Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Moderators: Northpower Stockholm, Styrelsen

User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Nick the little dick »

Har inte tänkt på det här tidigare, då jag alltid velat gå på försäsongsmatcher oavsett men nu när det togs upp slog det mig att det är självklart att det inte ska kosta 190kr att gå på NPS årsmöte. Det här kan lätt göra att vi unga och fattiga inte kan närvara, och unga röster är nåt som NPS råkar vara i näst intill desperat behov av.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Nick the little dick »

Northpower Stockholm wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Trollet: Är du medlem i NP-stockholm ? vilket medlemsnummer har du i så fall ? Vet du vad som står i våra stadgar ?
Väldigt dåligt bemötande av en bra och viktig poäng.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Nick wrote:Har inte tänkt på det här tidigare, då jag alltid velat gå på försäsongsmatcher oavsett men nu när det togs upp slog det mig att det är självklart att det inte ska kosta 190kr att gå på NPS årsmöte. Det här kan lätt göra att vi unga och fattiga inte kan närvara, och unga röster är nåt som NPS råkar vara i näst intill desperat behov av.
Så sant, så sant. :D :D
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Northpower Stockholm »

Nick wrote:Har inte tänkt på det här tidigare, då jag alltid velat gå på försäsongsmatcher oavsett men nu när det togs upp slog det mig att det är självklart att det inte ska kosta 190kr att gå på NPS årsmöte. Det här kan lätt göra att vi unga och fattiga inte kan närvara, och unga röster är nåt som NPS råkar vara i näst intill desperat behov av.
För det första så ber jag om ursäkt för dåligt bemötande tidigare i tråden, men vi i styrelsen är är så j-a less på klagomål som dessutom inte kommer från medlemmar.

För det andra så är det just unga röster som vi vill ha in i styrelsen, en mix är bra, vi tillfrågade dej NIck i våras men du tackade NEJ, vi tillfrågade Anton nu och han tackade NEJ.

För det tredje så varför har ni inte sagt något om årsmöte på matcherna som vi haft i 4 år ??

Sen ska vi fixa en lokal så fort vi hittar

/Tele
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Northpower Stockholm wrote:
Nick wrote:Har inte tänkt på det här tidigare, då jag alltid velat gå på försäsongsmatcher oavsett men nu när det togs upp slog det mig att det är självklart att det inte ska kosta 190kr att gå på NPS årsmöte. Det här kan lätt göra att vi unga och fattiga inte kan närvara, och unga röster är nåt som NPS råkar vara i näst intill desperat behov av.
För det första så ber jag om ursäkt för dåligt bemötande tidigare i tråden, men vi i styrelsen är är så j-a less på klagomål som dessutom inte kommer från medlemmar.

För det andra så är det just unga röster som vi vill ha in i styrelsen, en mix är bra, vi tillfrågade dej NIck i våras men du tackade NEJ, vi tillfrågade Anton nu och han tackade NEJ.

För det tredje så varför har ni inte sagt något om årsmöte på matcherna som vi haft i 4 år ??

Sen ska vi fixa en lokal så fort vi hittar

/Tele
Hade jag bott i Stockholm hade jag vart på. :D :D Som sagt har nog ingen tänkt på saken, men som jag sa. Funkar det inte med lokal så kör utanför Hovet innan matchen. Är inte det bäst? :)
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Northpower Stockholm »

Vi ska göra det bästa för er medlemmar

/Tele
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Northpower Stockholm wrote:Vi ska göra det bästa för er medlemmar

/Tele
Det är bra inställning, men det är väl bäst för alla medlemmar om vi har det innan matchen, enär de allra flesta ska på den. Men då är det helt gratis och den som vill kan åka hem efter. Men det är ni i styrelsen som tar beslutet :)
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Bobby »

Northpower Stockholm wrote:
För det tredje så varför har ni inte sagt något om årsmöte på matcherna som vi haft i 4 år ??

/Tele
För att dom kanske först nu har insett att något är på tok?
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Bobby »

anton95uppsala wrote: 3. Slit inte häcken av er nu för att få fram en lokal osv, för även om ni gör det tror jag deltagandet på årsmötet kommer vara väldigt lågt tyvärr.
Upprepar det jag skrev tidigare i tråden; Ifall folk inte behagar att dyka upp om det inte är i samband med en match så är dessa inte några ni kommer sakna på mötet.
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Bob Sacamano wrote:
anton95uppsala wrote: 3. Slit inte häcken av er nu för att få fram en lokal osv, för även om ni gör det tror jag deltagandet på årsmötet kommer vara väldigt lågt tyvärr.
Upprepar det jag skrev tidigare i tråden; Ifall folk inte behagar att dyka upp om det inte är i samband med en match så är dessa inte några ni kommer sakna på mötet.
Det är sant ifs.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Nick the little dick »

Som både Anton och Bob S sagt så har jag inte tänkt på det tidigare eftersom det inte är nåt problem för MIG, personligen. Men principfrågan är viktig för mig.

Att jag inte vill vara med i styrelsen tycker jag inte har nåt med det här att göra :)

Och håller med Bob om att dom som bara dyker upp på ett ÅRSmöte för att det är match kommer jag inte att sakna på ett möte som är någon annanstans.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Northpower Stockholm »

Men Nick du skrev ju att det var unga röster som behövs, det var det jag syftade på, det är er unga vi vill ha in, men ingen ställer upp tyvärr

/Tele
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Northpower Stockholm wrote:Men du skrev ju att det var unga röster som behövs, det var det jag syftade på, det är er unga vi vill ha in, men ingen ställer upp tyvärr

/Tele
Ställer gärna upp med att hjälpa till osv, men som du vet är anledningen till att jag inte vill vara med i styrelsen att jag inte bor i Stockholm. Blev ju mer involverad förra året då jag började hjälpa till lite med biljetter, trådar och idéer med mera (även om det var i liten utsträckning i jämförelse med ert jobb), och hade gärna blivit med i styrelsen i år om jag bara bott i Sthlm :)
Holmlund
Posts: 19
Joined: 16 Jun 2011, 21:40

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Holmlund »

Nu har jag fixat fram en lokal där vi kan ha årsmötet.
Datum,tid och plats kommer upp under dagen.
Vi har jagat som dårar efter lokal. Inte det lättaste precis med kort varsel.
Så vi i styrelsen hoppas att många som möjligt kommer nu.

Holmlund
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Holmlund wrote:Nu har jag fixat fram en lokal där vi kan ha årsmötet.
Datum,tid och plats kommer upp under dagen.
Vi har jagat som dårar efter lokal. Inte det lättaste precis med kort varsel.
Så vi i styrelsen hoppas att många som möjligt kommer nu.

Holmlund
Oj stabilt! Bra jobbat! :) Hoppas ni säger ett datum som man kan nu då ;)
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Nick the little dick »

Holmlund wrote:Nu har jag fixat fram en lokal där vi kan ha årsmötet.
Datum,tid och plats kommer upp under dagen.
Vi har jagat som dårar efter lokal. Inte det lättaste precis med kort varsel.
Så vi i styrelsen hoppas att många som möjligt kommer nu.

Holmlund
Exemplariskt.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Lappmössan »

Bra jobbat!
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Northpower Stockholm »

Årsmötet 2012 är flyttat från Torsdag 23/8 till Söndag 26/8 KL: 18.00

Radisson Blu Royal Park Hotel
Frösundaviks alle' 15 i Solna
Med buss: Ta buss Nr 70 från Odenplan till frösundavik= ändhållplats. Med bil från city: följ E4:an norrut mot Uppsala, ta av mot frösunda/frösundavik nr 168.
Åk sedan till höger vid trafikljusen, där efter följer man vägen förbi frösunda strand tills den tar slut.

Skicka gärna ett mejl om du kommer till oss på npsthlm@gmail.com

Välkomna .


/Tele :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Trollet »

Snyggt gjort och bra jobbat av er. Hoppas att uppslutningen blir den som arbetet förtjänar!
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Northpower Stockholm »

Trollet wrote:Snyggt gjort och bra jobbat av er. Hoppas att uppslutningen blir den som arbetet förtjänar!
Ja vi hoppas på bra uppslutning :D :D
Holmlund
Posts: 19
Joined: 16 Jun 2011, 21:40

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Holmlund »

Tack ni få medlemmar/styrelsemedlemmar som kom på årsmötet.
Tyvärr så kom inte så många men framför allt dem Np-sthlmn medlemmar som har kritiserat det här med årsmötet.
Förutom en som var 1 1/2 timme försenad när mötet nästan är slut.
Det är så jävla respektlöst mot oss som var där.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Bobby »

Holmlund wrote:Tack ni få medlemmar/styrelsemedlemmar som kom på årsmötet.
Tyvärr så kom inte så många men framför allt dem Np-sthlmn medlemmar som har kritiserat det här med årsmötet.
Förutom en som var 1 1/2 timme försenad när mötet nästan är slut.
Det är så jävla respektlöst mot oss som var där.
Hur många blev ni?
Dä ä bra Mikalsån!
Holmlund
Posts: 19
Joined: 16 Jun 2011, 21:40

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Holmlund »

8st men personen som kom sent räknar jag inte så 7st enligt mig.
User avatar
Nick the little dick
Posts: 217
Joined: 15 Jun 2011, 22:43

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Nick the little dick »

Holmlund: jag var borta över helgen, jag bokade ett extra tidigt tåg för att hinna till årsmötet. Tåget blev inställt och tåget jag fick ta istället var 1h försenat pga blixtnedslag. Därmed var jag framme i Sthlm sammanlagt 4 timmar sent. Ändå åkte jag ändå ut till Frösundavik för att vara med på slutet av mötet. Kalla det inte repsektlöst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Larzon »

Nick wrote:Holmlund: jag var borta över helgen, jag bokade ett extra tidigt tåg för att hinna till årsmötet. Tåget blev inställt och tåget jag fick ta istället var 1h försenat pga blixtnedslag. Därmed var jag framme i Sthlm sammanlagt 4 timmar sent. Ändå åkte jag ändå ut till Frösundavik för att vara med på slutet av mötet. Kalla det inte repsektlöst.
Tycker snarare att det är jävligt starkt av dig.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by anton95uppsala »

Ledsen att jag inte kom. Gjorde ju mitt bästa just som jag skrev i mejlet att hinna med tåget efter min aktivitet, men missade det med åtta minuter. Att komma en halvtimme sent såg jag som helt värdelöst, då jag misstänkte att mötet redan skulle vara slut då. Bra gjort av er att boka om mötet. Med facit i hand borde jag ändå åkt ändå eftersom mötet höll på så länge. Men satte mig ju i alla fall i förbindelse med Tele och meddelade min frånvaro.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Northpower Stockholm »

anton95uppsala wrote:Ledsen att jag inte kom. Gjorde ju mitt bästa just som jag skrev i mejlet att hinna med tåget efter min aktivitet, men missade det med åtta minuter. Att komma en halvtimme sent såg jag som helt värdelöst, då jag misstänkte att mötet redan skulle vara slut då. Bra gjort av er att boka om mötet. Med facit i hand borde jag ändå åkt ändå eftersom mötet höll på så länge. Men satte mig ju i alla fall i förbindelse med Tele och meddelade min frånvaro.
Bra Anton allt ok
Post Reply