Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Moderators: Northpower Stockholm, Styrelsen

Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Årsmöte NP-Stockholm Söndag 26/8 kl: 18:00

Post by Northpower Stockholm »

Årsmötet 2012 är flyttat från Torsdag 23/8 till Söndag 26/8 KL: 18.00

Radisson Blu Royal Park Hotel
Frösundaviks alle' 15 i Solna
Med buss: Ta buss Nr 70 från Odenplan till frösundavik= ändhållplats. Med bil från city: följ E4:an norrut mot Uppsala, ta av mot frösunda/frösundavik nr 168.
Åk sedan till höger vid trafikljusen, där efter följer man vägen förbi frösunda strand tills den tar slut.

Skicka gärna ett mejl till oss på npsthlm@gmail.com om du kommer så vet vi på ett ungefär hur många vi blir.


Välkomna :D :D
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Empress »

Elitserien vs. KHL – trelagsturnering

Torsdag 23 19.00
AIK-Skellefteå AIK
Hovet

Fredag 24 17.00
Skellefteå–Salavat
Hovet

Lördag 25 15.00
AIK-Salavat Yulaev Ufa
Hovet

från det andra aiks hemsida.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by schteffe »

Gratis inträde? :geek:
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Northpower Stockholm »

schteffe wrote:Gratis inträde? :geek:
170 kr + 20 kr förköp ( 3-lags tunering, då blir det dyrt :evil: )
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Trollet »

Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Bobby »

Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Instämmer till 100%. Helt obegripligt och jag hoppas ni inser hur dumt detta är och ändrar dag för mötet omedelbart!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by anton95uppsala »

Bob Sacamano wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Instämmer till 100%. Helt obegripligt och jag hoppas ni inser hur dumt detta är och ändrar dag för mötet omedelbart!
Håller med. Årsmötet borde inte äga rum i samband med en match egentligen, utan på annan tidpunkt och plats. Boka om tack.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Northpower Stockholm »

Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Trollet: Är du medlem i NP-stockholm ? vilket medlemsnummer har du i så fall ? Vet du vad som står i våra stadgar ?
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Bobby »

anton95uppsala wrote:
Bob Sacamano wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Instämmer till 100%. Helt obegripligt och jag hoppas ni inser hur dumt detta är och ändrar dag för mötet omedelbart!
Håller med. Årsmötet borde inte äga rum i samband med en match egentligen, utan på annan tidpunkt och plats. Boka om tack.
Helt riktig. Och argument som att det blir mindre folk om det inte är i samband med en match funkar inte då man lika gärna kan vara utan de som endast släpar sig till årsmötet av anledningen att det är match. Framförallt ska det vara gratis!
Dä ä bra Mikalsån!
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Trollet »

Northpower Stockholm wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Trollet: Är du medlem i NP-stockholm ? vilket medlemsnummer har du i så fall ? Vet du vad som står i våra stadgar ?
Nej, och det vet du också att jag inte är. Dels eftersom ni vet vad jag heter, men inte minst genom att jag skrev "... har ni lagt ert årsmöte ...". Jag har väl rätt att framföra en åsikt eller ställa en fråga ändå?

Du har åtminstone två medlemmar i tråden som är på samma linje (schteffe och anton95uppsala). Och för de allra flesta är det helt självklart att man inte håller ett årsmöte någonstans där det kostar pengar att ta sig in. Det gör också situationen olustig i det att den som eventuellt inte har råd aktivt måste påpeka detta.

Intressant sätt att bemöta saken förresten. Inte ett ord om sakfrågan.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Northpower Stockholm »

anton95uppsala wrote:
Bob Sacamano wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Instämmer till 100%. Helt obegripligt och jag hoppas ni inser hur dumt detta är och ändrar dag för mötet omedelbart!
Håller med. Årsmötet borde inte äga rum i samband med en match egentligen, utan på annan tidpunkt och plats. Boka om tack.
Anton du låg ju som förslag till att väljas in i stylesen, men tackade nej....
saxat ur stadgar punkt 5: "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS"
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Chippen »

Northpower Stockholm wrote: Anton du låg ju som förslag till att väljas in i stylesen, men tackade nej....
saxat ur stadgar punkt 5: "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS"
Inte för att egentligen har något med NP Stockholm att göra, men vad är det där för jekla resonemang?
Vill man inte att så många som möjligt ska komma och närvara på mötet?

Visst kanske styrelsen ska välja tid och plats, men lite hjärna bör man väl i sina beslut och inte kräva av sina medlemmar att de ska behöva betala 190 kr för att närvara på ett möte.
Om nu styrelsen kräver så vore det ju på sin plats att kanske styrelsen ser till att medlemmar i NP Stockholm får gå in gratis på matchen, eller bara behöver betala typ 20 kr.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Trollet »

Men allvarligt talat, är det så här ni tar kritik? Det begriper ju en femåring att "tid och plats" inte innefattar 17.00 på julafton på Kebnekaises topp heller, även om de av någon anledning skulle vilja det. Något slags känsla bör man ha. En kort förklaring varför:

Om man i en förening låter styrelsen bestämma plats, tid och genomförande för årsmötet, så riskerar man att medlemmarna inte kan göra sin röst hörd. En styrelse ska föra sina medlemmars talan, och den ska också göra det så hinderfritt som möjligt för medlemmarna att göra det.

Därför ska man hålla mötet på en plats som är vettig att ta sig till, och utan kostnad för entré. Om man hyr en lokal - mycket vanligt - så betalar föreningen det. I det här fallet skulle det jämföras med att föreningen skulle betala inträdet för de medlemmar som vill komma på mötet.

Om man hårdrar "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS" så hamnar man i situationer där styrelsen kan passa på att hålla årsmötet när de är någon helt annanstans. Låt säga att styrelsen är ett gäng som redan tidigare är bra kompisar, som här uppe. Gänget åker på fotbollsresa till England/Crazyresa till Uleåborg/bortamatch i Ängelholm. Är det okej att hålla årsmötet där med hänvisning till "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS"?

Självklart inte. Jag har suttit i några föreningsstyrelser genom åren och det fungerar inte så. Men, som du påpekar, jag är ju inte medlem i NP Sthlm så ovanstående kan ses som allmänna funderingar.

En sak kan jag iaf garantera. NP skulle aldrig lägga ett årsmöte i samband med match.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Larzon »

Trollet wrote:Men allvarligt talat, är det så här ni tar kritik? Det begriper ju en femåring att "tid och plats" inte innefattar 17.00 på julafton på Kebnekaises topp heller, även om de av någon anledning skulle vilja det. Något slags känsla bör man ha. En kort förklaring varför:

Om man i en förening låter styrelsen bestämma plats, tid och genomförande för årsmötet, så riskerar man att medlemmarna inte kan göra sin röst hörd. En styrelse ska föra sina medlemmars talan, och den ska också göra det så hinderfritt som möjligt för medlemmarna att göra det.

Därför ska man hålla mötet på en plats som är vettig att ta sig till, och utan kostnad för entré. Om man hyr en lokal - mycket vanligt - så betalar föreningen det. I det här fallet skulle det jämföras med att föreningen skulle betala inträdet för de medlemmar som vill komma på mötet.

Om man hårdrar "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS" så hamnar man i situationer där styrelsen kan passa på att hålla årsmötet när de är någon helt annanstans. Låt säga att styrelsen är ett gäng som redan tidigare är bra kompisar, som här uppe. Gänget åker på fotbollsresa till England/Crazyresa till Uleåborg/bortamatch i Ängelholm. Är det okej att hålla årsmötet där med hänvisning till "STYRELSEN VÄLJER TID OCH PLATS"?

Självklart inte. Jag har suttit i några föreningsstyrelser genom åren och det fungerar inte så. Men, som du påpekar, jag är ju inte medlem i NP Sthlm så ovanstående kan ses som allmänna funderingar.

En sak kan jag iaf garantera. NP skulle aldrig lägga ett årsmöte i samband med match.
+1000
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Northpower Stockholm »

Trollet wrote:
Northpower Stockholm wrote:
Trollet wrote:Allvarligt? Har ni lagt ert årsmöte i samband med en turnering dit det kostar 190 kr att komma in?

Känns väldigt demokratiskt. De som inte har råd får inte vara med.

Kan aldrig tänka mig att det är okej. Årsmötet måste alla kunna gå på utan kostnad.
Trollet: Är du medlem i NP-stockholm ? vilket medlemsnummer har du i så fall ? Vet du vad som står i våra stadgar ?
Nej, och det vet du också att jag inte är. Dels eftersom ni vet vad jag heter, men inte minst genom att jag skrev "... har ni lagt ert årsmöte ...". Jag har väl rätt att framföra en åsikt eller ställa en fråga ändå?

Du har åtminstone två medlemmar i tråden som är på samma linje (schteffe och anton95uppsala). Och för de allra flesta är det helt självklart att man inte håller ett årsmöte någonstans där det kostar pengar att ta sig in. Det gör också situationen olustig i det att den som eventuellt inte har råd aktivt måste påpeka detta.

Intressant sätt att bemöta saken förresten. Inte ett ord om sakfrågan.
Det märkliga är att inte en enda av våra medlemmar har sagt något detta år eller dom tidigar 4 åren ? alla har tyckt det varit ok.
Ingen medlem har sagt något ! förrän nu har 2 st skrivit här. Vi ska se om vi hittar någon lokal och boka om.
Sen hoppas jag att alla medlemmar i NP-Stockholm börjar öppna chäften och säga vad ni tycker så slipper vi sådant här tjafs. Så kan vill lägga enegin på det vi ska.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Årsmöte NP-Stockholm 23/8

Post by Chippen »

Northpower Stockholm wrote:
Det märkliga är att inte en enda av våra medlemmar har sagt något detta år eller dom tidigar 4 åren ? alla har tyckt det varit ok.
Ingen medlem har sagt något ! förrän nu har 2 st skrivit här. Vi ska se om vi hittar någon lokal och boka om.
Sen hoppas jag att alla medlemmar i NP-Stockholm börjar öppna chäften och säga vad ni tycker så slipper vi sådant här tjafs. Så kan vill lägga enegin på det vi ska.
Sådant här tjafs hade ju kunnats undvikas om Styrelsen gjort rätt från början och inte krävt att sina medlemmar ska betala 190 kr för att få komma på ett årsmöte.

Att det sedan kanske inte klagats på det tidigare behöver väl inte betyda att det är ok.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Tele jag tyckte inte heller att det var något problem förr. Inte nu heller, förrän jag insåg att Trollet hade rätt. Hade aldrig tänkt på att man måste betala för våra årsmöten. Och jag förstår om ni i styrelsen inte tänkt på det heller förut. Och du gör ett hästjobb som fixar alla resor osv så det är fullt förståeligt att man inte tänker på allt. Men det vore nice om vi kunde boka om. Går det inte i år får vi väl helt enkelt bättra oss till nästa år.

Jag borde som medlem kanske också ta åt mig lite av kritiken eftersom jag inte yppat mitt missnöje förrän nu. Men jag hade helt enkelt inte tänkt på saken förrän Trollet nämnde det självklara att det faktiskt kostar pengar att gå på mötet.
frölle
Posts: 14
Joined: 16 Sep 2011, 21:42

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by frölle »

Kanske lika bra att lägga ner skiten och donera pengarna till ungdomshockeyn ist.
Vi kan inte göra mer än det bästa vi kan, vi /jag börjar bli jävligt less på otacksamhet och skit varje år.
Medlem eller inte? Skiter jag fullständigt i, yttrandefrihet gäller även här. Pajkastning hör däremot hemma någon helt annanstans.
Det bästa är då kanske att lägga ner Np Sthlm och låta stan fixa den nedre delen av landet också, för det klarar vi ju inte av heller.
Jenz
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Lappmössan »

Av alla i denna tråd verkar Anton vara den ende med en sympatisk, självkritisk och positiv syn på det hela. Kom igen nu, vi har alla samma mål...

Edit: Och frölle: Man har kanske antagit att det sagt sig självt, men vi är alla grymt tacksamma för det jobb ni lägger ned för att stötta AIK på bortaplan. Kritiken må ha varit framförd ganska "bitchigt" men nog har de en poäng. Försök bara ta kritiken som den är och gör det bästa ni kan.
Last edited by Lappmössan on 17 Aug 2012, 17:19, edited 1 time in total.
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by SLAGARN »

Ja, det må finnas en poäng i kritiken men det känns konstigt att kritiken ska komma från folk som inte är medlemmar i vår förening. Tycker mig känna igen kritikerna från pyrodebatten dessutom. Hade ni trollet larzon och bob inte vart med där redan, kunde man kanske tagit era åsikter på lite mer allvar. På nåt vis känns det som vi är så totalt olika människor så att en diskussion med er ter sig omöjlig från start.
Men om ni nu vill fortsätta ha synpunkter på vår förening så tycker jag att ni går med i den. Om ni inte vill det så skulle det vara snyggt med lite positiv feedback nån gång för omväxlings skull.
Nu åker jag bort över helgen och kommer inte att bemöta mer kritik förrän i nästa vecka. Om nån av er har mer bråttom än så att få svar på något ni undrar över, så kan ni ju ringa.

Bengt Orrje
070-401 12 57
SLAGARN
Posts: 45
Joined: 15 Jun 2011, 21:03

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by SLAGARN »

Okej Lappmössan, hann inte stänga ner. Vi är överlag osympatiska, självupptagna och ena riktigt negativa jävlar.
Och vad gäller målen så har vi nog inte riktigt samma ändå. Vi försöker mer efterlikna en pensionerad skolkör här nere enligt vissa tuffingar i norr medan man kör med betydligt hetare stuff där.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Trollet »

Det började med en fråga och åsikten att det kanske inte är så bra att ha ett möte som kostar 190 spänn att gå på. Att tråden ser ut som den gör (åtminstone mina bidrag) beror till stor del på svaret jag fick. "Är du medlem, vilket nr, har du läst stadgarna?". Ett alternativ hade varit att fundera fem minuter över det jag skrev och sen svara civiliserat. Man måste inte gå i taket för att någonting ifrågasätts.

Angående min eventuella inblandning i pyrodebatten så har jag aldrig ställt mig bakom några olagliga eldningar. Tvärtom har jag flera gånger skrivit att man kan tycka vad man vill om gällande regler, men att det bara är att tugga i sig.

Vad Bob och Larzon har skrivit vet jag inte, det får de svara på själva.

Positiv feedback? Jag har då berömt sydarna för semin mot Gnaget, deras deltagande i Crazy Timrå, för att såpass många åkte ner till Göteborg förra säsongen för vanliga seriematcher, för att Tele och hans grabb flög upp och såg massor av slutspelsmatcher. Borde vara tillräckligt för att inte bli tagen som en ren hater.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Bobby »

Kritiken ligger ju i att det är absurt och direkt felaktigt att ta 190:- för ett årsmöte. Det finns möjlighet att anordna mötet på en annan plats, gratis. Men ni försvarar det med att ifall ni inte tar det i samband med en match så kommer det färre personer. Då ligger ju problemet hos de som väljer att skippa mötet.

Det spelar ingen roll ifall vi diskuterat andra ämnen tidigare eller ej. Helt irrelevant.



Väldigt hög nivå nu SLAGARN!
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Lappmössan »

Slagarn: Läs igen är du snäll. Jag syftade på alla förutom Anton i just denna tråd, inget annat. Försök att förstå att jag inte har något emot varken NPS eller NP. Trollet mfl var lite bitchiga och oförstående för er situation, du och frölle tog kritiken dåligt och tjurade ihop -öht var alla förutom Anton negativa. Förstår du hur jag menar? ;)

Medlemmar ska väl inte spela så stor roll ändå när vi ändå är supportrar till samma lag? Det är väl ytterst sällan NP får positiv feedback heller? Vid något snyggt tifo eller något match med grym stämning, annars är det väl oftast skit om någon bengal eller så. Vi är nog öht ganska dåliga på att vara positiva... men det kanske hör kanske till generella mentaliteten för en skelleftesupporter. ;)

NP-Redaktionen har ju också fått utstå en hel del kritik av folk som inte är medlemmar, de hade en del som tog kritiken ganska dåligt i början men vände det och gjorde något positivt av det.

Ta det kallt och heja AIK. :)
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Larzon »

Här kan man ta kritik ser jag. Sen vad pyroteknik har med detta att göra kommer jag nog fundera hela kvällen på, kanske längre än så..Vem vet.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Sv: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Chippen »

frölle wrote:Kanske lika bra att lägga ner skiten och donera pengarna till ungdomshockeyn ist.
Vi kan inte göra mer än det bästa vi kan, vi /jag börjar bli jävligt less på otacksamhet och skit varje år.
Medlem eller inte? Skiter jag fullständigt i, yttrandefrihet gäller även här. Pajkastning hör däremot hemma någon helt annanstans.
Det bästa är då kanske att lägga ner Np Sthlm och låta stan fixa den nedre delen av landet också, för det klarar vi ju inte av heller.
Jenz
Sluta snacka skit. Ni gör ett bra jobb där nere och är på många bortamatcher och gör så att NP syns och hörs.

Däremot så innebär det inte per automatik att alla beslut blir bra och jag reagerar på att man kräver 190 kr av medlemmarna för sitt årsmöte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Diskussionen här blev ju väldigt hetsig. Skulle vilja konstatera följande:

1. Jag tror alla som hejar på Skellefteå AIK är väldigt tacksamma över arbetet som Tele, Frölle och Slagarn samt övriga styrelsen lägger ner för att ordna fram biljetter till olika matcher, ha en evig dialog med klubbarna (Frölle (tror att det var han) såg till exempel till att under förra årets slutspel ordna så att bortaklacksbiljetterna kostade 100 i stället för 250 (!), vilket var priset Solna hade bestämt och har även nu försökt sänka priset på försäsongsturneringen med mera) och svara på mail osv osv. Tele hade under den värsta perioden i slutspelet 700 mail i inkorgen trots att han svarade så ofta han hann, och det var i princip hela tiden. Alla har ju jobb också, icke att förglömma. Alltså, tyvärr får man kanske inte höra det så mycket, men ni gör som sagt ett jäkla bra jobb.

2. Dock står jag fortfarande fast vid min åsikt. Årsmötet borde vara lagt på annan plats och tid än en match, men detta är egentligen en principsak. För egentligen fungerar det ju som det är nu. Alla som hejar på Skellefteå i närområdet och är hyfsat intresserade kommer dyka upp om man inte har något annat inbokat. Men som sagt, det är en principsak.

3. Slit inte häcken av er nu för att få fram en lokal osv, för även om ni gör det tror jag deltagandet på årsmötet kommer vara väldigt lågt tyvärr.

I stället har jag ett förslag som jag hoppas ska kunna vara till allmän belåtenhet:

Håll mötet utomhus, utan för bortaståingången typ 18.15/18.30. De som vill komma enbart på mötet har full frihet att göra det och kan utan vidare knata hem sen. De som vill stanna kvar (alla) går in på matchen som vanligt. På så sätt slipper man boka om, betala lokalhyra och så vidare. Alldeles utmärkt om ni frågar mig. Vad tycker ni? Kan det funka, tror det skulle vara mest optimalt. Eller, så kör vi helt enkelt som det var bestämt i år, alltså på matchen, och gör om det till nästa år.

Hata Löven.
Northpower Stockholm
Posts: 451
Joined: 16 Jun 2011, 21:32
Location: Johanneshovs Isstadion sektion A6

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Northpower Stockholm »

+1000


återkommer efter styrelsemötet.

/Tele
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by Lappmössan »

Anton, fan vad jag önskar att jag hade ditt förnuft när jag var i din ålder! :)
User avatar
anton95uppsala
Posts: 669
Joined: 15 Jun 2011, 20:00
Location: Uppsala

Re: Årsmöte NP-Stockholm

Post by anton95uppsala »

Lappmössan wrote:Anton, fan vad jag önskar att jag hade ditt förnuft när jag var i din ålder! :)
Haha. :)
Post Reply