#7 David Rundblad

Moderator: Styrelsen

Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: #7 David Rundblad

Post by Rampa »

Så där. Tradas till Phoenix. Som jag sa i fjol, inte är Rundblad färdig Nhl-spelare ännu. Vilket kanske +/- skvallrar om.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Han behöver ett 3 år i AHL för att lära sig spelet med liten rink och det amerikanska spelet.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #7 David Rundblad

Post by aik155 »

Om de inte går bra för David nu kan han oxå gå samma väg som Jocke Lindström eller?:)
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Räkna inte med det.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #7 David Rundblad

Post by aik155 »

Zimme wrote:Räkna inte med det.
jag gör inte de jag vill bara veta om han kan de om har samma klausul osv.:D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Han har rätt att återvända till Europa om han inte vill till AHL.
DÄREMOT är så har han inget kontrakt med någon annan klubb..
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Special Brew »

Han kanske går till Lule??? :o
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #7 David Rundblad

Post by aik155 »

okej då vet jag tack flr infon :D
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Special Brew wrote:Han kanske går till Lule??? :o
eller löven!
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Sketch »

http://twitter.com/#!/tim_bulmer/status ... 9372153856" onclick="window.open(this.href);return false;
New d-man David Rundblad will wear the #2 with the #Coyotes.
:o :shock: :evil: :(
Kan aldrig sluta gott!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Coyotes GM Don Maloney ger sin bild av traden och vad man ser i DR7 - http://www.nhl.com/ice/news.htm?id=606991" onclick="window.open(this.href);return false;
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Sketch wrote:http://twitter.com/#!/tim_bulmer/status ... 9372153856
New d-man David Rundblad will wear the #2 with the #Coyotes.
:o :shock: :evil: :(
Kan aldrig sluta gott!
FÖRRHELVETTE!!!!

Kom hem å vinn SM-Guld nu för faan.. 2? Bah!
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #7 David Rundblad

Post by aik155 »

lidlund wrote:
Special Brew wrote:Han kanske går till Lule??? :o
eller löven!
tror ni verkligen han väljer lule eller löven före aik:P
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

En intressant fråga.

Har David kontrakt i Europa eller inte?

- 2010-06-10 • Signed to a three-year entry-level contract by the St. Louis Blues
- 2008-05-09 • Signed to a three-year pro contract by Skellefteå

Han borde väl fortfarande vara kontrakterad av oss när han är klar därborta?
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Jag har svårt att se att kontraktet med oss gäller för tre säsonger utöver ett möjligt NHL-kontrakt.. Med stor sannolikhet är slutdatum på Rundblads AIK-kontrakt runt 2011-05-09 eller där i närheten..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

lidlund wrote:En intressant fråga.

Har David kontrakt i Europa eller inte?

- 2010-06-10 • Signed to a three-year entry-level contract by the St. Louis Blues
- 2008-05-09 • Signed to a three-year pro contract by Skellefteå

Han borde väl fortfarande vara kontrakterad av oss när han är klar därborta?
Nu är det andra gången du inte räknar som folk :)
Treårskontrakt: 08/09, 09/10, 10/11
Nu är det 11/12.

Är det nån som dubbelkollar så du inte sätter dit för få skruvar till flygplanen? ;)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
aik155
Posts: 253
Joined: 31 Oct 2011, 13:49

Re: #7 David Rundblad

Post by aik155 »

Men han har väl inte samma klausul som Jocke hade eller tillhör han aik fortfarande
Låt aldrig stå plats dö
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Det spelar ingen roll vad han hade för klausuler, hans kontrakt med oss har gått ut.. Även om han skulle komma tillbaka till Europa så är han helt fri att gå dit han vill (om inte Phoenix kommer överens med någon särskild att låna ut honom till just den klubben).. Sen är det bara att hoppas att det skulle vara oss i så fall, men jag tror inte att det blir aktuellt ändå, jag tror han stannar där borta..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Trollet wrote:
lidlund wrote:En intressant fråga.

Har David kontrakt i Europa eller inte?

- 2010-06-10 • Signed to a three-year entry-level contract by the St. Louis Blues
- 2008-05-09 • Signed to a three-year pro contract by Skellefteå

Han borde väl fortfarande vara kontrakterad av oss när han är klar därborta?
Nu är det andra gången du inte räknar som folk :)
Treårskontrakt: 08/09, 09/10, 10/11
Nu är det 11/12.

Är det nån som dubbelkollar så du inte sätter dit för få skruvar till flygplanen? ;)
Haha.. Jag är medveten om att dom 3 åren som david skrev på har gått ut. Men däremot så är jag rätt säker på att vi har rättigheterna till han när/om han väljer att återvända i framtiden..
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3065
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Foppas skridskocoach »

Jag är rätt säker på att vi inte har några som helst rättigheter när/om han vänder tillbaka. Jag är dock rätt säker på att vi kommer att ligga rätt bra till för att landa hans tjänster i ett sådant scenario.
Tigerränderna går aldrig ur.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Inte för på något sätt låta arrogant nu, men varför i hela världen skulle vi ha något slags rättigheter till Rundblad i framtiden? Det är ju precis det som är ett kontrakt och han har inget sådant med oss.

För övrigt finns det inte på kartan att han kommer hem i år. Ett helt år i AHL skulle ändå inte göra att han gav upp.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Jag förstår att alla reagerar och att det är jättekonstigt.. Men på nått sätt så har jag för mig att rättigheterna är kvar om han hade kontrakt när han åkte över.. kommer att fortsätta leta efter en källa som bevisar endera :)

Och nej.. David kommer inte hem.. Han kommer hem tidigast 2013
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #7 David Rundblad

Post by Chippen »

Hm...på sätt och vis så tror jag fan att Lidlund har rätt Trollet. Om David väljer att åka hem, eller när han väl gör det, så måste han väl bli våran spelare igen..precis som Jocke blev det. För han skrev ju kontrakt med St. Louis INNAN hans kontrakt med Skellefteå gick ut, och han var ju utlånad till oss säsongen 10/11.

Det måste ju betyda att det är 1 år kvar på hans kontrakt med oss, precis som med Jocke eller tänker jag helt jävla snett?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

jo det gör du, Jocke hade ett tvåårs med AIK, dvs tom i vår, därför gäller det nu när han återvänt, likadant om Adam skulle återvända, Rundblads kontrakt däremot gick som nämnt ut i våras, det pausas inte för att han skrev på för Blues.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: #7 David Rundblad

Post by Chippen »

Ah, oki. Tänkte att det kanske pausades så han skrev på kontrakt oavsett om han åkte över och blev utlånad eller inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Det är lite så jag tror det är Chippen, Om det inte var för att behålla rättigheterna varför skulle Djurgården välja att skriva kontrakt med han 2 veckor för han skriver på för Devils?

- 2010-05-14 • Signed to a three-year entry-level contract by the New Jersey Devils
- 2010-04-27 • Signed to a one-year contract extension by Djurgården

Kan ju inte ha kommit som en nyhet att det var på gång med Devils..
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

lidlund wrote:Det är lite så jag tror det är Chippen, Om det inte var för att behålla rättigheterna varför skulle Djurgården välja att skriva kontrakt med han 2 veckor för han skriver på för Devils?

- 2010-05-14 • Signed to a three-year entry-level contract by the New Jersey Devils
- 2010-04-27 • Signed to a one-year contract extension by Djurgården

Kan ju inte ha kommit som en nyhet att det var på gång med Devils..
Börjar faktiskt bli lite lätt tröttsamt nu, du har ju fått samma svar av alla inkl Fahlman. Men för att reda ut saken igen då:


1. Rundblad hade kontrakt med AIK till och med våren 2011. Inte längre.

2. "Han" som skrivit på för Djurgården är Josefson eller? Nämns ju inget namn någonstans men beskrivningen ser ut att passa på honom.

3. Det är inget konstigt med att skriva på en ettårsförlängning med NHL-klausul. När det svenska kontraktet skrevs så fanns inte Devilskontraktet. Varken DIF eller Josefson har något att förlora på att skriva ett ettårs. DIF vet i det läget att de kan bli av med honom men vill ändå skriva fast honom mot andra europeiska klubbar.

4. Om Josefson av någon anledning skulle återvända redan under året, inte klara campen eller liknande, så är det inte så kul för DIF att han i så fall kan gå till vilken klubb han vill.

5. Tycker du inte själv att det är orimligt att en spelare skulle vara skyldig att återvända till sin senaste klubb om han har EN dag kvar på det kontraktet när han skriver sitt NHL-kontrakt?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

http://www.hockeykanalen.se/1.1638723/2 ... la_med_oss" onclick="window.open(this.href);return false;

Här ser du vad som hände kring Josefson.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Ja det var Josefsson jag pratade om.. Sorry, missa att ta med namnet..

Och ja, du har rätt.. Ni säger samma sak.. Men allt jag har läst är att alla tar förgivet det är så.. Och som jag skrev sist på FB.. 2 kontrakt kan inte gälla samtidigt..

Men jag fortsätter väl å leta fakta för mig själv, om det nu stör att jag ifrågasätter det alla tar för givet men inte kan presentera någon fakta runt.

Och angående josefsson.. om man drar parallellen till Mattias Lindström.. Han är utlånad till "oss" av Carolina.. Och eftersom han har kontrakt med dom så har dom rätt att låna ut honom vars dom vill (tänk Franssons KHL äventyr). Dom måste även godkänna alla utlåningar som görs. (Var ju en nisse som jag tappat namnet på men som började säsongen ifjol med att spela i Frölunda för att sen sticka till Timrå när han inte fick den speltid han ville ha)
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #7 David Rundblad

Post by svartgulsubkultur »

Trollet wrote: Börjar faktiskt bli lite lätt tröttsamt nu.
+1
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Post Reply