Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Zimme »

Trollet wrote:Holloway ska väl in nånstans också?
Förstår inte vad du talar om...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by TS_ »

Zimme wrote:
Trollet wrote:Holloway ska väl in nånstans också?
Förstår inte vad du talar om...
Assist på Melkers mål?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Trollet »

Var det nån som hade 16 idag då? Såg bara små stycken av matchen själv. Tror inte Majesky var med va?

Jag uppdaterar poängligan i den här tråden efter hand: http://northpower.nu/wordpress/phpBB3/v ... f=10&t=915" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Lappmössan »

Enligt NSD var det
Lindberg (Holloway, Edström)
Öhman (Karlsson)
Karlsson (Holloway)
Karlsson
Arvid Lundberg (Granberg)

Arvid fick dock pucken direkt från teken, så asset där bör ha varit Forre. Möjligtvis att de skrev fel och egentligen menade att Granberg hade asset på Melkers 4-1 mål. Det var en gröt utmed sargen så det var svårt att se, men antingen Granberg eller inget ass alls på det målet.
Sedan är jag också rätt säker på att Sundqvist hade andra asset på Öhmans mål.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Trollet »

Matchfakta från NSD.se



Luleå-Skellefteå 2-5 (1-3, 0-2, 1-0)

Första perioden: 0-1 4.13 Oscar Lindberg (Bud Holloway, Rasmus Edström) PP1, 0-2 12.19 Anton Öhman (Melker Karlsson), 1-2 15.05 Kim Hirschovits (Linus Klasen) PP1, 1-3 18.29 Melker Karlsson (Bud Holloway).

Andra perioden: 1-4 6.07 Melker Karlsson, 1-5 17.17 Arvid Lundberg (Petter Granberg).

Tredje perioden: 2-5 6.50 Toni Koivisto (Niklas Olausson).

Skott: 18-16 (7-8, 3-6, 8-2).

Utvisningar: Luleå: 4x2

Utvisningar: Skellefteå: 5x2

Domare: Linus Öhlund och Tobias Björk.

Publik: 3 555.


Gissar att det här är officiella protokollet så tills vidare kör vi på det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Lappmössan »

Granberg var inte ens inne på 5-1 målet. ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Granberg var inte ens inne på 5-1 målet. ;)
Skumt det där. Får se om Swehockey slänger upp protokollet senare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Chippen »

Även om han inte var inne så kan han ha ass. Nu kommer jag inte ihåg målet, man det händer ju att en spelare drar iväg ett långpass, som det blir mål på, och sedan byter.

Kanske mest vanligt 2:a ass iofs.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Lappmössan »

Som jag sa längre upp, Arvid gjorde sitt mål direkt efter tek i offensiv zon. Så om inte Granberg plötsligt var inne och tekade kan jag inte se hur han fick ass på det målet :lol:. Däremot var det mycket möjligt att han hade ass på Melkers andra mål. Skrev upp det där efter att ha sett repriserna i periodpausen. ;)
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Lubbe »

Thomas Berglund letar med ljus och lykta efter bortförklaringar och lyckas komma med en man inte hört förut: han skyller på värmeböljan :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5265926.ab" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Chippen »

Lappmössan wrote:Som jag sa längre upp, Arvid gjorde sitt mål direkt efter tek i offensiv zon. Så om inte Granberg plötsligt var inne och tekade kan jag inte se hur han fick ass på det målet :lol:. Däremot var det mycket möjligt att han hade ass på Melkers andra mål. Skrev upp det där efter att ha sett repriserna i periodpausen. ;)
Varför inte? Trodde inte jag skulle få se Burström som forward heller men det fick man ju :-)

Nä, fattar att det är fel men ville bara säga att trots att msn inte är på isen så kan man ha ett regelrätt ass
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3068
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Foppas skridskocoach »

Lubbe wrote:Thomas Berglund letar med ljus och lykta efter bortförklaringar och lyckas komma med en man inte hört förut: han skyller på värmeböljan :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5265926.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Den var skön. Glöm heller inte bort att många av målen var "slumpmål". :mrgreen:
Tigerränderna går aldrig ur.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by jokarfo »

Lubbe wrote:Thomas Berglund letar med ljus och lykta efter bortförklaringar och lyckas komma med en man inte hört förut: han skyller på värmeböljan :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 5265926.ab" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Det är ju allmänt känt i Lule Hockey-kretsar att "dålig is" är nåt som bara påverkar ETT av lagen som spelar, nämligen LHF. Fan så sämst han är.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Rampa »

I PT:s reportage säger "Rönken" så här.
"- En match som lika gärna hade kunnat sluta 1-0 eller 2-1 åt något av hållen, kommenterade Luleåtränaren Jonas Rönnkvist." :o
Lite märkligt då den slutade hela 2-5, kan tyckas. Jo, jag vet att det bara är början på säsong, men nog luktar det ambitiös bortförklaring. Allra helst då lules burväktare tydligen var extra tafatta.
Alltid roligt lugga Lulää oavsett matchtyp. :D
User avatar
vonschnauser
Posts: 990
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by vonschnauser »

Riktigt skönt att vara där och se och höra Lule-folket muttra medan vi fick jubla!

Måste erkänna att jag blev lite orolig när jag fick se hur pass ungt vårat lag vi hade samtidigt som Luleå i princip matchade sitt ES lag, men det hade jag ingen anledning att vara :D
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Chippen »

Jaja, men det är väl inte så ovanligt att en tränare inte säger exakt vad han tycker om lagets insats till media?
Hur många gånger man inte själv tyckte att Skellefteå spelat skitdåligt i en match, för att nästa dag få läsa att Forsberg är ganska nöjd med laget och att det trots allt var jämt?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by jokarfo »

Chippen wrote:Jaja, men det är väl inte så ovanligt att en tränare inte säger exakt vad han tycker om lagets insats till media?
Hur många gånger man inte själv tyckte att Skellefteå spelat skitdåligt i en match, för att nästa dag få läsa att Forsberg är ganska nöjd med laget och att det trots allt var jämt?
Jovisst, en tränare som går ut och sågar sitt lag efter förluster blir nog inte långvarig i nån klubb eller särskilt poppis hos spelarna. Men det är en jävla skillnad att som tränare "se det bra före det dåliga" i mediala efterspel och att komma med löjliga undanflykter som dåliga isar eller löjliga påhitt om att "det kunde gått hur som helst". Bulans snack är ofta mer pinsamt än nåt annat. Jag skulle fan skämmas om jag var Lule-supporter när ledarna beter sig som pajasar i media.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Chippen »

Jaja, nu finns det ju ytterligheter åt båda hållen :)
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by smogz »

jokarfo wrote:
Chippen wrote:Jaja, men det är väl inte så ovanligt att en tränare inte säger exakt vad han tycker om lagets insats till media?
Hur många gånger man inte själv tyckte att Skellefteå spelat skitdåligt i en match, för att nästa dag få läsa att Forsberg är ganska nöjd med laget och att det trots allt var jämt?
Jovisst, en tränare som går ut och sågar sitt lag efter förluster blir nog inte långvarig i nån klubb eller särskilt poppis hos spelarna. Men det är en jävla skillnad att som tränare "se det bra före det dåliga" i mediala efterspel och att komma med löjliga undanflykter som dåliga isar eller löjliga påhitt om att "det kunde gått hur som helst". Bulans snack är ofta mer pinsamt än nåt annat. Jag skulle fan skämmas om jag var Lule-supporter när ledarna beter sig som pajasar i media.

Ju Bulan är hyfsat pinsam om man håller på Luleå, men som AIK supporter tycker jag mest han är underhållande på nån sorts patetisk pajasnivå.

Vad kallas det Warder när ens uppfattning inte riktigt stämmer med verkligheten? Kognitiv dissonans? Skillnaden måste förklaras på nått sätt. Pajasar säger värmebölja, andra mer välgräddade varelser analyserar lite mer.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
marre
Posts: 3181
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by marre »

Det är ju Lulä i ett nötskal..Måste va jobbigt att ALLTID eg va bättre än motståndarna,men ändå förlora! :lol:
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Rampa »

Ett par kommentarer inför matchen, på Lulefansens "nya" forum. (några som övergav SF (av förståeliga skäl) och startade eget)
.Så här ställer Skellefteå upp i kväll:

Målvakt: Markus Svensson (Joacim Eriksson)

Förstafemman: Petter Granberg, Niclas Burström – Oscar Sundqvist, Melker Karlsson, Bud Holloway.

Andrafemman: Rasmus Edström, Anton Lindholm – Victor Arvidsson, Martin Lundberg, Sebastian Selin.

Tredjefemman: Fredrik Styrman, Anton Öhman – Petter Emanuelsson, Oscar Lindberg, Adam Pettersson.

Fjärdefemman: Johan Alm, Anton Lindholm – Johan Forsberg, Erik Forssell, Pontus Petterström.

Man får ju inte precis skrämselhicka utav det där moståndet, inte på pappret i alla fall...
Och...
SSaik har egentligen med detta snillrika upplägg enbart skapat ett trist utfall, än vad matchresultatet blir. Fast det är klart att en förlust mot dessa är ju värre..
http://luleahockey.swedishforum.net/t15 ... skelleftea" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by TS_ »

I Schleffte leverar spelare som inte kommer att spela många matcher i ES. I Luleå levererade de spelare som skall vara tongivande i ES. Gustafsson undantaget.
:shock: :? :roll: :lol:
jokarfo
Posts: 2851
Joined: 22 Apr 2012, 17:53
Location: Piteå

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by jokarfo »

smogz wrote: Ju Bulan är hyfsat pinsam om man håller på Luleå, men som AIK supporter tycker jag mest han är underhållande på nån sorts patetisk pajasnivå.

Vad kallas det Warder när ens uppfattning inte riktigt stämmer med verkligheten? Kognitiv dissonans? Skillnaden måste förklaras på nått sätt. Pajasar säger värmebölja, andra mer välgräddade varelser analyserar lite mer.
Jo såklart, man kan ju som inte göra nå annat än att garva åt sånt här. Det blir ju bara löjligt. Men det där beteendet ligger ju extremt väl i linje med hela LHF:s framtoning och generella attityd till.... typ allt. "Vi ÄR bättre än alla andra så om vi förlorar KAN det inte bero på oss". Den attityden gör man ju också bäst i att skratta åt men själv blir jag emellanåt fruktansvärt less också. Man blir ju lätt påmind när man bor i Norrbotten...

Och antingen är det kognitiv dissonans eller så är det bara en fruktansvärd narcissism som kommer till uttryck. Tragiskt och underhållande på samma gång.
_____________________________________________________________________
"Je'suis LeMarklund"
Forceman
Posts: 66
Joined: 27 Jul 2011, 17:57

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Forceman »

Colton wrote:Adam Pettersson gör en väldigt dålig match och tyvärr så glider han allt längre ifrån en plats i en tredjefemma
Glöm inte att han skulle få lite lättare motstånd i en tredjekedja än när han spelar mot motståndarnas bästa spelare.
Vet iofs inte hur lagen matchades mot varandra igår :-s
Chippen
Posts: 14294
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Chippen »

En sak som jag reagerade på igår, och som jag verkligen gillar är att AIK verkade ha satt namn på ALLA tröjor redan nu direkt och det oavsett om det är Holloway som gör sin första match för året som om det är Öhman som gör sin första match i A-trupp ever.

Det gillas stenhårt att AIK gör så, för då känner sig spelaren som kommer upp som "en i gänget" direkt och inte som "den där junioren som bara är med för att fylla ut".
Nu var det kanske lite snäv jämförelse, men kom inte på något bättre.

Som motsats till oss så hade väl inte Fabricus namn på sin tröja i Luleå t.ex?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by Warder »

smogz wrote:Vad kallas det Warder när ens uppfattning inte riktigt stämmer med verkligheten? Kognitiv dissonans? Skillnaden måste förklaras på nått sätt. Pajasar säger värmebölja, andra mer välgräddade varelser analyserar lite mer.

Kognitiv dissonans brukar man själv vara medveten om och är ett själsligen plågsamt tillstånd. En sådan självmedvetenhet existerar inte i Norrbotten.

Bulan blir däremot extremt stressad av att förlora mot Skellefteå vilket gör att hans glukokortikoidreceptorer istället för mineralkortikoidreceptorer binder kortisol till limbiska systemet, vilket i sin tur gör att minnet och kognitiva förmågor kraftigt försämras.
Bulas diagnos blir därför;
Prefrontal Antrograd Jovialiskt Amesiskt Syndrom.

Populärt förkortat PAJAS.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
smogz
Posts: 5698
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Sv: Preseason 2: Luleå HF-Skellefteå AIK 15/8 19:00

Post by smogz »

Warder wrote:
Kognitiv dissonans brukar man själv vara medveten om och är ett själsligen plågsamt tillstånd. En sådan självmedvetenhet existerar inte i Norrbotten.

Bulan blir däremot extremt stressad av att förlora mot Skellefteå vilket gör att hans glukokortikoidreceptorer istället för mineralkortikoidreceptorer binder kortisol till limbiska systemet, vilket i sin tur gör att minnet och kognitiva förmågor kraftigt försämras.
Bulas diagnos blir därför;
Prefrontal Antrograd Jovialiskt Amesiskt Syndrom.

Populärt förkortat PAJAS.
Låter rimligt!
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Locked