#7 David Rundblad

Moderator: Styrelsen

don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: #7 David Rundblad

Post by don_tomassso »

Klart det blir AHL för honom,vore korkat o dra hemåt.
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: #7 David Rundblad

Post by hillbilly »

Trollet wrote:Lasse Johansson totaldementerar att Rundblad kan komma hem den här säsongen.
Lasse dementerar alltid. Ett spel för galleriet. Kanske för att inte andra klubbar ska blanda sig in. Rundblad kanske inte trivs "over there". Många svenskar har ju provat lyckan där förr, men kommit hem med svansen mellan benen. :D
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

LJ säger inte att han inte kan komma, bara att det inte är något att hoppas på.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Trollet »

Nja, han säger så här:
Men det är bara att glömma. Rundblad kommer att spela kvar där borta. Så det är bara att sluta spekulera.
För mig är det mer än bara "inget att hoppas på", det är jävlar tvärnej :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
qerzeboy
Posts: 95
Joined: 16 Jun 2011, 18:21

Re: #7 David Rundblad

Post by qerzeboy »

Om han skulle komma tillbaka istället för att spela i AHL blir jag besviken. Men jag tror Rundblad stannar, för han lär ju ligga bra till att få prova på NHL senare under säsongen, om det nu skulle bli AHL.
“Interviewer: 'So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?'
Frank Zappa: 'You have a wooden leg. Does that make you a table?”
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: #7 David Rundblad

Post by King Kong »

David Rundblad låg bakom Zibanejads ledningsmål i den första perioden med en snygg chipp och svarade för assist för andra matchen i rad. 20-åringen har tagit för sig mer och mer för varje match som gått men hans defensiva spel är fortfarande ett frågetecken för Ottawas coach Paul MacLean som därför inte känner sig säker om Rundblad ska få öppna säsongen i NHL.
- David har varit outstanding med pucken. Han har verkligen en spelförståelse och blick som hör hemma i NHL. Det enda problemet vi har med hans spel är istället hans defensiv. Till hans försvar ska man säga att han aldrig riktigt behövt vara bra på att försvara med sina offensiva talanger men för att spela i NHL måste han bli bättre på det. Han är dock en så pass smart spelare att det inte ska vara några problem för oss att lära honom det så småningom, säger MacLean.
Jag sa ju att han skulle jobba med sin defensiv! :D
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Han klarade näst sista cutten i alla fall.. 10 backar kvar nu, och Rundblad är en av dem..
http://senators.nhl.com/club/news.htm?i ... d=rss-News
Backar som skickats ner i denna cut är Tim Conboy, Eric Gryba, Josh Godfrey, Bobby Raymond och Craig Schira..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Lite intervjuer efter BOS-OTT, bland annat med Rundblads coach Paul MacLean.. Dock tycker jag det låter som att Cowen kommer att få chansen till att börja med, om de inte skickar ner någon med envägskontrakt..
http://video.senators.nhl.com/videocenter/console

Om Cowen - "He has just been consistent from day one. So he's been good, he's had a good stick, was physical, he was in position all the time. He played on the inside all the time. He did a great job killing penalties. Allround, he has consistently given us a solid NHL performance"
Om Rundblad - "In the overall game David probably had one of his best games. After the second period and in the third i think he really started to get comfortable and making those plays with the puck that we expect him to make. I thought he played very well in the second and third"
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: #7 David Rundblad

Post by Sketch »

Jo, har låtit så från dag 1 egentligen. Chansen är rätt liten att han startar i NHL. Tim är mer 50/50.
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 David Rundblad

Post by micktålbot »

Jag tror det är minst lika stor chans att David får 9 matcher på sig att ta en plats innan de sänder ner han till Binghampton. Han har ju blivit bättre och bättre på liten rink under försäsongen och senaste matchen så lirade han för första gången i sin karriär riktig och rejäl defensiv. Sedan tycker jag det är dumt av Ottawa att skicka ner han direkt, de kommer ju vara top 5 sämsta lagen i NHL denna säsong och har riktig kass offensiv i laget. Cowen är ju ingen PP spelare och en spelare som transporterar puck, han tacklas och städar desto mer. Rundblad är ju utöver detta rent skillmässigt redan nu den bästa spelaren i Ottawas laguppställning och kan tillföra en hel del även om misstag kommer ske. Jag tror nästan han kommer få börja spela med Sens från början och efter 9 matcher då han kommit in i det tror jag inte de vågar skicka ner honom, han är för bra helt enkelt och de behöver honom. Har sett (nästan) alla Senators försäsongsmatcher, det är ett ganska kasst lag med NHL-mått de ställer på isen 11/12.
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Markman »

Då har du garanterat bättre koll än vad jag har.. Har inte sett annat än highlights, men baserat på intervjun i första hand så tycker jag det känns så.. Just citatet: "consistently given us a solid NHL performance" tycker jag känns ganska starkt..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
micktålbot
Posts: 544
Joined: 16 Jun 2011, 14:54

Re: #7 David Rundblad

Post by micktålbot »

Självklart går Cowen före Rundblad som det ser ut idag, Cowen har vart Sens igenomgående bästa spelare hela försäsongen, dock tror jag de har plats för båda. Jag menar inte att de skulle välja David för Cowen, det finns inte på kartan. Problemet är Kuba och lönegolvet. Ingen vill ha kvar honom men de behöver hans lön för att nå upp till lönegolvet. Om en trejd sker där de gör sig av med honom så tar de garanterat in Rundblad.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: #7 David Rundblad

Post by TS_ »

micktålbot wrote:Självklart går Cowen före Rundblad som det ser ut idag, Cowen har vart Sens igenomgående bästa spelare hela försäsongen, dock tror jag de har plats för båda. Jag menar inte att de skulle välja David för Cowen, det finns inte på kartan. Problemet är Kuba och lönegolvet. Ingen vill ha kvar honom men de behöver hans lön för att nå upp till lönegolvet. Om en trejd sker där de gör sig av med honom så tar de garanterat in Rundblad.
Var inte Gonchar också oönskad?
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: #7 David Rundblad

Post by 374 »

Rundblad klarade även dagens gallring. Två till ska bort innan premiären.

http://senators.nhl.com/club/news.htm?id=590716
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Special Brew »

Bra jobbat Rundblad. Var rätt säker på att du skulle få börja i AHL, men du verkar ha anpassat dig blixtsnabbt.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: #7 David Rundblad

Post by Colton »

Att Rundblad skulle klara sig såhär långt var ingen skräll, men det är nu det gäller. Jag är tveksam till att han går in på 6 backar, men man ska aldrig säga aldrig.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Hört från en av Davids gamla Lyckselebekanta att han iallafall är inställd på att hamna i AHL några vändor och att kämpa på där. Dock är han inte lika sugen på att frångå sin spelstil, vill man inte ha en offensiv back som tar vissa risker så är det bättre att trejda än att försöka göra nått av honom som han inte är. Dock finns förståss saker att förbättra i defensiven, vilkrt han jobbar på.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Kollade twitter och damernas syn på Rundblad verkar vara ungefär:

"Rundblad is actually so attractive..."
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: #7 David Rundblad

Post by Lidlund »

Zimme wrote:Kollade twitter och damernas syn på Rundblad verkar vara ungefär:

"Rundblad is actually so attractive..."
Amerikaner har alltså samma smak som 14 åriga svenska flickor :D
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: #7 David Rundblad

Post by Hank »

lidlund wrote:
Zimme wrote:Kollade twitter och damernas syn på Rundblad verkar vara ungefär:

"Rundblad is actually so attractive..."
Amerikaner har alltså samma smak som 14 åriga svenska flickor :D
Vadå 14-åriga tjejer, precis alla - gammal som ung, man som kvinna - tycker väl att Rundblad är en av världens snyggaste män.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Lappmössan »

Matt Carkner ska operera knät och lär vara borta en dryg månad. Öppnar upp för Rundblad.
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3066
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Foppas skridskocoach »

Får tydligen debutera ikväll. :)
Tigerränderna går aldrig ur.
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: #7 David Rundblad

Post by smogz »

Stort inte bara för David förståss men också för en fd Lyckselebo att den första Lyckselekillen får debutera i NHL...häftigt.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Bobby
Posts: 2515
Joined: 10 Jun 2011, 13:44

Re: #7 David Rundblad

Post by Bobby »

Så var debuten avklarad för Rundblad.
Han fick gott om speltid, totalt 20:59 varav 2:50 i powerplay (andra uppställningen). Han var inne på två mål bakåt och ett framåt (-1). I stort sett en prickfri insats bortsett från ingripandet vid Wilds ena mål där han lät motståndaren ta sig förbi på ett enkelt sätt. Känslan är iallafall att han kommer få fortsatt förtroende.
På Ottawas forum får han också bra med beröm vilket måste betyda att man inte är helt fel ute trots att man är aningen partisk.

Matchen slutade förövrigt 4-3 till Ottawa efter straffar, hade dock varit kul att se Rundblad lägga en men det kommer väl. 8-)
Dä ä bra Mikalsån!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: #7 David Rundblad

Post by Lappmössan »

Jag tyckte att han blandade och gav en hel del. Han har fortsatt problem i defensiven: positioneringen, orkar inte trycka bort spelare som driver in på kassen och det gamla vanliga att han ibland väljer för svåra lösningar så det blir till en kontring för motståndarna. Samtidigt är det kända svagheter som han förhoppningsvis kan förbättra när han acklimatiserat sig mer.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: #7 David Rundblad

Post by svartgulsubkultur »

"Från Lycksele han styrde mot Ontario,
Sveriges bästa back spelar i Senators!
Han runda kassen sätter fart och pucken är i målet snart.
David Rundblad, Skellefteås nummer 7!"
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: #7 David Rundblad

Post by Zimme »

Övervägande positivt omdöme om hans insats, får han bara fortsätta några matcher så kan han nog blomma ut ordentligt.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: #7 David Rundblad

Post by Lubbe »

Gjorde visst en grym match igår mot Florida, och hans assist på GWG 4 sekunder innan slutsignalen, var ju väldigt snygg...ett överaskande backhandpass som skapade hela målsituationen.
User avatar
karjala
Posts: 993
Joined: 18 Jun 2011, 12:56
Location: Centrum

Re: #7 David Rundblad

Post by karjala »

http://video.nhl.com/videocenter/consol ... ent=OTT257

Fruktansvärt pass av Rundblad från egen zon som resulterar i mål.
kurtivar
Posts: 576
Joined: 16 Jun 2011, 18:24

Re: #7 David Rundblad

Post by kurtivar »

karjala wrote:http://video.nhl.com/videocenter/consol ... ent=OTT257

Fruktansvärt pass av Rundblad från egen zon som resulterar i mål.
trodde han hade gjort en indianare, sånt där var ju vardag i fjol.
Post Reply