Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Undra vart visionen fulllsatt varje match tog vägen ? Hur skulle det uppnås ?
Sed
Posts: 1613
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Publiken

Post by Sed »

cechise wrote:Kommer bli lite förändringar på biljettsidan till nästa säsong. Mer info kommer snart. Hoppas och tror att det kan blir riktigt bra.

http://slutafundera.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
1595:- för alla matcher. Eller 995:- utan slutspel.

Räcker det för att locka fler till ståplats?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Vi får väl se, men mycket billigare än så här blir det inte. Får försöka driva på det här under sommaren osv och se till att folk köper säsongskort. Tror man är mer benägen att dyka upp på fler matcher om man ändå har ett säsongskort.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Under 40 spänn per match i grundserien, det är fan sjukt bra pris!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Publiken

Post by svea_man »

Riktigt jävla bra
msoe
Posts: 1636
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Publiken

Post by msoe »

Riktigt bra pris! Hoppas att många hugger på den dealen!
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Publiken

Post by John »

Vi är tre på mitt jobb som köper. Av oss var det en som hade ståplatskort ifjol.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Finns då verkligen inga ursäkter att det är för dyrt iaf. Under 40 spänn per match i grundserien.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

En idé är att ha en "termometer" som visar antal sålda kort, folk lockar folk
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Tycker det är så dåligt tryck på sociala media kring biljetter och försäljning. Jag håller på Bajen i fotboll. Annan sport och annan publik men det är en jävla hets kring köp av biljett från alla håll.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
p-play
Posts: 6802
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken

Post by p-play »

smogz wrote:Tycker det är så dåligt tryck på sociala media kring biljetter och försäljning. Jag håller på Bajen i fotboll. Annan sport och annan publik men det är en jävla hets kring köp av biljett från alla håll.
08-klubbarna inom hockey är också duktiga på att ligga på supportrarna angående biljettköp genom alla möjliga kanaler. Jag tror att de är vana att inte ta biljettförsäljningen för given då det finns så många andra aktiviteter i den staden. De har därför insett att de själva aktivt måste hjälpa till att driva på försäljningen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Exempel på Bajens jobb på sociala media inför match.

På Twitter. För fyra timmar sedan ett inlägg med en länk till en artikel. Plus "såhär köpet du biljett", för 30 minuter sedan, ny artikel, ny "såhär köper du.."


På Instagram 3 inlägg idag, en med biljettstatus.

På Facebook. 6 inlägg idag, 3 med info om att köpa biljett. En ändrad bakgrundsbild med reklam om match, ett event med matchen.

Har inte koll på Snapchat, periscope etc, vad det nu kan heta.
ImageImage
Last edited by smogz on 16 May 2017, 19:20, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Du tycker inte det blir lite knas att dra upp exempel inom en sport som har säsong och där laget är ett lag med riktigt trogen publik?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Han menar nog att det borde bli mer hets innan matcherna med mera jakt att locka mer publik på enkelt sätt tex genom sociala medier, tror inte han menar att det ska dra igång exakt nu utan närhet blir våran säsong.
Chippen
Posts: 14288
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken

Post by Chippen »

Man vet ju aldrig :)

Men jo, i sak håller jag med honom men dumt jämför sig med Bajen inom fotboll.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Allt jag gör är tydligen dumt enligt dig. Märkligt. Ibland funderar man ju onekligen på vem av oss som egentligen är den dumma.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2419
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Publiken

Post by Erwynn »

Gäller att alla bidrar själva också. Dela inlägg på Facebook/insta/Twitter etc och sprid ordet. Tryck på folk att köpa biljetter. AIK själva har sagt att man ska pumpa ut mer info och ligga på, men det räcker inte!
Hata allt.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Lägg av med pajkastningen, håll tonen vårdad!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
smogz
Posts: 5694
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Håller med viktigt att alla pumpar ut info, visar bilder på när nya årskortet anlänt. Att man köpt biljett till match. Du man är på match. Etc etc.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Ser vi har 2 back to back nästa säsong mot Djurgården och Örebro och vi ska inte möta Luleå i första lr andra omgången.
User avatar
Markman
Posts: 7836
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Skidrow wrote:Ser vi har 2 back to back nästa säsong mot Djurgården och Örebro och vi ska inte möta Luleå i första lr andra omgången.
Det är ju i alla fall riktiga back-to-back, där vi möter samma lag hemma-borta två dagar i rad, och inte någon jävla hitte-på-variant där man möter olika lag utan vilodag mellan.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Markman wrote:
Skidrow wrote:Ser vi har 2 back to back nästa säsong mot Djurgården och Örebro och vi ska inte möta Luleå i första lr andra omgången.
Det är ju i alla fall riktiga back-to-back, där vi möter samma lag hemma-borta två dagar i rad, och inte någon jävla hitte-på-variant där man möter olika lag utan vilodag mellan.
Det hade man inte i fjol heller utan var bara första året med b2b.

Köpte mitt säsongskort nu.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Ingen som vet hur årskortförsäljningen ser ut mot ifjol ? Hur har det nya ståplatskortet fallit ut ?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken

Post by Skidrow »

Skicka alla ni känner till http://slutafundera.se/" onclick="window.open(this.href);return false; så löser det sig :)
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

shaquille wrote:Ingen som vet hur årskortförsäljningen ser ut mot ifjol ? Hur har det nya ståplatskortet fallit ut ?
Riktigt jävla bra, vi är en bra bit förbi 500 kort och ett par veckor kvar!

Kika gärna här:
http://skellefteliv.se/tavling-stotta-a ... songskort/" onclick="window.open(this.href);return false;
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
jimpa99
Posts: 64
Joined: 20 Oct 2011, 10:07

Re: Publiken

Post by jimpa99 »

Längtar riktigt till serien drar igång. Sitter och peppar upp mig på youtube och hittade denna underbara match. Var där och minns trycket och glädjen! Hoppas vi kan fylla ladan bättre denna säsong och jag själv har bestämt att gå på lite fler matcher än förra säsongen.

Är ni med på det ?

Unberbart att höra speakern skrika ut "Erik "Jackson" Forsell och assisten på Aho efter 3-2 segern i sjunde semin 2016.

Vi syns mot Löven! 8 september!


https://www.youtube.com/watch?v=XgxdB9LH_oE" onclick="window.open(this.href);return false;
They say defense wins championships.
User avatar
PackSwede
Posts: 1014
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Publiken

Post by PackSwede »

Ja den matchen ångrar man inte att man åkte upp för. Jag siktar också på fler matcher på plats den här säsongen!

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Nån som vet hur många årskort som är sålda ?
User avatar
cechise
Posts: 471
Joined: 10 Aug 2011, 01:55

Re: Publiken

Post by cechise »

Sist jag hörde var det drygt 700st på stå. Vill minnas att det var runt 250-300 nånstans förra året, men kan ha fel. Det har skett en betydlig ökning i vart fall, från föregående säsong.
shaquille
Posts: 1976
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Publiken

Post by shaquille »

Oj inte illa, hur mycket tar stå nu efter ombyggnad ?
Post Reply