev skada är tillfällig och att de räknar med att han är fit for fight inom kort.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Skulle Rögle komma och säga att de vill ha honom så kommer nog inte AIK att hindra honom, ungefär som med Styrman. Men jag har svårt att se vad Rögle skulle vinna på det, behöver de nån som kliver fram och bär laget resten av säsongen är Ryan inte det optimala alternativet just nu.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Min egen teori är att försäsongen bestod av lite för mycket "bygga muskler" men att explosiviteten och konditionen blev lidande och att det tar en bra stund att "träna om".
Han ligger klart efter det jag och många andra hoppades på men som sagt så har AIK redan lagt ut lejonparten av kosingen för honom så man vinner ingenting på att skicka honom nu, man kan lika gärna låta honom köra och ås får man se vad det blir. Vi verkar ju hursomhelst inte ha brist på skador att fylla upp...
Men en kille som Ryan, som tränat hela sitt liv, som avslutade förra årets säsong spelandes, som tränat inför denna säsong med NHL spelare och fystränare, bör väl vara hyffsat lätt tränad...
Han har varit här i några månader nu, tränat och spelat..
Eventuella kroppsliga bakslag borde redan ha passerat..
Dessutom borde han som sagt vara van och relativt snabbt komma in i träningen igen..

AIK tränar hårt, men vi ska väl inte överdriva belastningen..
Dessutom spelar han ju inte många minuter per match och det är ju inga Foppa byten han gör..
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Som sagt spekulationer, vi vet ju egentligen ingenting om hur det egentligen ligger till så det är upp till var och en att hitta på en förklaring.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Som sagt spekulationer, vi vet ju egentligen ingenting om hur det egentligen ligger till så det är upp till var och en att hitta på en förklaring.
Jo, men man grundar väl sin uppfattning och sina spekulationer på någonting..

Jag grundar min uppfattning att han blir petad på vad han presterat och vad dom som slåss om platserna tex. Arvedsson, Emanuelsson presterat..
Sen baserar jag det på vad Foppa själv säger och Vesce för den delen..
Ja, jag baserar det rätt och slätt på all information jag får..

Vad baserar du din spekulation på, om att han behöver vila kroppen?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Svaret är väl som ditt: "jag baserar det rätt och slätt på all information jag får"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Svaret är väl som ditt: "jag baserar det rätt och slätt på all information jag får"
Så du har inside info?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by Zimme »

Om du med det menar att Foppa eller nån annan avslöjar sånt för mig så är svaret nej.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by PackSwede »

I VK i morse stod det att han inte var med eftersom han helt enkelt är för dålig:

http://www.sportnu.se/709367/forsberg-o ... e-bra-nog/" onclick="window.open(this.href);return false;
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by VonCheese »

OM, jag säger om Vesce nu lämnar. Tar vi in en ersättare då?
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by VonCheese »

Varför ser vi inte sån här skridskoåkning av Vesce iår?
http://www.youtube.com/watch?v=ny685o8PBXU" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #17 Ryan Vesce [Vessi]

Post by King Kong »

Zimme wrote:Om du med det menar att Foppa eller nån annan avslöjar sånt för mig så är svaret nej.
Jamen vilken information som vi fått, får dig då att tro att man vill ställa över honom en match i syfte att vila honom i form?
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
Post Reply