Hur slutar elitserien 2011-12

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Skidrow »

Min första gissning som man säkert får ändra:

01. Linköping
02. Färjestad
03. Modo
04. AIK
05. Luleå
06. Brynäs
07. HV71
08. Frölunda

09. DIF
10. Växjö

11. Solna
12. Timrå
Last edited by Skidrow on 01 Jul 2011, 11:43, edited 1 time in total.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Rampa »

av Talbot25 » fre jul 01, 2011 9:00 am

01. Linköping
02. Färjestad
03. HV71
04. Luleå
05. Skellefteå AIK
06. MoDo
07. Djurgården
08. Frölunda

09. Växjö
10. Brynäs

11. AIK IF
12. Timrå
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Rampa »

Tråden flyttad till "Övrig Hockey"
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Skidrow »

Du har kopierat lr iaf lämnat en kopia, inte riktigt för att jag förstår varför det ska vara på överigt men.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Chippen »

01. FBK
02. Linköping
03. MoDo
04. Skellefteå
05. HV71
06. Luleå
07. Djurgården
08. Växjö

09. Frölunda
10. Gnaget

11. Brynäs
12. Timrå

Dock så kommer man väl att få ändra flera gånger.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Spökplumpen »

Äh, varför ducka.

1. Skellefteå
2. HV71
3. Färjestad
4. Linköping
5. Luleå
6. Djurgården
7. Modo
8. Frölunda
9. Växjö
10. AIK
11. Brynäs
12. Timrå
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Sketch »

Alldeles för tidigt för att säga än. Däremot kan jag säga redan nu att jag tror Skidrow är mer rätt ute när det gäller Brynäs. Deras enda riktiga tapp är Ekholm, annars är det bara förstärkningar samtidigt som de yngre tar ännu ett steg. Undrar vad oddsen är på att Silfverberg blir poängkung nästa säsong?
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

Håller med Sketch i att det är för tidigt att säga än.. Dock tror jag att Brynäs får slåss för att komma top8.. Tycker det ser svagt ut bakåt, både på backsida och målvaktssida.. Bara tre lag släppte in fler mål än Brynäs i fjol, och de har inte gjort något särskilt för att stärka upp där.. Honken tror jag inte på för fem öre, han är alldeles för ojämn! Dale Clark+Mattias Ekholm mot Ryan Gunderson är också ett nerköp, såväl offensivt som defensivt!

Det ser dock klart bättre ut offensivt! Widing-Järnkrok-Silfverberg kan bli en giftig kedja..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Chippen »

Påstår du på fullaste allvar att Dale Clarke var i närheten av bra för Brynäs? Jag skulle vilja att ha var allt annat än bra. 18 p för en back är väl OK, men inte om man tar in att han skulle vara en offensivt lagd back med strykor i PP.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

Chippen wrote:Påstår du på fullaste allvar att Dale Clarke var i närheten av bra för Brynäs? Jag skulle vilja att ha var allt annat än bra. 18 p för en back är väl OK, men inte om man tar in att han skulle vara en offensivt lagd back med strykor i PP.
Det jag menade med "Dale Clark+Mattias Ekholm" var att båda två har försvunnit, ingenting annat.. Ekholm mot Gunderson tycker jag känns som ett nerköp..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Chippen »

Ahh...oki. Trodde du fått solsting eller nått. :-)
Men jag vet inte om det är ett så stort nedköp med Gunderson. Jag tror dock att Ekholm är mera allround än Gunderson, men att Gunderson är lite bättre i offensiv zon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

Å andra sidan är Ekholm "bara" 21 år, vilket gör att jag tror att han har ett par kliv till att ta i sin utveckling.. Frågan är ju iofs om han kan ta de stegen i Brynäs, men ändå..
Offensiven tycker jag han har ganska goda förutsättningar att konkurrera med Gunderson, då Ekholm trots allt kom delad fyra i poängligan för backar (samma poäng som Hietanen, 3 bättre än Niinima och "Bom-Bom"), och det i ett lag som kom sjua i sluttabellen.. Med tanke på att jag tror att Brynäs har förbättrat sin offensiv, särskilt på forwardssidan tror jag att han hade kunnat göra ett ännu bättre resultat i år, men det får vi ju aldrig veta nu! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by BubbelVe »

1 Skellefteå - Vad annars ?
2 Linköping - Känns som de kan bli starka med stommen plus rätt fräna men osäkra värvningar("Åke" gammal?)
3 Färjestad - Starka i grund och botten och oavsett plus och minus på spelare så finns de här uppe
4 HV71- Här är jag osäker fisk eller fågel, men det lutar åt fågel trots allt. Pengar finns att spetsa.
5 Frölunda - Samma mina år efter år, men nu med lite spelomsättning tror jag laget kan hålla näsan ovan ytan
6 Djurgården - Har egentligen ingen spännande trupp alls men de gnetar på och kommer hota alla
7 Brynäs - Kan vara joker mot toppen eller falla som ett korthus. Håller ej klass hel säsong dock
8 Luleå - Man bara måste känna obehag över en svag trupp (iof stark på backsida). Turen tar slut i vinter...
9 Modo - Kan gott och väl sprattla till och komma högre ...... fan jag tror nu de kommer högre peta ner Lule
10 Gnaget - Viktor Fasth, Viktor Fasth hur länge räcker Viktor..... kanske slutspel igen....
11 Växjö- Kallio kommer att göra fler mål än i slutet hos Frölunda men hur mycket ?? Lite för svaga ändå
12 Timrå - Kommer att ge vårdcentralerna i Sundsvallsområdet fullt upp igen och på grund av det inte orka.....

Det roliga är att serien känns oviss och inget lag kommer att tokdominera och inget lag kommer att vara strykpåse...
Hoppas bara att skadorna i alla trupperna hålls nere..
User avatar
vonschnauser
Posts: 985
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by vonschnauser »

Svårtippat när inte alla värvat klart, men:

1. Färjestad
2. Linköping
3. Luleå
4. AIK
5. Djurgården
6. HV71
7. Modo
8. Brynäs
9. Frölunda
10. Solna
11. Växjö
12. Timrå
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Lappmössan »

Om jag tippar med hjärnan och inte hjärtat skulle jag, som trupperna ser ut just nu, placera oss på åttonde plats. Förhoppningsvis är det i underkant men jag känner att jag vill sänka förväntningarna lite inför nästa säsong. Jaja kalla mig Jante, men jag är orolig över hur spelarmaterialet kommer fungera med AFs offensiva gladhockey.

Kommer givetvis ändras när vi fått in de sista pusselbitarna ;)
marre
Posts: 3180
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by marre »

Tycker du har helt rätt..känns som ett mellanår nästa år.. :cry:
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by BubbelVe »

Laget ifjol tog 7 poäng (typ) mer än laget året före utan Jocke, Lehto och en vilt blommande Rundblad. Så varför håller alla nästa säsongs lag så lågt ? Alavara, Möller och Hynning är väl inte något man pissar på ? Om vi spetsar med en forward och en back av hög klass är vi väl långt ifrån svaga .....eller ?????

Jag tycker att laget ifjol hade en styrka av att alla kedjorna spelade i anfallszon, men visst håller jag med om att Jocke Lehtonen och Warg gjorde en gräslig massa poäng. Året före vann vi två och en halv match färre och var i semi med en betydligt svagare trupp än vad som kommer att glida in till hösten som den står nu. Och nu kommer Junisarna att vara lite bättre, lite starkare, lite elakare, spetsa det med två spelare av klass till den styrka vi redan har så givetvis är de svart-gula västerbottenshoppen inte ett dugg att räkna bort från toppen av serien.

Visst är det lite skönare att hålla ner förväntningarna så man inte blir besviken, lite Skelleftementalitet att nästan räkna oss i kvalserien.

Lugn mina vänner det KOMMER att gå bra även nästa år . Det som kommer att avgöra är om Hadelöv kan förtsätta denna Disneyfilmsresa han gör i buren de senaste åren. HAN är orsaken i huvudsak att vi spelat semi och final de senaste åren glöm inte det. Den höga nivån (JÄMNA) han hållit under grundserien och slutspel gör mer för ett lags avlappnande och styrka att spela ut , än ett jättefränt namn bak på en forwardströja. Hoppas Jocke med ett års rutin från serien tar för sig och kan komma in i serien på ett bättre sätt och på så sätt få lagets förtroende för vilket förtroende vi (eller tränarna) har eller inte har spelar inte så stor roll utan det är de fem killarna på planen som måste känna att gubbe sex fixar biffen.

Det som känns viktigt iof är att ha ett powerplay som faktiskt skrämmer, se bara på HV71 som egentigen inte alls har vairit något något omöjligt lag att besegra fem mot fem de senast åren. Men med ett +25% powerplay år ut och år in så droppar det in ett par gratispoäng. Nu kostar en PP uppställning av klass så pass mycket pengar att vi får nog hoppas på att nya förmågor får poletten att ramla ner i den spelformen. Tänk vad som skulle hänt om Skelleftå haft i närheten av 20 % under slutspelet i år, vi gick till final trots att vi gjorde mål på typ vart åttonde PP .....

Haf förtröstan och vänta lugnt i båten så ser vi i augusti/september (OCH VI KOMMER FÖRMODLIGEN ATT TORSKA MOT LÖVEN MEN ÄNDÅ INTE HAMNA I KVALSERIEN) vad för coola snubbar vi ställer in med rykande färska matchtröjor . God fortsättning på sommaren
Men för all del fortsätt skvallra om varenda spelare som ens tänkt tanken eller kanske bara haft en dröm om att spela i AIK
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Lappmössan »

Förra årets trupp var så produktiv att det vägde upp vår usla defensiv (även om du har en poäng i att mycket hängde och kommer hänga på Hadelöv.) -Men även om nästa års trupp är av samma defensiva klass som 09/10 är det fortfarande AF och inte Säcken som står i båset.

Jag kan givetvis ha helt fel (och jag sa att jag skulle placera den nuvarande truppen på åttonde plats, inte den slutgiltiga.)

Sedan kan vi inte endast jämföra vår egna trupp genom åren. Jag skulle säga att minst två tredjedelar av elitserielagen har blivit starkare än förra året och även om det känns som en klyscha numera ser nästa säsong ut att bli en av de jämnaste någonsin.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by anton95uppsala »

Jag väntar med mitt tips till efter försäsongen, men i denna enkät från Sportbladet nämns AIK som en tänkbar vinnare av flera lags representanter. (observera att artikeln är 10 dagar gammal, men om någon missat den) :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 3317107.ab
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Hank »

anton95uppsala wrote:Jag väntar med mitt tips till efter försäsongen, men i denna enkät från Sportbladet nämns AIK som en tänkbar vinnare av flera lags representanter. (observera att artikeln är 10 dagar gammal, men om någon missat den) :)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/a ... 3317107.ab
Verkar bli mycket offensiv, initiativrik hockey med hög press nästa säsong...
jockegulosvart
Posts: 1
Joined: 26 Jul 2011, 17:43

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by jockegulosvart »

1 Skellefteå AIK
2 Luleå
3 Modo
4 Linköping
5 HV71
6 Frölunda
7 Färjestad
8 Timrå
9 Djurgården
10 Växjö
11 AIK
12 Brynäs

Norrlands hockeyn går framåt
langen
Posts: 8
Joined: 16 Jun 2011, 00:03

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by langen »

01. Färjestad
02. Luleå
03. Linköping
04. HV71
05. MoDo
06. Skellefteå AIK
07. Djurgården
08. Frölunda

09. Växjö
10. Brynäs

11. Solna IF
12. Timrå
buu
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2011, 10:02

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by buu »

1. Färjestad (känns som den mest självklara 1an i nuläget).
2. Skellefteå (Den mest intressanta mix av talangfulla forwards i hela elitserien, får vi allt att stämma och att baksidan håller blir vi farliga).
3. Luleå (bästa bakuppsättning enligt mej, men forwardssidan och målvaktsidan skrämmer ingen. Rönnqvist hockeyn gör att luleå är där uppe.)
4. Linköping (gamla rävar, håller dom? Ja det tror jag för en 4e plats. saknas en riktig målskytt, men med säckens strikta defensiv och ett lagspel så är dom där uppe.
5. gnaget (utropstecken! bästa målvakterna! med bra målvakt tar man sig långt. bra lagspel ifjol! några intressanta nyförvärv!).
6.Frölunda (intressant lag! får dom en bra start blir dom riktigt farliga. osäker på målvakterna, men iår studsar det rätt för Göteborg).
7. Modo (intressant lag, bra målvakt, en artist i axelsson, har fortfarande platser att fylla men utropstecken på modo iår. nyckeln för modo blir lagspelet, men en slutspelsplats lyckas dom knipa)
8. Djurgården (håller wesslau samma klass som förut?, intressant lag, men djurgården skrämmer ingen, slutspel till slut)
9. Hv71 (inte värvat klart än, men min känsla säger att det inte är hvs år iår. bremberg, davidsson, och krog, bra spelsinne men bäst före datum varning på alla! räcker det till slutspel?)
10. Brynäs ( många unga talanger, kan vara utropstecken på brynäs! men målvakterna håller inte.)
11. Växjö ( nykomlingen kommer kämpa tappert, men blir tillslut kvalserien. backsidan vem är alla? moran och kallio nja det håller inte.)
12. Timrå ( Den mest självklara 12an. tråkigt lag tycker jag, ingen som sticker ut. kommer vara ett tungt år för timrå.)

klockrent! =) plats 1-4 känns säkert. plats 5-11 där kan det verkligen gå hur som helst, litade på magkänslan där.
Måste säga att det aldrig varit så svårt att tippa Elitserien som iår. alla lag kan skrälla(förutom timrå), det gäller bara att man får en bra start och är med från början!
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

LHC saknar en målskytt?? Har du hört namnet Hlavac tidigare? 30 mål på 38 matcher 09/10 tycker jag är ett ganska hyfsat facit.. Överlägsen målkung i ES det året, med samma antal mål som Lehtonen hade i år fast på 17 matcher mindre.. Det argumentet får du nog tänka över både en och två gånger till..

HV - Davidsson är fortfarande en av ES bästa kaptener och håller fortfarande hög ES-kvalité.. Jason Krog har 1.12 ppg i snitt de senaste fyra åren i AHL (visserligen med en aningens dalande kurva) men kommer garanterat att producera i ES också.. Med de siffrorna, den spelstilen och de större ytorna kommer det definitivt att rulla in både en, två och tre poäng från hans klubba.. Sannolikt ska det in fler spelare i laget också, framför allt spets på forwardssidan.. Kanske inte slåss om seriesegern på samma villkor som tidigare, men är definitivt ett slutspelslag..

Peta ner Frölunda ordentligt och Gnaget en bit också, sen upp med HV en bra bit och DIF upp något snäpp också.. Sen kan vi börja snacka lite..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by smogz »

Ok, ska försöka mig på en gissning även om det är helt omöjligt.

1. Färjestad - liten spelaromsättning, stark stomme från ifjol plus hyfsade nyförvärv.
2. Skellefteå AIK - extremt breda forwards. Jocke L och Rundblad är svåra att ersätta. Tycker att Buddy Hollys stats ser bättre ut än Mickos vid 23 års ålder. Dessutom en spelare som gillar slutspel. Elitseriens bredaste forwardssida och snabba moderna backar, med nått undantag. Plus Hadelöv och Jocke E som förhoppningsvis tagit ytterligare nått steg.
3. HV71 - HV är alltid HV och de har värvat ok, även om laget börjar se lite ålderstiget ut. Dock är ålder bara en siffra på ett papper.
4. Djurgården - värvat bra, många tongivande spelare hade ett mellanår ifjol, Wesslau tillbaks i målet.
5. Linköping - Säckens strikta defensiva tråkspel i kombination med ett gäng lirare kommer att innebära krockar i filosofi iår. Tror inte det funkar riktigt så bra som alla andra verkar tro.
6. Frölunda - intressant satsat iår, lite yngre snitt - får Lill-Kenta ihop det kan det gå riktigt bra.
7. Modo - Tror att Samuelssons lite amerikanska stil kan passa det lite äldre gardet i Modo bra, få dom att ta tag i grejerna igen och inte lira på gamla meriter. Detta tillsammans med rätt offensiva värvningar från herrar Foppa och Näslund lyfter Modo till slutspel.
8. Luleå - Ett lag är sällan bättre än sina målvakter. Luleås målvakter är antaligen på papperet sämst i elitserien. Har seriens bästa backuppsättning. Men har bara egentligen en bra forwardskedja..Räcker just så pass till slutspel. Ett aggresivt försvarsspel är bra, men det håller inte hela vägen iår. Motståndarna har lärt sig att tacka Luleås överbelastande aggresiva tråkspel.
9. Brynäs - mycket unga egna talanger i laget som tar ytterligare steg. Krävs att Honken i hemmamiljö och med en bättre målvaktstränare kommer tillbaks till det han en gång var.
10. Timrå - detta tips är mer med Hjärtat än med Hjärnan. Vill gärna se elitseriehockey här i Sundsvall även nästa år. Några intressanta nyförvärv. Får förhoppningsvis mindre skador iår.
10. AIK - ok Viktor Fasth, ok några bra nyförvärv men förra året gick på inspiration och självförtroende. Nu kommer det svåra andraåret.
11. Växjö - har värvat intressant, tror dom klarar sig kvar via kvalserien. Men backsidan är för svag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Special Brew »

1. Färjestad
2. Luleå
3. Linköping
4. HV71
5. Djurgården
6. Skellefteå
7. Frölunda
8. Modo
9. AIK
10. Växjö
11. Brynäs
12. Timrå

Här har ni svaret!
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Hank »

1. Skellefteå
2. HV71
3. Färjestad
4. Linköping
5. Luleå
6. Brynäs
7. Frölunda
8. Djurgården
9. MODO
10. Växjö
11. Gnaget
12. Timrå

Om Färjestad haft en annan tränare hade jag tippat dem etta.
hillbilly
Posts: 856
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by hillbilly »

1.Färjestad
2.Luleå
3.Linköping
4.Hv71
5.Skellefteå Aik
6.Växjö
7.Frölunda
8.Modo
9.Djurgården
10.Brynäs
11.Timrå
12.Solna
buu
Posts: 4
Joined: 22 Jun 2011, 10:02

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by buu »

Markman wrote:LHC saknar en målskytt?? Har du hört namnet Hlavac tidigare? 30 mål på 38 matcher 09/10 tycker jag är ett ganska hyfsat facit.. Överlägsen målkung i ES det året, med samma antal mål som Lehtonen hade i år fast på 17 matcher mindre.. Det argumentet får du nog tänka över både en och två gånger till..

HV - Davidsson är fortfarande en av ES bästa kaptener och håller fortfarande hög ES-kvalité.. Jason Krog har 1.12 ppg i snitt de senaste fyra åren i AHL (visserligen med en aningens dalande kurva) men kommer garanterat att producera i ES också.. Med de siffrorna, den spelstilen och de större ytorna kommer det definitivt att rulla in både en, två och tre poäng från hans klubba.. Sannolikt ska det in fler spelare i laget också, framför allt spets på forwardssidan.. Kanske inte slåss om seriesegern på samma villkor som tidigare, men är definitivt ett slutspelslag..

Peta ner Frölunda ordentligt och Gnaget en bit också, sen upp med HV en bra bit och DIF upp något snäpp också.. Sen kan vi börja snacka lite..
Varför det Markman? 09/10 är två år sedan! Håller helt med dej att Hlavac var en grym målkung 09/10, men 10/11 var han inte ens i närheten så bra som föregående år. Ska man tro på den dalande kurvan tyder det på att hlavac kommer vara ännu sämre iår, just därför säger jag att linköping inte har någon riktig målskytt. man måste ju tänka på nuet. men jag kan ha fel.

Men som jag skrev Markman från plats 5-11 där kan allt hända bara man får en bra början på säsongen. Och jag satt Hv71 på 9 plats för att jag tror inte det är deras år iår. dom kommer säkert få ett bra lag, men det gäller ju att få igång ett lagspel också. Dom har bremberg, han är bäst när han får stå i rampljuset och va den stora stjärnan, säkert likadant med krog. håller med dej att davidsson håller hög elitserie klass, Absolut! men tycker han är överskattad enligt mej. Med sånna spelare i laget som behöver stor plats kan det bli negativt till slut.

Och till sist man vet ju aldrig hur det slutar förrän säsongen är färdigspelad, just därför man tipsar hur elitserien slutar i förväg och detta var MIN tipsning!=) Gör din egen tipsning istället för att bry dej!=)
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Hur slutar elitserien 2011-12

Post by Markman »

buu - Ett av de huvudsakliga syftena med detta forum är att diskutera saker, vilket är precis vad jag gör.. Det gäller även denna tråd, även om just den här är lite mindre diskussionsinriktad än andra trådar.. Jag är fullt medveten om att det är ditt tips, men på vilket sätt hindrar det mig från att ha åsikter om det?

Hlavac slutar ju inte vara en målskytt bara för att han har ett dåligt år, eller för den delen - flera dåliga år på rad, om så skulle vara fallet.. Hlavac har många mål kvar i bössan än..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Locked