J-20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
MBB

Re: J-20

Post by MBB »

Härligt! Rätt stabilt från mitten av andra, 4 klockrena ramträffar och en tveksam domare.
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: J-20

Post by Kraxxe »

Känns dock rätt fegt att ta med två överåriga :roll:
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: J-20

Post by don_tomassso »

Bra match måste berömma Lules målis,riktigt br
tycker nr 14 samt 33 i vårt aik var riktigt vassa
Oscar linberg såg blek ut.
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Forumet/Hemsidan

Post by don_tomassso »

Skulle inte de va en klack i J20 match? var typ 2 pers på västra.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-20

Post by Zimme »

2?? Vem mer utom Lindberg?
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: J-20

Post by Kraxxe »

Zimme wrote:2?? Vem mer utom Lindberg?
Petter E
Kraxxe
Posts: 140
Joined: 15 Jun 2011, 19:51

Re: J-20

Post by Kraxxe »

don_tomassso wrote:Bra match måste berömma Lules målis,riktigt br
tycker nr 14 samt 33 i vårt aik var riktigt vassa
Oscar linberg såg blek ut.
Känns just nu som att Oscar är i behov av en utlåning
User avatar
Jeloin
Posts: 561
Joined: 16 Jul 2011, 16:00

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Jeloin »

don_tomassso wrote:Skulle inte de va en klack i J20 match? var typ 2 pers på västra.
alla är bakis... typ?
Framåt kamrater!
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: J-20

Post by Lappmössan »

Såg nervöst ut i första perioden med mycket slarv. Sedan en klar dominans men problem med att sätta chanserna. Med normal utdelning hade det nog varit upp mot 5-2.
Undrar varför Luleå inte tog ut sin målvakt förrän det var 25sek kvar?

Ja den enda från "a-laget" som såg ut att höra hemma där var Emanuelsson. Alm och Edström stod inte ut på något sätt, Lindberg var rätt blek men kommer samtidigt från en hjärnskakning, antar att man också ville testa honom lite idag.
Tano och Arvidsson (och Wallmark, men han var inte med idag) skulle man definitivt vilja se mer av i a-laget.
Är Mustonen skadad?

Men visst var det lite pinsamt att det inte blev någon klack, såg att flera juniorer "gillat" på FB så de hade säkert hoppats på bättre stöd...
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-20

Post by Zimme »

Fast det var ju A-lags junisarna som stod för poängen, 1+1 av Lindberg, 0+2 av Edström och GWG av Emanuelsson.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Larzon »

Jeloin wrote:
don_tomassso wrote:Skulle inte de va en klack i J20 match? var typ 2 pers på västra.
alla är bakis... typ?
kan man säga.. dock bra uppslutning på sittplats!
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Lappmössan »

Ser inte överdrivet bra men nog var det en del klackmänniskor på plats, men alla satt på sittplats. 
Det är en sak om inget skrivs och det inte blir något men när det faktiskt skrivs om det på både förstasidan och FB men ingen kommer är det genomuselt. Nästan så att en smärre ursäkt krävs till grabbarna.
Någon får gärna köra "men du då!" mot mig nu, bättre det än att det är fortsatt tyst som om folk försöker låtsas att det inte blev ett fiasko.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: J-20

Post by Lubbe »

Kraxxe wrote:Känns dock rätt fegt att ta med två överåriga :roll:
Men herregud människa, försök sätta dig in i den övergripande bilden innan du sågar våra egna. Stört beteende.

Senioren Stefan Söder har skottat in poäng för DIF J20:s räkning under hösten. Och när det igår visade sig att DIF även skickat med honom för den avgörande norrlandstouren, inkl. dubbelmötet med Modo så måste det ha varit ett ganska självklart val för Skellefteå att lufta några 1a-årsseniorer för att jämna ut streckkampen. Andra lags överåriga spelare har under hela hösten spelat roll i J20 till vår nackdel. Sett över hela serien så har Skellefteå J20 förlorat på att överåriga spelare används i serien, inte tvärtom.

Så jag tycker man ska knipa käft innan man sågar våra ledare & krigare.
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: Forumet/Hemsidan

Post by lazerkrobbe »

Lappmössan wrote:Ser inte överdrivet bra men nog var det en del klackmänniskor på plats, men alla satt på sittplats. 
Det är en sak om inget skrivs och det inte blir något men när det faktiskt skrivs om det på både förstasidan och FB men ingen kommer är det genomuselt. Nästan så att en smärre ursäkt krävs till grabbarna.
Någon får gärna köra "men du då!" mot mig nu, bättre det än att det är fortsatt tyst som om folk försöker låtsas att det inte blev ett fiasko.
Och blir man automatiskt en klappande fåne om man sätter sig på sittplats, även om man är hard-core?
Förstår att det inte går att jämföra om det är 2-300 (?) pers i ladan med då det är 4-5000, men ändå?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: J-20

Post by lazerkrobbe »

Lubbe wrote:
Kraxxe wrote:Känns dock rätt fegt att ta med två överåriga :roll:
Men herregud människa, försök sätta dig in i den övergripande bilden innan du sågar våra egna. Stört beteende.

Senioren Stefan Söder har skottat in poäng för DIF J20:s räkning under hösten. Och när det igår visade sig att DIF även skickat med honom för den avgörande norrlandstouren, inkl. dubbelmötet med Modo så måste det ha varit ett ganska självklart val för Skellefteå att lufta några 1a-årsseniorer för att jämna ut streckkampen. Andra lags överåriga spelare har under hela hösten spelat roll i J20 till vår nackdel. Sett över hela serien så har Skellefteå J20 förlorat på att överåriga spelare används i serien, inte tvärtom.

Så jag tycker man ska knipa käft innan man sågar våra ledare & krigare.
+1
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: J-20

Post by Chippen »

Vad är reglerna då det gäller överåriga? Hur många får medverka per match, och kan rent teoretisk t.ex Antos vara med?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Larzon
Posts: 1619
Joined: 24 May 2011, 21:18
Location: Skellhell

Re: J-20

Post by Larzon »

Chippen wrote:Vad är reglerna då det gäller överåriga? Hur många får medverka per match, och kan rent teoretisk t.ex Antos vara med?
yes! tror det är 3 stycken överåriga, spelar ingen roll hur gammal. spelade inte Johan Forsberg några matcher med j-20 efter ögonskadan ifjol?
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: J-20

Post by Draper »

Larzon wrote:
Chippen wrote:Vad är reglerna då det gäller överåriga? Hur många får medverka per match, och kan rent teoretisk t.ex Antos vara med?
yes! tror det är 3 stycken överåriga, spelar ingen roll hur gammal. spelade inte Johan Forsberg några matcher med j-20 efter ögonskadan ifjol?
2 utespelare, 1 målvakt för att vara extra petig.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: J-20

Post by Zimme »

Krekula spelade en match -09.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: J-20

Post by Markman »

Något för Hynning? ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
anterio
Posts: 256
Joined: 18 Jun 2011, 15:56

Re: J-20

Post by anterio »

Och de får väl bara vara med i grundserie/fortsättningsserie och inte i slutspel/kvalspel.
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Forumet/Hemsidan

Post by Lappmössan »

lazerkrobbe wrote:
Lappmössan wrote:Ser inte överdrivet bra men nog var det en del klackmänniskor på plats, men alla satt på sittplats. 
Det är en sak om inget skrivs och det inte blir något men när det faktiskt skrivs om det på både förstasidan och FB men ingen kommer är det genomuselt. Nästan så att en smärre ursäkt krävs till grabbarna.
Någon får gärna köra "men du då!" mot mig nu, bättre det än att det är fortsatt tyst som om folk försöker låtsas att det inte blev ett fiasko.
Och blir man automatiskt en klappande fåne om man sätter sig på sittplats, även om man är hard-core?
Förstår att det inte går att jämföra om det är 2-300 (?) pers i ladan med då det är 4-5000, men ändå?
Vet inte riktigt vad du menar? Det är väl självklart att det ändå är bättre att man går till sitt än inte kommer alls.
Står endast 356 på swehockey men skulle nog uppskatta det till drygt 500 pers.

Nåväl, det är väl som det står på FBn nu, många som tänkt stå kom dit sent och såg att det var nästintill tomt där så de valde sitt.
Hur hamnade vi i denna tråd?
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: J-20

Post by lazerkrobbe »

Lappmössan wrote:
lazerkrobbe wrote:
Lappmössan wrote:Ser inte överdrivet bra men nog var det en del klackmänniskor på plats, men alla satt på sittplats.
Det är en sak om inget skrivs och det inte blir något men när det faktiskt skrivs om det på både förstasidan och FB men ingen kommer är det genomuselt. Nästan så att en smärre ursäkt krävs till grabbarna.
Någon får gärna köra "men du då!" mot mig nu, bättre det än att det är fortsatt tyst som om folk försöker låtsas att det inte blev ett fiasko.
Och blir man automatiskt en klappande fåne om man sätter sig på sittplats, även om man är hard-core?
Förstår att det inte går att jämföra om det är 2-300 (?) pers i ladan med då det är 4-5000, men ändå?
Vet inte riktigt vad du menar? Det är väl självklart att det ändå är bättre att man går till sitt än inte kommer alls.
Står endast 356 på swehockey men skulle nog uppskatta det till drygt 500 pers.

Nåväl, det är väl som det står på FBn nu, många som tänkt stå kom dit sent och såg att det var nästintill tomt där så de valde sitt.
Hur hamnade vi i denna tråd?
hmmm...tänkte inte ens på det innan du sa det...borde n-vis ha varit i J20 tråden eller möjligen publik-tråden?
Flyttar inlägget till J20-tråden.
Det jag menar är att sittplats hånas rätt rejält på det här forumet då det är match, lata människor som på sin höjd orkar klappa i händerna. Nu var det ju en NP-samling så vitt jag förstod det, och även om nu klacken hamnade på sittplats så borde den väl kunna skapa lite tryck?. Det var så jag tänkte då jag skrev "blir man automatiskt en klappande fåne om man sätter sig på sittplats".
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

J-20

Post by Markman »

Problemet som jag ser det är ju att med 500 pers utspridda på sittplatserna runt om arenan blir det svårare att dra igång någonting gemensamt.. Någon här och någon där som börjar skrika är inte alls lika starkt som om alla hade hållit sig på västra stå, eller i alla fall samlat på samma ställe på sitt..

Nu ska iofs inte jag vara den som är den, med tanke på att jag bor i Jönköping och således inte har varit på någon enda match i SKA i år, men ändå.. ;)
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
lazerkrobbe
Posts: 724
Joined: 15 Jun 2011, 13:18

Re: J-20

Post by lazerkrobbe »

Markman wrote:Problemet som jag ser det är ju att med 500 pers utspridda på sittplatserna runt om arenan blir det svårare att dra igång någonting gemensamt.. Någon här och någon där som börjar skrika är inte alls lika starkt som om alla hade hållit sig på västra stå, eller i alla fall samlat på samma ställe på sitt..

Nu ska iofs inte jag vara den som är den, med tanke på att jag bor i Jönköping och således inte har varit på någon enda match i SKA i år, men ändå.. ;)
Har ju själv inte heller varit på någon match i SKA den här säsongen, men detta är ju å andra sidan en gammal diskussion - sittplats. Klacken på Västra Stå är en grupp människor som, då dom står tillsammans, hetsar varandra till att skapa ett jäkulskt tryck, men då samma personer sprids ut så händer det inte så mycket. M.a.o. precis det som sittplats anklagas för. I en grupp så händer det grejer, men ensam så fastnar skriken och sången i halsen. Det är nog så det funkar, och inget konstigt med det. Men jag är fortfarande lite uppjagad över att AIK rev ner läktaren för, och därmed antagligen även tanken på, Aktiv Sittplats, och detta tydligen bara för att ett litet antal surgubbar som hade sitt hörn på ståplats kände sig kränkta och klev upp på kansliet och gnällde.
Jag tror att en väg framåt är att knyta ihop ståplats med några sektioner med aktiva sittplatsare, sen sprider sig aktiviteten under matcherna förhoppningsvis ut även till sitt.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: J-20

Post by Melon »

För någon match sedan hörde jag en kommentar från någon i klacken som tyckte att dom borde förminska Västra stå, alltså dra in de yttersta räckena några meter (och göra sittplats där istället) för att få dom på Västra stå mer kompakta, för att öka sannolikheten att fler vågar sjunga i en tightare klack...

Har funderat ett tag på det här och jag känner mig benägen att hålla med, dom gånger det har varit tightare befolkat på stå så har också känslan varit att fler sjungit med...
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: J-20

Post by svartgulsubkultur »

Aktiv sitt-sektionen hade ju bidragit till det.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
User avatar
Melon
Posts: 274
Joined: 09 Aug 2011, 11:29

Re: J-20

Post by Melon »

Jo men då var det väl mer fokus på att dom på Aktiv sitt skulle vara tvungna att vara just Aktiva, som jag förstod det så var deras tanke att det skulle vara "vanlig" sitt där och det som händer händer, lever dom sig in i matchen pga att dom sitter nära klacken så är det ju bra, men det skulle inte vara något tvång...

Och själva anledningen att dra in bägge sidor lika mycket var att "tvinga in" dom som gärna står i pereferin på västra, så att det blir en mer kompakt ståplats och därigenom fler som vågar sjunga (och sen kanske det sprider sig vidare till sittplatserna bredvid klacken, vem vet...)

Just själva idén att på nåt sätt dra ihop klacken tror jag på...


(EDIT: Upptäckte just att jag var i j20-tråden och svamlade på, kanske borde flyttas till Publiken-tråden istället..??)
Hockey-fans i Silly-tider:

Image
hillbilly
Posts: 857
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: J-20

Post by hillbilly »

Tuff match mot Frölunda kl. 13. Frölunda ställer Mange Hellberg i mål. Blir intressant.
374
Posts: 5293
Joined: 01 Jul 2011, 20:25

Re: J-20

Post by 374 »

Blev också storförlust med 6-2.
Post Reply