J-20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

perra
Posts: 32
Joined: 16 Jun 2011, 00:20

Re: J-20

Post by perra »

är det bara jag eller har dom problem med bilden? det är helt svart för mig men ljudet hörs
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-20

Post by Trollet »

perra wrote:är det bara jag eller har dom problem med bilden? det är helt svart för mig men ljudet hörs
Funkar fint här.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-20

Post by Trollet »

Hahaha, vilken sjukt partisk reporter.

"Ja Skellefteå AIK har alla de här spelarna borta från den här matchen ikväll. MEN! Å andra sidan har Löven också flera juniorer på banan så det är ju fel att kalla det här för Björklövens A-lag"

Med mera.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

AIK tar ledningen med 1-0 efter ett snärtigt handledsskott i ett friläge av #15 Mattias Granlund..

*edit* och inte hinner jag mer än skriva färdigt innan löven kvitterar genom #26.. :(
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Du, den dagen han håller på Löven är den dagen jag gör det samma. (dvs kommer aldrig hända)

Kollade på gamla derbyn i pausen.. Inse skillnaderna mellan föreningarna just nu.. Bryr mig inte allt för mkt om vem som gör vad, jag sitter mest och njuter. ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-20

Post by Trollet »

Lappmössan wrote:Du, den dagen han håller på Löven är den dagen jag gör det samma. (dvs kommer aldrig hända)

Kollade på gamla derbyn i pausen.. Inse skillnaderna mellan föreningarna just nu.. Bryr mig inte allt för mkt om vem som gör vad, jag sitter mest och njuter. ;)
Jaha ok, överkompenserar han för AIK-sympatier då?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

2-1 efter ett fint inspel i slottet i PP, tror det var #9 som stod fint parkerad på kontoret, men han finns inte med på hemsidan under J20.. Kan det vara Anton Tano, som har 9 i J18?

Assist var #29 Oskar Fredriksson (tror jag) och #3 Jonathan Pudas.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

3-1 genom #11 Sam Marklund.. Hörde inte assisten på den..

3-2 nu..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Markman wrote:2-1 efter ett fint inspel i slottet i PP, tror det var #9 som stod fint parkerad på kontoret, men han finns inte med på hemsidan under J20.. Kan det vara Anton Tano, som har 9 i J18?

Assist var #29 Oskar Fredriksson (tror jag) och #3 Jonathan Pudas.
Ja, nummer 9 i J20 är Anton Tano. Laguppställningarna för kvällen match finns här:
http://svt.se/2.33919/1.2527209/lagen_i ... bjorkloven
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

Aha, satt och kollade på laguppställningarna som står uppskrivna på J18 och J20 på skellefteaaik.se.. Tackar för det, o store juniorguru! ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Markman wrote:Aha, satt och kollade på laguppställningarna som står uppskrivna på J18 och J20 på skellefteaaik.se.. Tackar för det, o store juniorguru! ;)
Hehe...jag kan passa på att tipsa om att TV-pucken började idag, och att Västerbotten-Medelpad lirar just nu. Går följa på Swehockey. Vi leder med 7-1 i detta nu :)
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Trollet wrote: Jaha ok, överkompenserar han för AIK-sympatier då?
Skulle jag nog inte heller säga. Tycker dock lite synd om Wallmark som måste svara på samma frågor.. :)

Assist på 3-1 lät som Anton Lindholm.
Mattias Granlund har sett riktigt bra ut men det kanske man kan förvänta sig också.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-20

Post by Trollet »

Lubbe wrote:
Markman wrote:Aha, satt och kollade på laguppställningarna som står uppskrivna på J18 och J20 på skellefteaaik.se.. Tackar för det, o store juniorguru! ;)
Hehe...jag kan passa på att tipsa om att TV-pucken började idag, och att Västerbotten-Medelpad lirar just nu. Går följa på Swehockey. Vi leder med 7-1 i detta nu :)
Pos. Part.: 1, 8, 13, 14
Neg. Part.: 1

Vad betyder dom där siffrorna?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Trollet wrote:
Lubbe wrote:
Markman wrote:Aha, satt och kollade på laguppställningarna som står uppskrivna på J18 och J20 på skellefteaaik.se.. Tackar för det, o store juniorguru! ;)
Hehe...jag kan passa på att tipsa om att TV-pucken började idag, och att Västerbotten-Medelpad lirar just nu. Går följa på Swehockey. Vi leder med 7-1 i detta nu :)
Pos. Part.: 1, 8, 13, 14
Neg. Part.: 1

Vad betyder dom där siffrorna?
Tror swehockey har börjat med att skriva in vilka spelare(dvs tröjnummer) som var inne på isen vid varje mål.
Pos.Part=de som var inne för målgörande lag
Neg.Part=de som var inne för laget som släppte in mål

Dock funkar det inte så bra :) ..verkar inte som att sekretariatet hinner med och anteckna alla som var inne på målen....
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Skulle det inte vara intressant att få någon/några juniorer att blogga om laget på hemsidan eller norran (som ju är inne i en bloggcraze). Om inte någon spelare så kanske någon juniorguru likt Lubbe skulle vara intresserad? ;)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: J-20

Post by Trollet »

Lubbe wrote:Tror swehockey har börjat med att skriva in vilka spelare(dvs tröjnummer) som var inne på isen vid varje mål.
Pos.Part=de som var inne för målgörande lag
Neg.Part=de som var inne för laget som släppte in mål

Dock funkar det inte så bra :) ..verkar inte som att sekretariatet hinner med och anteckna alla som var inne på målen....
Skulle säga att de inte antecknar alls :) De tar alla spelare som gjorde poäng + målvakterna verkar det som.
Men riktigt bra tjänst om den funkar lagom till Elitserien.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-20

Post by Zimme »

Hockeyligan har ju kört det i flera år.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

3-3 och sedan förlust på straffar. Riktigt dåliga straffar förövrigt.. Frågar mig varför man inte tog in straffexperten Edström?
Trevlig match att se ändå.. :twisted:
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-20

Post by Zimme »

Dubbelseger mot B-löven för juniorerna, 5-3 för j-20 och 4-1 för J-18. 51-18 i skott för J-18.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Harks
Posts: 82
Joined: 17 Jun 2011, 14:08

Re: J-20

Post by Harks »

Varför lirade inte Sörensen idag?
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

J20 Modo-Skellefteå 5-3, skott 27-32 (12-9,1-9,14-14)
(vi hade dock flera skott i 1a perren som seket bommade att notera)

Efter att ha sett matchen är det med lite tudelade känslor jag knallar hem. Den del av mig som vill att AIK ska vinna är besviken, för vi är det spelförande laget, det dominerande laget i två perioder, och vi skulle ha avgjort matchen redan i andra perioden. Sen går vi på, på samma sätt i tredje men blir lite väl nonchalanta och släpper
till flera kontringar som Modo utnyttjar. Kanske skulle Steen ha tagit någon av puckarna men på det stora hela så slarvar vi för mycket i våra uppspel och Modo får forechecka sönder våra anfall för lätt. Jag är lite besviken. Jag hade hoppats på att sistaårsjuniorer som t.ex. Mattias Granlund & Markus Sörensen skulle ta för sig mer på isen. Och killar som Alm & Granberg har sina talanger i det defensiva spelet, i offensiven har de mycket att förbättra. Killar som Arvidsson, Fredriksson & Tano försöker och de har talang, men ibland är de väl optimistiska när de ska ta sig igenom, när 2-3 spelare är i vägen kan en dump vara det rätta valet. Egentligen är den trojkan killar som vore klippta och skurna för kontringshockey, men det önskar jag absolut inte att vi ska spela. Tano matchas hårt i BP och gör det väldigt bra. Sam Marklund visar skön attityd och står upp för laget, och verkar inte riktigt vara dödspolare med Ludvig Byström direkt :).

Bara ett av våra mål kommer till efter konstruktivt spel, dvs Arvidssons retur på Emil Lundmarks backskott. De andra två målen tillkommer genom att enskilda forwards stör Modos uppspel (Wallmarks och Selins mål) och på sätt kommer loss. Bägge avsluten distinkta. Som sagt så är den gemensamma nämnaren i Modos mål resultat av samma sak, forechecking som stör sönder motståndarnas uppspel. Så ser J20-hockeyn tyvärr ut idag. Det är den typen av hockey som ofta ger segrar. Konstruktivt spel lönade sig inte idag. Dock tror jag att den rätta vägen är att fortsätta på samma linje. Bara åka hem och nöta vidare. Vi skulle kanske kunna köra dump-and-chase och på så sätt etablera mer spel i anfallszon och knixa in fler puckar. Frågan är om vi då skulle utveckla bättre spelare. Jag tror inte det.

Bitige backen Emil Lundmark levererade ännu än gång en tackling som imponerade när han avstyrde ett en-mot-en-anfall när Edvin Hedberg försökte runda Lundmark. Man kunde riktigt se hur Lundmark flyttade hela sin tyngdpunkt upp i sin högra axel och träffade Hedberg så klockrent att modoiten seglade iväg till sarghörnet som ett ofrankerat kuvert.
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: J-20

Post by Colton »

Nån som har sett J20 några matcher och har ett utlåtande hur Lucas Wallmark ser ut på en liten högre nivå?
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: J-20

Post by Colton »

Förlorade mot Luleå idag med 2-1. Målet gjordes av Mattias Granlund med assist av Marcus "jagharnästanlagtavmedhockeynelleriafnästanblivitnerskickadtillj18" Sörensen och Lucas Wallmark.
Rampa
Posts: 3948
Joined: 27 May 2011, 08:29

Re: J-20

Post by Rampa »

Roger "Rönnbäret" Rönnberg har tagit ut en preliminär J-20 trupp till en 4-nationsturnering 10-12 november.
Alm finns med i den uttagningen. Jag ställer mig frågande hur han däremot kan missa Rasmus Edström. I min värld finns han definitivt med bland de första som tas med. Och att han därmed går före Alm med åtminstone en halv hästlä...hmm...eller klubbskaft.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: J-20

Post by Kraxxe »

Går inte direkt bra för J-20..fortsätter man såhär blir det inget top-10
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Kraxxe wrote:Går inte direkt bra för J-20..fortsätter man såhär blir det inget top-10
Förlust idag mot Brynäs borta. 4p upp till slutspelsplats och Luleå, som har två matcher mer spelade. Skellefteå har 17 matcher kvar att spela, varav 10 på hemmaplan, så nog finns det hyggligt gott om hopp att dom ska kunna klättra upp över strecket. Bland annat har vi kvar två matcher mot bottenlaget Björklöven, i slutet av serien.
User avatar
King Kong
Posts: 1905
Joined: 15 Jun 2011, 22:31

Re: J-20

Post by King Kong »

Mest för skoj skull och nyfikenhet så letade jag reda på den junior som skickade ett SMS till Bellemare och frågade om det inte fanns någon plats i vårt J-20 för honom..
Peter Valier
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34610
“But a bigger thing than the points is trying to find that consistency and compete every night. If your stick isn't working that night, you still need to bring something to the table to help better the team.” - Bud Holloway
Add Will to skill.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-20

Post by svartgulsubkultur »

King Kong wrote:Mest för skoj skull och nyfikenhet så letade jag reda på den junior som skickade ett SMS till Bellemare och frågade om det inte fanns någon plats i vårt J-20 för honom..
Peter Valier
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=34610
Hmmmm, borde ju om inte annat ha kunnat tryouta under försäsongen.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: J-20

Post by marre »

Varför spelar varken Lindström eller Emmanuelsson idag heller??? fattar inte.. :?
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: J-20

Post by VonCheese »

marre wrote:Varför spelar varken Lindström eller Emmanuelsson idag heller??? fattar inte.. :?
När börjar matchen?
Post Reply