#7 David Rundblad

Moderator: Styrelsen

Post Reply
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

#7 David Rundblad

Post by Sketch »

Även Rundblad har kommit igång där borta.
http://www.torontosun.com/2011/06/28/go ... h-rundblad

Eller ska jag säga Runblad?
Image
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 2962
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Foppas skridskocoach »

Han hette ju Runblad här inne i två säsonger, så det där kommer nog att rätta till sig med tiden.
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

En kortare intervju med Rundblad på Ottawas hemsida i slutet av klippet som heter "2011 Development camp: Day 1"

http://video.senators.nhl.com/videocenter/console
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

phasse wrote:Haha, typo eller är en bokstav borta i något veck?
Typo, det står RUNBLAD på tröjan (syns i videorna från campen).
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Om (när) Magic nr 7 tar plats i Ottawa lär han i alla fall inte få några jätteproblem med motståndarnas grisar, åtminstone inte några längre stunder.. "Sens" har nämligen kommit överens om ett ettårskontrakt med ingen mindre än Zenon "Supergoon" Konopka..

Förutom att Konopka vann utvisningsligan 10/11 i med rejäl utklassningsmarginal (307 minuter mot närmast bakomvarande Chris Neils 210 PIM), så har han under de två senaste säsongerna kastat hanskarna inte mindre än 58 gånger (25+33), och detta utan att ha missat mer än 8 matcher totalt (vet om det är pga skada eller avstängning).

Har även en klart godkänt produktion i AHL (särskilt i slutspelet!), så det är inte bara en goon heller, även om det är det han används som i NHL.. :)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #7 David Rundblad

Post by Warder »

Rundblad är uppsatt som spelare i Binghamton och bortplockad från Ottawas roster. Någon som vet varför? Det behöver iofs inte betyda nått men det kändes lite märkligt!?!
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Kraxxe »

Warder wrote:Rundblad är uppsatt som spelare i Binghamton och bortplockad från Ottawas roster. Någon som vet varför? Det behöver iofs inte betyda nått men det kändes lite märkligt!?!
Woot? Han har aldrig varit på deras roster? Han får en chans liksom alla andra att slå sig in i laget i höst, gör han ej det blir det Binghampton
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #7 David Rundblad

Post by TS_ »

http://hockeysverige.se/article/1202972 ... -pa-ottawa
Utöver Silfverberg så har även Mika Zibanejad och David Rundblad imponerat tillräckligt på klubbledningen för att dem ska känna att de är redo för NHL. Att Rundblad har de tillräckliga kvaliteterna för att göra intryck direkt från start nästa säsong är Bryan Murray säker på.
- Med hans skicklighet och självförtroende med pucken är han verkligen riktigt lovande. Han bör definitivt vara redo att spela regelbundet i vårat lag nästa säsong, säger Murray.
User avatar
Warder
Posts: 256
Joined: 25 May 2011, 15:37

Re: #7 David Rundblad

Post by Warder »

Kraxxe wrote:
Warder wrote:Rundblad är uppsatt som spelare i Binghamton och bortplockad från Ottawas roster. Någon som vet varför? Det behöver iofs inte betyda nått men det kändes lite märkligt!?!
Woot? Han har aldrig varit på deras roster? Han får en chans liksom alla andra att slå sig in i laget i höst, gör han ej det blir det Binghampton
Jag var otydligt. På EP så låg han länge uppe på Ottawas roster, för att nu ha flyttas till Binghamton. Jag undrade om den flytten på EP skedde på grund av någon information de fått som jag missat.
"I know the human being and fish can coexist peacefully."
- George W. Bush
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #7 David Rundblad

Post by Colton »

bryan Murray säger att David är en av dom på deras devoloping camp som ligger närmast en plats i NHL. Tror att han och Cowen har alla förutsättningar för att gå in i startuppställningen. http://senators.nhl.com/club/news.htm?i ... L|OTT|home
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Ett litet snack med Rundblad om den kommande säsongen, signerat Hockeyligan:
http://www.hockeyligan.se/index.php?article=6766
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Markman
Posts: 7824
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Haha! Rundl-bad! :lol:
Image
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #7 David Rundblad

Post by Colton »

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=588103 Rundblad intervjuas av Ottawas hemsida.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: #7 David Rundblad

Post by hillbilly »

Colton wrote:http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=588103 Rundblad intervjuas av Ottawas hemsida.
"Rundblad is already beginning to warm up to the idea of living in Ottawa.

"It's not that big, but I'm used to smaller cities," said Rundblad, a native of Huddinge, Sweden. "It's a beautiful city."

Är Rundblad från Huddinge ? :lol:
Trodde han var från Lycksele..
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Lite coachreflektioner kring Rundblads agerande so far...från ca 25 sek in i intervjun, hans småleende säger det mesta.


http://video.senators.nhl.com/videocent ... &id=122714
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Lappmössan »

Möter Leafs just nu i sista rookietournament-matchen, stream bör vara uppe på Leafs hemsida om en kvart, alt på ourleafs.blogspot.com
För oss nattliga varelser.. :ugeek:
"..Rundblad, or Magic number seven, as they like to call him" 8-)

Edit: 4-3 Ottawa OT. Var väl en ok match av Rundblad, blev bättre och bättre ju längre matchen led (brukar det inte vara tvärt om med honom?) men tappade sin gubbe när Leafs tog ut målvakten och kunde kvittera i slutminuterna. +2 i matchen.
Han och Cowen är som väntat de två som står ut mest, men skulle säsongen starta idag tror jag att Cowen står före i kön. Bara att jobba hårt på main-campen Rundblad!
Gillar i övrigt att han vågar sätta in någon propp här och var.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Öppnar för att återvända till AIK om han inte tar plats i NHL...
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #7 David Rundblad

Post by Colton »

Zimme wrote:Öppnar för att återvända till AIK om han inte tar plats i NHL...
Källa?
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Riktigt intressant. David säger det själv också ser jag nu, här (hittar bara mobilsida men det får duga):

http://m.expressen.se/sport/hockey/1.2569493

Försöker vara objektiv här men det låter inte alls lika positivt från hans sida som när han åkte över, väl?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Kraxxe »

Han lär ju ha första tjing på att kallas upp från farmarlaget och där finns de bästa förutsättningarna till att lära sig det nordamerikanska spelet på små rinkar
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Kraxxe wrote:
Zimme wrote:Öppnar för att återvända till AIK om han inte tar plats i NHL...
David har inte öppnat för nånting det är Mattias Ek som gjort det. Han lär ju ha första tjing på att kallas upp från farmarlaget
Läs min länk så tror jag du delvis ändrar uppfattning. Så där har inte Rundblad uttalat sig förut. Det har aldrig varit tal om annat än att stanna i Nordamerika oavsett NHL eller AHL tidigare.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Kraxxe »

Trollet wrote:
Kraxxe wrote:
Zimme wrote:Öppnar för att återvända till AIK om han inte tar plats i NHL...
David har inte öppnat för nånting det är Mattias Ek som gjort det. Han lär ju ha första tjing på att kallas upp från farmarlaget
Läs min länk så tror jag du delvis ändrar uppfattning. Så där har inte Rundblad uttalat sig förut. Det har aldrig varit tal om annat än att stanna i Nordamerika oavsett NHL eller AHL tidigare.
EDIT: Såg ej den andra artikeln
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #7 David Rundblad

Post by svartgulsubkultur »

And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: #7 David Rundblad

Post by barrskog »

Tror inte att han kommer ge upp NHL så lätt.. Erik Karlsson fick också börja i AHL, men kunde rätt snabbt ta klivet upp efter att ha anpassat sig.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Lasse Johansson totaldementerar att Rundblad kan komma hem den här säsongen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: #7 David Rundblad

Post by olli »

Ta inte nu illa men för mig det känns som att han skulle ta mjölktåget hemma om han nu kommer. Bra för oss men för hans framtid skulle jag titta AHL kortet först.
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Sketch »

"I don't know yet" tolkar jag som "Jag vet inte för jag är helt fokuserad på försäsongen nu."
Tror också vi kan avskriva det helt. De flesta har väl sagt att han säkert kommer måsta tillbringa en del tid i AHL och jag tror nog David är medveten om detta själv..
Post Reply