Publiken

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Jag förstår inte varför alla ska krångla till det..?? Det handlar om pengar och alternativ!
Var är brytpunkten, och vad tycker PeA och gänget det är värt i förhållande till stämning och rykte och hype?

Sittplats
0:- skulle det vara fullt? Ehhhh
100:- skulle det vara fullt? Solklart
150:- skulle det vara fullt? Absolut
200:- skulle det vara fullt? Mjaaeee.. kanske
250:- skulle det vara fullt? Tydligen inte

Jag förstår att dom försöker hålla uppe priserna för att kunna finansiera målsättningen att vara ett topplag i Sverige!
MEN, var är den avvägningen och VÄLVILJAN att fylla Skellefteå Kraft Arena! När den finns, och man har kampanjer och jävligt bra erbjudanden, och lite underhållning som motiverar de 237:- extra det kostar att se en match live, då kanske folk ids pallra sig dit. Jag har mailat PeA om allt detta och hans svar är att det är hockeyn som ska vara underhållningen. Jo, det är bra.. Problemet är bara att jag tycker den är underhållande på TV också!! Slutsats: VAR ÄR MERVÄRDET att gå och se live!?? Det måste vara mer folk för att det ska föda hypen om det roliga och underbara att gå på matcherna!

Finns ju 1000 saker man kan göra bättre. Snacket på stan MÅSTE vändas från att "konstigt att det inte går ha fullsatt i en sån tokig hockeystad" till " det verkar ju skithäftigt att vara på matcherna, jag måste också gå några gånger".

Otroligt många av de kampanjer och påhitt dom har ibland är ju rena skämtet!! = man bryr sig inte om det blir fullt = snacket på stan blir fel!
Familjens dag, pizzabuffeför 180:- / person!!!???
Billigare på rad 1&2... Ska kosta max 125:- man ser ju för faan inget
Familjebiljetter. 100:- styck MYCKET BRA, men borde kunna bokas på bättre platser också
Pausunderhållning.............. Vad är det? Se en Skoda.. igen. Helt bedrövligt om ni frågar mig.
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Hej Lobo, jag håller med om mycket du skriver men jag är mot att sänka priserna.

Ifjol hade vi ett snitt på 4993 - kan förstås inte fördelningen på biljetterna där men låt oss anta att snittpriset på en biljett är 200 kr. Det betyder en intäkt på ca 1 000 000 kr per match.

Om vi sänker biljettpriset med i medel 50 kr så måste vi öka antalet besökare med 1666 till 6666 besökare för att ta in lika mycket pengar. Mer än hallen rymmer.

Jag tror på flera av dina ideer men låt bli att sänka priserna. Möjligen att variera dom mer efter platser och höja dom på högprofilmatcher som luleå, mellandagar, slutspel.

Jag vill också tillägga att vi inte hade någon hemmamatch under mellandagarna ifjol vilket i praktiken drog ner snittet med ett par hundra personer. Speciellt jämfört med om vi hade haft två mellandagshemmamatcher vilket några lag hade.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

freddus wrote:Något måste iaf göras åt problemet med reserverade biljetter. Har ingen aning om hur andra klubbar sköter det (kanske är lika dåligt överallt eller kanske inte ens går att göra något åt saken). Nu till hemma-premiären fanns det ,när jag bokade, halvbra/hyfsade och dåliga platser kvar, och så är det under flera dagar... Men helt plötsligt dyker det upp hundratals biljetter på nytt och det ser ju ut att bli pinsam publiksiffra i första hemmamatchen vilket skulle vara fördjävla tråkigt och nästan pinsamt. Ett exempel är kortsidan, där var det fullbokat under en längre tid, och nu finns det drygt 45 lediga platser igen.
Sektion C (mitten) övre tre raderna är nu helt plötsligt i princip tomma och här gick jag och bokade platser på rad 4 eller 4 nära runden.

Sen kan man ju fråga sig var informationen om biljettläget är? Nu har man hittat till facebook men varken där, hemsidan eller i veckobrevet kan jag hitta någon information om att det dykt upp flertalet riktigt bra platser till nästa hemmamatch.

För mig som enbart har möjlighet att gå på ett fåtal matcher per säsong känns det här läget lite surt. Nu har jag 13-14mil enkel väg till en hemmamatch och jobb som gör att jag inte kan gå på varje match. Då känns det som att jag gärna vill planera och boka i tid, men känns inte som att det är lönt att åka den vägen när man fått "enbart" hyggliga platser i tron om att det började bli slutsålt.

Visst kan reserverade platser komma tillbaka och ska då givetvis släppas ut, men någon begränsning borde det väl ändå finnas? Kanske har det här att göra med att det är första matchen och att det därmed gett lite mer osäkerhet men gå då ut med det och meddela om läget, var inte osynliga. I slutspelet förra säsongen införde man åtminstone information om de reserverade platserna.
Här har du en poäng. Jag tillhör den generationen/sorten som klarar att sekundtajma ett biljettsläpp och var sjukt besviken på hanteringen i fjol flera gånger. Det hände minst tre gånger att alla sittplatser utom skräpet var helt borta bara någon sekund efter släppet. Blev förbannad förstås men insåg samtidigt att några bra biljetter får jag ju inte. Kul när man sedan snackar med grannen som glatt meddelar att han fått bra platser på lunchen - tre timmar senare!
Jag kan förstå att man vill reservera platser till bortasupportrarna men det borde främst vara bortastå. Kan till och med sträcka mig så långt att jag menar att de reserverade platserna ska betalas, inte reserveras. De flesta andra populära evenemang fungerar så, alltså bokning = betalning, ingen reservation.

Exempel: Bortalaget begär 500 sittplatser reserverade och får det. Intresset är svalare än klubben trott och de lämnar tillbaka 200 biljetter någon dag före match. I det läget kan jag tycka att AIK inte ska lida av bortalaget ångrar sig. Då kan de gott betala för de återlämnade biljetter som AIK sedan inte lyckats sälja.

Folk måste helt enkelt få känna att det går att få vettiga platser. Det har hänt mer än en gång att jag gått på hockey med mindre insatta vänner, fått halvdåliga plåtar och konstaterat att det gapat jättelika hål på "premiumplatserna" på båda långsidorna. Och jag tror inte att säsongskortsinnehavare som inte går på matchen är hela orsaken.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

smogz wrote:Hej Lobo, jag håller med om mycket du skriver men jag är mot att sänka priserna.

Ifjol hade vi ett snitt på 4993 - kan förstås inte fördelningen på biljetterna där men låt oss anta att snittpriset på en biljett är 200 kr. Det betyder en intäkt på ca 1 000 000 kr per match.

Om vi sänker biljettpriset med i medel 50 kr så måste vi öka antalet besökare med 1666 till 6666 besökare för att ta in lika mycket pengar. Mer än hallen rymmer.

Jag tror på flera av dina ideer men låt bli att sänka priserna. Möjligen att variera dom mer efter platser och höja dom på högprofilmatcher som luleå, mellandagar, slutspel.

Jag vill också tillägga att vi inte hade någon hemmamatch under mellandagarna ifjol vilket i praktiken drog ner snittet med ett par hundra personer. Speciellt jämfört med om vi hade haft två mellandagshemmamatcher vilket några lag hade.
Jag håller med smogz i det mesta och jag tror dessutom inte att vi kommer få se någon prisdumpning. Jag är till och med ganska säker på det.
Pea är väldigt tydlig med klubbens filosofi där - rabatterar man produkten så devalverar man den. Det kan man förstås ha åsikter om men det finns gott om företagsekonomisk teori som säger precis detta, så det är ingenting Pea har hittat på. Man vill förmedla "vi har en premiumprodukt, den kostar därefter". Dessutom är det en viss förlust i att sänka priserna också, då säger man ungefär "vår produkt är inte så bra som vi trodde, därför har vi sänkt priset på den".
Sen ska man tänka på en sak till. Det är inte på sittplats som det är som tommast under de mindre heta matcherna. Det stora publiktappet är på ståplats.

Mellandagsmatcherna gjorde en del, kanske inte flera hundra men visst led vi en del av det. Med vårt publiksnitt i fjol hade en match med 1500 extra åskådare ökat hela årssnittet med 50 personer.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Trollet
Posts: 8479
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Publiken

Post by Trollet »

Känns som jag spammar sönder den här tråden nu men ämnet ligger mig varmt om hjärtat :)

Angående pausunderhållningen så är det en rätt pikant fråga. Jag tycker väl inte heller att den är så mycket att hänga i julgranen. Men FÖR bra pausunderhållning gör att folk sitter kvar och därmed köper mindre korv, öl och kaffe. Krasst tänkt kanske men så är det och det finns med i beräkningarna.

Den där "strafftävlingen" i fjol var iaf nånting, den där en ur publiken skulle träffa nån vattenflaska på mållinjen från mittpunkten. Kanske inte gör så stor skillnad men personligen tror jag folk måste känna ett mervärde att gå till ladan och se hockey istället för att sitta hemma. Sen vad som är bäst i fråga om Skodasäten, strafftävlingar, två-för-en på Max efter matchen eller annat, det vet inte jag :)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Smogz, jag menar inte att priserna ska sänkas rakt av, jag menar att kampanjer och upplevelsen på plats måste få dit de där sista sällanbesökarna, så att arenan kan se närmast fullsatt ut varje gång.

Jag tror det är sjukt viktigt att snacket bland folk är det rätta, hypen och förväntningen bland folk. Steg 1. i detta är att se till att dom som faktiskt besöker matcherna, pratar positivt om det efteråt! Inte att "faan vad bedrövligt att det är så lite folk" och surret om stolar som gapar tomma. Dåligt samvete har inte tagit många sällanbesökare till arenan... Just därför menar jag att AIK måste tänka till lite och inte bara hävda att det är en premium produkt, jag har sagt det förr och säger det igen: med våra närmast otroliga förutsättningar (läs genuint hockeyintresse i schtaan), varför skulle inte Skellefteå kunna vara hockey-freakin-crazy-capitol-of-Sweden? Faan, t.om TV4 tjatade ju om hur tomt det var på läktarna i slutspelet!

Det kanske finns ekonomiska teorier om huruvida rabbaterade evenemang urvattnas eller hur man ska se på det, men jag tror att om folk verkligen kunde känna att det var VÄRT det, på ett eller annat sätt, så skulle det vara så mycket bättre. Kom ihåg att vi inte pratar om oss härinne, utan er fru t.ex, er halvintresserade kollega, granne, ja vad som helst. Det är klart att om denna person hade en häftig upplevelse, bra platser, fick med med sig familjen, och dessutom fick se ett bra lag vinna, så vore det ju oändligt mycket bättre än de försök samma personer gör idag (OCH som det snackas om i efterhand) nämligen att "jo, det var kul, men ha va dyrt!" Faan om man ska göra nåt skoj ihop ett gäng (oftast så sällanbesökare dyker upp) så vill man inte sitta på rad1, man vill inte stångas och stressa för en öl, man vill inte mobilsurfa för att få tiden gå i pauserna, man vill kunna se väggmålningar på 70-talets hjältar i korridorenrna, man vill ha ett Intro som får varenda hårstrå på kroppen att resa sig, man vill ha trevligt, enkelt, roligt. Åhh, jag blir tokig.. Det är som kommunen... Finns ca 1000 saker som går göra 16,2% bättre men inget görs... Tillsammans hade dock dessa små förbättringarna kanske fått folk att säga följande när dom träffs på stan: "Vet du, jag var på matchen igår, det var skithäftigt!!"
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

Jag tror lite som du men jag tror den största potentialen till att öka publiksnittet är att bygga en större arena. Utöka med 1500 platser så att man kan ta in 7500 på två-tre Luleåmatcher och 1-2 mellandagsmatcher. Det gör klirr i kassan. Tror också på att erbjuda busslösning från flera håll. Umeå, Piteå, Lycksele, Arvidsjaur till Lördagsmatcher och vissa slutspelsmatcher.

Tror inte det är möjligt oberoenda av åtgärder att öka publiksnittet med mer än ett 50-60-tal åskådare per match över säsongen. Även om Mandingo skulle knulla skellefteåbrudar i mittcirkeln varje paus (ok uselt exempel). Pea har rätt, det är hockeyn som är produkten och det är ett väldigt fåtal som går dit för något annat. Skellefteå är en liten stad, uppslutningen är inte dålig i förhållande till stadens storlek.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
lobo
Posts: 1576
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Publiken

Post by lobo »

Jag tror tvärtom, absolut inte större arena. Det ska vara hypat, fullt och stämningsfyllt för att på lång sikt locka publik.. Det är inte snittet som är intressant, det är snacket!
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
smogz
Posts: 5696
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Publiken

Post by smogz »

För dig är det snacket - för laget är det pengarna. Snittet = pengarna.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Lappmössan
Posts: 3897
Joined: 15 Jun 2011, 17:15

Re: Publiken

Post by Lappmössan »

Jag är inne på lobos spår. Publiksnittet i all ära men visst är det väl ändå bättre att ha 5500 åskådare varje match än att ha tjockt med folk några få gånger och 3000 resten av säsongen likt solna (okej, också en generalisering.)
Men som jag sagt tidigare: Ståplats är dyrt i SKA jämfört med många andra arenor och det är på ståplats tappet ligger.. Varför tror man att folk är beredda att betala mer här än i t.ex. Karlstad och Luleå? Det finns en avvägning där precis som lobo säger.
Luleå har förövrigt "bumpat" premiären hela sommaren och kommer dela ut t-shirts som i slutspelet. Vad gör AIK?
(Sedan kanske vi bör komma ihåg att många andra lag har samma problem som vi. Det blir dock extra känsligt för oss med en sådan liten stad.)

Jag tror annars att om NP fortsätter på samma spår på läktaren som i slutet av slutspelet så kommer där en anledning för folk att gå på matcherna. Som nämnts tidigare: med en högljudd ståplatspublik kommer bra stämning och med bra stämning kommer resten av publiken. Så locka dit ståplats!
Har klackbiljetter diskuterats någon gång?
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

Lappmössan wrote:Har klackbiljetter diskuterats någon gång?
Det sponsras ju rätt bra på den fronten redan iom att man får tre friplåtar när man löser medlemskap i NP.
500 medlemmar X 3 friplåtar = 1500 gratisbiljetter.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Några svar:
Faan om man ska göra nåt skoj ihop ett gäng (oftast så sällanbesökare dyker upp) så vill man inte sitta på rad1

Köp bulkbiljetter på rad 2,3 i hela arenan. Köp minst 10 biljetter så kostar dessa 150kr/st (110kr/st om man är minst 50st) och är du ute i tid så kan ni alltså tex sitta på rad 3 på tex H läktaren.
Det är inte på sittplats som det är som tommast under de mindre heta matcherna. Det stora publiktappet är på ståplats.
Så är det, ståplats är svårare att sälja ut. MEN ståplats är otroligt viktigt för oss. Stämningen som NP skapar i arenan är en av dom viktigaste faktorerna varför man ska se matchen live.
Plus att det är där "alla" börjar se matcherna, vi kör ju "Famtidens AIK:are" 200 kr/årskort för att locka dom yngre till arenan.
Efter att ha gått igenom alla 27 omgångarna så försöker vi ligga i förväg och gissa vilka matcher som det är svalt intresse för och komma på olika lösningar för att locka dit folk.
Denna säsong kommer vi att dela ut ett antal fribiljetter till alla högstadie skolor vid ett tillfälle.
Vi har pratat med PRO och bjudit in dom ett par matcher till ett rimligt pris (bulkpriset ovan) Tror dom är runt 1300 medlemar så man vet ju aldrig vart det leder.
Vi kommer att bjuda in tex kvartersgårdar som sänder matcherna för att testa på att se matchen live.
Bussprojekt för att locka folk från inlandet och Piteå till att börja med.
Det var några exempel på saker som vi jobbar med ang publiksiffrorna.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Iår har vi 9 Lördagsmatcher hemma och 8 borta. Nån som minns hur det var förra året?
User avatar
Draper
Posts: 670
Joined: 15 Jun 2011, 16:12

Re: Publiken

Post by Draper »

lidlund wrote:Iår har vi 9 Lördagsmatcher hemma och 8 borta. Nån som minns hur det var förra året?
9 Borta och 10 hemma.
Ett bedårande barn av sin tid.

One thing they can't take away is our loyalty and pride
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Publiken

Post by schteffe »

Bra satsningar robzon! Har länge efterfrågat att man fokuserar hårdare på skolorna i Skeå med omnejd. Viktig rekryteringsbas. PRO också en bra idé, även om de knappast fyller upp den allt mer ekande tomma ståplatsläktaren.

Oroväckande många lediga platser enl. AIKs hemsida. Hoppas de fylls på en del under dagen och morgondagen.
Lubbe
Posts: 1316
Joined: 13 Jun 2011, 17:28

Re: Publiken

Post by Lubbe »

Detta med Framtidens AIKare är riktigt bra, med jättebilliga ståplatskort till knattar 7-12 år.
Minns själv hur det var. Jag och kompisarna tjatade på våra föräldrar om att få fara på matcher, och det blev ju alltid så att en-två farsor/morsor fick hänga på, och de betalar ju normalpris.
Och får man väl in dom i AIK-sekten i den åldern så kommer de vara fast resten av livet 8-)
User avatar
Colton
Posts: 732
Joined: 15 Jun 2011, 15:07

Re: Publiken

Post by Colton »

Härliga idéer Robzon, men hade gärna sett att man i princip gav bort rad 1 när det är nån "oviktig" match. Det är ju väldigt få matcher som det sitter nån där så tycker man kunde ha ännu mer projekt på den raden. Tycker man skulle kunna ha några "publikmatcher" där man har jättemånga grejjer runt om kring, typ godisregn och som man verkligen siktar på att sälja ut. Om man har dom i början av säsongen så kanske det får fler att köpa biljetter sen. Tycker också man satsat för lite för att sälja ut match 1.
User avatar
JesperMats
Posts: 4
Joined: 16 Jun 2011, 13:00

Re: Publiken

Post by JesperMats »

Tycker man borde kunna göra som man gör i NHL och skjuta ut tröjor till publiken i pausen, från typ skoda-bilen eller från ismaskinen. Dels så är det roligt att få en tröja sedan skapar det snack på stan om hur grannen fick en tröja eller hur sonen fick sin AIK tröja, plus att det gör läktaren mer svart-gul.

Det kostar inte så mycket att ge bort 10 tröjor/match men det ger massor av goodwill.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Draper wrote:
lidlund wrote:Iår har vi 9 Lördagsmatcher hemma och 8 borta. Nån som minns hur det var förra året?
9 Borta och 10 hemma.
Märkligt att 2 lördagsmathcer har försvunnit.. Kommer att slå jättebra.. Älskar nya satsning på söndagg och måndagshockey............
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Fast de har egentligen inte försvunnit, bara blivit söndagsmatcher istället.. Tror dessutom att du räknade fel tidigare Lidlund, för vi har 9 hemma och 9 borta på lördagar, och därtill 2 borta på söndagar.. Totalt sett 20 helgmatcher alltså.
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Lidlund »

Tror du en söndagsmatch blir samma publiksug som en lördag? Jag är skeptisk
User avatar
Markman
Posts: 7837
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Publiken

Post by Markman »

Nja, kanske inte, men jag tror att det är mer än på en vardag i alla fall.. Tiderna är ju samma som en lördagsmatch, så det är lite mer human tid för t.ex. familjer om inte annat.. Sen har folk lättare att få in det i kalendern, eftersom man är ledig på dagen också..
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
User avatar
Ante
Posts: 1096
Joined: 15 Jun 2011, 19:17

Re: Publiken

Post by Ante »

Fribiljetter? Början till slutet för Löven...
User avatar
olli
Posts: 250
Joined: 03 Jun 2011, 10:50
Location: Suomi

Re: Publiken

Post by olli »

Kanske lite OT men första seriematcher i SM-liiga är derby matcher. 4 av 5 var fullsatta. Bra kick direkt för serien, klacken och föreningen. Varför inte i ES. AIK-Lulää, garanterat fullsatt arena.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

Tycker rent allmänt att spelschemat gör det svårt att fylla arenorna. Mellan 27/9-4/10 har vi 3 raka hemmamatcher och mellan 6-10 oktober har vi 3 raka bortamatcher. Har man 3 raka hemmamatcher så blir det mycket pengar på kort tid för supportrarna.
User avatar
Special Brew
Posts: 10064
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken

Post by Special Brew »

olli wrote:Kanske lite OT men första seriematcher i SM-liiga är derby matcher. 4 av 5 var fullsatta. Bra kick direkt för föreningen. Varför inte i ES. AIK-Lulää, garanterat fullsatt arena.
Låter som en bra ide.
User avatar
svartgulsubkultur
Posts: 11014
Joined: 25 May 2011, 11:59

Re: Publiken

Post by svartgulsubkultur »

olli wrote:Kanske lite OT men första seriematcher i SM-liiga är derby matcher. 4 av 5 var fullsatta. Bra kick direkt för serien, klacken och föreningen. Varför inte i ES. AIK-Lulää, garanterat fullsatt arena.
Skulle höja pulsen direkt.
AIK-Groko
Modo-Timrå
Gnaget-DIF
Växjö-HV71
FBK-Frölunda
Brynäs-LHC är väl den enda ihopparningen som inte känns som mer än en genomsnittsmatch.
Nån borde mejla förbundet och föreslå detta upplägg till nästa år.
And I will pray for her. I will call her name out loud. I would bleed for her. If I could only see her now.
Hank
Posts: 1414
Joined: 26 May 2011, 13:20

Re: Publiken

Post by Hank »

Ante wrote:Fribiljetter? Början till slutet för Löven...
Håller med Ante med en allmän skepsis gällande fribiljetter, annat möjligen än till de allra minsta. Tror inte knarklangarnas affärsmodell biter på skelleftebor, snarare att man istället vänjer sig vid att något ska vara gratis och sedan inte vill betala för något som man ibland kan få utan att göra någonting alls.

Däremot är mer jippon förstås bra.
freddus
Posts: 2279
Joined: 22 Jun 2011, 10:18

Re: Publiken

Post by freddus »

Skulle det inte vara möjligt att ha försäljning av biljetter bredvid Carlings i CK (främst inför lördag & söndagsmatcher)? Tror många lördagsshoppare skulle ta och shoppa loss biljetter när de är så pass synliga mitt i smeten.
robzon
Posts: 249
Joined: 17 Jun 2011, 22:36

Re: Publiken

Post by robzon »

Håller med Ante med en allmän skepsis gällande fribiljetter, annat möjligen än till de allra minsta.
Ante... ;) jo självklart är vi alla medvetna om vad fribiljetter kan innebära. Vi vet att det inte funkar att sänka priset till vissa matcher eller dela ut fribiljetter hur som helst. (jag har besökt andra klubbar och tagit del av deras dokumenterade försök att locka publik med sänkt biljettpris till vissa matcher men det fick precis motsatt effekt.)
De fribiljetter vi delar ut är ca hälften av den aktuella högstadieskolans antal elever vid ETT tillfälle per högstadieskola och säsong. (idag handlade det om 110 biljetter fördelade på Jörn och Boliden)
Post Reply