Klubbens ekonomi
Moderator: Styrelsen
Re: Klubbens ekonomi
Det är oerhört tondöv marknadsavdelning vi har.. om vi ska jämföra med Luleå så har de lite lägre priser än oss men jag tror det stora problemet är att vi inte skapat Buzz. Vi måste få upp bottenbeläggningen dvs de matcherna i lunken och det gör vi genom att få dit de som köper biljetter några gånger per år att bli årskortsinnehavare. Här är konkreta förslag som skulle sälja årskort.
1, låt spelarna vara involverade. Tränarna, ledande spelare samt andra representanter skulle kunna kontakta de som haft årskort senaste åren men ej kommit tillbaka med ett erbjudande. Klubben måste ha register och CRM men kontaktuppgifter?
2, rabattera sämre biljetter för tex pensionärer. Rad 1-2-3 är ofta pinsamt tomma. Kan vi göra något kring dessa så kommer det ge ringar på vattnet
3 , mervärde till årskortsinnehavare ( ej företag ). Tex egen bar med något bättre priser, kortare köer mm. Bättre pris i kiosken kanske om det blir möjligt praktiskt .
Detta är inte åtgärder som skulle fylla arenan imorgon men det skulle säkerligen få dit mer folk, och jag tror det blir mer drag i vändkorsen generellt om det blir viktigt med årskort för att säkerställa att få gå på de ”bättre matcherna ”
Det satsas en hel del på företagssidan. Events mm, tex kö på loger. Men det är en klen tröst när vi inte lyckas få sålt de sämre plåtarna
1, låt spelarna vara involverade. Tränarna, ledande spelare samt andra representanter skulle kunna kontakta de som haft årskort senaste åren men ej kommit tillbaka med ett erbjudande. Klubben måste ha register och CRM men kontaktuppgifter?
2, rabattera sämre biljetter för tex pensionärer. Rad 1-2-3 är ofta pinsamt tomma. Kan vi göra något kring dessa så kommer det ge ringar på vattnet
3 , mervärde till årskortsinnehavare ( ej företag ). Tex egen bar med något bättre priser, kortare köer mm. Bättre pris i kiosken kanske om det blir möjligt praktiskt .
Detta är inte åtgärder som skulle fylla arenan imorgon men det skulle säkerligen få dit mer folk, och jag tror det blir mer drag i vändkorsen generellt om det blir viktigt med årskort för att säkerställa att få gå på de ”bättre matcherna ”
Det satsas en hel del på företagssidan. Events mm, tex kö på loger. Men det är en klen tröst när vi inte lyckas få sålt de sämre plåtarna
Re: Klubbens ekonomi
Jag tror att en del i lösningen är att hela föreningen måste sluta vara så jävla tråkiga.
Den bästa marknadsföringen är inte att betala för en annons i någon tidning (även om det naturligtvis kan hjälpa). Vi måste bli intressanta. Vi måste skapa ett intresse. Lite jäkla transparens från spelare, ledare och sportchef kring matcher, motståndare, domare - fan gnäll på fikat i pausen i Linköping, eller hur isen spolats i leksand eller vad som helst. Skapa en känsla av vi mot dom.
Låt klacken leva sitt liv, låt dom göra fel ibland, men låt dom ha roligt på köpet. Det är inte hela världen om en klack i en sport inte är helt PK (så länge man inte går över gränsen för rasism etc)
Omarks äckliga sociala kommentarer i sociala medier och tidningen hjälper till att skapa ett intresse för Luleå. Kan vi göra något liknande fast bättre? Händer det något i omvärlden så ta chansen att skapa ett intresse - skellefteborna vill kanske läsa vad Forsell har att säga om Rundblad som ryktas lämna, men istället för att skapa ett intresse så kommer - inga kommentarer. Säg vad som helst men inte inga kommentarer tack. Ring upp tidningen själv och berätta något intressant som skapar ett intresse!
Samla in pengar till fansens lirare? - inte bara för att vi behöver pengarna men för att känna att vi gör det här tillsammans.
Luleå har nått så långt att dom just nu är ett självrullande tåg. Folk vill vara där redan och de behöver inte marknadsföra sig på samma sätt längre. Även om vi skapar en förändring nu så är vi i bästa fall 5-10 år bort innan vi är där.
Den bästa marknadsföringen är inte att betala för en annons i någon tidning (även om det naturligtvis kan hjälpa). Vi måste bli intressanta. Vi måste skapa ett intresse. Lite jäkla transparens från spelare, ledare och sportchef kring matcher, motståndare, domare - fan gnäll på fikat i pausen i Linköping, eller hur isen spolats i leksand eller vad som helst. Skapa en känsla av vi mot dom.
Låt klacken leva sitt liv, låt dom göra fel ibland, men låt dom ha roligt på köpet. Det är inte hela världen om en klack i en sport inte är helt PK (så länge man inte går över gränsen för rasism etc)
Omarks äckliga sociala kommentarer i sociala medier och tidningen hjälper till att skapa ett intresse för Luleå. Kan vi göra något liknande fast bättre? Händer det något i omvärlden så ta chansen att skapa ett intresse - skellefteborna vill kanske läsa vad Forsell har att säga om Rundblad som ryktas lämna, men istället för att skapa ett intresse så kommer - inga kommentarer. Säg vad som helst men inte inga kommentarer tack. Ring upp tidningen själv och berätta något intressant som skapar ett intresse!
Samla in pengar till fansens lirare? - inte bara för att vi behöver pengarna men för att känna att vi gör det här tillsammans.
Luleå har nått så långt att dom just nu är ett självrullande tåg. Folk vill vara där redan och de behöver inte marknadsföra sig på samma sätt längre. Även om vi skapar en förändring nu så är vi i bästa fall 5-10 år bort innan vi är där.
Re: Klubbens ekonomi
Luleå är i läget att dom suktar efter ett Guld. Förväntningarna att det blir i år (som dom får tänka varje år) håller uppe intresset. Samma som för oss dom sista åren innan vi gick upp i Elitserien och åren då vi närmade oss guldet. När vi nått målet några gånger blir vi bortskämda.
Re: Klubbens ekonomi
Enligt billiing har klubben sålt fler säsongskort än någonsin förut. ... varför har man inte hört eller läst något om det. Hade ju kunnat utnyttja det bättre för att skapa mer hype..
- TigerShark
- Posts: 4221
- Joined: 24 Jan 2012, 20:47
Re: Klubbens ekonomi
Ja det är ju märkligt. Människor brukar ju ofta dras till ett ställe om dom ser att det är många andra som far dit. Det är ju sånt här man måste marknadsföra bättre. "Köp dig ett årskort innan dom tar slut!"aikekke wrote:Enligt billiing har klubben sålt fler säsongskort än någonsin förut. ... varför har man inte hört eller läst något om det. Hade ju kunnat utnyttja det bättre för att skapa mer hype..
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Re: Klubbens ekonomi
100%TigerShark wrote: ↑26 Sep 2024, 07:14Ja det är ju märkligt. Människor brukar ju ofta dras till ett ställe om dom ser att det är många andra som far dit. Det är ju sånt här man måste marknadsföra bättre. "Köp dig ett årskort innan dom tar slut!"aikekke wrote:Enligt billiing har klubben sålt fler säsongskort än någonsin förut. ... varför har man inte hört eller läst något om det. Hade ju kunnat utnyttja det bättre för att skapa mer hype..
Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Re: Klubbens ekonomi
Det är ett sånt enormt problem att man enbart förlitar sig på inlägg i sociala medier med en biljettlänk och en uppmaning att köpa biljett.
Som du nämner, varför trycker man inte på med detta återkommande under sommaren/försäsong? Likadant med intro och att man ska upp med guldvepan. Det går man ut med typ igår sen frågar man sig varför folk inte vill komma och titta "trots att vi lanserar nytt intro och hissar vepa?" Ja, för att ingen utom ni själva vet om det. Och så är det med massor av saker ni gör. Ett inlägg extra på instagram gör ingen skillnad.
Blir så otroligt lack att han gång på gång kör den retoriken han gör och går ut i media med "vi såg det inte komma"-budskapet och lägger över ansvaret på oss åskådare. Tittar han på 10 senaste säsongerna så finns det inga indikatorer att vi är på väg åt rätt håll med publiken. Möjligtvis har det gått upp något 10-tal i snitt senaste säsongen. Att då inte dag och natt i hans roll hitta andra sätt att nå sina målgrupper, nya som gamla åskådare, är sånt waste of time på hans roll. Han lattjar i rollen som det vore ett hederligt 8-17 kneg. Helt ärligt, vad har man senaste 5-6 åren gjort annorlunda i sin försäljningsstrategi utöver förlita sig på sociala medier där typ agda 72 sitter i Skåne och skickar gula & svarta hjärtan? Jag märker ingen skillnad som konsument iaf i sättet man jobbar. Man labbar ibland med något erbjudande men vart är incitamenten att återkommande besöka arenan? Hur förbättrar man upplevelsen för oss som går dit varje vecka? Han pekar på ett prishöjningen på den enskilda biljetten inte är hög men när det är arlandapriser på allt inne i arenan blir det pissdyrt för en familj om fyra att gå på hockey 1-2 gånger i veckan. En öl kostar över 90kr, hamburgaren är helt värdelös men utbuden är få. Biljetten är nästan den lilla posten i sammanhanget att gå på hockey.
Som några dessutom vart inne på har man dessutom under denna nedåtrendande period gått extremt hårt åt sina aktiva supportrar. AIKs säkerhetsansvarig ivrigt påhejad av norran och andra "inte hata bara älska"-typer har tagit bort udden av ståplatsen. Vilja/lusten att vara aktiv supporter försvinner helt när man gång på gång är oönskad, ska anpassa sig till vad andra tycker och hängas ut så fort det begås fel. Hur tror ni återväxten på ståplats ska ske och det är en gosskör som är målsättningen från föreningen? Nu har man tappat ett helt gäng aktiva supportrar i åldrarna 20-30 i sin iver att jobba bort någon enstaka pyroteknikpjäs eller mindre ordningsstörningar. Stänga av folk 3-6 månader för att man kastar en PET-flaska i nätet eller vilja begränsa vilka typer av kläder man använder på ståplats var bara starten. AIK har i dag den publik man själva förtjänar och med Billings attityd kommer inget förändras heller. Man kan tycka vad man vill om att en hemmapremiär efter guld borde vara slutsåld men det är den inte och den tafatthet och icke-flexibla inställningen biljettkontoret har till detta säger allt.
Hata allt.
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
Så jävla klockrent!Erwynn wrote: ↑26 Sep 2024, 11:43Det är ett sånt enormt problem att man enbart förlitar sig på inlägg i sociala medier med en biljettlänk och en uppmaning att köpa biljett.
Som du nämner, varför trycker man inte på med detta återkommande under sommaren/försäsong? Likadant med intro och att man ska upp med guldvepan. Det går man ut med typ igår sen frågar man sig varför folk inte vill komma och titta "trots att vi lanserar nytt intro och hissar vepa?" Ja, för att ingen utom ni själva vet om det. Och så är det med massor av saker ni gör. Ett inlägg extra på instagram gör ingen skillnad.
Blir så otroligt lack att han gång på gång kör den retoriken han gör och går ut i media med "vi såg det inte komma"-budskapet och lägger över ansvaret på oss åskådare. Tittar han på 10 senaste säsongerna så finns det inga indikatorer att vi är på väg åt rätt håll med publiken. Möjligtvis har det gått upp något 10-tal i snitt senaste säsongen. Att då inte dag och natt i hans roll hitta andra sätt att nå sina målgrupper, nya som gamla åskådare, är sånt waste of time på hans roll. Han lattjar i rollen som det vore ett hederligt 8-17 kneg. Helt ärligt, vad har man senaste 5-6 åren gjort annorlunda i sin försäljningsstrategi utöver förlita sig på sociala medier där typ agda 72 sitter i Skåne och skickar gula & svarta hjärtan? Jag märker ingen skillnad som konsument iaf i sättet man jobbar. Man labbar ibland med något erbjudande men vart är incitamenten att återkommande besöka arenan? Hur förbättrar man upplevelsen för oss som går dit varje vecka? Han pekar på ett prishöjningen på den enskilda biljetten inte är hög men när det är arlandapriser på allt inne i arenan blir det pissdyrt för en familj om fyra att gå på hockey 1-2 gånger i veckan. En öl kostar över 90kr, hamburgaren är helt värdelös men utbuden är få. Biljetten är nästan den lilla posten i sammanhanget att gå på hockey.
Som några dessutom vart inne på har man dessutom under denna nedåtrendande period gått extremt hårt åt sina aktiva supportrar. AIKs säkerhetsansvarig ivrigt påhejad av norran och andra "inte hata bara älska"-typer har tagit bort udden av ståplatsen. Vilja/lusten att vara aktiv supporter försvinner helt när man gång på gång är oönskad, ska anpassa sig till vad andra tycker och hängas ut så fort det begås fel. Hur tror ni återväxten på ståplats ska ske och det är en gosskör som är målsättningen från föreningen? Nu har man tappat ett helt gäng aktiva supportrar i åldrarna 20-30 i sin iver att jobba bort någon enstaka pyroteknikpjäs eller mindre ordningsstörningar. Stänga av folk 3-6 månader för att man kastar en PET-flaska i nätet eller vilja begränsa vilka typer av kläder man använder på ståplats var bara starten. AIK har i dag den publik man själva förtjänar och med Billings attityd kommer inget förändras heller. Man kan tycka vad man vill om att en hemmapremiär efter guld borde vara slutsåld men det är den inte och den tafatthet och icke-flexibla inställningen biljettkontoret har till detta säger allt.
Kanske dags att vi börjar göra något? Kräva billing och Jannes avgång ?
Re: Klubbens ekonomi
petterrr_dd wrote: ↑26 Sep 2024, 11:54Erwynn wrote: ↑26 Sep 2024, 11:43Det är ett sånt enormt problem att man enbart förlitar sig på inlägg i sociala medier med en biljettlänk och en uppmaning att köpa biljett.
Som du nämner, varför trycker man inte på med detta återkommande under sommaren/försäsong? Likadant med intro och att man ska upp med guldvepan. Det går man ut med typ igår sen frågar man sig varför folk inte vill komma och titta "trots att vi lanserar nytt intro och hissar vepa?" Ja, för att ingen utom ni själva vet om det. Och så är det med massor av saker ni gör. Ett inlägg extra på instagram gör ingen skillnad.
Blir så otroligt lack att han gång på gång kör den retoriken han gör och går ut i media med "vi såg det inte komma"-budskapet och lägger över ansvaret på oss åskådare. Tittar han på 10 senaste säsongerna så finns det inga indikatorer att vi är på väg åt rätt håll med publiken. Möjligtvis har det gått upp något 10-tal i snitt senaste säsongen. Att då inte dag och natt i hans roll hitta andra sätt att nå sina målgrupper, nya som gamla åskådare, är sånt waste of time på hans roll. Han lattjar i rollen som det vore ett hederligt 8-17 kneg. Helt ärligt, vad har man senaste 5-6 åren gjort annorlunda i sin försäljningsstrategi utöver förlita sig på sociala medier där typ agda 72 sitter i Skåne och skickar gula & svarta hjärtan? Jag märker ingen skillnad som konsument iaf i sättet man jobbar. Man labbar ibland med något erbjudande men vart är incitamenten att återkommande besöka arenan? Hur förbättrar man upplevelsen för oss som går dit varje vecka? Han pekar på ett prishöjningen på den enskilda biljetten inte är hög men när det är arlandapriser på allt inne i arenan blir det pissdyrt för en familj om fyra att gå på hockey 1-2 gånger i veckan. En öl kostar över 90kr, hamburgaren är helt värdelös men utbuden är få. Biljetten är nästan den lilla posten i sammanhanget att gå på hockey.
Som några dessutom vart inne på har man dessutom under denna nedåtrendande period gått extremt hårt åt sina aktiva supportrar. AIKs säkerhetsansvarig ivrigt påhejad av norran och andra "inte hata bara älska"-typer har tagit bort udden av ståplatsen. Vilja/lusten att vara aktiv supporter försvinner helt när man gång på gång är oönskad, ska anpassa sig till vad andra tycker och hängas ut så fort det begås fel. Hur tror ni återväxten på ståplats ska ske och det är en gosskör som är målsättningen från föreningen? Nu har man tappat ett helt gäng aktiva supportrar i åldrarna 20-30 i sin iver att jobba bort någon enstaka pyroteknikpjäs eller mindre ordningsstörningar. Stänga av folk 3-6 månader för att man kastar en PET-flaska i nätet eller vilja begränsa vilka typer av kläder man använder på ståplats var bara starten. AIK har i dag den publik man själva förtjänar och med Billings attityd kommer inget förändras heller. Man kan tycka vad man vill om att en hemmapremiär efter guld borde vara slutsåld men det är den inte och den tafatthet och icke-flexibla inställningen biljettkontoret har till detta säger allt.
Huvudet på spiken!
-
- Posts: 12
- Joined: 11 Aug 2011, 17:16
Re: Klubbens ekonomi
Det är nog två (minst!) separata spår där västra-supportern behöver få vara just det och inte dämpas för mycket då hockey betyder så j-vla mycket och varje situation på isen kan slita en mellan hopp och förtvivlan. Så måste det få vara för annars tappar AIK den ursprungliga kraft som gjort att vi fått epitetet "hockeystad". Mer profiler, både på läktaren och på isen... Nu sköter Pudas det ganska bra i tv och media men vi har ju oerhört tama i vad vi anser är fel med andra lag och aktörer. Tittade på intervjun med Roger där han är upprörd och skapar tryck på domarna och omgivningen samtidigt som han står upp för laget. Omark hånar Skellefteå och skapar hets osv... Vi borde släppa på lite mer och knyta näven lite mer offentligt för att elda på intresset ytterligare. Drag och stämning föds av missnöje också och känslan att det är vi mot resten, inte ett pyjamasparty. SHL är ett krig som ska vinnas och varje match är ett slagfält i sig som måste övervinnas för att nå mark och framgång.
Den andra delen är våra övriga åskådare som behöver mer aktiviteter och en bättre helhetsupplevelse på totalen. Enligt vänner och bekanta (jag har själv inte varit på andra arenor i denna kategori, utan som klacksupporter) så saknar AIK massor med saker/aktiviteter som erbjuds familjer och årskortägare och skillnaden är oerhört märkbar på mer-värdet i många andra arenor. Jag är förvånad att vi inte plockat upp idéer från andra och gjort egna lösningar på liknande saker. Varför har det inte gjorts några undersökningar om vad som saknas osv? Det finns många sätt att komma ut med underlag till många människor.
Den andra delen är våra övriga åskådare som behöver mer aktiviteter och en bättre helhetsupplevelse på totalen. Enligt vänner och bekanta (jag har själv inte varit på andra arenor i denna kategori, utan som klacksupporter) så saknar AIK massor med saker/aktiviteter som erbjuds familjer och årskortägare och skillnaden är oerhört märkbar på mer-värdet i många andra arenor. Jag är förvånad att vi inte plockat upp idéer från andra och gjort egna lösningar på liknande saker. Varför har det inte gjorts några undersökningar om vad som saknas osv? Det finns många sätt att komma ut med underlag till många människor.
Last edited by ReAnimator on 26 Sep 2024, 12:51, edited 1 time in total.
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
ReAnimator wrote: ↑26 Sep 2024, 12:47 Det är nog två (minst!) separata spår där västra-supportern behöver få vara just det och inte dämpas för mycket då hockey betyder så j-vla mycket och varje situation på isen kan slita en mellan hopp och förtvivlan. Så måste det få vara för annars tappar AIK den ursprungliga kraft som gjort att vi fått epitetet "hockeystad". Mer profiler, både på läktaren och på isen... Nu sköter Pudas det ganska bra i tv och media men vi har ju oerhört tama i vad vi anser är fel med andra lag och aktörer. Tittade på intervjun med Roger där han är upprörd och skapar tryck på domarna och omgivningen samtidigt som han står upp för laget. Omark hånar Skellefteå och skapar hets osv... Vi borde släppa på lite mer och knyta näven lite mer offentligt för att elda på intresset ytterligare. Drag och stämning föds av missnöje också och känslan att det är vi mot resten, inte ett pyjamasparty. SHL är ett krig som ska vinnas och varje match är ett slagfält i sig som måste övervinnas för att nå mark och framgång.
Den andra delen är våra övriga åskådare som behöver mer aktiviteter och en bättre helhetsupplevelse på totalen. Enligt vänner och bekanta (jag har själv inte varit på andra arenor i denna kategori, utan som klacksupporter) så har AIK massor med saker/aktiviteter som erbjuds familjer och årskortägare och skillnaden är oerhört märkbar på mer-värdet i många andra arenor. Jag är förvånad att vi inte plockat upp idéer från andra och gjort egna lösningar på liknande saker. Varför har det inte gjorts några undersökningar om vad som saknas osv? Det finns många sätt att komma ut med underlag till många människor.
Som sagt, billings jobb att ta reda på vad som är felet... hur kan man ha ett jobb kvar när det uppenbart inte fungerar? Jag menar absolut inget ont om billing som person. Jag tror faktiskt att han gör allt han kan för att lösa detta. Men han lyckas inte...
Re: Klubbens ekonomi
För att det är en ren lögn.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Re: Klubbens ekonomi
Jag har nagra tips:
Ha noll spelare ur egna led, allt ska va inkopt
Spela en svintrakig hockey, sikta pa 0-0
Ha ett antal hjarndoda typer i laget som gor och sager hjarndoda saker stup i kvarten
Forlora mera, totalfloppa i varenda slutspel
Det funkar ju sa bra for Fulea!
Ha noll spelare ur egna led, allt ska va inkopt
Spela en svintrakig hockey, sikta pa 0-0
Ha ett antal hjarndoda typer i laget som gor och sager hjarndoda saker stup i kvarten
Forlora mera, totalfloppa i varenda slutspel
Det funkar ju sa bra for Fulea!
Re: Klubbens ekonomi
Bra skriven krönika i ämnet.
https://parmikaelsson.blogspot.com/2024 ... ingen.html
https://parmikaelsson.blogspot.com/2024 ... ingen.html
Re: Klubbens ekonomi
När kommer.banderollen "Avgå Billing" ?
Eller kanske mer PK "Avgå marknadsavdelningen"
Eller kanske mer PK "Avgå marknadsavdelningen"
- Dwight_Shrute
- Posts: 1667
- Joined: 16 Oct 2011, 12:35
Re: Klubbens ekonomi
Tänk om marknadsavdelningen kände till chatgpt, då hade de kunnat ställa frågor och få ett sådant här svar:
Femårsplan för Skellefteå AIK: Att Engagera och Inspirera – Från Historia till Framtid
Skellefteå AIK står på en historiskt stark grund, både genom de framgångar laget upplevt efter 2000-talet och genom sitt arv från föregående århundrade. För att säkra framtida framgångar både på och utanför isen, behöver vi dra nytta av vår historia och utveckla en engagerande, innovativ strategi som stärker kopplingen mellan laget, staden och våra supportrar. Denna femårsplan sammanfattar åtgärder som kan användas för att vända trenden och fylla arenan med en entusiastisk publik.
År 1: Förstärkning av Supportrarnas Upplevelse
Mål: Förbättra matchdagserfarenheten och öka närvaron i arenan.
Mål: Förbättra den digitala upplevelsen och tillgängligheten för alla supportrar.
Mål: Bygga en starkare lokal förankring och involvera staden Skellefteå i föreningens framgång.
Mål: Använda lagets rika historia för att skapa en nostalgisk koppling till äldre supportrar och inspirera nya generationer.
Mål: Säkerställa att Skellefteå AIK är redo för framtiden genom att bygga en stabil grund.
Skellefteå AIK har en stark grund att bygga vidare på genom att knyta samman historia och framtid. Genom engagerande matchupplevelser, starka lokala band och teknologiska lösningar kan vi säkra lagets långsiktiga framgång, både på och utanför isen. Denna femårsplan erbjuder en tydlig vision för framtiden, där Skellefteå AIK återtar sin plats som stadens stolthet.
Femårsplan för Skellefteå AIK: Att Engagera och Inspirera – Från Historia till Framtid
Skellefteå AIK står på en historiskt stark grund, både genom de framgångar laget upplevt efter 2000-talet och genom sitt arv från föregående århundrade. För att säkra framtida framgångar både på och utanför isen, behöver vi dra nytta av vår historia och utveckla en engagerande, innovativ strategi som stärker kopplingen mellan laget, staden och våra supportrar. Denna femårsplan sammanfattar åtgärder som kan användas för att vända trenden och fylla arenan med en entusiastisk publik.
År 1: Förstärkning av Supportrarnas Upplevelse
Mål: Förbättra matchdagserfarenheten och öka närvaron i arenan.
- Interaktiva Matchdagar: Skapa en mer dynamisk upplevelse med interaktiva aktiviteter under matchpauser, såsom tävlingar, intervjuer med spelare och framträdanden från lokala artister.
- Temakvällar: Inför speciella temadagar som "Retro-kväll" där vi hyllar lagets historia med matchtröjor från olika epoker och hedrar tidigare spelare och händelser.
- Familjeupplevelser: Introducera familjepaket med barnvänliga aktiviteter, som att barn får chansen att åka skridskor med maskoten eller delta i roliga tävlingar.
Mål: Förbättra den digitala upplevelsen och tillgängligheten för alla supportrar.
- Utveckling av Mobilapp: Skapa en officiell app för Skellefteå AIK där fans kan följa nyheter, spelstatistik, beställa mat i arenan, och få exklusiva erbjudanden.
- Gratis Wi-Fi i Arenan: Erbjud gratis internetuppkoppling för att supportrarna kan dela sina matchupplevelser på sociala medier och delta i digitala tävlingar.
- Ökat Socialt Medieinnehåll: Skapa behind-the-scenes-material och interagera med fans genom live Q&A-sessioner med spelare och tränare.
Mål: Bygga en starkare lokal förankring och involvera staden Skellefteå i föreningens framgång.
- Samverkan med Lokala Företag: Skapa partnerskap med lokala företag som ger rabatter till supportrar som köper biljetter eller går på matcherna.
- Charity Nights: Anordna matcher där en del av biljettintäkterna går till lokala välgörenhetsorganisationer.
- Skolor och Ungdomsprogram: Utöka samarbetet med lokala skolor och idrottsföreningar genom att erbjuda gratis eller rabatterade biljetter för ungdomslag och skolklasser.
Mål: Använda lagets rika historia för att skapa en nostalgisk koppling till äldre supportrar och inspirera nya generationer.
- Historiska Utställningar i Arenan: Skapa en permanent utställning där supportrar kan se höjdpunkter från lagets historia, med gamla matchtröjor, pokaler och legendariska matcher.
- Återbesök av Historiska Matcher: Anordna matcher där tidigare legendariska spelare bjuds in och klassiska matcher från arkivet visas.
- Fira Mästare: Skapa en årlig ceremoni där spelare och ledare från historiska framgångar uppmärksammas.
Mål: Säkerställa att Skellefteå AIK är redo för framtiden genom att bygga en stabil grund.
- Säsongskort och Medlemskap: Erbjud förmåner för trogna supportrar genom lojalitetsprogram med exklusiva evenemang och förtur till stora matcher.
- Fortsätt Innovera Matchdagarna: Bygg vidare på de positiva innovationerna från tidigare år med nya evenemang och spännande matchdagar.
- Ökad Internationell Synlighet: Satsa på internationella turneringar och vänskapsmatcher för att stärka Skellefteå AIK:s varumärke utomlands.
Skellefteå AIK har en stark grund att bygga vidare på genom att knyta samman historia och framtid. Genom engagerande matchupplevelser, starka lokala band och teknologiska lösningar kan vi säkra lagets långsiktiga framgång, både på och utanför isen. Denna femårsplan erbjuder en tydlig vision för framtiden, där Skellefteå AIK återtar sin plats som stadens stolthet.
- Dwight_Shrute
- Posts: 1667
- Joined: 16 Oct 2011, 12:35
Re: Klubbens ekonomi
Ja, och säsongskortsinnehavare ska så klart ha en REJÄL rabatt på käk och dricka.
Re: Klubbens ekonomi
Dwight_shutre skicka till Billing (cc direktören så han inte gömmer sig) Det är tamejfan otroligt hur idefattigt det är, och hur lite man faktiskt försöker ta reda på, och utreda orsaker.
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
Sent from my Pixel 8 using Tapatalk
"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
Re: Klubbens ekonomi
Håkan Billing sitter på sitt kontor och fyller år varje dag. Så länge han slipper anstränga sig, men ändå att pengar hamnar i hans plånbok så är han nog nöjd.
Re: Klubbens ekonomi
Kör vi kahoot mellan andra och tredje fortfarande?
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
Det är ju exakt detta som är problemet! Idag stod jag just höger om klacken... skrek som en jävla galning när snubben tog tag i söderströms huvud när han for ner mot isen. En gubbe framför sa åt mig att hålla käft, JÄVLA PK STAD
-
- Posts: 471
- Joined: 15 Jun 2011, 23:08
Re: Klubbens ekonomi
Exempel 2 på billings värdelösa marknadsföring! Kommer till arenan kl 18. Går till guldbaren för att ta en öl. Vakten stoppar oss och säger att det bara är för dom med årskort. Jag frågar "när kom ni på det?" IDAG sa vakten att han fått veta det. VARFÖR I hvete har dom inte använt det i somras för att sälja? Hur jävla korkade är dom?
Re: Klubbens ekonomi
Har vi lyckats slarva bort McD-reklamen på brallorna som vi haft de senaste tre-fyra åren? Typ hälften av klubbarna i HA och SHL har den reklamen. För oss är det det tomt där för tillfället.De betalar nog ganska bra för den platsen. Som regerande mästare så är det nog inte så svårt att sälja reklamplatser.
Re: Klubbens ekonomi
Från 7 sep 2021:Talbot25 wrote: ↑27 Sep 2024, 21:21 Har vi lyckats slarva bort McD-reklamen på brallorna som vi haft de senaste tre-fyra åren? Typ hälften av klubbarna i HA och SHL har den reklamen. För oss är det det tomt där för tillfället.De betalar nog ganska bra för den platsen. Som regerande mästare så är det nog inte så svårt att sälja reklamplatser.
Så det förra avtalet har nog löpt ut, så det är ju bara att hoppas att de är i förhandling.– Ett gott samarbete med en partner som satsar framåt och som vi nu får förmånen att arbeta tillsammans med i ytterligare 3 säsonger, säger Håkan Billing, Kommersiell chef i Skellefteå AIK Hockey.
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
Re: Klubbens ekonomi
Så kompisarna med enkelplåtar får vänta utanför medan de med kort är välkomna. Självklart ska säsongare premieras men gör det med bra erbjudanden och inte selektering. Bort med Billing.petterrr_dd wrote: ↑26 Sep 2024, 21:38 Exempel 2 på billings värdelösa marknadsföring! Kommer till arenan kl 18. Går till guldbaren för att ta en öl. Vakten stoppar oss och säger att det bara är för dom med årskort. Jag frågar "när kom ni på det?" IDAG sa vakten att han fått veta det. VARFÖR I hvete har dom inte använt det i somras för att sälja? Hur jävla korkade är dom?
Re: Klubbens ekonomi
Frågan är ju då: vart ska de med enkelbiljett ta en bira?petterrr_dd wrote: ↑26 Sep 2024, 21:38 Exempel 2 på billings värdelösa marknadsföring! Kommer till arenan kl 18. Går till guldbaren för att ta en öl. Vakten stoppar oss och säger att det bara är för dom med årskort. Jag frågar "när kom ni på det?" IDAG sa vakten att han fått veta det. VARFÖR I hvete har dom inte använt det i somras för att sälja? Hur jävla korkade är dom?
Rinkside är ju bara för de som bokat middag.
Är det "sportbaren" som gäller, och enbart den?
-Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
- Snuskhummern
- Posts: 940
- Joined: 07 Jan 2018, 20:04
Re: Klubbens ekonomi
Hade alla som följer AIK i Skellefteå med omnejd dykt upp på 3-4 matcher per säsong så hade det varit lapp på luckan varenda match.