Klubbens ekonomi
Moderator: Styrelsen
Re: Klubbens ekonomi
Ser att man ska anställa en kommunikatör.är det en ny tjänst eller nån som slutat ?
Re: Klubbens ekonomi
Maja Olsen slutade i vintras/våras.
Re: Klubbens ekonomi
Gubbgrinig. Alla ska vara grovisar utan framtidsplaner.
I kombination med de/den som utvecklar arrangemanget så är detta en av de viktigare tjänster vi har för att kunna öka engagemanget runt klubben och i förlängningen dra mer publik till arenan.
I kombination med de/den som utvecklar arrangemanget så är detta en av de viktigare tjänster vi har för att kunna öka engagemanget runt klubben och i förlängningen dra mer publik till arenan.
Hata allt.
Re: Klubbens ekonomi
Om du kan förklara vilka konkreta arbetsuppgifter som ingår lovar jag att backa om de är omöjliga att läggas över på klubbdirektören eller andra o dessutom bortom tvivel påverkar publiktillströmningen.
nordan
Re: Klubbens ekonomi
Om vi säger såhär, det är ett väldigt stort spann på kommunikatörer. Jag tänker HV som lyckades bra med sitt HVTV, eller klubbar som faktiskt publicerar något givande på matchdag. Sen har du tyvärr också ett gäng som tror deras roll är att vara ”rolig” på twitter.
- Dwight_Shrute
- Posts: 1667
- Joined: 16 Oct 2011, 12:35
Re: Klubbens ekonomi
Kommunikatör är ett otroligt omfattande yrke och kan innefatta massor med olika funktioner. Det ses definitivt inte som ett "slaskyrke" numer, där "misslyckade journalister" hamnar utan har viktiga uppdrag inom de flesta större organisationerna i vårt samhälle. Att försöka sammanfatta eller göra tydligt vad det innebär blir därför alltid en förenkling. Man hanterar vanligen allt från pr (med sociala medier, kriskommunikation med mera) till relationer med media och sponsorer samt all kommunikation som sker internt och externt. Man måste hantera saker på uppstuds men också ha en strategisk förmåga för att snickra varumärket och driva på intresset.
Det är inget man bara kan "lägga på klubbdirren" utan det måste vara professionellt, specialiserat folk som jobbar på sikt och skapar en bra grund för en organisation att växa på. Superviktigt för en klubb som vår, som liksom mest känns som den "ramlar framåt" baserat på idrottsliga resultat och där man har extremt lite varumärkesbyggande i åtanke. Det kanske enda och största misstag som gjorts runt Skellefteå AIK de senaste 20 åren är att man aldrig tagit det här arbetet på riktigt allvar. Som jag förstår det har de samarbeten man försökt med som skulle förbättrat just detta misslyckats för att man inte förstått att man måste förlita sig på just proffskunskap för att bygga upp något..
Till och med Luleå har ju gjort ett 1000 gånger bättre arbete vad gäller allt detta och de skördar nu framgångarna av det (bland annat.)
Det är inget man bara kan "lägga på klubbdirren" utan det måste vara professionellt, specialiserat folk som jobbar på sikt och skapar en bra grund för en organisation att växa på. Superviktigt för en klubb som vår, som liksom mest känns som den "ramlar framåt" baserat på idrottsliga resultat och där man har extremt lite varumärkesbyggande i åtanke. Det kanske enda och största misstag som gjorts runt Skellefteå AIK de senaste 20 åren är att man aldrig tagit det här arbetet på riktigt allvar. Som jag förstår det har de samarbeten man försökt med som skulle förbättrat just detta misslyckats för att man inte förstått att man måste förlita sig på just proffskunskap för att bygga upp något..
Till och med Luleå har ju gjort ett 1000 gånger bättre arbete vad gäller allt detta och de skördar nu framgångarna av det (bland annat.)
Re: Klubbens ekonomi
I detta i sammanhanget omfattande yrke är det dock superviktigt att det finns en plan för vad kommunikatören skall göra och att kommunikatörens roll är väl definierad och att syftet med ROLLEN kommunikatör är väl kommunicerad till kommunikatören i sin roll. .. .. Det värsta som kan hända är att fel person får rollen "du ska ta hand om kommunikationen nu, både internt och till media, men gör det på ditt sätt. Varsågod". Känns dock inte osannolikt att det är just det som kommer ske
Håller i stort med D_S i vad rollen borde innebära, även om han kanske väger in mer än jag skulle göra, i alla fall initialt (spons, tex). På D_S blir kommunikatörsrollen kanske lite väl omfattande och allt för "HR-ig" om man får raljera lite. Men vad vet jag. Jag är född i Örviken, men bor i Ume, och särskilt smart har jag dessutom aldrig lyckats övertyga mig själv att jag är.
Håller i stort med D_S i vad rollen borde innebära, även om han kanske väger in mer än jag skulle göra, i alla fall initialt (spons, tex). På D_S blir kommunikatörsrollen kanske lite väl omfattande och allt för "HR-ig" om man får raljera lite. Men vad vet jag. Jag är född i Örviken, men bor i Ume, och särskilt smart har jag dessutom aldrig lyckats övertyga mig själv att jag är.
Re: Klubbens ekonomi
Organisationen ska inte växa den ska krympa. Det är publiken o medlemsantalet som ska växa.Dwight_Shrute wrote: ↑31 Aug 2024, 17:04 Kommunikatör är ett otroligt omfattande yrke och kan innefatta massor med olika funktioner. Det ses definitivt inte som ett "slaskyrke" numer, där "misslyckade journalister" hamnar utan har viktiga uppdrag inom de flesta större organisationerna i vårt samhälle. Att försöka sammanfatta eller göra tydligt vad det innebär blir därför alltid en förenkling. Man hanterar vanligen allt från pr (med sociala medier, kriskommunikation med mera) till relationer med media och sponsorer samt all kommunikation som sker internt och externt. Man måste hantera saker på uppstuds men också ha en strategisk förmåga för att snickra varumärket och driva på intresset.
Det är inget man bara kan "lägga på klubbdirren" utan det måste vara professionellt, specialiserat folk som jobbar på sikt och skapar en bra grund för en organisation att växa på. Superviktigt för en klubb som vår, som liksom mest känns som den "ramlar framåt" baserat på idrottsliga resultat och där man har extremt lite varumärkesbyggande i åtanke. Det kanske enda och största misstag som gjorts runt Skellefteå AIK de senaste 20 åren är att man aldrig tagit det här arbetet på riktigt allvar. Som jag förstår det har de samarbeten man försökt med som skulle förbättrat just detta misslyckats för att man inte förstått att man måste förlita sig på just proffskunskap för att bygga upp något..
Till och med Luleå har ju gjort ett 1000 gånger bättre arbete vad gäller allt detta och de skördar nu framgångarna av det (bland annat.)
Du övertygade mig -det är rena rama hittepåjobbet. Sunt att ingen verkar vilja söka en tjänst som saknar konkret arbetsbeskrivning. Folk tar ju snarare avstånd från en klubb som jäser o visar dryg mentalitet utan tecken på sparsamhet.
"Har AIK råd med kommunikatörer då finns pengar o vi behöver då inte gå på matcher eller bli medlemmar."
Last edited by Håkan on 31 Aug 2024, 22:06, edited 3 times in total.
nordan
Re: Klubbens ekonomi
Du får gärna förklara vad Luleå har lyckats med? Är det deras Instagram så är den inte särskilt bra, vid förlustmatcher struntar de i att lägga ut information om matchen, istället passar de på att kabla ut reklaminlägg om nya kalsonger i supportershoppen.Dwight_Shrute wrote: ↑31 Aug 2024, 17:04 Till och med Luleå har ju gjort ett 1000 gånger bättre arbete vad gäller allt detta och de skördar nu framgångarna av det (bland annat.)
Det har även funnits ett missnöje bland lulesupportar att Luleås kanslikostnader har varit det dubbla jämfört mot Skellefteås. Samt att det förekommer en nepotism i föreningen där grannens grabb eller släktingen får märkliga jobb inom föreningen.
Re: Klubbens ekonomi
Jag tycker AIK ska fundera på statistiken, kalla fakta.
Publiksiffrorna från slutet på 50-t utomhus Norrvalla-2024 o AIKs organisation antalet anställda under samma epok.
Då blir det väldigt svårt att försvara en organisation som sväller.
Glöm aldrig att de innanför väggarna alltid vill bli fler så kan var o en göra mindre.
Publiksiffrorna från slutet på 50-t utomhus Norrvalla-2024 o AIKs organisation antalet anställda under samma epok.
Då blir det väldigt svårt att försvara en organisation som sväller.
Glöm aldrig att de innanför väggarna alltid vill bli fler så kan var o en göra mindre.
nordan
Re: Klubbens ekonomi
Ska AIK alltså anpassa sin organisation efter de förhållanden som rådde på 50-talet?! Jag kan tänka mig att behovet av en kommunikatör var liiiite mindre när Norra Västerbotten var den media som fanns.
Re: Klubbens ekonomi
En annan vinkel är att när mediabevakning o publicering ökat under åren har publiksiffrorna sjunkit. Förr var man tvungen att gå på match för att få se, hänga med o veta hur det går.
Risk att AIK är som skökan som bjuder ut sig, lämnar inget åt fantasin o ingen vill ha. Om det behövs så mycket reklam då undrar folk om produkten är tveksam.
Risk att AIK är som skökan som bjuder ut sig, lämnar inget åt fantasin o ingen vill ha. Om det behövs så mycket reklam då undrar folk om produkten är tveksam.
nordan
-
- Posts: 1574
- Joined: 20 Mar 2020, 17:46
Re: Klubbens ekonomi
Det som omedelbart behöver anställas är en vice skyltmakaromställare.
Trots typ 5-7 träningsmatcher gäller fortfarande budskapet att första isträningen snart ska ske på skylten mot E 4.
Ta me faan sjukt!
Trots typ 5-7 träningsmatcher gäller fortfarande budskapet att första isträningen snart ska ske på skylten mot E 4.
Ta me faan sjukt!
Re: Klubbens ekonomi
Hörde att Björklöven hade sålt runt 3000 biljetter till J20 Derbyt på Lördag.
Ståplatser från 25 kronor, sittplatser från 25 kronor och familjepaket på alla sektioner från 45 kronor (1 vuxen+1barn).
Hoppas att AIK kan hitta på eller köra nåt liknande när vi möter dom hemma Fredagen den 15 november.
https://www.facebook.com/bjorkloven
Ståplatser från 25 kronor, sittplatser från 25 kronor och familjepaket på alla sektioner från 45 kronor (1 vuxen+1barn).
Hoppas att AIK kan hitta på eller köra nåt liknande när vi möter dom hemma Fredagen den 15 november.
https://www.facebook.com/bjorkloven
Re: Klubbens ekonomi
Det är ju faktiskt riktigt imponerande. Men skulle gissa att det är en drös personer som stödköpt biljetter och kanske inte nödvändigtvis kommer att gå dit. Det har varit en del skriverier om att de behöver pengar för att kunna bedriva elitverksamheten för j20.ante08 wrote: ↑05 Sep 2024, 21:27 Hörde att Björklöven hade sålt runt 3000 biljetter till J20 Derbyt på Lördag.
Ståplatser från 25 kronor, sittplatser från 25 kronor och familjepaket på alla sektioner från 45 kronor (1 vuxen+1barn).
Hoppas att AIK kan hitta på eller köra nåt liknande när vi möter dom hemma Fredagen den 15 november.
https://www.facebook.com/bjorkloven
Re: Klubbens ekonomi
Skulle gissa att hela Föreningen lider av A-lagets hopköp och dåliga resultat.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Re: Klubbens ekonomi
Intressant
Skellefteå är fortfarande i botten gällande löner.
https://rakapuckar.com/frolunda-fyra-i-shls-loneliga/
Skellefteå är fortfarande i botten gällande löner.
https://rakapuckar.com/frolunda-fyra-i-shls-loneliga/
Re: Klubbens ekonomi
Att vi har svårt att locka publiken är ju inte okänt. Men att vi inte kan fylla hallen ens när det är 1a seriematchen för säsongen och laget kommer från en fin match i Jönköping är väldigt illa. Att gråta ut i media kanske funkar men vad gör klubben aktivt för att få folket till ladan? Bor ju inte i stan sedan länge men det vore intressant att höra vad klubben jobbar med för att få nya besökare till hallen. Ett första besök och frälsning är allt som behövs:)
Re: Klubbens ekonomi
Billig har faktiskt rätt. Vi står inför ett vägskäl. Föreningen har överpresterat många år nu men det kommer inte hålla förevigt.
Re: Klubbens ekonomi
” Hur kan det vara så få biljetter sålda till en premiär?
– Ja, hur hamnar man här i en premiär som regerande mästare? Jag önskar att vi hade svaret för vi fattar ingenting och jag ställer mängder av frågor till mig själv här vad vi hade kunnat göra annorlunda, säger Billing och fortsätter”
Tycker det är jobbigt läsa man inte fattar någonting.
– Ja, hur hamnar man här i en premiär som regerande mästare? Jag önskar att vi hade svaret för vi fattar ingenting och jag ställer mängder av frågor till mig själv här vad vi hade kunnat göra annorlunda, säger Billing och fortsätter”
Tycker det är jobbigt läsa man inte fattar någonting.
Re: Klubbens ekonomi
När ett företag börjar klaga på kunden som inte inser vilken fantastisk produkt man har så finns det bara två möjliga orsaker: man har egentligen en värdelös produkt och ljuger för sig själv, eller man har en inkompetent marknadsföringsavdelning.
Inte svårare än så.
Inte svårare än så.
Re: Klubbens ekonomi
15 år av dåligt arbete har gjort att vi förlorat stora delar av Z-generationen nu börjar de få barn och barns intressen är oftast direkt kopplade till deras föräldrar. Det kanske är dags att rensa på kontoret.Alla på kontoret sitter och rullar tummarna förutom Kecka han står ute i regnet och försöker kränga plåtar till ett gäng uppsagda kongoleser på batterifabriken.
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
Varför kommer inte publiken?
Nummer 1: billing har satsat för hårt på sponsorsfolk. Gratisbiljetter till företag som tar dit kunder som ej bryr sig om hockey eller AIK alternativt så är stolarna tomma. Detta har pågått för länge, sittplats har ju noll inlevelse nu för tiden.
Nummer 2 säkerhetsjanne har fått hybris sen han tog över. Tror att han är Säpo och att klacken är nå foxtrotnätverk. HAR helt dödat stämningen.
Nummer 3 många i publiken har blivit extremt PK. Man får knappt skrika domarjävel utan att de kommer insändare i norran sen. HAR helt dödat stämningen...
Säga vad man vill om luleå, men satan vilken stämning.
"Jag är där för att se hockey, inte hata"
Är alltförofta något man har. Tyvärr är det ju så att idrott bygger på hat och kärlek. Annars dör det ut! Är hatet på riktigt? NEJ självfallet inte. Ingen riktig supporter kan följa ett lag utan dessa känslor.
Varför tror ni "hatet" mot domarna är så extremt? Jo för att shl har tagit bort allt som skapade känslor förr. Man älskade ju när Jämtin gjorde något fult för då visste man att publiken skulle spåra. Sådant skapar stämning och känslor. Nu är det inte ofta det händer något mellan spelarna så då ändras fokus till domarna...
Nummer 4 punkt 1 och 2 har pågått för länge.
Vad ska vi göra? I början klagade folk på priset. Det sänks men inget händer. Sen var det att vi är en liten stad. Nu är det att vi inte har någon spektakulär spelare som lockar publik. ... allt det är skitsnack
Aik har tappat fansen som är där för stämning. Nu måste dom bygga upp en ny kundbas. Vi som är helt besatta är ju redan där. Vi saknar dom som är från 12- när man får barn (30-40ish). Hur kan vi få dit dom?
Om billing ser att det kommer bli tomt 2 dar före match. Varför inte ge bort kortsidan till skolor? Ge ungarna 1 biljett var, kanske lockar dit någon samt att föräldrar också måste följa... göra detta under ett tag. Så att ett intresse börja växa. Hellre en full arena där alla köper fika än en tom arena där några har betalat fullt pris.
Skicka ut nån som säljer lösa biljetter för 50kr ish. Stå i varje jävla butik och SÄLJ!
och sist så kan billing sluta med att skicka ut till medlemmarna att det är match... FOKUSERA på dom som inte vet om att det är match. Dom som inte kommer nu som är medlem är ju redan personer som har slutat gå på hockey. Dom kanske kommer tillbaka när det blir fullt hus och stämning igen.
SIST men inte minst så borde NP säga fuck off till Janne. Han förstör allt som har med en klack att göra...
Nummer 1: billing har satsat för hårt på sponsorsfolk. Gratisbiljetter till företag som tar dit kunder som ej bryr sig om hockey eller AIK alternativt så är stolarna tomma. Detta har pågått för länge, sittplats har ju noll inlevelse nu för tiden.
Nummer 2 säkerhetsjanne har fått hybris sen han tog över. Tror att han är Säpo och att klacken är nå foxtrotnätverk. HAR helt dödat stämningen.
Nummer 3 många i publiken har blivit extremt PK. Man får knappt skrika domarjävel utan att de kommer insändare i norran sen. HAR helt dödat stämningen...
Säga vad man vill om luleå, men satan vilken stämning.
"Jag är där för att se hockey, inte hata"
Är alltförofta något man har. Tyvärr är det ju så att idrott bygger på hat och kärlek. Annars dör det ut! Är hatet på riktigt? NEJ självfallet inte. Ingen riktig supporter kan följa ett lag utan dessa känslor.
Varför tror ni "hatet" mot domarna är så extremt? Jo för att shl har tagit bort allt som skapade känslor förr. Man älskade ju när Jämtin gjorde något fult för då visste man att publiken skulle spåra. Sådant skapar stämning och känslor. Nu är det inte ofta det händer något mellan spelarna så då ändras fokus till domarna...
Nummer 4 punkt 1 och 2 har pågått för länge.
Vad ska vi göra? I början klagade folk på priset. Det sänks men inget händer. Sen var det att vi är en liten stad. Nu är det att vi inte har någon spektakulär spelare som lockar publik. ... allt det är skitsnack
Aik har tappat fansen som är där för stämning. Nu måste dom bygga upp en ny kundbas. Vi som är helt besatta är ju redan där. Vi saknar dom som är från 12- när man får barn (30-40ish). Hur kan vi få dit dom?
Om billing ser att det kommer bli tomt 2 dar före match. Varför inte ge bort kortsidan till skolor? Ge ungarna 1 biljett var, kanske lockar dit någon samt att föräldrar också måste följa... göra detta under ett tag. Så att ett intresse börja växa. Hellre en full arena där alla köper fika än en tom arena där några har betalat fullt pris.
Skicka ut nån som säljer lösa biljetter för 50kr ish. Stå i varje jävla butik och SÄLJ!
och sist så kan billing sluta med att skicka ut till medlemmarna att det är match... FOKUSERA på dom som inte vet om att det är match. Dom som inte kommer nu som är medlem är ju redan personer som har slutat gå på hockey. Dom kanske kommer tillbaka när det blir fullt hus och stämning igen.
SIST men inte minst så borde NP säga fuck off till Janne. Han förstör allt som har med en klack att göra...
Re: Klubbens ekonomi
Om man nu ska jämföra med Luleå. Gör de något tydligt annorlunda än AIK? typ säljer biljetter för 10kr styck matchdagen på alla skolor som finns o LTU.
Om inte tror jag knappast det handlar om marknadsföring eller?
Första tanken jag tänker är att AIK har vunnit så mycket så länge o spelar en fantastisk hockey med egna produkter. Klubben gör ju i princip allt rätt med själva hockeyn. Jämför med Luleå som inte vunnit sedan -96. CHL -15 räknas inte, ingen minns det o inget värde. Luleå gör det mesta fel o publiken får för sig de måste hjälpa till. Känslan de har -Luleå vinner aldrig o grannen Skellefteå vinner o gör allt rätt.
Detta gäller även Umeå o Löven. Våra grannar blir hungrigare av AIKs framgångar helt enkelt.
Om inte tror jag knappast det handlar om marknadsföring eller?
Första tanken jag tänker är att AIK har vunnit så mycket så länge o spelar en fantastisk hockey med egna produkter. Klubben gör ju i princip allt rätt med själva hockeyn. Jämför med Luleå som inte vunnit sedan -96. CHL -15 räknas inte, ingen minns det o inget värde. Luleå gör det mesta fel o publiken får för sig de måste hjälpa till. Känslan de har -Luleå vinner aldrig o grannen Skellefteå vinner o gör allt rätt.
Detta gäller även Umeå o Löven. Våra grannar blir hungrigare av AIKs framgångar helt enkelt.
nordan
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
Nja största skillnaden är väl att deras klack inte blir avstängda för att ha på sig mössan inomhus. Alltså att dom har kvar en klack som får skapa stämning. Dom har verkligen fått in känslan att det är vi mot världen. Publik föder också publik.Håkan wrote: ↑25 Sep 2024, 18:01 Om man nu ska jämföra med Luleå. Gör de något tydligt annorlunda än AIK? typ säljer biljetter för 10kr styck matchdagen på alla skolor som finns o LTU.
Om inte tror jag knappast det handlar om marknadsföring eller?
Första tanken jag tänker är att AIK har vunnit så mycket så länge o spelar en fantastisk hockey med egna produkter. Klubben gör ju i princip allt rätt med själva hockeyn. Jämför med Luleå som inte vunnit sedan -96. CHL -15 räknas inte, ingen minns det o inget värde. Luleå gör det mesta fel o publiken får för sig de måste hjälpa till. Känslan de har -Luleå vinner aldrig o grannen Skellefteå vinner o gör allt rätt.
Detta gäller även Umeå o Löven. Våra grannar blir hungrigare av AIKs framgångar helt enkelt.
Luleå har ju nu sista åren verkligen haft det bra med publik. Och jag själv har varit mkt i lule (studier) och marknadsföringen där är stor jävla skillnad. På varenda liten tv i stan var det reklam om att det var match ikväll, på lokal radio var det reklam, överallt blev man påmind om att det var match... så deras motsvarighet till billing har då gjort sitt jobb. Sen hajpen dom har skapat om att ha fullt varje match har verkligen gett resultat.
Det jag menar med att slänga iväg biljetter ett tag är ju för att nya supportar ska komma till arenan och bli fast. Som sagt måste det in en ny kundbas, då dagens kundbas är borta.
Re: Klubbens ekonomi
+1petterrr_dd wrote: ↑25 Sep 2024, 18:30Nja största skillnaden är väl att deras klack inte blir avstängda för att ha på sig mössan inomhus. Alltså att dom har kvar en klack som får skapa stämning. Dom har verkligen fått in känslan att det är vi mot världen. Publik föder också publik.Håkan wrote: ↑25 Sep 2024, 18:01 Om man nu ska jämföra med Luleå. Gör de något tydligt annorlunda än AIK? typ säljer biljetter för 10kr styck matchdagen på alla skolor som finns o LTU.
Om inte tror jag knappast det handlar om marknadsföring eller?
Första tanken jag tänker är att AIK har vunnit så mycket så länge o spelar en fantastisk hockey med egna produkter. Klubben gör ju i princip allt rätt med själva hockeyn. Jämför med Luleå som inte vunnit sedan -96. CHL -15 räknas inte, ingen minns det o inget värde. Luleå gör det mesta fel o publiken får för sig de måste hjälpa till. Känslan de har -Luleå vinner aldrig o grannen Skellefteå vinner o gör allt rätt.
Detta gäller även Umeå o Löven. Våra grannar blir hungrigare av AIKs framgångar helt enkelt.
Luleå har ju nu sista åren verkligen haft det bra med publik. Och jag själv har varit mkt i lule (studier) och marknadsföringen där är stor jävla skillnad. På varenda liten tv i stan var det reklam om att det var match ikväll, på lokal radio var det reklam, överallt blev man påmind om att det var match... så deras motsvarighet till billing har då gjort sitt jobb. Sen hajpen dom har skapat om att ha fullt varje match har verkligen gett resultat.
Det jag menar med att slänga iväg biljetter ett tag är ju för att nya supportar ska komma till arenan och bli fast. Som sagt måste det in en ny kundbas, då dagens kundbas är borta.
Ja allt som görs fel o för lite måste rättas till.
nordan
Re: Klubbens ekonomi
Det här håller så klart inte i längden. Att ligga så mycket efter konkurrenterna i intäkter från arenan och därmed sämre och sämre spelarbudget kommer till slut visa sig på isen.
Vi har redan nu en av dom minsta spelarbudgeterna, nu måste intäkterna upp.
Vi har redan nu en av dom minsta spelarbudgeterna, nu måste intäkterna upp.
Winning isn't everything, it's the only thing
Re: Klubbens ekonomi
petterrr_dd wrote: ↑25 Sep 2024, 17:21 Nummer 3 många i publiken har blivit extremt PK. Man får knappt skrika domarjävel utan att de kommer insändare i norran sen. HAR helt dödat stämningen
"Jag är där för att se hockey, inte hata"
Är alltförofta något man har. Tyvärr är det ju så att idrott bygger på hat och kärlek. Annars dör det ut! Är hatet på riktigt? NEJ självfallet inte. Ingen riktig supporter kan följa ett lag utan dessa känslor
Re: Klubbens ekonomi
Så länge Billing sitter kvar lär det inte bli några förändringar, hans vara eller icke vara har diskuterats här i flera år och inga förändringar har skett, den enda som är förvånad måste ju vara han.