#37 Lee Goren

Gamla matchtrådar och övriga avslutade trådar.

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Spökplumpen
Posts: 467
Joined: 15 Jun 2011, 13:20

#37 Lee Goren

Post by Spökplumpen »

Oväntat men en gammal favorit är tillbaka. Oaktat skandalerna så är det en bra hockeyspelare men den karaktär laget saknat. Räknar med att NP lyfter honom till nya höjder i år.

Välkommen åter, mr Goren.

(Det här ska bli intressant att följa)
User avatar
eastman
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:54
Location: Skellefteå

Re: Lee Goren

Post by eastman »

Coolt! Välkommen tillbaka! :D
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lee Goren

Post by Zimme »

Vad ska man säga? "-I didnt see that one comin´" Men ok, in med Pesonen så har vi en bra uppställning forwards.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lee Goren

Post by marre »

Vi har redan bra..
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Lee Goren

Post by Musslan »

Känns lite som en avslagen norrlands en solig sommardag. Nej Lasse kan ha cyklat lite långt.....
Hoppas dock jag har fel, KÄMPA LEE!!!
User avatar
barrskog
Posts: 1102
Joined: 15 Jun 2011, 23:52

Re: Lee Goren

Post by barrskog »

Lee har balls. Vi behöver balls.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lee Goren

Post by Zimme »

Har just snackat med Lasse j och det är mycket goren karaktär som spelare man vill åt, inte bara poängproduktion utan en som kan vara lite elak om det behövs. "vi har många unga killar så det kan behövas en spelare som han"
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Lee Goren

Post by Ante »

Marknaden måste vilket som vara väldigt begränsad. Splittrad är bara förnamnet.
Fredrik
Posts: 222
Joined: 15 Jun 2011, 20:08

Re: Lee Goren

Post by Fredrik »

Ante wrote:Marknaden måste vilket som vara väldigt begränsad. Splittrad är bara förnamnet.
Är nog villig att hålla med här, hur nöjd jag blir med årets trupp kommer att avgöras mycket av hur pass bra de sista nyförvärven är.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lee Goren

Post by marre »

Ja,det var ju oväntat att Ante var missnöjd :lol:
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Lee Goren

Post by Lidlund »

bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Lee Goren

Post by bruno »

Varför är folk tveksamma till denna värvning? läser både här och norrankommentarerna. Var ju våran klart bästa och viktigaste spelare sist han var här enligt mig. Att han skulle vara svår utanför isen måste ju antingen innebära att detta var överdrivet skvaller eller också att Lasse haft en rejält snack med honom nu och sagt hur allt funkar i denna förening, dvs att divafasoner inte är välkommet här.

Att han är en riktigt ledartyp samt en hårding är ju dessutom en av de saker vi saknade förra säsongen. Han kommer garanterat vara en ruskig härförare i ett slutspel också som kliver fram i avgörande lägen. Hans senaste säsong i DEL verkar ju ha varit riktigt bra också med 38 p på 34 matcher. Nu har jag i och för sig ingen vidare koll på klassen på den ligan.
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lee Goren

Post by Zimme »

Enligt uppgift så är det Goren som varit initiativtagaren till detta, han är väl ute efter en come-back/revansch.
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lee Goren

Post by Zimme »

förresten, hur gick hans ramsa nu igen? Lär mig den aldrig... :lol:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Lee Goren

Post by lundkvist »

Det var oväntat, jag trodde inte att han passade in i truppen förra gången.

Kul med en profil, vi har ju tappat några sådana.
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Lee Goren

Post by Ante »

marre wrote:Ja,det var ju oväntat att Ante var missnöjd :lol:
Missnöjd? Läs vad fan jag skriver. En grym spelare/profil men av olika anledningar så är jag splittrad och ruskigt förvånad. Tror fler än mig som t.e.x. hört Lasse Johanssons syn på Goren tidigare oxå känner likadant!? Det har ju inte direkt funkat klockrent för Goren i del av hans klubbar som han spelat i sedan han lämnade oss heller... En del härinne är så inne i sekten så man knappt använder hjärnan då det gäller vad som händer o sker kring AIK utan oavkortat ropar hallelulah så fort Lasse Johansson släpper en brakskit.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Lee Goren

Post by marre »

Så noggrann som Lasse och hela klubben utstrålar så borde väl Lee fått ett stort tal hur denna förening fungerar? Hade Jocke varit kvar så hade det säkert inte fungerat men hur många ledare/starka karaktärer har vi? Jimmie möjligen..nä tror det här blir tokbra! Fast du har ju mer inblick i föreningen än jag :oops:
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Lee Goren

Post by Lappmössan »

Tror inte alls att det blir ett problem på sidan av, så länge vi inte floppar totalt så att det blir grinigt i truppen. Som sagt trivdes han här och har dessutom blivit farsa [läs: ansvarsfull]
Och blir det mot förmodan problem lär inte Lasse vara rädd för att bryta.
Nej varför jag inte vågar vara för positiv är helt enkelt för att han verkar ha gått ned sig sedan han var här sist, så vi får helt enkelt försöka få honom att känna sig som hemma så att han får goda förutsättningar till att ta revansch!
don_tomassso
Posts: 1839
Joined: 15 Jun 2011, 16:38
Location: sjungande dalen

Re: Lee Goren

Post by don_tomassso »

Jag är väldigt tveksam till Goren.Visst finns det bättre kanadicker där ute?
känns nästan som en desperat värvning.Vet inte varför.är så himla kluven.
men välkommen tillbaka.
User avatar
eastman
Posts: 23
Joined: 15 Jun 2011, 16:54
Location: Skellefteå

Re: Lee Goren

Post by eastman »

Skulle vara roligt att veta prislappen på Goren nu. Jag tycker hur som helst att det är en bra värvning, men ur ren akademisk synpunkt ifall de "fick han på rea". Kan väl ändå inte kosta lika mycket som en Lehtonen t ex?
User avatar
Roadkill
Posts: 83
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Lee Goren

Post by Roadkill »

Ante wrote:
marre wrote:Ja,det var ju oväntat att Ante var missnöjd :lol:
Missnöjd? Läs vad fan jag skriver. En grym spelare/profil men av olika anledningar så är jag splittrad och ruskigt förvånad. Tror fler än mig som t.e.x. hört Lasse Johanssons syn på Goren tidigare oxå känner likadant!? Det har ju inte direkt funkat klockrent för Goren i del av hans klubbar som han spelat i sedan han lämnade oss heller... En del härinne är så inne i sekten så man knappt använder hjärnan då det gäller vad som händer o sker kring AIK utan oavkortat ropar hallelulah så fort Lasse Johansson släpper en brakskit.
Håller med.. Lasse har ju inte låtit speciellt positiv när han hans namn dykt upp på möten..

Som spelare än dröm dock. Lite äldre och ödmjukare nu kanske..? hoppas.
ajo
Posts: 50
Joined: 15 Jun 2011, 13:31

Re: Lee Goren

Post by ajo »

Jag var på mötet idag, och när Lasse och Pea redogjorde för värvningen påpekades att "bomben" var tänkt som kedjekompis till Jocke och att han varit med i diskussionerna på ett eller annat sätt. Detta är alltså INTE en värvning som tillkommit EFTER att Jocke lämnade, alltså inte någon ersättare till #10. Det var dessutom Goren som tog kontakt med AIK och ville hit, och efter många och långa diskussioner, både med och utan Lee, skrevs kontrakt.

Utöver denna värvning är Lasse ute efter 1-2 backar, och han har även fler forwards på radarn. Han påpekade även än en gång att de inte ser spelarna som specifika positionsspelare, alltså C, RW, LW osv. Vad som söks är skickliga, skridskostarka spelare som kan anta flera roller på isen. Defensiven/hemjobb, playmaker, målskytt m.m. Hoppas alltså inte alltför mycket på en renodlad center.

Han nämnde även att Jocke SMS:at honom klockan 5 på morgonen efter att han skrivit på (vet inte om det var den 16:e eller 15:e) och varit oerhört ledsen. Det var alltså ett väldigt, väldigt svårt beslut han tog. Hjärtat i #10 är så svart och gult det kan bli....

Och till sist ett välkommen till mig själv för första inlägget, dock långvarig läsare. :)
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Lee Goren

Post by Sketch »

ajo wrote:...
Du har då på ett inlägg varit mer intressant än vad jag varit på 24. Bara att fortsätta! ;)

Tror nog Lee var rätt billig, speciellt som han själv var initiativtagare. Lär dock fortfarande ligga på övre halvan i truppen..
User avatar
Zimme
Posts: 5206
Joined: 24 May 2011, 22:13
Location: Lycksele

Re: Lee Goren

Post by Zimme »

Sketch wrote:
ajo wrote:...
Du har då på ett inlägg varit mer intressant än vad jag varit på 24. Bara att fortsätta! ;)

Tror nog Lee var rätt billig, speciellt som han själv var initiativtagare. Lär dock fortfarande ligga på övre halvan i truppen..
Svårt, halva truppen går på barnbidrag.... :roll:
"Näe men vafan tror du själv? Jag är ju sniper. Svinbra på COD dessutom."
- Petter Emanuelsson
User avatar
Sketch
Posts: 1072
Joined: 15 Jun 2011, 14:51

Re: Lee Goren

Post by Sketch »

De fjorton som är inte fyllt 21 räknas givetvis inte.. 8-)
Remyh
Posts: 1
Joined: 21 Jun 2011, 22:48

Re: Lee Goren

Post by Remyh »

Kluven..

Hur är kemin med Lee och Jimmie?

Kommer Lee acceptera Crippes hängskalle?

Vågar mer försikiga spelare som Forsell ta plats tillsammans med Lee?

En spelare som mätt mot tidigare AIK säsong... endast kan floppa i dagens AIK.. tyvärr.. här tror jag man pissade i byxan..
VonCheese
Posts: 791
Joined: 15 Jun 2011, 17:31

Re: Lee Goren

Post by VonCheese »

Remyh wrote:Kluven..

Hur är kemin med Lee och Jimmie?

Kommer Lee acceptera Crippes hängskalle?

Vågar mer försikiga spelare som Forsell ta plats tillsammans med Lee?

En spelare som mätt mot tidigare AIK säsong... endast kan floppa i dagens AIK.. tyvärr.. här tror jag man pissade i byxan..
Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om denna värvning, är han beredd att kämpa för AIK?
Går han in i en andrafemma med Jimmie, fine. Går han därimot in i första så är jag inte positiv till denna värvning.
Att sedan kontakter togs för 2 veckor sen gör mig lite orolig, är detta en panikvärvning?
För nog finns de bättre kanadicker där ute, om Goren är en bra eller dålig värvning har egenligen att göra med vilken roll han är tänkt till och vad har tjänar.
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: Lee Goren

Post by nomercy »

Jag är då nöjd. Vars ser ni paniken? Atvars var panik, det här är smart.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Lee Goren

Post by Fdskebo »

Fan va kul att vi äntligen har någon som verkligen KAN stå upp för laget, att han dessutom kan producera hyfsat gör det hela ännu bättre. Sen återstår det att se vilken roll han får, vilken line han kommer att spela i osv.

Goren är ju den spelare man (iaf jag) har haft som referens när man pratat om vilken spelartyp som saknats i laget de senaste säsongerna.

På papperet ser LAGET helt enkelt mer komplett ut med en spelare som Goren.
User avatar
fransken
Posts: 15
Joined: 22 Jun 2011, 08:37

Re: #? Lee Goren

Post by fransken »

Jag gillar det Goren presterade förra vändan i AIK, men ändå är han ingen favoritspelare för mig. Hoppas han visar mig hur fel jag har och går upp som en all-time-high på min lista.

Hur som helst...välkommen Lee!
Locked