Souvenirer.

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Trollet - var finns de? Bara lokalt i Skellefteå, för jag hittar dem i alla fall inte på souvenirsidan.. :?
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Souvenirer.

Post by Ante »

AIK:s webshop är ett dåligt skämt!
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Det blev ju inte direkt bättre av bytet, nej.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Och ölglaset dom säljer för 70 spänn rymmer 0,31 liter. Som ett saftglas med andra ord.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Markman wrote:Trollet - var finns de? Bara lokalt i Skellefteå, för jag hittar dem i alla fall inte på souvenirsidan.. :?
Japp, bara här i stan. Souvenirsidan är tyvärr jättedålig.
Vill du ha en kan jag skicka ner en åt dig om du vet storlek.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Trollet wrote:
Markman wrote:Trollet - var finns de? Bara lokalt i Skellefteå, för jag hittar dem i alla fall inte på souvenirsidan.. :?
Japp, bara här i stan. Souvenirsidan är tyvärr jättedålig.
Vill du ha en kan jag skicka ner en åt dig om du vet storlek.
Finns det inga bilder på den?
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Special Brew wrote:
Trollet wrote:
Markman wrote:Trollet - var finns de? Bara lokalt i Skellefteå, för jag hittar dem i alla fall inte på souvenirsidan.. :?
Japp, bara här i stan. Souvenirsidan är tyvärr jättedålig.
Vill du ha en kan jag skicka ner en åt dig om du vet storlek.
Finns det inga bilder på den?
Det fanns bilder på klubbens hemsida i våras men jag hittar dem inte nu. Kan fota en i morgon om det är av intresse?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Skulle vara jävligt intressant att se hur den ser ut även om jag inte kan garantera att jag köper en. Nåt som är förbaskat konstigt är att souvenirsidan inte har med alla produkter som finns. Tycker att souvenirerna varit jävligt beiga och fantasilösa senaste åren.
Att sälja 15 kronors ölglas för 80 spänn känns inte riktigt ok. Måste man göra 500% vinst på varje produkt? Kan man inte köpa in prylar med bättre kvalitet och nöja sig med en typ 30% vinst?
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Souvenirer.

Post by Oracle »

lidlund wrote:tar dom 70 spänn GLASET?
Hehe, är det bara jag som är beredd att betala typ vilket pris som helst så länge det är ett AIK-emblem på? Reagerade nästan på att det var billigt när jag såg det.
Special Brew wrote:Och ölglaset dom säljer för 70 spänn rymmer 0,31 liter. Som ett saftglas med andra ord.
DET där är ju ett större problem. Minst 0,40 liter annars känns det ju ganska ovärt att dricka öl i.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Special Brew wrote:Skulle vara jävligt intressant att se hur den ser ut även om jag inte kan garantera att jag köper en. Nåt som är förbaskat konstigt är att souvenirsidan inte har med alla produkter som finns. Tycker att souvenirerna varit jävligt beiga och fantasilösa senaste åren.
Att sälja 15 kronors ölglas för 80 spänn känns inte riktigt ok. Måste man göra 500% vinst på varje produkt? Kan man inte köpa in prylar med bättre kvalitet och nöja sig med en typ 30% vinst?
En annan sak som är konstig: igår på arenan hade de reklam för souvenirsortimentet, "köp tre betala för två" på Intersport och i shoppen på arenan. "Gäller ej webshoppen" stod det i liten text längst ner. Varför då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Souvenirer.

Post by Zimme »

Kan vara så att det är intersport som kör den kampanjen, de har väl inte försäljningen via nätet.

Edit: de har visst webbshopen också så då föll den teorin.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Souvenirer.

Post by Chippen »

En anledning är väl att om man handlade på Intersport inne på CK så gällde erbjudandet även på hockeyutrustning och inte bara souvenirer?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Chippen wrote:En anledning är väl att om man handlade på Intersport inne på CK så gällde erbjudandet även på hockeyutrustning och inte bara souvenirer?
Jovisst, men det i sig är ju inte skäl till att inte låta de varor som finns i webshoppen omfattas av erbjudandet. Däremot är Zimmes idé tänkbar, att Intersport inte sköter webförsäljningen och att den därmed inte kan omfattas av erbjudandet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
MBB

Re: Souvenirer.

Post by MBB »

Eftersom man bara hittar en (1) modell på pikéerna på AIKs online souvenir-shop så jag tog mig friheten att knåpa ihop några egna förslag.

Svart eller gul krage? Kunde inte bestämma mig.
Image

Image

Image
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Souvenirer.

Post by Ante »

MBB: Snyggt byggt. Vill se nåt enkelt och stilrent bland souvenirerna. Skicka förslagen till AIK.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Souvenirer.

Post by svartgulsubkultur »

Jag skulle kunna betala ett överpris för en "bortamunk".
Vit med svart foder invändigt i huvan och det nya mer distinkt markerade tigerränderna på ärmarna.
Och givetvis broderad logga på bröstet.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Då och då tittar jag in på souvenirsidan för att kanske köpa nåt men varje gång så blir man besviken på hur enormt dålig fantasi och variation det är på tex kläderna. :(

http://skellefteaaik.jetshop.se/klader-c-148-1.aspx
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Souvenirer.

Post by Markman »

Och då har det ändå tillkommit en jävla massa prylar sen typ en månad tillbaka.. Främst typ mössor och annat sånt, men ändå..
Såg faktiskt att det fanns en matchtröja nu också, även om det bara var bortatröjan..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Lidlund »

Måste säga att iPhone skalet känns JÄVLIGT B!

Inte nog med att passformen är ungefär lika bra som Fasth skydd är regelrätta.. Och sen är 'loggan' på skalet inte ens centrerat i mitten på skalet.. Jag pratar självklart inte om centrering efter LÅNGsidan.. Men jag förväntar mig att loggan ska vara i mitten på kortsidan..
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Souvenirer.

Post by Lappmössan »

Har inte problem med passformen men jag noterade också att märket satt lite snett. Gick tillbaka till affären och fick byta så det löste sig, men killen som jobbade där sa att kanske 1/3 av alla skal de hade fått in hade samma problem. Snacka om B.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Har inte problem med passformen men jag noterade också att märket satt lite snett. Gick tillbaka till affären och fick byta så det löste sig, men killen som jobbade där sa att kanske 1/3 av alla skal de hade fått in hade samma problem. Snacka om B.
Plus att de verkar rätt ömtåliga. Jag köpte med mig två fodral ner till Lidlund och det ena var trasigt vid ankomst. Kan tycka att det är lite osmart att ha ett skydd som i sin tur behöver ett skydd.
Lämnade tillbaka det, inga problem med det.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Souvenirer.

Post by Chippen »

Helt enkelt kan man ju ganska snabbt konstatera att om du inte bor i Skellefteå och möjlighet att gå till Intersport och handla, eller till SKA, så är du rätt kokt vad gäller souvenirer för utbudet på webshopen är ju inte riktigt så bra.

Tycker att AIK har massor att jobba med här.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
groenahulken
Posts: 241
Joined: 15 Jun 2011, 22:10

Re: Souvenirer.

Post by groenahulken »

Jag har tänkt inhandla mig tränarstabens matchklädsel så jag också kan klä upp mig inför match (har klädselkod på jobbet). Är det denna "AIK-pin" Afopp har på kragen på sin kavaj? :geek:

http://skellefteaaik.jetshop.se/aik-pin ... c-150.aspx

Samt, vart fan får jag köpt en likadan näsduk som han har instoppat i kavaj bröstfickan? Måste ju vara exakt! :ugeek: :D
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Souvenirer.

Post by Trollet »

Pinen får du som AIK-medlem.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Souvenirer.

Post by Ante »

Skulle det inte komma en massa nyheter här under hösten? I webshopen finns det då knappt nåt nytt alls! Snart är det jul och souvenirer borde vara givna julklappsinköp för många AIK:are. Tror inte klubben förstår hur många slantar dom tappar på att detta sköts så undermålligt. Vem har ansvaret för detta inom klubben?
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Souvenirer.

Post by Wolfman »

Är det bara jag som tycker att alla kläder sitter rätt dåligt? Jag har fan en perfekt kroppsbyggnad så där ligger INTE problemet...
User avatar
Wolfman
Posts: 224
Joined: 21 Jun 2011, 15:18

Re: Souvenirer.

Post by Wolfman »

Alltså alla kläder från souvenirshopen... :)
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Souvenirer.

Post by lazerkrobbe »

Wolfman wrote:Alltså alla kläder från souvenirshopen... :)
Shit, var med dig ända till det här tillägget...
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Souvenirer.

Post by Special Brew »

Har nog köp 3-t-shirts men efter att ha tvättat dom så går det fan inte att ha dom längre. Dåligt utbud, höga priser och dålig kvalitet är mina erfarenheter. Har köpt från Manchester City och där får man toppkvalitet på kläderna.
User avatar
Oracle
Posts: 130
Joined: 11 Jul 2011, 18:11
Location: Stockholm

Re: Souvenirer.

Post by Oracle »

Special Brew wrote:Har nog köp 3-t-shirts men efter att ha tvättat dom så går det fan inte att ha dom längre. Dåligt utbud, höga priser och dålig kvalitet är mina erfarenheter. Har köpt från Manchester City och där får man toppkvalitet på kläderna.
Ja, jag köpte en "Magic number 7"-tee och redan efter en tvätt (i 40 grader) var passformen sämre.
Post Reply